Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Btw-kosten op bedrijfswagens omhoog

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door scoobke Bekijk Berichten

    Ga niet veralgemenen nu , maar misschien worden de wegen ietsje veiliger als er wat minder auto's van de zaak rijden !!

    Hier zit wel wat waarheid in.... want er zijn er veel die ermee rondrijden die denken dat het toch niet uitmaakt.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door scoobke Bekijk Berichten
      Zoiets kon een blinde toch zien aankomen als men kijkt wat er zich in Nederland afspeelt met de auto's van de zaak ! Blijft een verdoken vorm van loon en vaderke staat mist inkomen daardoor.

      Ben van niemand jaloers die daarvan kan genieten .. maar hoe laat je iemand met de trein gaan als hij firmawagen met tankkaart krijgt .. en zitten de wegen niet overvol ?? Ken persoonlijk vrienden die vanuit Gent een ijsje gaan eten aan de kust ... wees gerust , als je zelf de tank moet vullen is een gents ijsje ineens lekkerder.

      Mijn vrouw rijdt dagelijks 50km met eigen auto om te gaan werken , het aalmoesje dat ze daarvoor krijgt is nog geen halve tank benzine.

      Ga niet veralgemenen nu , maar misschien worden de wegen ietsje veiliger als er wat minder auto's van de zaak rijden !!
      Wie gaat er nu uren in de file gaan staan omdat het gratis is? Ik ben er echt niet van overtuigd dat er minder wagens op de baan zullen zijn als het aantal firmawagens daalt. Elke keer als er een alternatief is voor mij om te gaan werken, dat me niet meer tijd kost dan de wagen, dan blijft mijn wagen mooi staan hoor. Jammer genoeg zijn de alternatieven er vaak niet of heel slecht. Mijn vrouw gaat al enkele jaren met de trein en laat haar firmawagen met plezier staan daarvoor.

      Ook in het weekend ga ik niet gaan rondrijden omdat het gratis is, ik heb heus wel wat beter te doen met mijn tijd dan van mijn firmawagen te gaan 'profiteren' ... Wat wel zo is, is dat als we met vrienden of familie ergens naartoe gaan dat we er steeds zullen voor zorgen dat iemand met een firmawagen rijdt.

      Er zullen er zeker tussen zitten die denken dat met een firmawagen alles toegelaten is en niet kijken op een beetje schade. Maar ik heb persoonlijk ondervonden dat de druk van de bedrijven en leasemaatschappijen enorm toegenomen is op het gebruik van de bedrijfswagen. De verzekeringen gaan omhoog door al die schade, dus van die kant komt er een enorme druk. Ook op het einde van het contract krijg je nu al voor de minste kras een factuur van de leasingmaatschappij. Banden er door jagen op 15000 kilometer of remblokken er door jagen op 20 000 kilometer dat moet je echt niet meer gaan doen, de druk op de onderhoudsprijzen is ook enorm toegenomen.

      Ik heb al mensen weten onstlagen worden omdat ze hun bedrijfswagen niet behandelden zoals contractueel vastgelegd.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Zeer correcte analyse. Uiteindelijk is dit maar een korte termijn belasting want hoe gaat zich dat verhouden naar de toekomst toe? Die kleinere auto kost immers minder & gaat minder verbruiken, dat slaat maw recht in hun gezicht terug.

        Moet wederom geen idealistische motieven achter gezocht worden, is niet meer dan effe snel de begroting te doen kloppen door weer heel wat kleine mensjes uit te melken.


        Dat vind ik dan weer niet hét probleem.
        Het probleem is dat de lasten te hoog zijn in België.
        Alles wat nog maar ruikt naar een voordeel wordt geschrapt, dat knijpt de economische groei dicht. Minder economische groei, weer een begroting die niet klopt en weer belastingen verhogen... er moet dringend een einde komen aan die spiraal.
        Die maatregel op die bedrijfswagens gaat iedereen voor moeten meebetalen, maar dat snappen velen blijkbaar niet. Als ik meer ga kosten aan mijn baas gaat die dat aanrekenen aan zijn klanten en die rekenen dat op hun beurt aan aan hun klanten. Dus uiteindelijk betaald iedereen daar aan mee.

        Of denkt iedereen dat de werkgevers doodleuk hun werknemers minder gaan laten verdienen en het risico gaan lopen om hun personeel te zien vertrekken? Want dat is volgens mij het risico in een economie waar specialisatie en flexibiliteit hoog staan aangeschreven.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • #64
          Uitgesteld.




          Bedrijfswagens zullen dit jaar dan toch nog niet zwaarder belast worden. Een richtlijn van de fiscus, waarbij het forfait voor het privégebruik werd vervangen door het werkelijk aantal gereden kilometers, bleek in de praktijk lastig uitvoerbaar en wordt daarom voorlopig opgeschort.

