Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BIV vanaf 2012

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Toere, dat lijkt verdacht veel op de 1.6 THP
    Enkel CO en kw schelen iets?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
      Schrijf gerust maar een paar 100 euro's ze komen meestal van € 123 en nu naar + € 350 (afhankelijk van hun CO²) en laat dit nu net de auto zijn die door vele brave, goed rekende, huisvaders en moeders aangeschaft wordt. Gezien er vooropgesteld wordt dat de maatregel budgetair neutraal zou moeten zijn zullen het dus eerder deze mensen zijn die moeten opdraaien voor de minder prijs die sommige anderen zullen betalen...
      Waarmee ik maar wil zeggen dat iedere euro die de liefhebbers minder zullen moeten betalen door andere kopers zullen moeten betaald worden.
      Klopt, maar die kunnen nu voor quasi dezelfde BIV een zwaardere motorisering kiezen, die veelal ook beter uitgerust is van fabriek uit en dus uiteindelijk in totaal (aanschaf, inschrijving,...) even duur komt met vergelijkbare uitrusting, maar met meer poeier onder de kap.

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
      En wat zou de BIV van deze benzine worden denk je ?

165gr co2
      154kW
      Cilinderinhoud = 1598cc
      Fiscale PK's = 9
      +-390 euro
      Last edited by ; 15/02/2012, 21:35.

Comment

• En wat als je je nieuwe wagen nog deze maand inschrijft... is dan de nieuwe regeling ook al van pas?
        Met de "oude" regeling zou ik 495€ moeten betalen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
          Niets positief ???

1) De meeste "bolides" worden net goedkoper, uitzonderingen zoals de M3 en IS-F daar gelaten. De meeste auto's vanaf 170 pk worden zomaar eventjes een paar duizend euro goedkoper. Als je refereert naar bolides genre Ferrari, Aston of Porsche 911 Turbo... denk ik niet dat de nieuwe BIV-regeling een verschil gaat maken.

etc. etc.
          Juist. Je argumenten zijn correct.
          Maar ik had erbij moeten vermelden "in mijn geval is het BIV niets positiefs."
          Aangezien de berekeningen van onze wagens** in totaal duurder uitkomen.

**berekening van verschillende voertuigen en niet bepaald één model.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
            +-390 euro

Mooi mooi

Thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bakkietje Bekijk Berichten
              En wat als je je nieuwe wagen nog deze maand inschrijft... is dan de nieuwe regeling ook al van pas?
              Best eens nakijken dan wat het goedkoopste is anders nog snel inschrijven alles voor 1 maart valt nog onder oude regeling

Comment

En wat als je je nieuwe wagen nog deze maand inschrijft... is dan de nieuwe regeling ook al van pas?

Deze maand is het nog de oude regeling he

Comment

In geval van een inschrijving van een nieuwe wagen

Neen , nieuwe regeling zou ingaan op 01/03 , met een overgangsperiode van 2 maand
                  Dus stel dat je hem bvb 15/03 zou inschrijven en de BIV volgens de oude methode
                  is goedkoper dan de nieuwe zou je de goedkoopste betalen.

Dus vanaf 01/03 tot 01/05 werken ze nog met de 2 systemen maar hanteren
                  ze voor u de goedkoopste. Na 01/05 is het volledig het nieuwe systeem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                    Deze maand is het nog de oude regeling he
                    Ah ok, best effe wachten dan...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...dgekeurd.dhtml
                    Last edited by bakkietje; 15/02/2012, 21:47. Reden: link HLN toevoegen

