Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkeren met moto's??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Parkeren met moto's??

Ik vraag me dit al heel lang af, dus nu open ik maar ineens een topic erover

Motorijders behoren tot het dagelijks verkeer, gebruiken parkeerplaatsen maar soms ook niet.

Maar wat moeten ze doen als er alleen betalende parkeerplaatsen zijn?
    Waar steken ze hun parkeerticket?
    Mogen ze hun ergens in een hoekje zetten?
    Als ze parkeerboete krijgen, waar wordt dit gestoken?

Héél soms zijn er speciale motoparkeerplaatsen maar in 80% van de steden niet...
    Vind ik best straf, want zij behoren toch ook tot het dagelijkse verkeer?

K'heb al vaak mensen horen vloeken dat er een moto op een "auto-plaats" stond.
    Maar die hebben toch evenveel recht op een parkingplek?

Het enige waar ik niet tegen kan is dat er mensen hun fiets parkeren op een parkeerplaats voor auto's
    dan stap ik gewoon uit en verzet ik ze, alhoewel ik ze liever een straat verder zou gaan wegsteken achter een paar vuilzakken
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Gisteren stond een kennis van mij zijn Ducati achter mij in een parkeerplaats, alletwee mooi binnen de lijnen maar wel zonder ticket. De parkeerwachter heeft van mijn nummerplaat een foto genomen, maar van de moto niet...

Kheb dan snel een ticketje gekocht
      Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

ik parkeer mij eigenlijk altijd ergens op het voetpad met de moto en nog nooit een boete daarvoor gehad

Comment

ik parkeer nooit op een autoparking, altijd kort in de buurt
          in Aalst zijn er op de grote markt speciale motorfietsparkings

Een motorfiets dient om te rijden, niet om te parkeren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke
            ik parkeer mij eigenlijk altijd ergens op het voetpad met de moto en nog nooit een boete daarvoor gehad
            dat is toch ook nogal storend en vrij asociaal tegenover anderen. Wat als er iemand met een rolstoel over het voetpad rijdt en niet doorkan door jou moto? Zoiets doe je nu toch niet.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
              dat is toch ook nogal storend en vrij asociaal tegenover anderen. Wat als er iemand met een rolstoel over het voetpad rijdt en niet doorkan door jou moto? Zoiets doe je nu toch niet.....
              dat is het nu net.
              Waar moet je hem dan kwijt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno
                dat is het nu net.
                Waar moet je hem dan kwijt?
                In alle geval niet op de stoep.

Comment

als de stoep breed genoeg is doe ik het soms , parkeren op de stoep

Comment

In alle geval niet op de stoep.
                    Als de stoep breed genoeg is zie ik daar ook geen enkel probleem dat motoren op de stoep geparkeert worden.

Op de markt in sint-truiden zijn er ook 9 parkeerplaatsen voor motoren voorzien, maar daar staan bijna altijd auto's op.
                    Het zijn trouwens gewoon drie autoplaatsen die elk in drie verdeeld zijn.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik parkeer m'n fiets ook op de stoep!

Comment

een fiets mag daar staan een motor niet

als ik een boete krijg zal in ni zeuren en betalen uiteraard

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                          een fiets mag daar staan een motor niet

als ik een boete krijg zal in ni zeuren en betalen uiteraard
                          als de stoep te smal is mag die fiets er ook niet staan, kijk maar in Leuven naar de stoep in de dekenstraat en ook aan zijstraat met stadspark (kan naam niet herinneren), daar worden geregeld de fietsen weggehaald door de politie/stadswacht om de doorgang vrij te houden.

Comment

ik asociaal

neen hoor ....
                            ik parkeer mij wel op plaatsen waar het voetpad breed genoeg is he pirre
                            ik hinder zeker nooit niemand als ik mijn moto ergens parkeer

Comment

Ik smijt die gewoon waar er plaats is

Comment

hoeveul ruimte is minimum gevraagd ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                  hoeveul ruimte is minimum gevraagd ?
                                  Dat m'n spiegels er tussen kunnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno
                                    Ik vraag me dit al heel lang af, dus nu open ik maar ineens een topic erover

Motorijders behoren tot het dagelijks verkeer, gebruiken parkeerplaatsen maar soms ook niet.

Maar wat moeten ze doen als er alleen betalende parkeerplaatsen zijn?
                                    Waar steken ze hun parkeerticket?
                                    Mogen ze hun ergens in een hoekje zetten?
                                    Als ze parkeerboete krijgen, waar wordt dit gestoken?

Héél soms zijn er speciale motoparkeerplaatsen maar in 80% van de steden niet...
                                    Vind ik best straf, want zij behoren toch ook tot het dagelijkse verkeer?

K'heb al vaak mensen horen vloeken dat er een moto op een "auto-plaats" stond.
                                    Maar die hebben toch evenveel recht op een parkingplek?
                                    Voor moto’s gelden algemeen dezelfde parkeerregels als voor auto’s. Dus bv. parkeren op het trottoir is niet toegestaan (iets wat fietsers en 2-wielige bromfietsers wel mogen onder bepaalde voorwaarden).

De enige uitzondering die ik weet voor moto’s is dat ze geen parkeerschijf moeten gebruiken. Parkeerschijven gelden enkel voor auto’s.
                                    ECHTER als het gaat om betaald parkeren (bv. met een parkeerticket) dan geldt dat ook voor moto’s. Tenzij er volgens de plaatselijke voorschriften een uitzondering voorzien wordt natuurlijk. Het ticket moet dan zichtbaar aangebracht worden op je moto. Vraag me niet hoe . Je kan het ticket ook bijhouden als bewijs, moest er een boete in de bus vallen. In de praktijk denk ik dat moto’s niet vlug beboet worden wat parkeren betreft. Of je moet gevaarlijk staan of de doorgang ergens hinderen.

Comment

Working...
                                    X