Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hilde, doe hier iets aan!!! (Utopie)?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hilde, doe hier iets aan!!! (Utopie)?

Ongelooflijk, op slechts enkele dagen tijd staan we met zen allen uren lang in de file door gekantelde vrachtwagens en het nodige ladingverlies als gevolg.
    Enkele dagen terug de (Turkse)? vrachtwagen op de aansluiting van de Anwerpse ring naar de E34 op Antwerpen L.O, vijf dagen terug E313, de gekantelde vrachtwagen gisteren in Merelbeke, ook gisteren nog eentje op de E42 Brussel > Parijs, vandaag de gekantelde container-truck op de aansluiting naar de Antwerpse ring, enz.....hoelang nog...
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Zeker vandaag ook nog, met een ongeval aan de Kennedytunnel richting Nederland.
    Ik weet niet of Hilde er iets aan kan doen.

Ik weet wel dat ik een toeter- en lichtconcert kreeg van de vrachtwagen achter me toen ik me aan de snelheidsbeperking op de matrixborden hield bij het inrijden van de Craeybeckxtunnel...
    't Is nu niet dat ik een plots remmanoeuvre deed, en de snelheidsbeperking is van meters ver al te lezen, ook voor buitenlandse vrachtwagenchauffeurs.

Ik denk dat mensen eens moeten beginnen doen wat hen gevraagd wordt op de snelweg in plaats van te denken "t zal wel niks zijn, ik blijf gewoon even snel rijden, ook al vertragen ze voor me".

ohja
    Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
    Yups, daar staat en valt alles mee. Discipline, discipline, discipline. We hebben het niet.
    Heb dit al tig keren geschreven hier, je vergeet er ook nog het woord "zelf" voor te zetten.
    Last edited by svenio_g; 21/09/2011, 08:54.
    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
      Ik weet wel dat ik een toeter- en lichtconcert kreeg van de vrachtwagen achter me toen ik me aan de snelheidsbeperking op de matrixborden hield bij het inrijden van de Craeybeckxtunnel...
      't Is nu niet dat ik een plots remmanoeuvre deed, en de snelheidsbeperking is van meters ver al te lezen, ook voor buitenlandse vrachtwagenchauffeurs.

Ik denk dat mensen eens moeten beginnen doen wat hen gevraagd wordt op de snelweg in plaats van te denken "t zal wel niks zijn, ik blijf gewoon even snel rijden, ook al vertragen ze voor me".
      inderdaad, als er een snelheidsbeperking is en het verkeer vertraagd ook duidelijk (zoals aan de Craeybeckx, dan kan je je daar ook best aan houden. Maar voor de 1 of de andere reden doen de vrachtwagens dit zelden. (niets tegen de chauffeurs, want meestal ben ik diegene dat de chauffeurs steunt) Als je nog maar 70 mag en 1ste vak is vrij, dan voeg ik daar in en hou me aan de snelheid. Maar voor de 1 of de andere reden willen de chauffeurs hun muziekale kant tonen op dat moment...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
        inderdaad, als er een snelheidsbeperking is en het verkeer vertraagd ook duidelijk (zoals aan de Craeybeckx, dan kan je je daar ook best aan houden. Maar voor de 1 of de andere reden doen de vrachtwagens dit zelden. (niets tegen de chauffeurs, want meestal ben ik diegene dat de chauffeurs steunt) Als je nog maar 70 mag en 1ste vak is vrij, dan voeg ik daar in en hou me aan de snelheid. Maar voor de 1 of de andere reden willen de chauffeurs hun muziekale kant tonen op dat moment...
        Gebrek aan controle op vrachtwagens, dat is het begin van het probeem. (afstand, snelheid, aangepaste snelheid, het ding is afgesteld en we rijden 90, altijd en overal.)

Comment

oh maar, dat voorbeeld van de vrachtwagen in mijn vorige post was er eentje van vele. Als je op het linkerrijvak voorsorteert (richting centrum/singel) en je houdt je daar aan de aangegeven snelheid, moet je al serieus uw best doen om niemand te hebben die u rechts inhaalt (meestal vergezeld door een paar handgebaren) en krijg je er vaak een bumperklever bovenop.

anderzijds, toen ik net naar huis reed over die bewuste ring, kreeg ik achtereenvolgens '50', '90'(waar file was), '70' en '50' (terwijl het vlot ging omdat iedereen 70 reed).

