Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkeerboete te antwerpen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
    Toch logisch nee? Het heet een bewonerskaart. Als je er geen domicilie hebt, ben je geen bewoner ...
    Neen, ik vind dat niet logisch. We zijn daar 5 op 7 dagen aangezien het dient als ons kot. Waarom zouden wij dan geen recht hebben op zo een kaart....

Comment

Omdat als ge daar op kot zit, dat ge daar eigenlijk niet woont.
      Ik ben ook blij dat ze dat in Leuven niet aan elke student geven, of 't zou hier schoon zijn.
      Als ge daar per se met uw auto wilt staan, huur dan een garage of iets in die aard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sebke Bekijk Berichten
        Neen, ik vind dat niet logisch. We zijn daar 5 op 7 dagen aangezien het dient als ons kot. Waarom zouden wij dan geen recht hebben op zo een kaart....
        omdat je geen gemeentebelastingen betaalt om te beginnen
        BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Ik zie de logica niet van een gezin met 4 kinderen midden in een stad die 5 auto's nodig hebben? Midden in een stad wonen betekent toch dicht bij alles bij en dicht bij openbaar vervoer? Mocht je nu ergens op het platteland wonen tot daar toe maar in een stad zoveel wagens nodig hebben??
          Voor je iets zegt of beoordeeld vraag dan wa uitleg. Als we nu allemaal naar ons werk moeten. Moeten we een auto in 2 delen misschien? Nu kun je misschien ons beginnen uitlachen van ze werken allemaal en ze wonen nog bij de mama en papa. Kinderachtig gesprek hier in dit topic waarvan enkel mijn vraag was of ik ze kon omzeilen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
            Haha, ik mag me weer niet druk maken maar er reageren hier mannetjes die ik met véél plezier een of andere onzacht contact met een boom toewens .

Mocht ik wetgever zijn, ik gaf die mannen een geweer en de bevoegdheid om te schieten op al wie nog maar een beetje van zijn oren maakt .

Ik heb de discussie al meermaals gevoerd en kom altijd wit van woede, komaan, 5 auto's hebben maar te gierig zijn om 250/jaar/wagen te betalen aan parkeergeld?

Fack, ik ga er dan van uit dat je bij de bakker ook gewoon je brood pikt want ja, zo'n groot gezin voeden, dat kost wel wat!

Je had beter aan geboortebeperking gedaan, stuk onnozelaar!

Ik hoop van harte dat er een onzacht contact komt tussen een sleutel en alle auto's van jouw gezin!

Voila, 't moest er even uit. Mensen doen gewoon hun job, en dan krijg je reactie's van mensen die nog niet gaan snappen dat dat een corrigerende beleidsmaatregel is (nu heb je betalende parkeerplaats, anders zou je er GEEN hebben of ben je te dom om dit te snappen?).

Problemen ofzo? Rookt eens een joint om af te koelen. kan wel eens helpen man. Het begint hier ver te gaan als een mens een vraag heeft op een forum of er iets te doen is aan die boete? Dan krijg je gewoon naar je kop geslingerd van geboortebeperking. manman ghet a life

Comment

Haha, ik mag me weer niet druk maken maar er reageren hier mannetjes die ik met véél plezier een of andere onzacht contact met een boom toewens .

Mocht ik wetgever zijn, ik gaf die mannen een geweer en de bevoegdheid om te schieten op al wie nog maar een beetje van zijn oren maakt .

Ik heb de discussie al meermaals gevoerd en kom altijd wit van woede, komaan, 5 auto's hebben maar te gierig zijn om 250/jaar/wagen te betalen aan parkeergeld?

Fack, ik ga er dan van uit dat je bij de bakker ook gewoon je brood pikt want ja, zo'n groot gezin voeden, dat kost wel wat!

Ik hoop van harte dat er een onzacht contact komt tussen een sleutel en alle auto's van jouw gezin!

Voila, 't moest er even uit. Mensen doen gewoon hun job, en dan krijg je reactie's van mensen die nog niet gaan snappen dat dat een corrigerende beleidsmaatregel is (nu heb je betalende parkeerplaats, anders zou je er GEEN hebben of ben je te dom om dit te snappen?).

dat is grof, kortzichtig en eerder het antwoord van een vlaams belanger op een marrokaan ofzo, en zeker niet gepast.

