Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BIV vanaf 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
    Chapeau, dus een iets zwaardere motorisering is volgens U direct een "Duitse patserbak"... zwijg dan alstublieft gewoon, want ge begrijpt blijkbaar geen hol van de nieuwe regeling. Dat OF ge zijt een zuurpruim die niet kan verkroppen dat een ander zich iets beter kan veroorloven en daar niet voor wordt afgestrafd. Als het minder vervuilt, dan is het maar normaal dat er ook minder op belast wordt. Punt, andere lijn. Geen discussie.

    Ik sprak hier dus (om er een tekening bij te maken) over krak dezelfde wagen, met een zwaardere motor. Zeg maar een 2.0 HDi/TDI/whatever of een deftige naft ipv. een 1.6 stoofje. IEDEREEN is daarbij gebaat want die wagens zijn beter uitgerust, kosten nauwelijks meer (of komen zelfs goedkoper uit naargelang de uitrustingslacunes op de Ecomodellekes) en bieden een ton meer rijplezier.

    Vanaf nu kan de gewone werkende mens zich dus eindelijk wat meer plezier/luxe veroorloven, waar dat vroeger door de torenhoge belasting op inschrijving vaak geen optie was. Met dank aan de dames en heren politici. Merci.
    Ik kan u geruststellen Baas Turbo, ik rijd niet (meer) met een "Duitse Patserbak" mijn auto is een andere patserbak :-) maar dat is kwestie van smaak en daar zijn weinig discussies over dus kom niet af met die zever van "ge zijt jaloers enz", chapeau voor zij die het kunnen.
    Wat ik wil duidelijk maken is dat gewone mensen die een auto zien als een middel om van A naar B te rijden met die nieuwe BIV gewoon in de zakken gezeten worden (nog maar eens), die mensen willen alleen maar kunnen goedkoop en zuinig rijden en willen ook geen full option uitgeruste auto, en dat zij die het zich eigenlijk wel kunnen permiteren de cadeautjes krijgen en dit alles onder het mom van zie eens wat een groene jongen ik ben.
    Het bewijs is er met de BIV, waarom kopen veel mensen (ik ook ) een zwaardere auto nu ..... niet omdat die uitstoot minder is, dat kan maar weinig mensen een bal schelen, nee omdat nu de BIV goedkoper is.
    EN zo was het met ECO wagens met premie ook, en met zonnepanelen en een pak andere dingen.
    De Belg denk in de eerste plaats aan zijne portemonneé groen of niet, Ge kunt mij misschien een zuurpruim vinden maar hypocriet ben ik nog niet :-)
    Last edited by ; 16/02/2012, 07:58.

    Comment


    • Pikant detail hier, ik doe de berekening op de nieuwe tool en kom zelfs 10 euro goedkoper uit, denk dat ik nog wat ga wachten met inschrijven krijg binnenkort misschien nog geld bovenop :-D

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
        you've got a reply
        je zat er op 9eu na boenk op

        Comment


        • Alé, kzijn content!
          Wat een gedoe was dat toch eigenlijk. Ik ben blij dat ik men klanten nu eindelijk een klaar en duidelijk antwoord kan geven..

          Comment


          • Inschrijving auto - wat met nummerplaat

            Ik heb zopas een nieuwe nummerplaat aangevraagd (wagen overgedragen van mijn vader naar mij) en net voor ik deze mocht afhalen op het postkantoor is mijn wagen gesneuveld.

            Ondertussen hebben we een nieuwe wagen besteld en deze zouden we vanaf begin maart kunnen inschrijven. Kan ik hiervoor de pas aangevraagde nummerplaat gebruiken? Hoe gaat dit juist allemaal in zijn werk?

            Comment


            • Oei het bericht van hierboven was bedoeld als nieuw topic
              Niets van aantrekken, ik post het ergens anders wel ...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door rozepinkpanter Bekijk Berichten
                Ik heb zopas een nieuwe nummerplaat aangevraagd (wagen overgedragen van mijn vader naar mij) en net voor ik deze mocht afhalen op het postkantoor is mijn wagen gesneuveld.

                Ondertussen hebben we een nieuwe wagen besteld en deze zouden we vanaf begin maart kunnen inschrijven. Kan ik hiervoor de pas aangevraagde nummerplaat gebruiken? Hoe gaat dit juist allemaal in zijn werk?
                Gesneuvelde wagen uitschrijven, plaat bijhouden en in maart de nieuwe inschrijven op die plaat.

                'k dacht dat je 4 maanden tijd had om na uitwissing een andere wagen op dezelfde plaat in te schrijven.
                2018 BMW X1 18d

                Comment


                • Even bijvermelden dat we premie ontvangen voor mijn oude wagen

                  Garage zei me dat de oude wagen ingeschreven moet blijven tot de nieuwe wagen in gebruik wordt genomen
                  Klopt dit?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door rozepinkpanter Bekijk Berichten
                    Even bijvermelden dat we premie ontvangen voor mijn oude wagen

                    Garage zei me dat de oude wagen ingeschreven moet blijven tot de nieuwe wagen in gebruik wordt genomen
                    Klopt dit?
                    Dat klopt, of toch niet Je krijgt die premie van de garage (invoerder,...) er bestaan daar geen wettelijke regels voor (tot op heden toch niet), dus zij kunnen vrij de voorwaarden voor die premie bepalen, de meest gebruikte is zoiets van:
                    - de wagen moet minstens 6 maanden op dezelfde naam ingeschreven zijn als de nieuwe wagen zal ingeschreven worden
                    - of de wagen moet minstens 10 jaar oud zijn,
                    en zo kun je er dus zoveel of zo weinig bedenken als je wilt. Het hangt dus van de goodwill van de garage (invoerder,...) af welke voorwaarden zij je willen opleggen om aan die premie te kunnen komen.
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                    Comment


                    • Welke wagens kan je kopen die op waterstof rijden ?

