Mededeling

Collapse
No announcement yet.

toxoplasmose in het verkeer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• toxoplasmose in het verkeer

was ik vanochtend naar national geographic aan het kijken, naar bite me, 1 of andere drukdoener die zich bezig houdt met zich door zoveel mogelijk beesten te laten bijten

nou wist ik dat de kattenziekte voor zwangere vrouwen een serjeus risico inhield voor het ongeboren kind
    erg frappant was dan ook dat dragers van de parasiet een persoonlijksverandering doormaken (meer risico's nemen, vrouwen worden promiscuer hoera, mannen hun iq daalt bummer) en daarbij ook een motorisch nadeel : hun reactievermogen gaat achteruit en ze krijgen in het verkeer dubbel zoveel kans op accident

eens je drager bent blijft dat beestje je hele leven aktief in je hersenen, brrr, toch wel beangstigend denk ik zo
    wist ik helemaal niet dus sloeg ik aan het goegelen

meeste hits gaat over toxoplasmose bij zwangere vrouwen, slechts enkele weiden verder uit

in frankrijk zou 80% van de bevolking drager zijn, in uk ongeveer 1/3, voor belgie specifiek geen cijfers bekend
    (dat vertaalt zich blijkbaar niet in de ongevalstatistiek)

raar dat er niet zo gek veel aandacht aan wordt besteed me dunkt

dus als je "immuun" bent, ben je drager for life of zo?

Comment

als je al besmet bent geweest kun je geen acute verschijnselen meer krijgen, maar dat heeft geen vat op de persoonlijkheidswisselingen en slechtere motoriek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        was ik vanochtend naar national geographic aan het kijken, naar bite me, 1 of andere drukdoener die zich bezig houdt met zich door zoveel mogelijk beesten te laten bijten

nou wist ik dat de kattenziekte voor zwangere vrouwen een serjeus risico inhield voor het ongeboren kind
        erg frappant was dan ook dat dragers van de parasiet een persoonlijksverandering doormaken (meer risico's nemen, vrouwen worden promiscuer hoera, mannen hun iq daalt bummer) en daarbij ook een motorisch nadeel : hun reactievermogen gaat achteruit en ze krijgen in het verkeer dubbel zoveel kans op accident

eens je drager bent blijft dat beestje je hele leven aktief in je hersenen, brrr, toch wel beangstigend denk ik zo
        wist ik helemaal niet dus sloeg ik aan het goegelen

meeste hits gaat over toxoplasmose bij zwangere vrouwen, slechts enkele weiden verder uit

in frankrijk zou 80% van de bevolking drager zijn, in uk ongeveer 1/3, voor belgie specifiek geen cijfers bekend
        (dat vertaalt zich blijkbaar niet in de ongevalstatistiek)

raar dat er niet zo gek veel aandacht aan wordt besteed me dunkt
        Dat verklaart wel hun prestaties in het verkeer.

Comment

in frankrijk werkt men anders...daar zijn't zo geen strepen-van-dit-is-mijn-vak-lovers uit de weg

fransen ondereen kussen elkaars bumper meer, leuk toch

maar in de statistieken naar doden vertaalt zich dat niet

Comment

Ik weet wel wat over toxoplasmose, onder meer door de cursussen die ik daar tegenwoordig over krijg. Als je meer wilt weten over Toxoplasmose zal ik eerdaags hier een uitleg posten

Comment

Working...
            X