Comment

Komt met de trein é : campuskaart : goedkoper naar je kot gaan kan niet. Zelfs al vul je de auto met 4 vrienden en duw je hem tot daar.

And again : je woont daar niet, je leeft daar. Klein verschil. Tzou proper zijn anders, alle studentjes die een bewonerskaart gaan krijgen. Wat willen ze nog de studenten? Speciale parkeerplaatsen?
                Mijn neef heeft ook alle trukken geprobeerd en hij is het beu en gaat hij nu met de trein.
                Last edited by ; 13/09/2011, 11:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                  dat is grof, kortzichtig en eerder het antwoord van een vlaams belanger op een marrokaan ofzo, en zeker niet gepast.
                  Het is er wat over, maar ik snap het wel.
                  Elk een eigen auto om naar het werk te gaan, is er dan niemand die in de buurt van zijn werk woont? Dat kan ook een oplossing betekenen. Want een straat opvullen met auto's van 1 gezin is je vermoedelijk ook ontzettend populair maken bij de buren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Wanneer ik een parkeerboete krijg dan heb ik ook heel veel zin om zo'n snul van een parkeerwachter keihard aan te pakken. De laatste die ik kreeg was in Oostende waar je vroeger niet moest betalen. Daar hadden ze op een dag leukweg parkeermeters gezet. Toen ik terugkwam had een vrouwelijke parkeerwachter juist een boete uitgeschreven. Ik wilde uitvliegen maar ik zag haar al ineenkrimpen toen ze mijn gezicht zag en heb me toen ingehouden...

Deze week was er in Volt een reportage over parkeerwachters. Eén of andere bekende flikker van Ketnet ging een dagje mee parkeerboetes uitschrijven. Blijkbaar is dat een loodzware job omdat je constant verwijten en dikwijls fysieke bedreigingen naar je hoofd krijgt... Aan de andere kant, niemand wordt gedwongen om zo'n werk te doen. Ik denk dat je een raszuivere klootzak moet zijn om zo'n werk te kunnen volhouden...

Feit is dat we in Vlaanderen al meer dan genoeg gekloot worden in het verkeer met flitspalen en andere snelheidscontroles. Ze zoeken altijd de gemakkelijkste manier om mensen geld af te troggelen.
                    1: Wie plaatst plots die parkeermeters? 't stad of die parkeerwachter?
                    2: den enige klootzak zijt gij. Betaal gewoon of zijt ge te gierig om 2euro te betalen? (ik betaal ook zelde, ma kom ook ni klage als ik dan een boete krijg)
                    Zo'n parkeerwachter durft ge wel uw gedacht te zegge, ma ne flik, die just hetzelfde doet (en nog meer), daar houdt ge schoon uw bebbel tegen hé?

3: daar hebt ge gelijk in. En da steekt mij ook tegen ze. Ik vind da ook straal belachelijk en pure diefstal da ge naast uw wegentaks, jaarlijkse taks, kadastraal inkome etc ook nog moet betalen om voor uw eigen kot te mogen parkeren. Ma is da de schuld van die agenten, of van't stad?
                    Heb nog verschillende keren overwogen om parkeerwachter te worden. Redelijk goeie uren en redelijk goe betaald. En kan klootzakke die peize da ze mij kunne uitkaffere omda ze zelf te stom zijn om ni te betale, dik op hun plaats zetten.
                    tgoh, wij hebben een huis in gent, maar omdat het niet ons domicilie is kunnen we geen parkeerkaart krijgen. We moeten dus altijd geld betalen als we voor ons eigen deur willen staan
                    Toen ik bij men ma in Leuven woonde mocht ge maar 1 parkeerkaart hebben per gezin. Vervelend met 1 auto en regelmatig nachtshiften. Al hadde die klootzakken van parkeerwachters mij nooit een boete gegeven, ik had altij een papierke ligge als ik de nacht had.
                    Oorspronkelijk geplaatst door jeetn_1 Bekijk Berichten
                    Vind je dit dan niet jammer man :s Zou er zot van komen. Ik heb ergens gelezen dat je die parko mannetjes kunt aanklagen ofzo omdat ze je privé gegevens niet mogen opvragen. Klopt dit of heb ik het verkeerd gehoord?
                    Wahahaaha! Uitspraak van de maand Die mannekes kunt ge nix doen, nooit gedaan. Zij vragen ook nix op, ze geve da door aan hun werkgever en die vraagt het op.
                    Vroeger kon ge die FIRMA aanklage, ma zoals gezegd is da ondertss al ni meer mogelijk.
                    (spijtig idd)
                    [quote=sebke;4731701]
                    tjah, wat doe je eraan... ? Heb zelfs al eens meegemaakt dat ik net 30 seconden te laat was en had toch al een boete. Ik dacht dat mn ticket tot 10:54 ging. Ik was in het begin van de straat om 10:53, maar toen ik aan mn auto was, was het 10:54, dus net te laat. Ik zag de parkeerwachter gewoon voor mn auto staan wachten en op zijn horloge kijken tot die minuut effectief om was zodat hij zijn ticket kon afscheuren en onder mijn raam kon steken...

