Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe zit dat met wettelijkheid parkeerwachters de dag van vandaag?!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe zit dat met wettelijkheid parkeerwachters de dag van vandaag?!

Laatst in Heist op den Berg even 2 uurtjes geparkeerd. Vergeten dat ze er recent ook blauwe zones hebben in beheer van Vinci park

Geen schijf gelegd, en jawel hoor: 25Euro!

Das verdomme nog duurder dan antwerpen-stad?!

Op de bon een hoop zever van retributie, u kiest tarief 1 etc blablabla

Nu ben ik allergisch als de pest aan dergelijke praktijken! En stel ik me luidop de vraag: hoe zit dat juist wettelijk? Er is altijd een hoop te doen geweest hieromtrent, vrijspraken omdat de hele organisatie en werking onwettelijk is.

Is dat nog zo? Is het "normaal" dat ze u 25 euro laten dokken omdat je even geen schijf hebt gelegd?

Ik gun het ze niet
    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
    www.meevliegen.be

Ik vrees dat je niet anders kunt dan betalen. Je bedrag is trouwens hetzelfde als in Roeselare, ook 25 EUR voor het niet leggen van de schijf. Het rare van de zaak is dat als je geen parkeerticket legt de boete dan maar 15 EUR is.

In Roeselare had iedereen die boetes weigerde te betalen geluk: alle boetes voor 2011 zijn geseponeerd omdat het parkeerbedrijf toen nog geen toestemming had om de gegevens van de overtreders via de DIV op te vragen. Pas sinds januari 2011 mocht dat. Mss kun jij dat ook es controleren of dat bedrijf het wel mag?

Ook hoorde ik dat als je de boete niet betaalt en aanmaningen ook niet, die parkeerbedrijven meestal geen rechtzaak starten voor dergelijke kleine bedragen. Aan jou dus om te overwegen...
    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Voor Roeselare doen ze het met groepsvorderingen

Comment

Wacht tot de tweede aanmaning, en schrijf dan 2,5 euro over (ipv 25). Vermensen is gisselijk!

Als ze dan toch nog weer schrijven, hebben ze een pak moeite moeten doen voor ocharme 25 euro.

Persoonlijk zou ik ze betalen, geen schijf = boete terecht IMO.

Maar ik weet uit vorige discussies dat jij zo niet denk, en ik wens dat te respecteren (vandaar ook bovenstaande tip, waarvan ik effectief 2 personen ken waarbij het gewerkt heeft, als in : niks meer van gehoord na overschrijving gedecimeerde bedrag).
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
          Maar ik weet uit vorige discussies dat jij zo niet denk, en ik wens dat te respecteren (vandaar ook bovenstaande tip, waarvan ik effectief 2 personen ken waarbij het gewerkt heeft, als in : niks meer van gehoord na overschrijving gedecimeerde bedrag).
          die onthou ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
            die onthou ik
            Die tip is al zo oud als de straat, heb het zelf eens toegepast bij overschrijving van boete van mijn dochter. Ze hadden haar dat op het werk (DHL, dus mensen die overal en altijd moeten parkeren met alle gevolgen vandien) ook wijsgemaakt. Resultaat was dat twee dagen na overschrijving de lokale agent aan de deur stond om te zeggen dat de overschrijving niet goed was. (Boete was uitgeschreven in Brussel en toch de lokale agent aan de deur gehad, dus weet ik niet of het een fabeltje is of het in ons geval gewoon brute pech was dat ze er over "gestruikeld" zijn?).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
              Die tip is al zo oud als de straat, heb het zelf eens toegepast bij overschrijving van boete van mijn dochter. Ze hadden haar dat op het werk (DHL, dus mensen die overal en altijd moeten parkeren met alle gevolgen vandien) ook wijsgemaakt. Resultaat was dat twee dagen na overschrijving de lokale agent aan de deur stond om te zeggen dat de overschrijving niet goed was. (Boete was uitgeschreven in Brussel en toch de lokale agent aan de deur gehad, dus weet ik niet of het een fabeltje is of het in ons geval gewoon brute pech was dat ze er over "gestruikeld" zijn?).
              Will, ik weet niet of dit zou werken bij de politie inderdaad. Personen die ik ken doen het als ze een parkeerretributie van een firma als Vinci krijgen, maar bij een boete weet ik het zelfs niet .

