Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Btw-kosten op bedrijfswagens omhoog

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• El Greco, wat heeft dat feitelijk nog met de crisis te maken joh? Toch effe kort reageren, want ik vind het een suf topic geworden. Te hoge loonkosten, indexering van de lonen, concurrentiepositie, ... alsof ook maar één van de genoemde zaken iets met de huidige crisis te maken heeft (het is een compleet andere malaise).

Crisis kwam er door rommelkredieten. Waar zaten de rommelkredieten en wie zit erop te speculeren? Wie heeft er de laatste jaren winstbejag voor ogen gehad, ten koste van een stabiele fundering? Wie verzint er zo'n constructies als die van de Gemeentelijke Holding? Wie verdient er >5000 euro per dag?

I can tell you, 't is niet de gemiddelde Belg.
    Maar 't is wel elke Belg die er de dupe van is, zoals gewoonlijk.

Waarom sta je ervan te kijken als je veel luxewagens op de baan ziet rijden? Je hebt zelf net een A6 besteld en een ander zou het niet zich niet kunnen of mogen permitteren want dan heb je het idee dat mensen boven hun stand leven? Feit is dat we met veel mensen kort bij mekaar wonen, maar het is weer zo typisch Vlaams om mekaar het licht in de ogen niet te gunnen... naar iedereen wijzen, zaken bijsleuren die er niks mee te maken hebben. Denk liever vanuit het collectief. Ik herhaal, weinig Belgen zijn er de oorzaak van, elke Belg is er straks de dupe van. Iets in dat systeem moet gewoon veranderen. In dit topic zitten we naar mekaar te kijken en te melken dat een ander een paar honderd euro meer verdient. Waste of time.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
      naar iedereen wijzen
      Doe je dat nu zelf niet een beetje?
      Wie had er allemaal aandelen van Fortis, Almancora en Arcopar?
      Wie wou er allemaal gemakkelijk geld verdienen zonder een risico te lopen?
      Volgens mij meer "gewone" Belgen dan je denkt.
      Iedereen wil meer geld en liefst zo makkelijk mogelijk.
      Sommigen zitten er dichterbij en gaat het daar om grotere bedragen maar hebzucht is universeel. Veel hangt af van je referentiekader.
      Ik keur dat allemaal niet goed he, integendeel, maar zoiets breng je toch grotendeels teweeg als maatschappij, niet als drie individuen. Geen enkele despoot of tiran kan doen wat hij doet zonder initieel een grote schare aan gelijkgestemden gehad te hebben.
      Papandraeu en Berlusconi zijn krapuul en hebben bijna eigenhandig ieder een land aan de rand van de afgrond gebracht maar ze zijn wel tig keren herkozen geweest...

Die crisis speelt zich trouwens in meerdere landen af maar wij worden toch wel redelijk zwaar getroffen door onze slechte concurrentiepositie, door onze belachelijk hoge staatsschuld en dergelijke meer.
      Daar dragen we toch allemaal op zijn minst een beetje van de verantwoordelijkheid voor, al was het maar dat we ons nestelen in ons comfort, niet vooruit willen denken en steeds terugvallen op het Belgisch compromis en daar nog blij mee zijn ook.
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
        De schuld ligt echt wel bij een heel select clubje, alleen is dat concept voor de gemiddelde Belg moeilijk te vatten. De gemiddelde Belg voelt zich al schuldig wanneer ze 3% rente krijgen blijkbaar?

Wat de Gemeentelijke Holding heeft bewezen, is dat ook bij ons een aantal individuen veel te hoge risico's hebben genomen. Als dan de domino steentjes beginnen te vallen heb je er geen enkel verweer tegen. Kijk wat voor een schade dat kan berokkenen als er zo eentje in de afgrond tuimelt. Gokken op één aandeel, wie doet dat eigenlijk?

Comment

De schuld ligt echt wel bij een heel select clubje, alleen is dat concept voor de gemiddelde Belg moeilijk te vatten. De gemiddelde Belg voelt zich al schuldig wanneer ze 3% rente krijgen blijkbaar?
          Ik wil de schuld van de top niet minimaliseren maar zij kunnen dat echt alleen maar omdat er zoveel "gewone" mensen geld insteken om lui rijker te worden, anders niet.