          Er wordt gewerkt aan een toelichting met praktische uitvoeringsmodaliteiten, liet de fiscus weten. Het bedrijfsleven had hevig geprotesteerd tegen de richtlijn, die voor veel administratieve rompslomp dreigde te zorgen en daarnaast de aftrek in de meeste gevallen zou beperken. Werkgeversfederatie VBO zei tevreden te zijn over de voorlopige opschorting.

          Comment


          • #65
            uitstel =/= afstel

            We halen dit topic binnen x maanden wel eens van onder het stof
            2.0 JTDm

            Comment


            • #66
              Di Rupo pakt middenklasse keihard aan: tot maandloon voor betere bedrijfswagen


              Als het van formateur Elio Di Rupo afhangt, zal de middenklasse bloeden. Wie een courante gezinswagen à la Audi A4 of Mercedes C als bedrijfsauto heeft, zal daarvoor maandelijks respectievelijk 117 en 119 euro moeten bijdokken voor het privégebruik. Dat vernam de krant Het Laatste Nieuws in liberale kringen. De vraag is dan of een leasingwagen als bijkomend voordeel nog wel interessant is.
              Voor de betere klasse van dieselwagens zal de werknemer uit eigen zak dus een pak meer belastingen moeten betalen. Voor een Mercedes E is dat 177 euro, voor een BMW 5 196 euro, voor een Porsche Cayenne 456 euro en voor een Audi A8 484 euro extra. Het gaat om bijna dertig procent van alle bedrijfswagens, die fors meer zullen moeten betalen in het voorstel van Di Rupo.

              Voor een Mercedes E-rijder gaat het om zomaar eventjes 2.124 euro extra, bovenop het huidige bedrag, op jaarbasis. De totale fiscale som zou zo meer dan 3.000 euro bedragen of: meer dan een maandloon per jaar.

              De krant Het Laatste Nieuws noteert ook dat de nieuwe tarieven blijkbaar niet langer gebaseerd worden op de CO2-uitstoot. Zo moet een Mercedes E met een uitstoot van 134mg veel meer betalen dan een VW Polo met 138mg uitstoot.

              PS'er Di Rupo wil op de kap van de bedrijfswagenrijders 500 miljoen extra belastingen binnenhalen. Voor de twee liberale partijen is dat echter onaanvaardbaar. Bovendien zouden ook de premies voor schone wagens verdwijnen. Ook nog eens goed voor 325 miljoen euro. (jv)



              Extra belasting op dieselbedrijfswagensToyota Corolla+ 22 euroVW Golf+ 31 euroAudi A3+ 41 euroBMW 1+ 53 euroSaab+ 58 euroBMW 3+ 79 euroAudi A4+ 117 euroMercedes C+ 119 euroBMW 5+ 196 euroPorsche Cayenne+ 456 euro



              15/11/11 06u49 www.hln.be
              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

              Comment


              • #67
                Dat strikske zouden ze beter op den boot zetten naar Afrika! Dan kan hij daar wat taksen gaan verzinnen

                Comment


                • #68
                  Ik heb er toch rekening mee gehouden bij de keuze van mijn nieuwe bedrijfswagen.
                  Vroeg of laat hang je er anders wel aan.

                  Comment


                  • #69
                    Hoe je het ook draait of zal keren, of je het nu breed hebt of niet, de gewone man zal betalen voor de geldsmijterij die europa/belgie/vlaanderen is. Het verstrekken van gigantische kredieten en leven op grote voet door al die bureaucratie en commissies voor van alles en nog wat heeft ons gebracht tot waar we nu zijn.
                    En dan proberen ze het te steken op wat asielzoekers en werklozen om de mensen een rad voor ogen te draaien en ondertussen drinken ze nog maar is een glas champagne bij hun kreeft in het 5 sterren hotel.

                    En de auto, gemakkelijke geldkoe, heeft men al altijd gebruikt.

                    Zo, dat moest er even uit

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                      [B]
                      De krant Het Laatste Nieuws noteert ook dat de nieuwe tarieven blijkbaar niet langer gebaseerd worden op de CO2-uitstoot. Zo moet een Mercedes E met een uitstoot van 134mg veel meer betalen dan een VW Polo met 138mg uitstoot.
                      Wraakroepend.
                      Ronduit.
                      Pure afgunsttaks.
                      SPitj me, maar in Vlaanderen is de nieuwe BIV toch wel een stuk rationeler en met een groene logica, techniek en toekomstgericht.
                      Wat we zelf doen doen we weldegelijk beter, vandaag toch.
                      Toch even van het hart....