Langs de andere kant, die wijkagent zal perfect begrijpen dat je eens een foutje kan maken hé
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Ik heb ook al es 10 EUR ipv 100 EUR boete overgeschreven, enkele dagen later een brief in de bus met aanmaning om 90 EUR extra over te schrijven...
                sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                  Ik heb ook al es 10 EUR ipv 100 EUR boete overgeschreven, enkele dagen later een brief in de bus met aanmaning om 90 EUR extra over te schrijven...
                  da is dan ook van de flikke geweest want parkeerwachters kunnen geen boetes geven voor op foutparkeren, maar enkel aanmanen tot betaling.
                  Als ge bv op de stoep geparkeerd staat, en ge hebt bv een parkeerschijf ligge, kan die u nix doen. Nu flik kan u dan wel een boete geven.
                  Bij de flikke probeer ik het ni, ook nooit probs mee gehad op de gebied. Als ze mij pakke op iets, dan is't tot nu toe altijd correct geweest (zo ni vecht ik het aan) en dan betaal ik da ook gewoon. Mijn record is 175 voor fout parkeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                    Hetzelfde hier. 12 euro was niet genoeg voor een snelheidsboete van 120 euro.....

Comment

da is dan ook van de flikke geweest want parkeerwachters kunnen geen boetes geven voor op foutparkeren, maar enkel aanmanen tot betaling.
                      Mijn record is 175 voor fout parkeren.
                      Was idd flikken, mijn record is 150 EUR boete en 80 EUR takelkosten voor een takelwagen die ik nooit gezien heb en die de flik niet wou afbellen. Ik stond op het gearceerde deel van een busstrook met enkel mijn voorste wielen terwijl ik nota bene mijn oma was gaan afhalen van 't ziekenhuis. Nog proberen de situatie uit te leggen aan de flik met bewijzen van ontslagpapieren en een strompelend memeetje aan mijn arm maar de flik was zijn menselijkheid thuis vergeten die dag...
                      sigpic

Comment

is da recent? Want takeldienst moet ge enkel betalen als hij effectief geweest is.

Comment

die onthou ik
                          Ik ook.

E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                            Laatst in Heist op den Berg even 2 uurtjes geparkeerd. Vergeten dat ze er recent ook blauwe zones hebben in beheer van Vinci park

Geen schijf gelegd, en jawel hoor: 25Euro!

Das verdomme nog duurder dan antwerpen-stad?!

Op de bon een hoop zever van retributie, u kiest tarief 1 etc blablabla

Nu ben ik allergisch als de pest aan dergelijke praktijken! En stel ik me luidop de vraag: hoe zit dat juist wettelijk? Er is altijd een hoop te doen geweest hieromtrent, vrijspraken omdat de hele organisatie en werking onwettelijk is.

Is dat nog zo? Is het "normaal" dat ze u 25 euro laten dokken omdat je even geen schijf hebt gelegd?

Ik gun het ze niet
                            als je ze het niet gunt dan had je je schijf maar moeten leggen.
                            wees blij dat het maar 25 euro is.
                            Ik heb het ook al es vergeten en heb toen ook gevloekt. Maar het is nu eenmaal zo.

Comment

Dat ze schoupen maar snel opzij zetten niets maar dan ook niets heeft hij in zijn minister zijn of wat dan ook bijgedragen aan onze belgische samenlevening, wij zijn en blijven de pionnen van de regeringen en als we niets doen zal het ook zo blijven dan heeft klagen geen zin, weet u in andere landen gaat het wel anders, als nu eenmaal een wet gekreërd is door het volk via de verkozen volksvertegenwoordiger en in parlementen kan een pietlullige minister alles naast zich neerleggen en doen waar hij goesting in heeft, een geldkloperij dat is het parkeerbedrijven (wat prive bedrijven zijn die handel voeren in een monopolievorm) die flagrant ingaan op de privacy wet en wij moeten procederen om te krijgen waar we eigenlijk gewoon recht op hadden, lafaarts zijn het en laten het allemaal maar gebeuren, hoever laten wij ze nog gaan wordt het niet eens hoog tijd voor verzet, als buiten de buitenlander eenieder geen enkel parkeerplaats betaald opdat we ze eigenlijk al betaald hebben dubbel en dik zie belastingen dan zal de vrederechter werk hebben niet, dan doet die ook eens iets nuttig, als wij belgen blijven tolereren dat onbekwamen apen ons van alles opleggen dat nog kant nog gracht raakt dan verdienen wij niet beter en dan kunnen wij niet genoeg gemolken worden aleen wijzelf kunnen zorgen dat er iets veranderd maar dan moet ze ook drastisch zijn zonder pardon, stop dat ze systhematisch ons blijven uitpersen als een citroen, en het weggeven aan andere om in het buitenland of voor de ogen van europa een imago te hebben, ja nu hebben we een imago van een stelletje onozelaars die toch alles betalen.

Comment

Het zijn de meerderheid van de belgen die die "onbekwame apen" kiezen om ons land te regeren he
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Tijd om leestekens te herontdekken voor smetdirk.
                                  ,
                                  .
                                  !
                                  ?

Comment

@smetdirk.

Fijn te horen dat ge er genoeg van hebt en actie gaat ondernemen. Actieplan?

Comment

Working...
                                    X