Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'Pro Justitia'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 'Pro Justitia'

Vandaag een leuke envelop van onze blauwe vrienden in de bus gekregen.. Een 'pro justitia'.. 'aanvankelijk PV'. Betekend dit dat ik voor de rechter moet komen?

'Bewijzen en aanwijzingen':

Bestuurder haalt voertuigen in over de voorsorteringsstroken ter hoogte van de *straat* in de rijrichting van *stad*. Gezien het drukke verkeer op deze *straat* en de plaatsgesteldheid is dit een gevaarlijk manoeuver.

'Bijkomende inlichtingen':

In de komende dagen zal u een 2de schrijven teogestuurd worden door DE POST, met uitnodiging om de onmiddelijke inning te betalen voor een bedrag van 50 EURO, op een centrale bankrekening met een gestructureerde referentie.

Het betreft 1 agent die dit gezien zou hebben, dus hoe kan hij dat dan bewijzen?

Er zit nog een 2de formulier in 'terug te sturen enkel in geval van betwisting'.

De boete is niet zo hoog (maar 't is wel weer 50 euro die ik aan leukere dingen had kunnen uitgeven ) dus zou ik best gewoon betalen? Als ik betaal, moet ik dan niet voor de rechter komen?

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Nog niet veel snelheidsovertredingen gereden zeker...

Dit is een minnelijke schikking. Binnenkort krijg je een overschrijvingsformulier in de bus en kun je betalen. Uiteraard moet je niet voor de rechter verschijnen... justitie loopt nu al achter, het zou mooi zijn als iedereen voor de rechter moet komen voor dergelijke zaken.

Comment

Het is idd mijn eerste overtreding.. in 3 jaar sinds ik m'n rijbewijs heb.

E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.

Comment

En dat blad met vraag voor inlichtingen moet je niet terugsturen als je geen bezwaar aantekent.

Als je de betaling (overschrijvingsformulier nog te ontvangen) niet uitvoert, gok je op 'vervolging'. Mogelijks hoor je er niets meer van (na enkele herinneringen), mogelijks moet je dan binnen een jaar of zo toch voorkomen en wordt die €50 er misschien €300 of €500.

Comment

ICM = deskundige op dit vakgebied.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
            ICM = deskundige op dit vakgebied.

Helaas wel.

Vorige week nog €600 betaald voor twee overtredingen. Mijn vrouw heeft nu ook al de smaak te pakken. 3x €50 in de laatste drie maand.

Eén verschil...ze rijdt die langs vaste flitspalen in onze streek. Aaarghhh!!

Comment

Ik heb ooit ook zo iets meegemaakt op de Noorderlaan in A'pen.

Gefrustreerde flik op weg naar zen werk allicht die mij eens een kloot wilde afdraaien omdat ik correct ritsen toepaste...

Bij mij had deze er een heel cowboyverhaaltje van gemaakt dat ik aan hoge snelheid de linkerrijstrook en voorsorteerstrook om links af te draaien volgde op 30 cm van mijn voorganger, om vervolgens in één abrupte beweging weer naar rechts te gaan en mijn weg verder te zetten richting centrum. Hierbij had ik dan de volle witte lijn overschreden.

Bij mij geen voorstel minnelijke schikking aangezien een volle witte lijn overschrijden een 3e graad was en dus politierechtbank.

Ik een goed geargumenteerd verweer geschreven van 2 Blz waarin ik stuk voor stuk zijn aantijgingen weerlegde.

Nooit nog wat van gehoord!

Was ook wel overduidelijk dat zijn verhaaltje gewoon niet kon ook natuurlijk...

In u geval is het gokken hé.
              Wel kan je proberen dat te weerleggen, dan bekijkt men dat op het parket. Normaal stelt men dan alsnog een minnelijke schikking voor, al dan niet ietske duurder. Als ge dan niet betaald moogde het komen uitleggen natuurlijk.
              Ik rij niet hard, ik vlieg laag
              www.meevliegen.be

Comment

Hmm.. dan zal ik maar braafjes betalen zeker.. Het was iig één in burger want had geen politieauto gezien.. Was ook 's morgens dus die zal ook wel gefrustreerd geweest zijn omdat ik sneller vooruit ging dan hij op weg naar 't werk (school in mijn geval)...

E30SHOP.be
                - Alles voor uw BMW E30.

