Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Berekening nieuwe BIV volgens eerste voorstel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
    iedereen vind dat jammer op zijn manier

    En toch: gij gaat ver niets moeten dokken

    Als toch voor oldie BIV moet betaalt worden is het euronormdeel >>>>>>>>>>> CO2 deel.

    102 € aan CO2 (+10jaar)
    > 850€ aan luchtvervuiling euronorm (+10 jaar)

    net geen 1000€ ....


    vergeet niet dat België/VLaanderen een groot roet- en fijnstofprobleem heeft .... en deze komt niet van de moderne diesels ....
    Last edited by ; 05/10/2011, 16:13.

    Comment


    • #22
      Hopelijk.
      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
      Current:
      1987 Mercedes-Benz W124 200D
      1979 Mercedes-Benz W123 280E
      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
      Ex:
      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
      1976 Mercedes-Benz W123 250
      1987 Mercedes-Benz W124 230E

      1979 Mercedes-Benz W123 300d
      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

      1990 Mercedes-Benz C124 300CE
      1980 Mercedes-Benz W123 280
      1989 Mercedes-Benz W124 230E

      Comment


      • #23
        Ik heb ergens gelezen dat de BIV voor leasewagens gelijk blijft. Klopt dit?

        Comment


        • #24
          BIV is jou probleem toch niet als je least...?

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
            BIV is jou probleem toch niet als je least...?
            in grote lijnen 2 soorten leasing ....

            Nieuwe zuinige wagens scoren zeer goed met de nieuwe BIV voorstellen en het zijn deze die geleased worden.
            Dus ik verwacht geen prijsstijgingen zelfs al voer je de BIV in voor deze wagens.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
              BIV is jou probleem toch niet als je least...?
              Taksen en belastingen zitten in de maandelijkse leasekosten inbegrepen he, dus als je die laag kan houden schiet er meer budget over voor opties.

              Comment


              • #27
                Mannekes.

                1. Het voorstel moet nog een wet worden.

                2. Als dat ingevoerd raakt, dan zou de BIV in 2012 slechts voor 1/3 met een nieuwe formule worden berekend.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                  in grote lijnen 2 soorten leasing ....

                  Nieuwe zuinige wagens scoren zeer goed met de nieuwe BIV voorstellen en het zijn deze die geleased worden.
                  Dus ik verwacht geen prijsstijgingen zelfs al voer je de BIV in voor deze wagens.
                  Het gaat niet echt over zuinge versies

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                    2. Als dat ingevoerd raakt, dan zou de BIV in 2012 slechts voor 1/3 met een nieuwe formule worden berekend.
                    ok, voor oude wagens, niet nieuwe

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                      Het gaat niet echt over zuinge versies
                      voor nieuwe benzinewagens met euro 5, ga je vanaf 256gr/100km boven de huidige max BIV.
                      voor nieuwe dieselwagens met euro 5, ga je vanaf 255gr/100km boven de huidige max BIV.

                      Comment


                      • #31
                        bwj2006 225 pk - 224g/km - euro 4

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                          voor nieuwe benzinewagens met euro 5, ga je vanaf 256gr/100km boven de huidige max BIV.
                          voor nieuwe dieselwagens met euro 5, ga je vanaf 255gr/100km boven de huidige max BIV.
                          De co2 van onze keuzes schommelt tussen de 130 en 160 gram, afhankelijk van de motor. Audi: 2.0 tdi multitronic, 3.0tdi S-Tronic quatro. BMW: 520dA, 525(x)dA en 530dA. En Mercedes: 220cdi automaat, 250cdi, en 300cdi. Maar iedere motorisatie zit onder de 160 gram.
                          Maar blijkbaar is het dus nog niet zeker of er iets zal veranderen aan de BIV.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                            De co2 van onze keuzes schommelt tussen de 130 en 160 gram, afhankelijk van de motor. Audi: 2.0 tdi multitronic, 3.0tdi S-Tronic quatro. BMW: 520dA, 525(x)dA en 530dA. En Mercedes: 220cdi automaat, 250cdi, en 300cdi. Maar iedere motorisatie zit onder de 160 gram.
                            Maar blijkbaar is het dus nog niet zeker of er iets zal veranderen aan de BIV.
                            met de nieuwe BIV zit je ver onder de huidige met zo wagens

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Fille Bekijk Berichten
                              bwj2006 225 pk - 224g/km - euro 4
                              occasie?
                              nieuw: 1505 oud: +/- 2974 (diesel)
                              nieuw: 1444 oud: +/- 2974 (benzine)

                              Dus: met de overgangsregeling stel je het BIV voordeel in het nieuwe systeem juist uit. alles snijdt langs twee kanten...

                              Comment


                              • #35
                                dankje waar is link naar leeftijcompenserend ?

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                  occasie?
                                  nieuw: 1505 oud: +/- 2974 (diesel)
                                  nieuw: 1444 oud: +/- 2974 (benzine)

                                  Dus: met de overgangsregeling stel je het BIV voordeel in het nieuwe systeem juist uit. alles snijdt langs twee kanten...

                                  Idd, occassie..
                                  was er nergens sprake van bij occassie's maar 1/3 regel toe te passen (Nieuwe BIV wetgeving) gedurende het 1ste jaar? Zo ja, is hier rekening mee gehouden?

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Fille Bekijk Berichten
                                    Idd, occassie..
                                    was er nergens sprake van bij occassie's maar 1/3 regel toe te passen (Nieuwe BIV wetgeving) gedurende het 1ste jaar? Zo ja, is hier rekening mee gehouden?
                                    neen, dus dat wil zeggen dat in het eerste jaar van de nieuwe regel er 2460€ betaalt moet worden ipv 1505€ het derde "volle" jaar... dat bedoel ik met uitstellen van voordeel.

                                    Er gaat hier het emotioneel gerucht dat alles duurder wordt, maar dat is niet waar voor alle wagens. Het vergt wat aanpassing om de uitstootlogica eigen te maken, maar elke logica is logisch .

                                    Comment


                                    • #38
                                      voor lichte vracht, blijft de BIV hetzelfde he? kdacht 61 euro of?

                                      Comment


                                      • #39
                                        2001 / 144 pk / 12fpk / euronorm 4 / 234gr CO2 / benzine
                                        Benieuwd wat dit gaat geven.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Positief: eindelijk gedaan met die belachelijke "Belgische" versies beperkt tot 163pk, 211pk etc.
                                          een aantal jaar geleden was het verschil nog vrij klein maar intussen zit je zelfs voor een 2 liter diesel met 21pk verschil (BMW x20d 184) of zelfs meer dan 40pk bij verschillende 3 liter diesels.
                                          2.0 JTDm

                                          Comment

                                          Working...
                                          X