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Gokken op één aandeel, wie doet dat eigenlijk?
          Huh? L&H vergeten? Fortis? Al die brave huisvaders!? Die zijn/waren op zich ook niet veel beter bezig dan het selecte clubje waar jij het over hebt. Alleen de context is/was anders...
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

Ik wil de schuld van de top niet minimaliseren maar zij kunnen dat echt alleen maar omdat er zoveel "gewone" mensen geld insteken om lui rijker te worden, anders niet.

Huh? L&H vergeten? Fortis? Al die brave huisvaders!? Die zijn/waren op zich ook niet veel beter bezig dan het selecte clubje waar jij het over hebt. Alleen de context is/was anders...
            Je blijft dat bekijken vanuit het verkeerde standpunt. Als iemand besluit om al z'n zuur verdiende centjes of familiekapitaal te investeren in één bankaandeel, dan neemt hij risico's waar alleen hij de gevolgen voor draagt. Als banken besluiten risico's te nemen, dan doen ze dat met het kapitaal van een ander... van een gans andere magnitude trouwens. Ik haalde het voorbeeld van de gemeentelijke holding aan, wie kan zich dat soort risico's permitteren? Het is te zot voor woorden, de fundering was belachelijk wankel...

Wij moeten ons niet schuldig voelen, wij moeten ons ook geen schuld laten aanpraten.

Comment

Je blijft dat bekijken vanuit het verkeerde standpunt.
              En ik probeer jou juist te overtuigen van niet!

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
              Als iemand besluit om al z'n zuur verdiende centjes of familiekapitaal te investeren in één bankaandeel, dan neemt hij risico's waar alleen hij de gevolgen voor draagt.
              Hij treft daar ook zijn vrouw en kinderen mee, die zich daar al dan niet bewust van zijn.
              Je hebt gelijk dat de magnitude anders is maar dat is het dan ook.
              Die huisvader denkt een veilige belegging gedaan te hebben, die toplui net hetzelfde.
              Beiden willen ze gewoon zo veel mogelijk winst en dat moet je niet willen.
              Individuen, organisaties en maatschappijen moeten gewoon beter leren rondkomen met wat ze hebben, niet meer of niet minder.

Minstens zo kwalijk als het gedrag van die toplui is de manier waarop de overheid die branden blijft blussen zodat niemand een les leert.
              Ik hoop dat onze democratie dat niet blijft ondersteunen.

Comment

• @Schussboelie, bepaalde functies dragen nu eenmaal een grotere verantwoordelijkheid (krijgen daar ook een hogere -om niet te zeggen buitensporige- verloning voor). Die verantwoordelijkheid aan je laars lappen heeft te grote gevolgen om dat zomaar te laten passeren.

En daarom ben ik het wel met je eens wanneer je zegt:
                Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                Minstens zo kwalijk als het gedrag van die toplui is de manier waarop de overheid die branden blijft blussen zodat niemand een les leert.

Comment

El Greco, wat heeft dat feitelijk nog met de crisis te maken joh? Toch effe kort reageren, want ik vind het een suf topic geworden. Te hoge loonkosten, indexering van de lonen, concurrentiepositie, ... alsof ook maar één van de genoemde zaken iets met de huidige crisis te maken heeft (het is een compleet andere malaise).

Crisis kwam er door rommelkredieten. Waar zaten de rommelkredieten en wie zit erop te speculeren? Wie heeft er de laatste jaren winstbejag voor ogen gehad, ten koste van een stabiele fundering? Wie verzint er zo'n constructies als die van de Gemeentelijke Holding? Wie verdient er >5000 euro per dag?

I can tell you, 't is niet de gemiddelde Belg.
                  Maar 't is wel elke Belg die er de dupe van is, zoals gewoonlijk.