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                        Extra belasting op dieselbedrijfswagens:
                        BMW 3+ 79 euro
                        Audi A4+ 117 euro
                        Mercedes C+ 119 euro
                        Da's nogal een verschil tussen de eerste en de twee anderen.
                        Waar zou dat aan kunnen liggen indien niet aan de CO2-uitstoot?
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                          De krant Het Laatste Nieuws noteert ook dat de nieuwe tarieven blijkbaar niet langer gebaseerd worden op de CO2-uitstoot. Zo moet een Mercedes E met een uitstoot van 134mg veel meer betalen dan een VW Polo met 138mg uitstoot
                          Wat een verslaggeving alweer van HLN; 134 en 138 mg CO2 uitstoot is nu wel heel weinig he... Gram ipv milligram zal al beter zijn.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                            Da's nogal een verschil tussen de eerste en de twee anderen.
                            Waar zou dat aan kunnen liggen indien niet aan de CO2-uitstoot?
                            BMW heeft geen bling factor meer?

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                              Da's nogal een verschil tussen de eerste en de twee anderen.
                              Waar zou dat aan kunnen liggen indien niet aan de CO2-uitstoot?
                              BMW krijgt een voordeeltarief omdat hun logo lijkt op een strikske..
                              My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                                BMW krijgt een voordeeltarief omdat hun logo lijkt op een strikske..

                                Comment


                                • #76
                                  ik blijf het niet snappen waarom velen nu persé een grote bedrijfsauto willen. Ik ben nu zelf een vrij grote autofreak maar welke bedrijfswagen er voor mijn deur staat maakt mij nu eens niks uit. Als de wagen A goedkoper is voor mijn werkgever dan wagen B dan neemt hij maar die A. En als em korting krijgt als hij met reclame opstaat dan doen ze maar.

                                  Vriendin van me kwam ook in een hogere schaal van bedrijfswagen dit jaar, ze mocht kiezen uit een duurdere klasse maar heeft gevraagd om kleinere wagen te behouden en de rest op andere manier te compenseren. Met wat z enu van plan zijn heel slimme move van haar

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                                    ik blijf het niet snappen waarom velen nu persé een grote bedrijfsauto willen.
                                    bedrijfsauto in het algemeen in feite ...
                                    kijk maar waar het naartoe gaat

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                                      ik blijf het niet snappen waarom velen nu persé een grote bedrijfsauto willen.
                                      Ik wel.
                                      Naast mijne moto is de "bedrijfswagen" mijn enige gemotoriseerde vervoermiddel, ook privé.
                                      En dan heb ik graag wat ruimte en comfort om op ski- en andere vakanties te gaan bijvoorbeeld.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                                        ik blijf het niet snappen waarom velen nu persé een grote bedrijfsauto willen. Ik ben nu zelf een vrij grote autofreak maar welke bedrijfswagen er voor mijn deur staat maakt mij nu eens niks uit. Als de wagen A goedkoper is voor mijn werkgever dan wagen B dan neemt hij maar die A. En als em korting krijgt als hij met reclame opstaat dan doen ze maar.

                                        Vriendin van me kwam ook in een hogere schaal van bedrijfswagen dit jaar, ze mocht kiezen uit een duurdere klasse maar heeft gevraagd om kleinere wagen te behouden en de rest op andere manier te compenseren. Met wat z enu van plan zijn heel slimme move van haar
                                        Tgoh, als je werkgever je verplicht een bedrijfswagen te nemen moet die toch wel voldoen aan je noden? Anders moet je er nog een wagen gaan bijnemen, dat is dubbele kosten.

                                        Bovendien heb ik steeds ervaren dat er een grotere wagen wordt opgedrongen als vorm van opslag. Zowel ik als mijn vriendin vragen steeds zoveel mogelijk opslag in ons loon, maar wij zijn al enkel malen verplicht geweest om onze wagen door te schuiven naar een collega en een opslag in wagenbudget te nemen.

                                        Zowel bij mijn vriendin als bij mij is ook de reclame van de wagen verdwenen door budgetverhogingen, hoewel wij dat altijd goed gevonden hebben om reclame op de wagen te hebben.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                          Ik wel.
                                          Naast mijne moto is de "bedrijfswagen" mijn enige gemotoriseerde vervoermiddel, ook privé.
                                          En dan heb ik graag wat ruimte en comfort om op ski- en andere vakanties te gaan bijvoorbeeld.
                                          enkel en alleen omdat het nu zo in elkaar zit / zat.
                                          binnen 10 jaar koop je je wagen en heb je een bedrijfsmoto

                                          Comment

                                          Working...
                                          X