In Haaltert is er in de straat Zwarthaar ook zo'n zandbak. Heb de flikken er zich al zien in vast rijden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zandbak tegen sluipverkeer op binnenwegen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenIn Haaltert is er in de straat Zwarthaar ook zo'n zandbak. Heb de flikken er zich al zien in vast rijden.
Comment
-
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110806_012
1. De carterrammer
Wat? Betonnen blokken die het oliecarter onderaan de auto beschadigen.
Waar? In Wellen weert een carterrammer het verkeer van de verbindingsweg tussen het kasteel van Rullingen naar Herten. Burgemeester Eric Awouters (Open VLD) van Borgloon verkiest carterrammers boven zandbakken, waarin fietsers kunnen vallen. Hij heeft ook al een paar carterrammers laten installeren aan ruilverkavelingswegen.
Oke...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenhet jammere is dat als het niet nodig zou zijn er geen maatregelen getroffen moesten worden
maja, belgen en de wet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk BerichtenEn then again, als personenwagens niet op de veldwegen horen, moeten de boeren ook van de gewestwegen afblijven, of investeren in materiaal dat veilig minimum 50km/u aankan (en wat al bestaat).
wij in de haven werden confronteerd met tractors die 70 deden, we zijn ervan af
Comment
-
Probleem is natuurlijk ook dat nagenoeg niemand eventuele verkeersborden naleeft. Dan zouden er geen zandbakken geplaatst moeten worden. Op dergelijke weggetjes staan dikwijls C3 (al dan niet met onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer") of F99c enz.
Hoeveel bestuurders geven daar gevolg aan? Weinigen hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darius Bekijk BerichtenProbleem is natuurlijk ook dat nagenoeg niemand eventuele verkeersborden naleeft. Dan zouden er geen zandbakken geplaatst moeten worden. Op dergelijke weggetjes staan dikwijls C3 (al dan niet met onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer") of F99c enz.
Hoeveel bestuurders geven daar gevolg aan? Weinigen hoor.
En eerlijk gezegd, ik kan die redenering heel goed begrijpen, hoewel ik nooit op de veldwegen kom tenzij het niet anders kan (soms zijn er omleidingen langs die wegjes)Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenOmdat de gemiddelde bestuurder van het gedacht is dat als de boeren her verkeer op de gewestwegen ophouden (terwijl ze de wegen makkelijk kunnen vermijden) dat zij dan ook het recht hebben om die boerenwegskes te gebruiken.
En eerlijk gezegd, ik kan die redenering heel goed begrijpen, hoewel ik nooit op de veldwegen kom tenzij het niet anders kan (soms zijn er omleidingen langs die wegjes)
Een wereld van verschil
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
epic
'Blijkbaar komen de burgers zelf die putten vullen, zodat ze er weer door kunnen rijden. Wanneer we zo'n zandstorter snappen, sleuren we hem voor de rechter.'
'Dat heb ik laten doen', zegt een derde buurtbewoner. 'Als die geulen zo diep zijn, geraak ik daar niet door met mijn auto. Ik heb vrienden bij de gemeente en die mannen zijn die geulen komen opvullen.'
Comment
-
Die carterrammers liggen ook in Haaltert. Op een heel smal kronkelig baantje. Ze liggen net na een bocht van 90°. Heel handig als je met een tractor en een lange kar volgeladen met hooi of stro (hoog zwaartepunt) daardoor moet. Zelfs de boeren moeten daar rondrijden.Powered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenIk kan die niet begrijpen. Die boeren volgen het verkeersreglement, de anderen negeren een verbodsbord.
Een wereld van verschil
Er is ook zoiets als de geest van de wet. Met een oude smalspoor traktor een 3x zo brede nog oudere aanhanger trekken die ook nog eens topzwaar met appelen geladen is tegen 45km/u rijden over een bochtige gewestweg, is misschien legaal volgens de letter van de wet. Dus opnieuw, dringend de keuring voor landbouwvoertuigen verplichten. Nu heb je nog teveel boeren die daar zelf aan smodderen en lassen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenIk kan die niet begrijpen. Die boeren volgen het verkeersreglement, de anderen negeren een verbodsbord.
Een wereld van verschil
Dat is thans wat die traktoren doen!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendie tractoren zijn niet onnodig
Je moet mijn woorden ook niet gaan verdraaien he!
Maar als ze op de secundaire wegen rijden terwijl er parallel veldbaantjes lopen, dan zitten ze onnodig andere weggebruikers te hinderen. En bij gevolg ook nog eens gevaarlijke situatie te creëren.
Ik woon zelf in een boerendorpke, ik weet heus wel waar tractoren voor dienen. En als ze hier in het dorp voor mij rijden heb ik dara geen enkel probleem mee, want er is geen enkele andere mogelijkheid.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
Comment