Comment

• De gewone huisvader is helemaal niet gebaat bij een zwaardere motorisatie die mensen willen een gezinsauto volgens hun budget, het is nu niet dat iedereen plots een Duitse patserbak gaat kopen omdat die BIV een paar 100 euro omhoog gaat.
                      Tenslotte de auto's die serieus verminderen met BIV zijn door een gewone werkman nauwelijks te betalen zonder zich diep in de schulden te zetten, en als ik die keuze zou hebben dan liever iets meer BIV betalen :-) dat is maar eenmalig.
                      Dus als ge één en één optelt dan zijn het eigenlijk weer de lagere inkomens die hier het gelag betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patje001 Bekijk Berichten
                        De gewone huisvader is helemaal niet gebaat bij een zwaardere motorisatie die mensen willen een gezinsauto volgens hun budget, het is nu niet dat iedereen plots een Duitse patserbak gaat kopen omdat die BIV een paar 100 euro omhoog gaat.
                        Tenslotte de auto's die serieus verminderen met BIV zijn door een gewone werkman nauwelijks te betalen zonder zich diep in de schulden te zetten, en als ik die keuze zou hebben dan liever iets meer BIV betalen :-) dat is maar eenmalig.
                        Dus als ge één en één optelt dan zijn het eigenlijk weer de lagere inkomens die hier het gelag betalen.
                        Zoals gewoonlijk, het is altijd de gewone man die meer en meer moet betalen (en dus minder over zal houden) en bij de rijken waar het geld zit, die laten ze met rust (en die worden dus nog rijker).
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

De gewone huisvader is helemaal niet gebaat bij een zwaardere motorisatie die mensen willen een gezinsauto volgens hun budget, het is nu niet dat iedereen plots een Duitse patserbak gaat kopen omdat die BIV een paar 100 euro omhoog gaat.
                          Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Zoals gewoonlijk, het is altijd de gewone man die meer en meer moet betalen (en dus minder over zal houden) en bij de rijken waar het geld zit, die laten ze met rust (en die worden dus nog rijker).
                          Als het jullie uitkomt voor de zonnepanelen ben je voor het milieu en nu opeens niet meer?
                          Deze BIV is veel eerlijker en het werd tijd dat ze naar de CO² uitstoot keken ipv naar het vermogen. En de dikke bakken gaan al genoeg VAA betalen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                            Als het jullie uitkomt voor de zonnepanelen ben je voor het milieu en nu opeens niet meer?
                            Deze BIV is veel eerlijker en het werd tijd dat ze naar de CO² uitstoot keken ipv naar het vermogen. En de dikke bakken gaan al genoeg VAA betalen!
                            Ik ben nog altijd voor het milieu.
                            Wat die subsidie van de zonnepanelen betreft (om effe off topic te gaan) die hadden ze al veel eerder moeten afbouwen, dan was het allemaal zo ver niet gekomen.

En wat de nieuwe BIV betreft, ja die is eerlijker dan de oude dat ga je me niet horen ontkennen.
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Eerlijk gezegd die milieu en groene maffia kan mij gestolen worden en samen met mij waarschijnlijk 90% van de Belgen want als er geen voordeel aan te halen is zullen er maar weinig iets ECO kopen.
                              Waarom kopen de meeste mensen zonnepanelen?? niet omdat ze zo begaan zijn met het milieu, maar omdat het een voordeel bracht, ondertussen is die markt ingestort wegens geen of nog weinig voordelen.
                              De regering kan het ook niet echt veel schelen het enige waar zij in geïnteresseerd zijn is er geld uit te slaan.
                              Ik ga hier niet heiliger doen dan de paus, ook ik steek veel geld in mijn zakken door die nieuwe BIV en dat is mooi meegenomen maar ik heb mijn auto niet gekocht wegens de lage CO² maar gewoon omdat ik hem mooi vond dus ik wordt er ook beter van maar daarom hoef ik het nog niet eerlijk te vinden.
                              Last edited by ; 15/02/2012, 22:36.

Comment

• Alé, simulatietool is terug online...

De Vlaamse Belastingdienst zorgt voor de inning van de Vlaamse belastingen en de fiscale controle erop.
                                Last edited by bakkietje; 15/02/2012, 22:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Ik ben nog altijd voor het milieu.
                                  Wat die subsidie van de zonnepanelen betreft (om effe off topic te gaan) die hadden ze al veel eerder moeten afbouwen, dan was het allemaal zo ver niet gekomen.