Comment

je moet dat 2de formulier correct invullen, hier is een voorbeeld
                  Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                  4. Aanvaardt u het voorgestelde bedrag van de onmiddellijke inning ?
                  indien NEEN,
                  Omdat::........Ik klantenkorting wil..........................

5) Bent u van oordeel dat bepaalde factoren in uw voordeel pleiten ?
                  Indien ja, Namelijk:.......achtervolgingswaanzin.....

6) in welke taal wenst u zich voor het gerecht uit te drukken?
                  1337, C++, HTML
                  Last edited by Timmie; 15/09/2011, 18:52.

Comment

lol

En het is toch 1337?

E30SHOP.be
                    - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                      lol

En het is toch 1337?
                      mja das mijn 2de taal he, ik verkies eigenlijk c++

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten

Het betreft 1 agent die dit gezien zou hebben, dus hoe kan hij dat dan bewijzen?
                        Hij moet dit niet bewijzen want het is een beëdigd politieambtenaar.

Ontsnappen kan enkel als je zoals in het geval van de vliegenier hierboven zelf het tegendeel kunt bewijzen.

Comment

damn, in 3j 1 boete? Sterk Heb het vroeger ook een paar keer aan de stok gehad met flikken die er dan ook nog een cowboy verhaaltje aan vastplakte. Heb commité-P op de hoogte gebracht en later bij de lokale politie een verklaring afgelegd van het gebeuren waar ik een PV voor gekregen had. Maar dan wel de juiste versie (met het toegeven dat ik idd een overtreding begaan had), dat ik wel degelijk bereid was van te betalen. Maar dat indien ik een boete kreeg, er van mijn kant ook iets ging komen. Valsheid in geschrifte, machtsmisbruik, provocatie, pesterijen enz enz. Ook nooit meer iets van gehoord.

Aan de topicstarter, als ge het gedaan hebt, gwn betalen, is maar 50euro hé
                          Snap alleen ni wa er gevaarlijk is aan voorbijsteken op een voorsorteerstrook...
                          Last edited by ; 16/09/2011, 12:00.

Comment

Wel, een voorsorteringsstrook gebruiken terwijl je je niet voorsorteert kan wel voor verwarring zorgen. Nu, aangezien de prijs maar 50€ is, is de term gevaarlijk rijgedrag maar een subjectief iets. Je wordt beboet op het fout gebruik van de voorsorteringsstrook, niet op gevaarlijk rijgedrag. Dat kost meer.

Comment

ik zou dat ook betalen...
                              Ik ben ook een man van principes en heb ooit een volledig onterechte parkeerboete niet willen betalen... is 2x voor de politierechter geweest (vrijspraak!) waarna het OM in beroep is gegaan en het voor de correctionele kwam. Reden? Omdat door mijn vrijspraak de gemeente Heist op den Berg anders die hele straat konden gaan schilderen en vol borden zetten

Uiteindelijk heeft het me geen geld gekost, maar wel een hoop zever en moeite.

Dat voorval in Antwerpen was ook zonder keuze; het zou sowieso rechtbank worden EN ik had ook effectief niets verkeerd gedaan! Ik reed gewoon links tot de overgang naar de voorsorteerstrook, over de onderbroken lijn die dichter begon te lopen om een volle witte aan te kondigen. Zeker niet te snel en evenmin op 30 cm van een andere, zelfs niet op 2 meter!

Dat kon ik gelukkig ook vrij makkelijk argumenteren en duidelijk maken.

Ik heb toen ook besloten dat het wel schrikwekkend is dat een cowboyverhaaltje van 1 beëdigd ambtenaar zonder meer kan leiden tot zware gevolgen. Achteraf heb ik ook gehoord via een kennis die inspecteur is in antwerpen dat het een politieman betrof die enkel administratief werk doet in den oudaan en nogal een verzuurd type is.
                              Helaas mogen die mannen dus altijd schrijven, ook buiten hun dienst. Als je dan zo ene tegen krijgt omdat die vindt dat ritsen verkeerd is en je op een 2x2 vaksbaan al maar 3 km eerder moet voorsorteren
                              Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                              www.meevliegen.be

Comment

Als je niks verkeerd hebt gedaan, kan je dat idd doen, maar als je wél wat mispeuterd hebt moet je al aantonen dat de vaststeller leugens heeft verklaard, en dat is wat moeilijker.

Comment

dikke pech maar het is gewoon een minnellijke schikking. wees blij dat je er met 50 van af komt, en niet 150
                                  1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Working...
                                  X