Ondertussen was zijn collega alle betaalautomaten aan het afgaan of er eventueel nog kleingeld inzat;...

triestig...
                    is idd zielige vertoning. Da ge zo'n mens zou uitschijten snap ik maar al te goe. Dacht da die toch een paar minuten moesten wachten in zo'n geval. Maar das naar't schijnt ook ni het geval.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                    Een smartphone is handig.
                    Als je die rode mannen ziet rondlopen ( thanks om jullie outfit zo zichtbaar te maken) log ik gewoon in op de 4411.be site en als ik zie dat ze aan men wagen staan activeer ik men parkeer tijd. Van zodra ze voorbij men wagen zijn zet ik het terug af. Zo doe ik het al meer dan een jaar, zelden meer dan 0,2€ moeten betalen en nog geen boetes of retributies ontvangen
                    hehe, zie, das ook nog een oplossing ma die smskes zelf koste toch ook geld?
                    Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                    Bijlange ni. Gewoon parkeergeld betalen, zoals iedereen.

Als ge de grote kunt uithangen door met den auto te gaan, dan moet je de eventuele consequenties ook als een man ondergaan.
                    Er wordt hier afgegeven op toeristen die zich eender waar in de stad parkeren, en jij doet hetzelfde in een andere stad
                    voila!! Touché! Zijn er toch nog iets of wa mensen da logisch redeneren
                    Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace Bekijk Berichten
                    Heb ook al zo'n boetes/retributies gehad in A'pen en je kan altijd wachten tot je iets in de brievenbus ontvangt (papiertje onder de ruitenwisser kan altijd gaan vliegen zijn...)
                    Ze sturen niet altijd een herinnering, dus ik zou nog enkele weken wachten.
                    Ene keer zat de herinnering na vijf maanden (!) in de bus en vervolgens betaald. De andere keer niks meer ontvangen, dus uiteraard ook niet betaald.
                    als ik er 1 heb, doe ik het ook zo
                    en die uitspraken over de parkeerwachters ni dan mss? Als ge zo'n BS uitkraamt kunt ge zo'n BS terugverwachten!!

En wa die 5 auto's betreft: Idd klote, ma wie zen schulde is da? Van de parkeerwachters of van't stad?
                    Ten 2de, ge woont thuis, maw, ge bespaard u dik wa geld! Klein moeite om dan wa parkeergeld te betalen.

Wa die studenten betreft: jaja, geef ze maar allemaal een bewonerskaart. Dan komen de ECHTE bewoners van betreffende stad hier klagen da ze voor hun eigen deur ni meer kunnen parkeren (al dan niet tegen betaling...)
                    Ja het is klote voor de studenten, ma denk da de bewoners daar net iets meer recht op hebben! PS: ik ben zelf ook kutstudent geweest MET auto in centrum Leuven. Dus ik ken het

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                      Het is er wat over, maar ik snap het wel.
                      Elk een eigen auto om naar het werk te gaan, is er dan niemand die in de buurt van zijn werk woont? Dat kan ook een oplossing betekenen. Want een straat opvullen met auto's van 1 gezin is je vermoedelijk ook ontzettend populair maken bij de buren.
                      en dan hebt ge nog openbaar vervoer, garage huren, moto kopen, en hoe noemt da spul nu weer... Ow ja (wist het effe echt ni meer) carpoolen!

