Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waarde helm na ongeluk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• waarde helm na ongeluk

Een klojo heeft mij omver gereden op mijn brommer en ik ben op mijn helm van 220 euro gevallen. Nu betaalt de verzekering maar 170 euro uit omdat de helm anderhalf jaar oud is. Is dit correct?
    Ik dacht dat veiligheidskledij ook de helm omvat, en bij mijn weten mag er niet bespaard worden op kledij en wordt het altijd volledig terugbetaald. Ongeacht de leeftijd.
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

teus; je mag content zijn dat ze 170 willen betalen. een helm heeft wel degelijk ook een verlies in waarde door de leeftijd.
    Bij mijn ongeval in 2001 was kledij 24uur oud (met een helm van 600€) en ik zou maar 60% getrokken hebben. Via wat dreigementen en advocaten heb ik uiteindelijk alles terug getrokken maar ga daar maar niet van uit bij kledij van 1.5 jaar.

Comment

Ga ervan uit dat een motohelm om de 5 jaar vervangen moet worden (bij fietshelmen is dat nog sneller), omdat het materiaal onder invloed van UV achteruitgaat. Dus als je die afschrijving in gedachten houdt, lijkt die vergoeding me redelijk correct.
      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Als jij je motorkledij afschrijft en de kosten inbrengt op je belastingsaangifte, wordt dat over 5 jaar gespreid. 220€ - 1 jaar of 20% = 176 euro.
        Dus wees blij, voor 1.5 jaar hadden ze minder kunnen geven ook
        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
        www.meevliegen.be

Comment

ne nieuwe moto is inderdaad op 5j, maar kledij mag op 2 (of 3). Mijn handschoenen, helm etc die houden het geen 5j vol in weer en wind ze :-D
          Maar in elk geval, het bedrag da ge teruggetrokken hebt, is zeker ni slecht.

Comment

Een geluk met je helm, dat het een goeie was. Anders zat je misschien met een ander probleem.
            Trouwens wat ging je doen na 5jaar? Verkopen op tweedehans.be en hopen dat je er nog iets voor kreeg?

Comment

[quote=elio;4743329]Ga ervan uit dat een motohelm om de 5 jaar vervangen moet worden (bij fietshelmen is dat nog sneller), omdat het materiaal onder invloed van UV achteruitgaat. quote]

onlangs nog navraag gedaan bij de fabrikant van mijn helm en dat is dus zever. Ik vroeg hoe dat zat omdat mijn helm nu 6 jaar is. Fabrikant liet weten dat dit geen enkel probleem; zolang de helm goed past en niet gevallen is mag ik die gerust verder blijven gebruiken. Ze raden wel aan dit na 8j ten laatste te doen en niet voor de buitenschaal maar omdat de binnenschaal vergaat. dus niet door UV licht maar door de verandering in eigenschappen van de binnenschaal.
              Last edited by ; 27/09/2011, 12:59.

Comment

zever zeg ik u,
                helmen blijven meegaan.

Comment

[quote=nico911;4743440]
                  Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                  Ga ervan uit dat een motohelm om de 5 jaar vervangen moet worden (bij fietshelmen is dat nog sneller), omdat het materiaal onder invloed van UV achteruitgaat. quote]

onlangs nog navraag gedaan bij de fabrikant van mijn helm en dat is dus zever. Ik vroeg hoe dat zat omdat mijn helm nu 6 jaar is. Fabrikant liet weten dat dit geen enkel probleem; zolang de helm goed past en niet gevallen is mag ik die gerust verder blijven gebruiken. Ze raden wel aan dit na 8j ten laatste te doen en niet voor de buitenschaal maar omdat de binnenschaal vergaat. dus niet door UV licht maar door de verandering in eigenschappen van de binnenschaal.
                  Normaal gezien staat daar een vervaldatum op. Ook op van die bouwvakkershelmen en andere. Het zou wel anders eens kunnen zijn dat verzekeringen daar gaan op zagen dat je rondrijdt met een helm van x jaar oud en ze je dus minder willen uitkeren omdat de schade erger is (zoiets als zonder gordel rijden).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                    Vervaldatum op een helm?
                    Niet bij de mijne iig.
                    Hmmm na google te gebruiken staat die vervaldatum blijkbaar enkel op die veiligheidshelmen, mijn excuses daarvoor.

Comment

Working...
                    X