Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkeerboete

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Parkeerboete

Heb eens een vraag, en graag een duidelijk en JUIST antwoord hierop. Geen kinderlijke opmerkingen dus.

Ik sta 4 maanden terug geparkeerd op een parkeerplaats, ik en mijn vrouw zitten nog in de auto (dus we stonden er nog niet zolang). Toch op die moment komt er controle voorbij en deze vrouwbegint op haar toestelletje te tikken. Op de moment dat ik zie dat ze haar camera wilt nemen voor een foto, beslis ik maar om weg te rijden. Dus er is geen foto van dit incident genomen. Toch krijg ik een boete van 15euro in mijn bus. Is dit correct?

Ze geeft je dus een boete terwijl je nog aan het parkeren bent? (of aan het vertrekken)

Of sta je daar al 10min stil te wachten op iemand/iets?

Comment

Neenee, ik was even aan het wachten op iemand. Pakweg 10minuten. Motor stond nog aan.
      Waren nog voldoende andere plaatsen, dus ik nam niemand anders zijn parkeerplaats af (die dan wel mss betaald).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mijle Bekijk Berichten
        Neenee, ik was even aan het wachten op iemand. Pakweg 10minuten. Motor stond nog aan.
        Waren nog voldoende andere plaatsen, dus ik nam niemand anders zijn parkeerplaats af (die dan wel mss betaald).
        Ik denk dat je dan wel degelijk als gepakeerd staat. 10min is al een eindje. Je laat je motor voor 10min draaien?

Dat laatste argument telt bij hen niet.

Edit : ik zou wachten op iemand die goed het verschil kan uitleggen tussen parkeren en stationeren. Ik ben daar geen held in

Comment

Bedankt al voor de reacties.

Nu, ze gaan wss geen bewijs kunnen voorleggen, aangezien ze er geen foto van gaat hebben. Dus dit word haar woord tegen het mijne.

Comment

Bedankt al voor de reacties.

Nu, ze gaan wss geen bewijs kunnen voorleggen, aangezien ze er geen foto van gaat hebben. Dus dit word haar woord tegen het mijne.
            Sowieso. Maar ik vind het een raar verhaal, waarom rij je gewoon weg? Niet even gevraagd waarom ze dat deed?
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              Sowieso. Maar ik vind het een raar verhaal, waarom rij je gewoon weg? Niet even gevraagd waarom ze dat deed?

Wat moest ik vragen? Of ze een tas koffie wilde hebben? . Het was duidelijk wat ze deed hoor, ik moest geen verdere uitleg hebben, ze waren parkeertickets aan het uitschrijven.

Alles ging vrij snel, dat ik heb beslist om dan maar weg te rijden. Wat doe je anders in die situatie? Mee gaan kijken of de foto gelukt is? Met medewerkers van Vinci valt niet te praten.

Comment

Hm, wettelijk gezien wordt het verschil tussen stilstaan en parkeren niet "gekwantificeerd". Een vrachtwagen die aan het lossen is kan daar een uur mee bezig zijn, en toch blijft het technisch gezien stilstaan. Een halve minuut je wagen langs de kant zetten om vlug voor sigaretten in en uit de gazettenwinkel te lopen is dan weer parkeren. Ik vrees dat de parkeerwachter in jouw geval toch een punt heeft. Die foto doet ook niet echt ter zake, al is het natuurlijk zo dat hij geen echt bewijs in handen heeft. Ik zou toch proberen niet te betalen .

Comment

Deze word ook niet betaald hoor.

Heb reeds contact gehad, en ze gingen mij zo snel mogelijk een foto bezorgen als bewijs...

Die wil ik dan wel eens zien.

Comment

Deze word ook niet betaald hoor.

Heb reeds contact gehad, en ze gingen mij zo snel mogelijk een foto bezorgen als bewijs...

Die wil ik dan wel eens zien.
                    Als ze geen foto hebben (wat ik uit jouw openingspost opmaak), betaal dan gewoon niet. Betwist dat je er op dat ogenblik was.

