Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oldtimerplaten & het buitenland.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oldtimerplaten & het buitenland.

Hallo,

zoals je misschien al weet ga ik volgend jaar met een oldtimer deelnemen aan een rally van Parijs naar Marrakech (en terug).

Ik heb al beetje rondgevraagd bij de oldtimerkenners, en die stellen voor om de auto op oldtimerplaten te zetten, omdat een evenement/meeting perfect legaal te doen is daarmee.

Mijn vraag is nu of dit in dit geval mogelijk zou zijn. Probleem is vooral of je met oldtimerplaten door andere landen mag, concreet dus Frankrijk - Spanje & Marokko.

Iemand enig idee voor zo'n zaken?

Alvast bedankt.

Portfolio
    | Dequalized | Geïnteresseerd in een fotoshoot? PM!

Ja dat mag.

In het buitenland kennen ze trouwens het verschil toch niet

Comment

Enkel aan de autoverzekeraar keer vragen of ze dat verzekeren, met je oldtimer effe naar Marokko rijden?

Portfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dequal Bekijk Berichten
        Enkel aan de autoverzekeraar keer vragen of ze dat verzekeren, met je oldtimer effe naar Marokko rijden?
        Best wel.

Maar in principe zit dat standaard in de polis.

Comment

Heb ook een jaar O plaat gehad. Was toen verzekerd voor heel Europa. In het buitenland kennen ze dat Belgisch systeem niet. Dus daar kunnen ze er niks van zeggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
            Heb ook een jaar O plaat gehad. Was toen verzekerd voor heel Europa. In het buitenland kennen ze dat Belgisch systeem niet. Dus daar kunnen ze er niks van zeggen
            Marokko is wel niet meer Europa, dus toch eens vragen, desnoods wat bijbetalen.

Bedankt allemaal

Portfolio

Comment

Toch als daily inschrijven best. Met een O-plaat mag je naar of met manifestaties rijden wanneer je maar wilt en waar je maar wil, maar niet meer dan 2700km per jaar.
              De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
              1990 Volvo 344
              1991 Mercedes W124 230CE
              2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
              1980 Volkswagen Derby CLS
              1990 Mercedes W124 230CE
              2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                Toch als daily inschrijven best. Met een O-plaat mag je naar of met manifestaties rijden wanneer je maar wilt en waar je maar wil, maar niet meer dan 2700km per jaar.
                Vanwaar haal je die redenering? Er staat nergens in de wet een maximum per jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
                  Vanwaar haal je die redenering? Er staat nergens in de wet een maximum per jaar.
                  Serieus? Altijd al gehoord dat je maximum 2700km mocht rijden met een o-plak.
                  Dat was destijds een van de hoofdredenen waarom ik voor dagelijks gekeurd ging.

Foutje dus blijkbaar!
                  De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                  1990 Volvo 344
                  1991 Mercedes W124 230CE
                  2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                  1980 Volkswagen Derby CLS
                  1990 Mercedes W124 230CE
                  2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Nog nooit gehoord.
                    De 1100 staat op O-platen, maar die doet zeker geen 2700km op een jaar.

Wel een interessante vraag ivm rijden in het buitenland!

Comment

Afgelopen weken enkele Belgische 0-platen in het buitenland gezien, ik was ook van de veronderstelling dat men niet buiten België daarmee mocht rijden. Weer iets bijgeleerd, thx !

Comment

Dat was destijds een van de hoofdredenen waarom ik voor dagelijks gekeurd ging.

Foutje dus blijkbaar!
                        Aha, sjanske. Dus toch voor die oldtimer-platen gaan dan denk ik dan.

Portfolio

Comment

Working...
                        X