                      En waar kan je daarmee gaan tanken in Oost-Vlaanderen ?

                      En kost waterstof tanken per liter of kg ?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                        Welke wagens kan je kopen die op waterstof rijden ?

                        En waar kan je daarmee gaan tanken in Oost-Vlaanderen ?

                        En kost waterstof tanken per liter of kg ?
                        Ik dacht dat de Honda FCX Clarity momenteel het enige commercieel beschikbare voertuig was op waterstof... wel niet te krijgen in België natuurlijk maar ik dacht dat Honda deze sedet 2008 verkocht in de USA.

                        Er staan wel een aantal projecten op stapel zo zouden zowel Hyundai (met de Ix35) en Toyota in 2015 op de markt komen met een op waterstof aangedreven voertuig. BMW heeft een aantal voertuigen (dacht een 120 en een 750) lopen op waterstof maar deze zijn, voorlopig althans, niet te koop. Andere merken zoals Mercedes Ford Opel zijn ook bezig met deze technologie maar staan ook nog niet te springen deze op de markt te brengen...
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                        Comment


                        • De bmw 760i hydrogen. Zijn een 100-tal wagens voor gebouwd. Maar ik weet niet of ze echt al te koop zijn.
                          Hij zou 2 glazen water per km verbruiken.
                          Waterstoftank weegt 8 kilo of 165ltr en daar kan je 200km mee rijden.
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • De nieuwe BIV is niet van toepassing op tweedehands wagens??
                            Stel de wagen is nieuw ingeschreven in maart en 6 maand (of nog later) koop ik die wagen tweedehands.
                            Dan laat de simulator zien dat je precies volgens het oude systeem moet betalen.
                            Klopt dit?

                            Comment


                            • Nieuwe BIV is zowel voor nieuwe als niet niet nieuwe wagens...

                              Echter dit jaar (en volgend jaar) is er voor natuurlijke personen bij niet nieuwe wagens een overgangsmaatregel:
                              2012: BIV volgens 1/3 nieuwe BIV (CO² en brandstof) 2/3 oude BIV (KW en/of f PK)
                              2013: BIV volgens 2/3 nieuwe BIV (CO² en brandstof) 2/3 oude BIV (KW en/of f PK)

                              Vanaf 2014 zowel voor nieuwe als niet nieuwe wagens 100% volgens nieuwe BIV (CO² en brandstof)
                              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                              Comment


                              • benieuwd wat ik zal moeten betalen als mij golf gti wordt ingeschreven deze maand zal toch ook een pak goedkoper zijn

                                Comment


                                • Puur uit interesse wilde ik vandaag eens de impact van deze nieuwe regeling checken voor mijn Mitsubishi Evo 7 (10 jaar oude wagen, geimporteerd uit UK). Even mijn roze kaart erbij genomen en de euronorm + CO2 staat er niet op. Via de simulatietool met chassisnummer de gegevens opgehaald en ook daar hebben ze deze gegevens duidelijk niet beschikbaar voor mijn wagen.

                                  Is er iemand die reeds een idee heeft hoe ze dit gaan oplossen ? Als ze de CO2 willen gaan meten raak ik mijn 10 jaar oude wagen nooit meer kwijt, als je de simultatietool met de 'Ik ken de ...'-vinkjes gebruikt, is een oude Evo opeens 800€ goedkoper om in te schrijven, wat het in mijn ogen een koopje maakt ...

                                  Meer bepaald :
                                  01/01/2012 - 1.734,95EUR
                                  01/04/2012 - 1.189,15EUR

                                  Comment


                                  • Volgens autoweek is de co2 uitstoot van de EVO VII 247gr/100km.



                                    Euronorm vind ik helaas nergens terug maar ik vermoed dat die gezien het bouwjaar minstens 3 zal hebben als het al geen 4 is.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                      Volgens autoweek is de co2 uitstoot van de EVO VII 247gr/100km.



                                      Euronorm vind ik helaas nergens terug maar ik vermoed dat die gezien het bouwjaar minstens 3 zal hebben als het al geen 4 is.
                                      De CO2 uitstoot is inderdaad wel te vinden, maar mijn wagen is een FQ300, dus zowiezo kunnen die waarden nooit 100% correct zijn. Ik vroeg mij vooral af hoe ze dit 'officieel' willen oplossen ? Meten tijdens de keuring of een afzonerlijke regelen maken.

                                      (Mijn vrees zit hem vooral in het feit dat het snel boven de 325-350gr zal uitkomen, met 300pk en andere uitlaat)

                                      edit : Met 247gr word het nog goedkoper tot 1.136,83EUR ...

                                      Comment

                                      Working...
                                      X