Niet betalen
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Wat moest ik vragen? Of ze een tas koffie wilde hebben? . Het was duidelijk wat ze deed hoor, ik moest geen verdere uitleg hebben, ze waren parkeertickets aan het uitschrijven.

Alles ging vrij snel, dat ik heb beslist om dan maar weg te rijden. Wat doe je anders in die situatie? Mee gaan kijken of de foto gelukt is? Met medewerkers van Vinci valt niet te praten.
                      Tgoh, aangezien je in de wagen zit lijkt het mij logisch dat je even vraagt of dat nu echt nodig is. Kon je geen toertjes rijden op de parking terwijl je aan het wachten was? Dat zou ik doen als ik zag dat ze aan het schrijven waren
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

die trekken gewoonlijk foto van voor en achterkant
                        dus als die er al eentje had van de achterkant zonder dat jij dit gezien hebt zou ik toch maar goed oppassen met niet betalen

ben nu beetje advocaat van de duivel aan het spelen

Comment

mogen ze opschrijven wanneer er mensen in de auto (incl bestuurdersplaats) zitten?
                          wist ik allesinds niet.. je kan toch parkeergeld aan het zoeken zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                            die trekken gewoonlijk foto van voor en achterkant
                            dus als die er al eentje had van de achterkant zonder dat jij dit gezien hebt zou ik toch maar goed oppassen met niet betalen

ben nu beetje advocaat van de duivel aan het spelen

Normaal gezien niet, aangezien ze eerst begon op haar machien alles in te typen. Daarna zag ik haar haar camera nemen, dus een foto is er niet genomen.

Comment

Gelijkaardig voorval gehad een eindje terug. Foto opgevraagd per mail en ik kreeg kort erna een mailtje terug met hun excuses voor het misverstand en bevestiging van de seponering
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

heel belangrijk: politie of parkeerwachter?

Parkeerwachter heeft hier niets te zeggen! Je mag stilstaan op een parkeerplaats. Zolang je nog in je wagen zit EN al zeker (zelfs al zou het niet zo zijn) als je motor draait ben je nog niet geparkeerd.
                                Daar komt dan ook nog bij, dat als je in je wagen zit, je nog niet de kans gehad hebt om een parkeerticket te gaan halen.

Waar stond je stil, welke verkeersborden/verbodsborden stonden er? Als het een plaats is waar je simpelweg niet mocht staan, dan kan de parkeerwachter al helemaal niets geschreven hebben. Enkel een politieagent had dat gekunnen. Maar dan zit je nog steeds met de eerste punten.

Comment

Was iemand van Vinci, dus een parkeerwachter. Stond stil op een parkeerplaats, waar je een ticket moet leggen.

Comment

Was iemand van Vinci, dus een parkeerwachter. Stond stil op een parkeerplaats, waar je een ticket moet leggen.
                                    Ik weet dat ze je steeds een tijd van 5min moeten geven vooraleer ze je effectief op de bon mogen smijten. Heb het ze ook al zien doen, ze doen hun ronde op het park en daarna komen ze terug kijken. Als er dan nog geen ticket ligt, heb je prijs...

Nu, zou het maar straf vinden als je een boete krijgt terwijl je in je wagen zit :S

Comment

Nu hebben die ook al het parkeerbeheer in Sint-Truiden, die van Vinci.
                                      En het ergste is nog dat heel de stad nu betalend parkeren is op enkele uitzonderingskes na.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

dan hebt ge nix te vrezen. Wa gaat em doen als ge dan nog bezig zijt met te parkeren. Of als ge uw ticket moet halen?

En zoals eerder gezegd, kan ook ni eens bewijzen da ge er stond. Zou er mij dus ni bepaald veel van aantrekken en uw verzekering contacteren.

Van de 5 (eerder 7) minuten wachttijd, dat dacht ik ook. Maar heb het ooit is aan de politie gevraagd, en ze beweerde dat da ni waar was. (al zou ik er ni van verschiete da die totaal ni wist waarover ze bezig was)

Comment

Working...
                                        X