Het zijn daar serieuze pijnpunten, met die verschillende snelwegen die samenkomen op een paar km van elkaar.
          Een eerste mooie stap zou al zijn dat ze de linkse inrit naar de e17 op de aansluiting met de ringaan de kennedytunnel weghalen, dan moeten de vrachtwagens niet steeds kruisen. Ook de afritten kort na die tunnel, zorgen voor kris-kras-verkeer.
          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
            oh maar, dat voorbeeld van de vrachtwagen in mijn vorige post was er eentje van vele. Als je op het linkerrijvak voorsorteert (richting centrum/singel) en je houdt je daar aan de aangegeven snelheid, moet je al serieus uw best doen om niemand te hebben die u rechts inhaalt (meestal vergezeld door een paar handgebaren) en krijg je er vaak een bumperklever bovenop.

anderzijds, toen ik net naar huis reed over die bewuste ring, kreeg ik achtereenvolgens '50', '90'(waar file was), '70' en '50' (terwijl het vlot ging omdat iedereen 70 reed).

Het zijn daar serieuze pijnpunten, met die verschillende snelwegen die samenkomen op een paar km van elkaar.
            Een eerste mooie stap zou al zijn dat ze de linkse inrit naar de e17 op de aansluiting met de ringaan de kennedytunnel weghalen, dan moeten de vrachtwagens niet steeds kruisen. Ook de afritten kort na die tunnel, zorgen voor kris-kras-verkeer.
            Toen er 1 snelheid van kracht was op het hele traject tijdens de werken paar jaar geleden waren er veel minder ongevallen, de vrachtwagens mochten er toen ook niet komen dat wel.
            Maar ik vermoed dat het wisselen van snelheid geen goed idee is, overal 70 op de ring met controle zou al veel oplossen.

Comment

De Antwerpse ring heeft variable trajectcontrole nodige, van Brasschaat tot Beveren, van Ekeren tot Wilrijk en van Wommelgem tot UZ Edegem. Is de enigste manier om alles aan banden te leggen. En waarom variable? omdat er soms wel 120 kan en zou moeten gereden worden. (weekend & nacht bvb).
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                Gebrek aan controle op vrachtwagens, dat is het begin van het probeem. (afstand, snelheid, aangepaste snelheid, het ding is afgesteld en we rijden 90, altijd en overal.)
                Gebrek aan controle? Heb je enig idee van hoeveel controle er is?

Wel leuk, de hypocrisie, met z'n allen kwaad omdat er trucks kantelen, akkoord, dat is ergerlijk. Maar als de trucks traag hun afritten nemen, gegarandeerd dat de auto's gaan kleven en zelfs faren + claxonneren om het wat vooruit te laten gaan.
                Last edited by |) ][ |V| ][; 23/09/2011, 19:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten

Wel leuk, de hypocrisie, met z'n allen kwaad omdat er trucks kantelen, akkoord, dat is ergerlijk. Maar als de trucks traag hun afritten nemen, gegarandeerd dat de auto's gaan kleven en zelfs faren + claxonneren om het wat vooruit te laten gaan.
                  Niet iedereen over dezelfde kam scheren... maar ze zijn er wel, inderdaad....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    Niet iedereen over dezelfde kam scheren... maar ze zijn er wel, inderdaad....
                    Het was niet de bedoeling om iedereen over de kam te scheren, zeker niet in Vlaanderen, waar men nog redelijk veel rekening houdt met trucks (ook al vindt dit forum de Vlaamse chauffeur een eikel ), maar de mensen die er het meest over klagen zijn meestal wel diegene die er het minste rekening mee houden. (weer niet op iemand specifiek gericht, maar een algemeen beeld)

Comment

Het was niet de bedoeling om iedereen over de kam te scheren, zeker niet in Vlaanderen, waar men nog redelijk veel rekening houdt met trucks (ook al vindt dit forum de Vlaamse chauffeur een eikel ), maar de mensen die er het meest over klagen zijn meestal wel diegene die er het minste rekening mee houden. (weer niet op iemand specifiek gericht, maar een algemeen beeld)
                      Correct!!!

Comment

ook ik durf dit te beamen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Ik probeer me overal en altijd aan de snelheidsbeperkingen te houden (ondertussen al > 20 jaar en > 750 000 km auto rijden zonder boete),

Lichtconcerten van vrachtwagenchauffeurs zijn wel eens vaker mijn deel...

