Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boete gekregen, maar niet mijn wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Boete gekregen, maar niet mijn wagen

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik een boete gekregen omdat ik op 5 augustus in het centrum van Antwerpen zogezegd met mijn wagen op het voetpad geparkeerd stond.
    Probleem is dat de wagen op dat tijdstip niet in Antwerpen was, maar gewoon voor de deur stond bij mij thuis.
    Bij de boete zat een formulier waarmee ik bezwaar kan optekenen tegen de boete. Dat ga ik uiteraard zo snel mogelijk invullen en terugsturen.

Zijn er nog dingen die ik kan doen?
    Worden er van dergelijke overtredingen foto's gemaakt? Zou ik die kunnen opvragen dan?
    Zou het kunnen dat er iemand anders met 'mijn' platen rondrijdt?

Mvg

Edit: het gaat om een boete van de Politie, dus niet van een of ander extern parkeerbedrijf.

Is de wagen beschreven in de PV identiek aan jouw wagen? Indien niet => zal wel lukken om te protesteren; indien wel identiek => vergeet het

Comment

Weinig kans tot slagen .... Ik vrees voor een meerkost als je niet betaalt en het tot een rechtszaak laat komen. "Ik was daar niet" is een veelgehoord excuus, maar je moet al zeer sterk in je schoenen staan om daar onderuit te geraken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ysinove Bekijk Berichten
        Is de wagen beschreven in de PV identiek aan jouw wagen? Indien niet => zal wel lukken om te protesteren; indien wel identiek => vergeet het
        In het eigenlijke beschrijvende gedeelte van de PV wordt het merk of model van de wagen niet direct gespecificeerd. Er wordt wel verwezen naar 'de hierboven vermelde persoon' en 'de hierboven vermelde wagen', en bij die verwijzingen kloppen merk en model dan weer wel.

Maar het lijkt me eerder dat ze het merk en model achteraf opgezocht hebben in hun systeem adhv mijn nummerplaat. Temeer omdat er helemaal niets vermeld staat over de kleur van de wagen en dergelijke (zetten ze dat er normaal niet bij?).

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
        Weinig kans tot slagen .... Ik vrees voor een meerkost als je niet betaalt en het tot een rechtszaak laat komen. "Ik was daar niet" is een veelgehoord excuus, maar je moet al zeer sterk in je schoenen staan om daar onderuit te geraken.
        Zouden er echt geen foto's genomen zijn van de overtreding aan de hand waarvan ik dan kan bewijzen dat het niet om mijn wagen ging? Of zijn ze niet verplicht om foto's te nemen?

Comment

gewoon eens met de betreffende politiedienst bellen; zal al veel ophelderen

Comment

Als je wagen zoals je beweert effectief daar niet was rijdt er ofwel iemand met jouw platen rond ofwel heeft de agent scheel gezien en de nummerplaat verkeerd gezien. Het spijtige is dat je daar zo goed als niets kunt tegen beginnen. Dat is het grote probleem van agenten teveel macht te geven. Het zou niet de eerste agent zijn die omwille van een privézaak zijn collega iemand onterechte PV's gaat laten maken. Is iets dat regelmatig voorvalt. Een agent die tijdens zijn vrije uren met iemand ambras heeft en daarna zijn collega een pv laat uitschrijven. Niet dragen van gordel, bellen met gsm in de hand, verkeerd geparkeerd enzovoort. Bewijs maar eens dat je het niet gedaan hebt. Abrupt rechtssysteem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
              Heb dit ook al gehad, maar op de PV stond wel een ander merk van wagen.
              Eerst gebeld, maar het protest moest schriftelijk.
              Verklaring gedaan + attest werkgever, dat ik op dat moment aan het werk was.

Niks meer van gehoord. (ondertussen meer dan 2 jaar geleden)

Comment

Je zou moeten bewijzen dat je thuis was...

Tegenwoordig kan je je positie laten bepalen via je gsm, met welke mast was je die dag verbonden. (je kan hem wel thuis vergeten zijn...)
                Kan je je buren, bezoek, postbode,... niet laten getuigen ?

Comment

ik heb net 't zelfde voorgehad een paar jaar terug. Nr-plaat en beschrijving auto klopten.
                  Heb dan naar desbetreffende politiedienst gebeld en kreeg meteen de reactie: 'oh ja dat kan wel zijn dat de agent zich vergist heeft in 1 letter van je nr-plaat.. type/model auto wordt achteraf opgezocht etc etc... zulke vergissing gebeuren wel nog'.

Nooit meer iets van gehoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                    Als je wagen zoals je beweert effectief daar niet was rijdt er ofwel iemand met jouw platen rond ofwel heeft de agent scheel gezien en de nummerplaat verkeerd gezien. Het spijtige is dat je daar zo goed als niets kunt tegen beginnen. Dat is het grote probleem van agenten teveel macht te geven. Het zou niet de eerste agent zijn die omwille van een privézaak zijn collega iemand onterechte PV's gaat laten maken. Is iets dat regelmatig voorvalt. Een agent die tijdens zijn vrije uren met iemand ambras heeft en daarna zijn collega een pv laat uitschrijven. Niet dragen van gordel, bellen met gsm in de hand, verkeerd geparkeerd enzovoort. Bewijs maar eens dat je het niet gedaan hebt. Abrupt rechtssysteem
                    ab·rupt bn, bw plotseling, ineens

is waarschijnlijk een vervangwoord voor "corrupt" ???

Comment

Als nummerplaat en beschrijving van de wagen kloppen, lijkt het me een onbegonnen zaak.
                      Als de agent zich vergist heeft bij het uitlezen van het nummerbord waardoor er of een verkeerd nummerbord, of een verkeerde beschrijving/type/merk voertuig op het PV staat, lijkt het me dat een klein lokaal korps daar niet zo moeilijk over zal doen. Als je zoiets in Brussel of Antwerpen voorhebt, kun je 15 keer bellen tot je bij de juiste persoon bent, ondertussen zit de herinnering al in de bus.

Comment

Working...
                      X