Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boetes in het buitenland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Boetes in het buitenland

Ik weet niet of dit topic al bestaat, maar ik heb het niet gevonden. Een collega van me heeft twee boetes gekregen in Italië. Eén om Firenze binnen te rijden (100€) en één voor 67 ipv 50 (187€ ). Als hij hier nu geen gevolg aan geeft, gaan ze daar dan achter, of wordt dat niet vervolgd?

Zal niet vervolgd worden denk ik (niet 100% zeker).

Als je in Fr. geflitst wordt, zal de boete geïnd worden door België, en België stort dat door naar Fr.

M'n nonkel is enkele jaren terug geflitst geweest in Tenerife met een huurwagen. Hij heeft daarvoor een boete ontvangen hier en heeft dat nooit betaald, zonder gevolg.

Comment

Dus in frankrijk is het wel op te letten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk Berichten
        Ik weet niet of dit topic al bestaat, maar ik heb het niet gevonden. Een collega van me heeft twee boetes gekregen in Italië. Eén om Firenze binnen te rijden (100€) en één voor 67 ipv 50 (187€ ). Als hij hier nu geen gevolg aan geeft, gaan ze daar dan achter, of wordt dat niet vervolgd?
        Ik denk het niet. Mijn nonkel is net terug vanop reis en is ook 3 of 4 keer geflitst. Gewoon doen alsof je niets hebt aangekregen

Nu het toch over boetes in het buitenland gaat..
        Wat zijn de "tarieven" in Frankrijk? En vanaf welke snelheid moet je je rijbewijs afgeven? (autostrade)
        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Wel oppassen indien je nadien terug naar dat land gaat. Als ze bij een routinecontrole of ander feit zien dat er nog een boete op jouw persoonlijke naam open staat, dan ben je nog niet thuis hoor.
          Als de boete op naam van een firma toekomt is het idd. minder erg.
          2.0 JTDm

Comment

't Is idd een firmawagen. Merci voor de info!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
              Dus in frankrijk is het wel op te letten?
              Jazeker, sinds enkele jaren wordt alles overgedragen naar België

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                Jazeker, sinds enkele jaren wordt alles overgedragen naar België
                2 jaar geleden was dit toch nog niet zo , want ben toen een paar keer geflitst geweest op weg naar het zuiden ( en terug ) en niks ontvangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                  Wat zijn de "tarieven" in Frankrijk? En vanaf welke snelheid moet je je rijbewijs afgeven? (autostrade)
                  (n)iemand?

Comment

Onder de 170 blijven of je hebt problemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
                      Onder de 170 blijven of je hebt problemen
                      Oke thx.. Dat wordt dan op CC rijden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                        2 jaar geleden was dit toch nog niet zo , want ben toen een paar keer geflitst geweest op weg naar het zuiden ( en terug ) en niks ontvangen.
                        Inderdaad, 2 jaar geleden kon je dat mss nog ontlopen.

Vandaag niet meer:

Comment

Vorig jaar paar keer in FR geflitst geweest, tot vandaag niks van gezien.
                          (was wel telkens maar een paar km te hard, misschien vonden ze het niet de moeite)

Dit jaar niet geflitst geweest
                          2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                          2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                          2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                          1999 Volvo V70 classic 2.5d
                          1967 Volvo 123 GT

Comment

(n)iemand?
                            Radicale veranderingen voorzien, coyote toestanden etc geen zorgen blijven toegestaan.

Voorstel is om bepaalde snelheidsovertredingen uit de verkeerswet te halen en in te voegen in het strafrecht = misdrijf = volledig andere rechtsgang. als ik het terugvind zet ik het hier.
                            Last edited by ; 29/07/2011, 17:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                              Inderdaad, 2 jaar geleden kon je dat mss nog ontlopen.

Vandaag niet meer:
                              http://netto.tijd.be/budget_en_vrije...10440-2214.art

Dat zeggen ze nu al 5 jaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                Wel oppassen indien je nadien terug naar dat land gaat. Als ze bij een routinecontrole of ander feit zien dat er nog een boete op jouw persoonlijke naam open staat, dan ben je nog niet thuis hoor.
                                Als de boete op naam van een firma toekomt is het idd. minder erg.
                                Nog nooit last van gehad, zeker al een 10-tal x geflitst geweest in Frankrijk (zelfs 2 serieuze) en word maandelijks gecontroleerd, die zeggen daar niets van.

Comment

Tot 170 werkelijke snelheid (+-180 op teller) is het 90EUR boete cash te betalen indien je aan de kant gezet wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk Berichten
                                    Tot 170 werkelijke snelheid (+-180 op teller) is het 90EUR boete cash te betalen indien je aan de kant gezet wordt.
                                    Dat valt goed mee!!
                                    Hopelijk krijg ik geen boete ofzo opgestuurd, al was het zondag soms wel nipt

Comment

Oke thx.. Dat wordt dan op CC rijden!
                                      ik heb net 1000km achter de rug in 8u, en heb de cc nooit gebruikt en er zat geen kat op de baan.
                                      wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
                                        Dat zeggen ze nu al 5 jaar
                                        Het is wettelijk mogelijk maar oom agent beslist niet zelden om er geen werk van te maken. Pure willekeur dus.

Omgekeerd ook, ik ken een verkeersagent die alle fotootjes met buitenlandse platen niet eens verder behandelt (of het moest serieus de spuigaten uitlopen). Te veel moeite, te veel werk + ze flitsen toch genoeg Belgen...
                                        2.0 JTDm

Comment

Working...
                                        X