Comment

Ach, timothy, dat had jouw moeder ook beter gedaan. Nu is het jammer genoeg te laat. Op een andere thread lach je overigens nog met "zo een type wereldverbeteraar". De pot, de ketel, enzovoort.

Comment

Voor mij mag dit topic gesloten worden, of er worden hier nog meer onzin uitgekraamd door sommige mensen die het wat gevoeliger hebben of een ander.

Ik blijf erbij dat ik enkel de boete betaal wanneer er een briefje in de post komt. Dan betaal ik ze gewoon netjes uit.

Met dank aan al de mensen die reageerden op hetgene wat ik vroeg.

greetz jeetn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                            Ach, timothy, dat had jouw moeder ook beter gedaan. Nu is het jammer genoeg te laat. Op een andere thread lach je overigens nog met "zo een type wereldverbeteraar". De pot, de ketel, enzovoort.
                            Ik ben geen wereldverbeteraar , mijn haren komen zelfs recht van zo'n types.

Mijn idee is dat je niet op de man moet spelen (de parkeerwachter, de flik), maar op diegene die die regel/wet/richtlijn maakt.

Ik betaal ook niet graag om te parkeren, maar als ik dan niet betaal, en een parkeerwachter schrijft me een boete, moet ik die mens toch niet gaan verwijten? Hij doet immers gewoon zijn job.

Langs de andere kant doe jij (en jeet_n) me inzien dat de meeste mensen echter wel te kortzichtig zijn om dat te snappen.
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Problemen ofzo? Rookt eens een joint om af te koelen. kan wel eens helpen man. Het begint hier ver te gaan als een mens een vraag heeft op een forum of er iets te doen is aan die boete? Dan krijg je gewoon naar je kop geslingerd van geboortebeperking. manman ghet a life
                              Neen, toch bedankt, want dan begin ik misschien fouten te schrijven .

Allé, nee, da's weer niet nodig.

Er is effectief iets te doen aan de boete: betalen!

Comment

'T is er inderdaad over, maar op het internet moet je dat blijkbaar soms doen om je punt duidelijk te maken. Ik reageer alleen maar op hetzelfde niveau als de persoon waarop ik reageerde.

Ik ben geen VB'er, al zie ik niet in wat dat met deze discussie te maken heeft?

Comment

Voor je iets zegt of beoordeeld vraag dan wa uitleg. Als we nu allemaal naar ons werk moeten. Moeten we een auto in 2 delen misschien? Nu kun je misschien ons beginnen uitlachen van ze werken allemaal en ze wonen nog bij de mama en papa. Kinderachtig gesprek hier in dit topic waarvan enkel mijn vraag was of ik ze kon omzeilen.
                                  En ge werkt allemaal op plaatsen waar openbaar vervoer niet toegangkelijk is?
                                  Of je niet met de fiets kan geraken?
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Als je op een forum iets post moet je er ook mee weg kunnen dat er mensen zijn die commentaar hebben.
                                    kan je daar niet mee om, dan kan je beter wegblijven op eender welk forum.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Als je op een forum iets post moet je er ook mee weg kunnen dat er mensen zijn die commentaar hebben.
                                      kan je daar niet mee om, dan kan je beter wegblijven op eender welk forum.
                                      tussen een commentaar of reactie en een belediging van geboortebeperking, sorry hoor groot verschil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        En ge werkt allemaal op plaatsen waar openbaar vervoer niet toegangkelijk is?
                                        Of je niet met de fiets kan geraken?
                                        Wa est nut dak 1400 euro an verzekering betaal, 700 euro aan taxen en dat ik me auto langs de kant zou laten staan voor de bus?

Als ik zoveel betaal om legaal op de baan te mogen denk ik wel dat ik gebruik van me wagen mag benuttigen

Comment

Neen, toch bedankt, want dan begin ik misschien fouten te schrijven .

Allé, nee, da's weer niet nodig.

Er is effectief iets te doen aan de boete: betalen!
                                          Toch op zijn minst passief meegerookt zou ik zeggen.

Comment

Working...
                                          X