Er is veel te weinig specifieke controle op vrachtwagens. Waarom geen flitscamera's die vrachtwagens controleren op hun snelheid (60 km/h op een gewone weg).
                          BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                            Ik probeer me overal en altijd aan de snelheidsbeperkingen te houden (ondertussen al > 20 jaar en > 750 000 km auto rijden zonder boete),

Lichtconcerten van vrachtwagenchauffeurs zijn wel eens vaker mijn deel...

Er is veel te weinig specifieke controle op vrachtwagens. Waarom geen flitscamera's die vrachtwagens controleren op hun snelheid (60 km/h op een gewone weg).
                            De gewone camera's die auto's flitsen, kunnen het verschil tussen een camion en een auto zien en flitsen wel degelijk als die sneller dan 60 rijden.
                            Veel te weinig specifieke controle? Zoals ik al eerder vroeg, maar geen antwoord kreeg: Heeft iemand, die dit beweert, eigenlijk wel een idee van het aantal controles vrachtwagenchauffeurs dagelijks krijgen, zowel op snelheid, gewicht, lengte, ladingzekering, rij- en rusttijden ... ???

En je moet met je camion eens 60 rijden op een 90 baan, dan zijn het niet de vrachtwagenchauffeurs die de lichtconcerten uitdelen hoor. Ik zet CC dan op 65 en al wat achter komt kan mijn rug op, maar de reacties zijn niet bepaald vriendelijk. Op zich is die 60 ook dikke zever, op hobbelbanen of bochtige wegen rijdt een verstandige camioneur vanzelf trager, maar op bepaalde wegen is 60 gewoon te traag. In Frankrijk rijden ze gewoon overal 90 (80 toegelaten) en niemand die daar problemen mee heeft, daar kantelt men blijkbaar niet door te snel te rijden.
                            Last edited by |) ][ |V| ][; 24/09/2011, 11:37.

Comment

Dus die chauffeurs kantelen omdat iemand met zijn lichten teken zou doen?
                              Ik scheer niet iedereen over dezelfde kam, maar er zitten gewoon een hele hoop vrachtwagenchauffeurs op de baan die helemaal niet thuishoren achter een stuur, welk stuur dan ook. Je moet die maar is rijopleiding geven, dan weet je het wel.

Comment

Dus die chauffeurs kantelen omdat iemand met zijn lichten teken zou doen?
                                Ik scheer niet iedereen over dezelfde kam, maar er zitten gewoon een hele hoop vrachtwagenchauffeurs op de baan die helemaal niet thuishoren achter een stuur, welk stuur dan ook. Je moet die maar is rijopleiding geven, dan weet je het wel.
                                Ik heb dat nergens gezegd, wat ik zei is dat het vrij belachelijk is om te klagen over gekantelde vrachtwagens wegens te snel rijden, om je wat verder op te jagen omdat een andere camion te traag rijdt ...
                                En welke horen er niet thuis achter hun stuur? Meestal de oostblokkers die hun C bij hun B kregen. "Een hele hoop" is nogal vrij overdreven imo, de cowboys vallen natuurlijk veel meer op dan de rest, maar op zich valt het aantal best wel nog mee, itt bij automobilisten (maar die zijn natuurlijk niet beroeps, dus misschien een niet te beste vergelijking).
                                Buschauffeurs, die zijn pas erg.

Comment

Buschauffeurs, die zijn pas erg.
                                  100% gelijk in.

Comment

100% gelijk in.
                                    steek die in een lijnbus en het feestje is compleet

Comment

rijden truckers nog steeds met een bakkie ?

en het zou niet mogen, maar het blijven mensen...een lijnbuschauffeur moet overdreven stalen zenuwen hebben die niet veel mensen gegund zijn

heel de dag stadsverkeer en klanten voor wie de chauffeur vaak de pispaal is...pfff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        rijden truckers nog steeds met een bakkie ?

en het zou niet mogen, maar het blijven mensen...een lijnbuschauffeur moet overdreven stalen zenuwen hebben die niet veel mensen gegund zijn

heel de dag stadsverkeer en klanten voor wie de chauffeur vaak de pispaal is...pfff
                                        Nee, ze hebben daar een taks voor ingevoerd en enkel oostblokkers hebben da nog.

Lijnbuschauffeurs zijn idd een soort apart, zitten wel eikels tussen, maar hun werk zou ik in geen 1000 jaar willen/kunnen. Het zijn meer de arrogante kwallen met tourbussen waar ik me aan stoor.

Comment

Working...
                                        X