Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Voetgangers mogen rood licht negeren in Brussel"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Hooliganfietsen is leuk in 't stad. ^^

Comment

Eergisteren aan het Ijzerplein (? waar de Citroëngarage is) bijna een fietser van de sokken gereden. Fietser reed aan de verkeerde kant van de rijbaan en wou deze dwarsen terwijl het voor voetgangers (en impliciet ook voor hem) rood was. Hij gebaarde en vloekte maar mag zijn beide polletjes kussen dat hij er zonder kleerscheuren vanaf is gekomen.
      Dus als ze nu nog voetgangers die het rood licht negeren niet zullen vervolgen werkt men een verkeersreglementongevoeligheid in de hand.

Comment

Kan dat de Square Sainctelette zijn ?

Comment

Reactie op de titel: volgens mij mag dit in heel België want (bijna) nergens wordt er daarvoor beboet, wat voorgevolg heeft dat iedereen maar door het rode licht wandeld of nog erger, tussen twee oversteekplaatsen. Enkele jaren geleden hebben ze toch eens in Antwerpen een poging ondernomen om dit te bekeuren, maar de vaststellers waren in de minderheid. Het is dan ook een feit dat er meer mensen door het rode licht lopen dan dat er naar de kerk gaan.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Dat is gewoon een kwestie van egoïst en aso zijn, alsook een gemis aan burgerzin. Als het rood is blijf ik wachten, zij het met de wagen, de fiets of te voet. Dat is volgens mij toch normaal ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
              Dat is gewoon een kwestie van egoïst en aso zijn, alsook een gemis aan burgerzin. Als het rood is blijf ik wachten, zij het met de wagen, de fiets of te voet. Dat is volgens mij toch normaal ?
              Tja Will, voor jou & mij omdat wij misschien van dezelfde generatie zijn (heeft er feitelijk en uiteraard niets mee te maken) maar je hebt wel 3 belangrijke zaken vermeld in je zin.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

ik heb ooit een artikel gelezen waarin men aangaf dat de mate waarin mensen blijven staan aan het rode licht afhangt van de status die ze geven aan de mensen rondom hen. Iemand gaat sneller blijven staan als iemand anders in maatpak ook blijft staan dan wanneer iemand slechtgekleed blijft staan.

Google is mijn vriend echter niet bij deze zoekopdracht
                autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Ik doe het ook altijd zo, vanmorgen terug een bijna-accident gezien. Camion die groen had en doorreed, fietser die rood had een doorreed, een geluk dat de camion aan het optrekken was en niet aan het rijden was, anders was fieters een deukje en een vlekje geweest. (en had ik een trauma gekregen, valt dit te verhalen op die dode fietser?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                    ik heb ooit een artikel gelezen waarin men aangaf dat de mate waarin mensen blijven staan aan het rode licht afhangt van de status die ze geven aan de mensen rondom hen. Iemand gaat sneller blijven staan als iemand anders in maatpak ook blijft staan dan wanneer iemand slechtgekleed blijft staan.

Google is mijn vriend echter niet bij deze zoekopdracht
                    is bewust niet pinken en andere weggebruikers laten staan wachten statusverhogend
                    retorische vraag en naast de kwestie

Comment

Kan dat de Square Sainctelette zijn ?
                      Klopt, ik reed richting Laken en denk dat het daar juist Ijzerplein is als ik op Google Maps vertrouw.

Comment

Working...
                      X