Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ja ik wil het wel proberen maar zal toch wat gegevens nodig hebben liefst alle gegevens zoals ik in de vorige post schreef anders zal het wat zoeken worden....
Ja ik wil het wel proberen maar zal toch wat gegevens nodig hebben liefst alle gegevens zoals ik in de vorige post schreef anders zal het wat zoeken worden....
merci voor de genomen moeite
het zou dus een 100eu schelen met de eerste berekeningtool die online stond maar nog steeds ongeveer 1000eu met de oude BIV dus nog steeds de moeite om te wachten tot 1maart(als het dan al in orde is tenminste)
Eerst en vooral ik zit niet in de commissie en een echt rekenwonder ben ik ook al niet hoor maar alléé
Een diesel 147gr CO² zou volgens mij in de nieuwste berekening € 517,90 worden in de oude berekening was dit € 296,99 voor U toch een verhoging met meer dan € 200 (nieuw voertuig euronorm 5 indien dit niet klopt kan U natuurlijk gelijk hebben met uw berekening... en op voorwaarde dat ik geen fouten maak in mijn berekening)
Dit klopt, 517.9 euro, de oude berekening was wel iets hoger
Je moet toch geen rekenwonder zijn om het even uit te tellen.
een kleine samenvatting
ALLE kleine diesels worden duurder en de rest bijna allemaal goedkoper.
Vanaf 1 maart zal de grote meerderheid bij de aankoop van een kleine wagen naar een benzine gaan. (terecht !).
Dan worden bijna alle wagens goedkoper, (mooi meegenomen).
Maar dan krijgt onze Vlaamse regering wel een hoop minder inkomsten, die toch weer eens ergens moeten gehaald worden.
Ben benieuwd. Als men vb. straks de wegenbelasting gaat koppelen aan de CO2 uitstoot, voel ik nattigheid.
Hier klopt iets niet, de verloren inkomsten zullen toch moeten gerecupereerd worden.
U heeft gelijk in de oude berekening had ik inderdaad euro6 genomen ipv euro5 vandaar de fout....
Of iedereen zomaar zal kiezen voor benzine ipv diesel ben ik nog niet zo zeker... diesel wordt inderdaad een paar 100 euro duurder dan nu maar diesel was al duurder dan een benzine, de meesten kozen voor een diesel vanwege het lager verbruik en sommigen houdden ook van het hoger koppel van een diesel tov een vergelijkbare benzine, anderen houden dan inderdaad meer van een benzine maar kozen nnu voor diesel vanwege bijvoorbeeld de ecopremie (die vooral bepaalde diesels bevoordeelde)... tijd zal uitwijzen wat het zal worden.
En inderdaad ik heb mij ook de bedenking gemaakt wat als zal blijken dat de geschatte inkomsten van de BIV lager uitvallen dan voorheen? Verhogen van de jaarlijkse verkeersbelastingen, of aanpassen van BIV (want volgens mij eens het principe aanvaard zal het eenvoudiger worden om de cijfers aan te passen en zodoende ook de inkomsten).
U had gelijk bij nazicht had ik inderdaad bij de oude berekening een euro 6 genomen bij de berekening van euro 5 diesel oude berekening kom ik aan € 341,70 wat dan in uw geval toch nog een verhoging met € 176,2 is
Yep inderdaad iedere euro is er ene teveel voor de belastingen maar ik zie het dan optimistisch het is 176 euro meer dan het oude groene tarief maar nog steeds 700 goedkoper als het vroegere tarief ik ben nu eens curieus se wat e woensdag uit hun mouw gaan schudden en hoe het gaat zitten met die overgangsmaatregel.
Er zullen in de toekomst geen bedragen meer bestaan zoals die er tot nu toe waren, er is een formule in de plaats gekomen waarin een aantal variabelen van belang zullen zijn om de BIV te berekenen ....
heel simpel wordt dit dan:
voor een nieuwe euro5 benzinewagen: (((CO²/250) tot de 6de macht) * 4500) + 15.34
voor een nieuwe euro5 dieselwagen: (((CO²/250) tot de 6de macht) * 4500) + 331.92
Voor LPG CNG enz is het iets moeilijker omdat er dan nog een verrekeningsfactor bijkomt, en ook voor tweedehands ligt het iets moeilijker omdat er dan een leeftijdsverrekening komt (en voor dit en volgend jaar een verdeling tussen oude en nieuwe BIV).
