Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Btw-kosten op bedrijfswagens omhoog

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
    Iedereen leeft hier boven zijn stand.
    Misschien zonder het te beseffen raak je hier de kern van het hele westerse schuldenprobleem aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
      Misschien zonder het te beseffen raak je hier de kern van het hele westerse schuldenprobleem aan.
      Spot-on.

Comment

• als je 1000 euro verdiend en je betaald 100 euro belasting dan heb je 900 euro over en kun je 1 keer per jaar in je caravan zitten aan de kust. Als je 1000 euro verdiend en je betaald 400 euro belasting dan blijf je beter thuis. Bijgevolg is boven uw stand leven iets dat vooral afhangt van wat je netto over houdt.

Gezien we nu al tot augustus werken voor de staat en daarna voor onszelf en waarschijnlijk na al de lastenverhoging we tot oktober gaan werken voor de staat zou het inderdaad kunnen dat we een beetje gaan moeten besparen om te vermijden dat we boven onze stand leven Wil niet zeggen dat we allemaal nu al boven onze stand leven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
          Vermits je werkgever je verbied om die vito privé te gebruiken, dat je er dus alleen maar voor het werk mag mee rijden, dan zie ik niet goed in hoe dit dan een firmawagen kan zijn ?? Laat hem zijnen brol houden en vraag salarisaanpassing in de plaats.
          't Hangt er vanaf of de Vito ook voor woon-werk-verkeer gebruikt gaat worden hé. Da's privé-verkeer. Als 'ie 'm elke dag op de werkplaats achterlaat en daarna met eigen middelen huiswaarts keert, dan mag daar idd geen voordeel van alle aard op betaald worden... want dat is er dan niet.
          Life's too short. Not to. Live it.
          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
            't Hangt er vanaf of de Vito ook voor woon-werk-verkeer gebruikt gaat worden hé. Da's privé-verkeer. Als 'ie 'm elke dag op de werkplaats achterlaat en daarna met eigen middelen huiswaarts keert, dan mag daar idd geen voordeel van alle aard op betaald worden... want dat is er dan niet.
            ik zou er inderdaad wel mee naar huis rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
              Spot-on.
              Nagels met koppen!!!!
              Zet er gelijk ook nog bij dat de gemiddelde mens geen enkel besef meer heeft van "waarden" was al zo voor de Euro en is er nadien niet op verbeterd.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Euh,

ik heb dat hier maanden (jaren) geleden eens geschreven, toen deden er nog veel smalend over en nu zie ik opnieuw dat sommigen niet echt merken wat ik bedoel (niet jouw antwoord hé) wanneer ik het heb ivm boven hun stand leven. Sommigen lijken hier wel blind voor de economische realiteit of lijken niet verder te kijken dan hun neus lang is.

Comment

Euh,

ik heb dat hier maanden (jaren) geleden eens geschreven, toen deden er nog veel smalend over en nu zie ik opnieuw dat sommigen niet echt merken wat ik bedoel (niet jouw antwoord hé) wanneer ik het heb ivm boven hun stand leven. Sommigen lijken hier wel blind voor de economische realiteit of lijken niet verder te kijken dan hun neus lang is.
                  Men zal het binnenkort wel beginnen snappen. We bevinden ons nog in de fase van commotie en ontkenning. Het kwaad worden moet hier nog beginnen. Elders is men al zover.

Maar bon, we gaan teveel off-topic, ik kon het gewoon niet laten om even te reageren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    Nagels met koppen!!!!
                    Zet er gelijk ook nog bij dat de gemiddelde mens geen enkel besef meer heeft van "waarden" was al zo voor de Euro en is er nadien niet op verbeterd.
                    Simfono; de zware whiplash moeten we aan deze kant van het continent nog krijgen.
                    Kwestie van tijd.

Comment

Men zal het binnenkort wel beginnen snappen. We bevinden ons nog in de fase van commotie en ontkenning. Het kwaad worden moet hier nog beginnen. Elders is men al zover.

Maar bon, we gaan teveel off-topic, ik kon het gewoon niet laten om even te reageren.
                      Wil ook niet te ver off-topic gaan, maar volledig akkoord met voorgaande stellingen.

Anderzijds, hij die zonder zonden is, hij werpe de eerst steen, natuurlijk ;-) ;-)

Comment

• en wat nu ?

Comment

Euh,

Een bedrijfswagen hebben heeft in mijn ogen niets met boven onze stand leven te maken. Feit is wel dat als we allemaal minder zouden moeten gaan verdienen (met of zonder bedrijfswagen) er veel in de problemen gaan komen.

Ik ken een koppel in mijn omgeving die maximaal geleend hadden voor hun woning en nu in de problemen zitten door werkloosheid van 1 van de twee. En dan is dat nog geen langdurige werkloosheid ... Zijn helemaal geen marginalen of zo maar gewoon 2 jonge mensen die iets te ver gegaan zijn op een moment dat het leek of er niets kon misgaan.

Ik denk dat we dat in de komende tijd meer en meer gaan zien Toen ik in 2008 voor een woonkrediet ging was er maar 1 beperking op het bedrag dat ik maandelijks kon afleggen voor de bank en dat was dat ik 900 euro per maand over had om van te leven ...

Ik ben blij dat we ons aan de ouderwetse 1/3de van het inkomen gehouden hebben, maar dan nog is het toch een beetje bang afwachten wat de komende maanden gaat doen aan onze levensstandaard.
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Euh,

Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten

Vraag eens aan de recent opzijgezette werknemers en de daklozen of zo boven hun stand leven.
                            En als je deze absurde opmerking snapt, ga dan eens wat hoger: wat met de middenklasse? Leven die boven hun stand? OF zou het het grootkapitaal zijn en de banken die boven hun stand leefden en roofbouw pleegden op de economie?
                            Elke crisis heeft zijn banale oorzaken en nu is die te vinden bij de klojo's aan de top en niet bij de plebs nalopers.

