Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mistlampen in andere kleur vooraan. (legaal? zie foto)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mistlampen in andere kleur vooraan. (legaal? zie foto)

Beste mensen ,

Ik had eens een vraagje, Oranje mistlampen vooraan.. Zou dit legaal zijn om ermee rond te rijden? Let op deze zijn niet voor op te zetten. Gewoon voor de show.

Gele bestaan dat weet ik. maar of die ook echt legaal zijn weet ik niet... Graag reactie!

foto: (chopke)

Bij mijn weten mag voor de koplampen en mistlichten vooraan wit of geel.
    Voor pinkers vooraan wit of oranje.

Dus, als mistlicht oranje mag volgens mij niet.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik zou het erop wagen, de plaats van de mistlichten ziet eruit alsof het standlichten zijn, en oranje standlichten hebben veel wagens: BMW 5, Volvo's, Amerikaanse karren...
      sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

ik kreeg een knipje owv mijn mistlichten : niet gebruiken op de openbare weg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door psychotronik Bekijk Berichten
          Beste mensen ,

Ik had eens een vraagje, Oranje mistlampen vooraan.. Zou dit legaal zijn om ermee rond te rijden? Let op deze zijn niet voor op te zetten. Gewoon voor de show.

Gele bestaan dat weet ik. maar of die ook echt legaal zijn weet ik niet... Graag reactie!
          Mislichten vooraan moeten wit of geel zijn.

Oranje mag dus niet, ook al heb je niet het voornemen om ze te gebruiken.
          Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Nu zitten er afdekkapjes in zonder mistlampen.Als ik die plaatjes spuit in oranje. Dan kunnen ze me niks doen normaal. Al zal het dan wel een ander effect hebben... en je bent niet verplicht om mistlampen vooraan te hebben...

Comment

Nee, maar als ze er op staan moeten ze wel kunnen werken , dacht ik ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                Ik zou het erop wagen, de plaats van de mistlichten ziet eruit alsof het standlichten zijn, en oranje standlichten hebben veel wagens: BMW 5, Volvo's, Amerikaanse karren...
                Oranje standlichten mag niet.
                Bij Volvo zijn dat sidemarkers, dat is bij mijn weten iets anders.

En Amerikaanse wagens dat is een geval appart he, die hebben vaak standlichten in combinatie met de pinkers vooraan.
                (maar die zijn vaak wit ipv oranje, net als de achterste pinkers die bij amerikaanse wagen vaak rood is omdat ze de fuctie van pinker vervullen samen met die van achterlicht/remlicht)
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Bij de Ami's is het zo dat een lichtblok en standlicht en pinker is. Het zijdelingse gedeelte is dan vaak geel/oranje en het standlichtgedeelte wit. Of het is een wit glas, met een oranje lampje in.