En wat de nieuwe BIV betreft, ja die is eerlijker dan de oude dat ga je me niet horen ontkennen.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Patje001 Bekijk Berichten
                                  Eerlijk gezegd die milieu en groene maffia kan mij gestolen worden en samen met mij waarschijnlijk 90% van de Belgen want als er geen voordeel aan te halen is zullen er maar weinig iets ECO kopen.
                                  Waarom kopen de meeste mensen zonnepanelen?? niet omdat ze zo begaan zijn met het milieu, maar omdat het een voordeel bracht, ondertussen is die markt ingestort wegens geen of nog weinig voordelen.
                                  De regering kan het ook niet echt veel schelen het enige waar zij in geïnteresseerd zijn is er geld uit te slaan.
                                  Ik ga hier niet heiliger doen dan de paus, ook ik steek veel geld in mijn zakken door die nieuwe BIV en dat is mooi meegenomen maar ik heb mijn auto niet gekocht wegens de lage CO² maar gewoon omdat ik hem mooi vond dus ik wordt er ook beter van maar daarom hoef ik het nog niet eerlijk te vinden.
                                  De nieuwe BIV is dan ook een stimulans voor de franse merken om wat aan hun CO² uitstoot te doen.
                                  De duitsers hebben al flink hun best gedaan

Comment

De nieuwe BIV is dan ook een stimulans voor de franse merken om wat aan hun CO² uitstoot te doen.
                                    De duitsers hebben al flink hun best gedaan
                                    Citroën en Peugeot doen het ook niet slecht.

Hoe de CO² uitstoot bij Renault zit weet ik eigenlijk niet.

Comment

• Ik krijg identiek hetzelfde bedrag als daarvoor?
                                      Er was toch een correctie van een 200-tal euro?

Oorspronkelijk geplaatst door bakkietje Bekijk Berichten
                                      Alé, simulatietool is terug online...

http://belastingen.vlaanderen.be/nla...ult.asp?id=384

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door heavyd Bekijk Berichten
                                        Ik krijg identiek hetzelfde bedrag als daarvoor?
                                        Er was toch een correctie van een 200-tal euro?
                                        Bij mij zit er toch een verschil op; +/- 216€ tegenover nu +/-132€.
                                        Moest ik de wagen deze maand nog inschrijven, dan zou ik 495€ dienen te betalen.
                                        Toch een leuk verchil en de wagen wordt pas volgende week geleverd, dus dien ik niet echt lang te wachten

Comment

Chapeau, dus een iets zwaardere motorisering is volgens U direct een "Duitse patserbak"... zwijg dan alstublieft gewoon, want ge begrijpt blijkbaar geen hol van de nieuwe regeling. Dat OF ge zijt een zuurpruim die niet kan verkroppen dat een ander zich iets beter kan veroorloven en daar niet voor wordt afgestrafd. Als het minder vervuilt, dan is het maar normaal dat er ook minder op belast wordt. Punt, andere lijn. Geen discussie.

Ik sprak hier dus (om er een tekening bij te maken) over krak dezelfde wagen, met een zwaardere motor. Zeg maar een 2.0 HDi/TDI/whatever of een deftige naft ipv. een 1.6 stoofje. IEDEREEN is daarbij gebaat want die wagens zijn beter uitgerust, kosten nauwelijks meer (of komen zelfs goedkoper uit naargelang de uitrustingslacunes op de Ecomodellekes) en bieden een ton meer rijplezier.

Vanaf nu kan de gewone werkende mens zich dus eindelijk wat meer plezier/luxe veroorloven, waar dat vroeger door de torenhoge belasting op inschrijving vaak geen optie was. Met dank aan de dames en heren politici. Merci.

Comment

Working...
                                          X