Comment

• Heel onze maatschappij/economie leeft boven zijn stand, zowel individueel als als geheel.
                              Ieder jaar willen wij onze indexaanpassing, en dan nog eens wat opslag daarboven en nog dit en syndicale vrijstelling daar en nog dat...
                              We prijzen onszelf gewoon uit de markt.
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Inderdaad, velen moeten nog wakker worden.

Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
                                Simfono; de zware whiplash moeten we aan deze kant van het continent nog krijgen.
                                Kwestie van tijd.
                                Ze maar zeker!

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                Een bedrijfswagen hebben heeft in mijn ogen niets met boven onze stand leven te maken. Feit is wel dat als we allemaal minder zouden moeten gaan verdienen (met of zonder bedrijfswagen) er veel in de problemen gaan komen.
                                Euhhh, toch vreemd dat dan verschillende andere in een ander topic beweren dat ze dan wel met de fiets zullen gaan, of met hun eigen auto. 't Zal dan wel iets minder zijn natuurlijk, een Hyundai in plaats van een Audi A4 bvb. Maar ja die laatste staat beter bij de buren en is toch gesponserd door de werkgever so what...

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                Vraag eens aan de recent opzijgezette werknemers en de daklozen of zo boven hun stand leven.
                                En als je deze absurde opmerking snapt, ga dan eens wat hoger: wat met de middenklasse? Leven die boven hun stand? OF zou het het grootkapitaal zijn en de banken die boven hun stand leefden en roofbouw pleegden op de economie?
                                Elke crisis heeft zijn banale oorzaken en nu is die te vinden bij de klojo's aan de top en niet bij de plebs nalopers.
                                Consumptie, is een "verderf" en velen, heel velen laten zich er door "opnaaien".

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                Heel onze maatschappij/economie leeft boven zijn stand, zowel individueel als als geheel.
                                Ieder jaar willen wij onze indexaanpassing, en dan nog eens wat opslag daarboven en nog dit en syndicale vrijstelling daar en nog dat...
                                Prachtig verwoord!!! Zo is het en niet anders!!!

Neem daar gerust nog al die (sociale) achter-poort-voordelen bij voor de werknemer(s) ja dat klopt. Schandelijk! Mensen vinden dit na verloop van tijd de normaalste zaak van de wereld. Wel ik niet. We gaan nog met zen allen op onze bek, behalve diegenen die nog leven zoals het zou horen te zijn, zonder vier auto's op de oprit, zonder 4 flatscreens, zonder 2 pc's, zonder 2 laptops, zonder 2 ipads, zonder 2 tot 3 maal per jaar op vakantie, enz, enze....en dan spreek ik nog maar over zij die het bijna allemaal kunnen betalen of doen als of...
                                Last edited by Metaxa; 16/11/2011, 16:32.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• En wie denkt dat de mensen problemen hebben of problemen zien is mis, hoeveel vertrekkers waren er weer op Zaventem op de eerste dag van de herfstvacantie ?? Juist, 37.000, en 's anderendaags nog eens 30.000, ik denk niet dat die hun gedachten naar crisis gericht stonden maar eerder naar: fuck, hier is 't goed weer en wij trekken naar de regen in 't zuiden. Ik bedoel maar dat het nog niet goed tot de meeste mensen doorgedrongen is de situatie waarin we ons bevinden, het zal, en ik hoop dat het niet moet gebeuren, anders een bitter ontwaken kunnen worden voor velen.

Comment

• pffffffff
                                    Alsof morgen de Orcs aan de poorten staan en nu het zonnetje nog schijnt.

Het leven IS geen Lord of the Rings he.
                                    Er zijn al vele crises geweest. En mijn persoonlijke strijdpunten zijn al 5 jaar dezelfde en liggen anders dan bij anderen.

Jaren tachtig iemand?
                                    Last edited by ; 16/11/2011, 17:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Euhhh, toch vreemd dat dan verschillende andere in een ander topic beweren dat ze dan wel met de fiets zullen gaan, of met hun eigen auto. 't Zal dan wel iets minder zijn natuurlijk, een Hyundai in plaats van een Audi A4 bvb. Maar ja die laatste staat beter bij de buren en is toch gesponserd door de werkgever so what...
                                      Dat punt snap ik dus echt niet, omdat je baas je een auto ter beschikking stelt die je zelf niet kan betalen leef je boven je stand?
                                      In dat geval leven wij zwaar boven onze stand
                                      Wat de buren denken is inderdaad een lastige om mee om te gaan, daarom had ik het ook graag toen we nog reclame op onze wagens hadden ...
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Dat punt snap ik dus echt niet, omdat je baas je een auto ter beschikking stelt die je zelf niet kan betalen leef je boven je stand?
                                        In dat geval leven wij zwaar boven onze stand
                                        En dan nog hebben velen geen bedrijfswagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                          Heel onze maatschappij/economie leeft boven zijn stand, zowel individueel als als geheel.
                                          Dat is de enige juiste conclusie, ik kom in vele landen in Europa maar nergens vind je zo een overdaad aan luxe, dure auto´s en dikke villa´s dan in Belgie, om nog te zwijgen van de overvolle sterrenrestaurants met maandenlange wachtlijsten.
                                          Heel levensnoodzakelijk allemaal

Comment

Working...
                                          X