Oorspronkelijk geplaatst door d000897
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe BIV vanaf 2012
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenOok de overgangsregeling van 2 maanden? Want heb het net gemistHier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenJa normaal die ook... alles aangenomen zoals voorgetseld door de commissie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door heavyd Bekijk BerichtenHet gaat nu ter bekrachtiging naar de Vlaamse regering als ik het goed verstaan heb.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gahan Bekijk Berichtenda's goed nieuws dan (voor mij)
hoop wel dat ik dan niet te lang op mijn nummerplaten moet wachten want vermoed toch dat het vanaf 1/3 een serieuze overrompeling gaat zijn bij de DIV
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenVind je?
Geeft eens te meer aan dat het intelligentie niveau geen grote hoogtes heeft van sommige parlementsleden.....
Ben blij dat er een akkoord is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door heavyd Bekijk BerichtenHet gaat nu ter bekrachtiging naar de Vlaamse regering als ik het goed verstaan heb.////1 - 2 - 4 - 5 - 3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenNormaal de dag erna, maar ik vermoed dat 1 maart een drukke dag gaat zijn en we die nummerplaat op 2 maart niet gaan zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenEn hoe wordt de nieuwe BIV nu berekend ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RS_6 Bekijk BerichtenBinnenkort zal er een (nieuwe) tool beschikbaar zijn op het internet, zo kan je dan heel simpel alles berekenen. Momenteel is het offline, maar dat zal niet lang meer duren.
Thx
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenEn hoe wordt de nieuwe BIV nu berekend ?Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenHopelijk is binnenkort niet binnen X aantal weken
Thx
Maar je hebt gelijk in België is het zo: na goedkeuring kan het soms wel duuuuuren tot alles in uitvoering komt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenEn hoe wordt de nieuwe BIV nu berekend ?
CO² zoals vermeld op gelijkvormigheidsattest
f correctiefactor (maar voor benzine en diesel is dit gelijk aan 1 zodat dit kan weggelaten worden)
x is correctiefactor CO² (maar voor 2012 gelijk aan 0 zodat dit ook kan weggelaten worden)
c is de constante luchtcomponent en staat vermeld in de tabellen.
lc is de leeftijdscorrectie (kan dus bij een nieuwe wagen ook weggelaten worden)
waardoor we de vereenvoudigde formiule bekomen voor nieuwe diesels en benzine
(((CO²/250)^6)*4500)+c
c = euro 5 benzine: 15,34 euro 5 diesel: € 331,92Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RS_6 Bekijk Berichtenindd, was zo handig systeem ! Ik zie niets positief in dat nieuwe BIV, een bolide tegenkomen op straat zal geschiedenis ...
btw: voor ons SUV, dat wordt gewoon een RAMP !
1) De meeste "bolides" worden net goedkoper, uitzonderingen zoals de M3 en IS-F daar gelaten. De meeste auto's vanaf 170 pk worden zomaar eventjes een paar duizend euro goedkoper. Als je refereert naar bolides genre Ferrari, Aston of Porsche 911 Turbo... denk ik niet dat de nieuwe BIV-regeling een verschil gaat maken.
2) Het plafond van 10.000 euro is nog steeds peanuts vergeleken met de taksen die men elders soms moet betalen. De BPM bij onze noorderburen, bvb., die (ter illustratie) 90.000 euro bedraagt voor een nieuwe Camaro. Hier kost die 38.000 euro, incl.BIV 48.000. Ginder betalen ze meer dan 130.000 euro voor dezelfde wagen en de dealer rekent nochtans geen cent meer aan.
3) Rijd je reeds met die niet nader genoemde SUV, dan is er toch geen vuiltje aan de lucht? BIV is eenmalig. Reeds besteld? Dan kan je nog annuleren. Een dikke SUV is een keuze, geen recht en al zeker geen plicht ongeacht je situatie. Er is genoeg keuze binnen eenieders budget, ook op het vlak van taksen. Al dat gemekker over de nieuwe BIV op een liefhebbersforum als dit snap ik niet, 90% van de auto's worden goedkoper - meer performante motoriseringen worden veel goedkoper in verhouding. Om maar een voorbeeld te geven: mijn Abarth wordt zomaar eventjes 2.329 euro goedkoper, een nieuwe M5 wordt ook meer dan 1.000 euro goedkoper om in te schrijven, een 120d 2.000 euro, zelfs een Accord 2.4 wordt meer dan 1.000 euro goedkoper om nog maar over een Hyundai Genesis Coupé te zwijgen, die er bijna 4.000 euro op vooruit gaat. Een Lexus RX450h wordt ook 4.800 euro goedkoper. En ga zo maar door... Ja, een 1.6 diesel met 90 pk wordt een honderdtal euro duurder. Goed, nu gaan we die misschien wat minder zien en wat vaker een leuke turbobenzine met 160 pk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten...... Ja, een 1.6 diesel met 90 pk wordt een honderdtal euro duurder. Goed, nu gaan we die misschien wat minder zien en wat vaker een leuke turbobenzine met 160 pk.aangeschaft wordt. Gezien er vooropgesteld wordt dat de maatregel budgetair neutraal zou moeten zijn zullen het dus eerder deze mensen zijn die moeten opdraaien voor de minder prijs die sommige anderen zullen betalen...
Waarmee ik maar wil zeggen dat iedere euro die de liefhebbers minder zullen moeten betalen door andere kopers zullen moeten betaald worden.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
Comment