Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BIV vanaf 2012

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door javan Bekijk Berichten
    En wat met met de mensen die een oudere wagen hebben en zich niet kunnen permiteren een nieuwe propere wagen te kopen?
    Als ze het zich niet kunnen permiteren hoeven ze ook geen biv te betalen.

Het gaat over een eenmalige taks. Als ze geen 200 euro meer kunnen betalen dan kopen ze misschien beter geen nieuw auto.

Ik zie het probleem niet. Men heeft een objectieve groene taks nu ipv van een luxetaks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door heavyd Bekijk Berichten
      Als ze het zich niet kunnen permiteren hoeven ze ook geen biv te betalen.

Het gaat over een eenmalige taks. Als ze geen 200 euro meer kunnen betalen dan kopen ze misschien beter geen nieuw auto.

Ik zie het probleem niet. Men heeft een objectieve groene taks nu ipv van een luxetaks.
      op vlak van BIV heb je gelijk maar toen hebben ze VAA uitgevonden

Comment

Mijn mening..
        Dus,ofwel moet je een duur merk audi/bmw.. kopen met zware motor en veel pks,die grote merken hebben veel geinvesteerd in de technologie om een lage co2 uitstoot te krijgen;ofwel kies je voor een ander merk voor een veel kleinere motor,en betaal je evenveel als vb een luxueus merk.
        Lijkt me wel alsof hoe minder centen je hebt,gestraft word om met een kleine auto te rijden,en evenveel te betalen als een grote?
        En wat met met de mensen die een oudere wagen hebben en zich niet kunnen permiteren een nieuwe propere wagen te kopen?
        En wat met de mensen die op het autosalon een nieuwe wagen besteld hebben?
        Ik ben akkoord dat de regering de grote vervuilers wil laten nadenken,maar zal echt een moeilijke zaak zijn om de juiste formule te vinden..en is co2 de echte reden om onze euros af te pakken?
        Je kan toch niemand beboeten die een 2 liter motor koopt om een gezinswagen te kopen,met kofferruimte,begin een afstraffing vanaf boven de 2 liter wagens..
        denk dat ze nu meer aan centen denken dan aan co2..
        Ze hebben nu nog +-236€ nodig per belg..dat ze iedereen gewoon een factuur zenden voor dit bedrag,zal dit met plezier betalen,en we zijn van alle andere zever vanaf..
        Tot en met een 2 liter gaat het nog dan ben je zelfs goedkoper af als vroeger.
        Maar, het heeft volgens mij al lang niks meer te maken met co² uitstoot en milieu als het daar al ooit iets mee te maken heeft gehad, is gewoon een belasting meer om bij de rest op te tellen. Alles wat groen klinkt is hip en kassa kassa en moet opbrengen van de geitewollesokken.
        Ik stel mij ook dikwijls die vraag hoe het zit met mensen die uit noodzaak met wat zuur verdiende centjes een oude okkassiewagen moeten kopen, die worden inderdaad gestraft of moeten voor de heren ministers maar niet meer rijden. Waarschijnlijk meer plaats dan voor hen om met hunnen dikke diesel rond te toeren :-) Gelijk het nu loopt moeten de lage lonen de crisis betalen en de dikke mijnheren kunnen gerust rijker worden.

Comment

• Wanneer zal er hier nu iets over verschijnen ?

Vergadering was vandaag gepland.
          Last edited by ; 15/02/2012, 12:57.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
            Krijg net bericht dat het op de plenaire vergadering komt van het parlement op 15 februari.

Dus hopelijk dan goedkeuring zodat het op 1 maart van start kan gaan, en wellicht tegen die tijd wat meer duidelijkheid hoe de berekening nu juist zit.
            Kan er op die plenaire vergadering nu eigenlijk nog iets gewijzigd worden ???

Comment

• Ze moeten er nog aan beginnen...
              Misschien werd de URL verkeerd ingegeven of werd een verouderde link gevolgd.

Comment

• Vergadering start pas om 14uur en de hoofdelijke stemming is pas voorzien na 16 uur dus toch nog wat geduld.

Of er nog wat kan veranderd worden? Ja en nee, kan aanvaard worden zoals het voorligt en dan weten we eiindelijk waar we staan of het kan afgewezen worden en dan kunnen de commissies opnieuw beginnen... en kunnen we nog langer wachten.
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Ze zijn nog aan het palaveren over het U-place project

Dus tegen vrijdag zou er meer duidelijkheid moeten zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                    Ze zijn nog aan het palaveren over het U-place project

Dus tegen vrijdag zou er meer duidelijkheid moeten zijn.
                    Ondertussen zitten ze al aan de usurperende bevoegdheden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                      Ondertussen zitten ze al aan de usurperende bevoegdheden
                      Ze behandelen altijd eerst de actuele vragen die er zijn. Daarna overlopen ze de gewone agenda punten...
                      Zal dus nog even duren voor ze beginnen te stemmen over nieuwe BIV

Comment

Mijn mening..
                        Dus,ofwel moet je een duur merk audi/bmw.. kopen met zware motor en veel pks,die grote merken hebben veel geinvesteerd in de technologie om een lage co2 uitstoot te krijgen;ofwel kies je voor een ander merk voor een veel kleinere motor,en betaal je evenveel als vb een luxueus merk.
                        Lijkt me wel alsof hoe minder centen je hebt,gestraft word om met een kleine auto te rijden,en evenveel te betalen als een grote?
                        aub niet gaan verdraaien.
                        Een premium wagen kiezen ipv mediummerk gaat nog steeds geen besparing zijn. Kijk naar de cijfers.

Comment

• Actuele vragen zijn behandeld, nu is de vergadering geschorst volgende punt zou de vergroening van de BIV moeten zijn....

Comment

• livestream;
                            Misschien werd de URL verkeerd ingegeven of werd een verouderde link gevolgd.

Comment

• plezant om volgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                                plezant om volgen
                                Vind je?
                                Geeft eens te meer aan dat het intelligentie niveau geen grote hoogtes heeft van sommige parlementsleden.....

Comment

• Man man man, die kunnen nogal een zaag spannen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk Berichten
                                    Een berekeningstool wil ik zien, niet wat vage teksten!!
                                    indd, was zo handig systeem ! Ik zie niets positief in dat nieuwe BIV, een bolide tegenkomen op straat zal geschiedenis ...

btw: voor ons SUV, dat wordt gewoon een RAMP !

Comment

• Het is er door:
                                      62 stemmen voor
                                      2 onthoudingen
                                      36 stemmen tegen.
                                      Last edited by ; 15/02/2012, 20:02.

Comment

• T'is rood.....Godver
                                        of heb ik verkeerd gezien.
                                        ////1 - 2 - 4 - 5 - 3

Comment

• Nieuwe BIV is in plenaire vergadering goedgekeurd

Comment

Working...
                                          X