Is er nog een plafonnering van 10k euro, want met mijn M3 kom ik aan ruim 12k euro.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Dus een nieuwe 3.7L 305PK V6 met als Co² uitstoot 240, gaat de BiV tussen de 5000 en 6000€ kosten ? Klopt dit ?
Wel belangrijk om te weten of we spreken over een benzine dan wel een diesel maar 240 gr CO² ligt altijd onder de €5000 (250gr CO² is het kantelpunt waarmee ze bedoelen dat het duurder wordt dan vroeger).
Nieuwe wagen:
benzine 240gr CO² is € 3537,75
diesel 240gr CO² is € 3854,33
beiden euro 5 (maar indien nieuw zal dit wel kloppen).
mijn verzekeraar zei tegen mij dat de nieuwe regeling maar in mei in voege zou treden.
Waarschijnlijk had uw verzekeraar het op de overgangsmaatregel waarbij de oude nieuwe BIV naast de nieuwe nieuwe BIV zou blijven bestaan in maart en april en het voor de belastingpichtige meest gunstige tarief zou worden aangerekend. Vanaf mei zal het altijd het nieuwe nieuwe tarief zijn, wat in de meeste gevallen toch voordeliger is enkel diesels euro 5 tot 183 gr CO² betalen meer (ook diesels euro4 betalen meer maar dan maar tot 169 gr CO²).
'k Ben ook is curieus! En dan vooral naar die overgangsregeling; m'n nieuwe wagen wordt nog deze maand afgeleverd, levering was voorzien begin april.
Levering in februari of maart moet U geval per geval bekijken en is afhankelijk van welke BIV U nu zou moeten betalen bijvoorbeeld een diesel met een BIV van € 123 is het bijna zeker beter deze nog deze maand in te schrijven, andere gevallen vragen om een berekening.
Ik kan dit topic allemaal niet meer volgen, maar wil
Dat zeggen dat je VAA max. 10000€ is? Want dat zou toch de zaken een heel pak "beter" maken.
Dit topic gaat over BIV en niet over VAA
BIV je weet wel die belasting dat je (éénmalig) moet betalen om die wagen in te schrijven op jouw naam, die bij de eerste jaarlijkse verkeersbelasting komt, heeft helemaal niets te maken met VAA.
Dit topic gaat over BIV en niet over VAA
BIV je weet wel die belasting dat je (éénmalig) moet betalen om die wagen in te schrijven op jouw naam, die bij de eerste jaarlijkse verkeersbelasting komt, heeft helemaal niets te maken met VAA.
PS BIV: belasting op inverkeerstelling.
Mijn excuses.. Was te snel!
2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Mijn mening..
Dus,ofwel moet je een duur merk audi/bmw.. kopen met zware motor en veel pks,die grote merken hebben veel geinvesteerd in de technologie om een lage co2 uitstoot te krijgen;ofwel kies je voor een ander merk voor een veel kleinere motor,en betaal je evenveel als vb een luxueus merk.
Lijkt me wel alsof hoe minder centen je hebt,gestraft word om met een kleine auto te rijden,en evenveel te betalen als een grote?
En wat met met de mensen die een oudere wagen hebben en zich niet kunnen permiteren een nieuwe propere wagen te kopen?
En wat met de mensen die op het autosalon een nieuwe wagen besteld hebben?
Ik ben akkoord dat de regering de grote vervuilers wil laten nadenken,maar zal echt een moeilijke zaak zijn om de juiste formule te vinden..en is co2 de echte reden om onze euros af te pakken?
Je kan toch niemand beboeten die een 2 liter motor koopt om een gezinswagen te kopen,met kofferruimte,begin een afstraffing vanaf boven de 2 liter wagens..
denk dat ze nu meer aan centen denken dan aan co2..
Ze hebben nu nog +-236€ nodig per belg..dat ze iedereen gewoon een factuur zenden voor dit bedrag,zal dit met plezier betalen,en we zijn van alle andere zever vanaf..
Comment