Waarom sta je ervan te kijken als je veel luxewagens op de baan ziet rijden? Je hebt zelf net een A6 besteld en een ander zou het niet zich niet kunnen of mogen permitteren want dan heb je het idee dat mensen boven hun stand leven? Feit is dat we met veel mensen kort bij mekaar wonen, maar het is weer zo typisch Vlaams om mekaar het licht in de ogen niet te gunnen... naar iedereen wijzen, zaken bijsleuren die er niks mee te maken hebben. Denk liever vanuit het collectief. Ik herhaal, weinig Belgen zijn er de oorzaak van, elke Belg is er straks de dupe van. Iets in dat systeem moet gewoon veranderen. In dit topic zitten we naar mekaar te kijken en te melken dat een ander een paar honderd euro meer verdient. Waste of time.
                  Euhh ja dat klopt natuurlijk van die A6 maar die is wel voor het kliënteel. Wij kunnen moeilijk de mensen vervoeren in een Duster hé. Geloof me dat het voor de privé een heel pak minder zou zijn.
                  Zou niet weten waarom andere zich zo geen luxe wagen mogen permitteren, schrijf ik nergens. Als je er voor werkt? Vreemd is wel dat net die genen zijn die aan de alarmbel trekken en er het meeste over zeveren. A ja natuurlijk want dan moeten ze van hun imago/status inleveren.

Hetgeen Schussboelie hierboven schrijft is zonder twijfel een waarheid als een koe. (zal het even in koeien van letters en vet zetten). Heel lang geleden heb ik dat hier trouwens in een ander topic ook vermeld.
                  Best is dat iedereen leert zich met beiden voetjes op de grond te houden. Er zijn al verschillende ballonnetjes doorprikt maar de grote ontnuchtering moet nog komen en dan zal je je (werknemers)eisen zoiezo moeten bijstellen vrees ik.
                  Maar zoals ik al eerder schreef totaal off-topic ondertussen. Alhoewel het feitelijk is ontstaan omdat ze dreigen het snoepje van vele werknemers af te romen. maar het is niet anders...
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Wie had er allemaal aandelen van Fortis, Almancora en Arcopar?
                    Wie wou er allemaal gemakkelijk geld verdienen zonder een risico te lopen?
                    Volgens mij meer "gewone" Belgen dan je denkt.
                    Iedereen wil meer geld en liefst zo makkelijk mogelijk.
                    Sommigen zitten er dichterbij en gaat het daar om grotere bedragen maar hebzucht is universeel. Veel hangt af van je referentiekader.
                    Ik keur dat allemaal niet goed he, integendeel, maar zoiets breng je toch grotendeels teweeg als maatschappij, niet als drie individuen. Geen enkele despoot of tiran kan doen wat hij doet zonder initieel een grote schare aan gelijkgestemden gehad te hebben.
                    Papandraeu en Berlusconi zijn krapuul en hebben bijna eigenhandig ieder een land aan de rand van de afgrond gebracht maar ze zijn wel tig keren herkozen geweest...

Die crisis speelt zich trouwens in meerdere landen af maar wij worden toch wel redelijk zwaar getroffen door onze slechte concurrentiepositie, door onze belachelijk hoge staatsschuld en dergelijke meer.
                    Daar dragen we toch allemaal op zijn minst een beetje van de verantwoordelijkheid voor, al was het maar dat we ons nestelen in ons comfort, niet vooruit willen denken en steeds terugvallen op het Belgisch compromis en daar nog blij mee zijn ook.
                    Niet de eerste keer dat ik je volkomen gelijk moet geven.
                    Door het ongewoon eisenpakket van de werknemers gaan zij zich op termijn volledig buiten de concurrentie stellen, velen snappen dit blijkbaar nog steeds niet.

Ging jij geen partij opstarten.
                    Last edited by Metaxa; 18/11/2011, 18:14.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

En ik probeer jou juist te overtuigen van niet!

Hij treft daar ook zijn vrouw en kinderen mee, die zich daar al dan niet bewust van zijn.
                      Je hebt gelijk dat de magnitude anders is maar dat is het dan ook.
                      Die huisvader denkt een veilige belegging gedaan te hebben, die toplui net hetzelfde.
                      Beiden willen ze gewoon zo veel mogelijk winst en dat moet je niet willen.
                      Individuen, organisaties en maatschappijen moeten gewoon beter leren rondkomen met wat ze hebben, niet meer of niet minder.

Hoort ook bij het hierboven aangehaalde en had ook al enkele voorbeelden in mijn topic verwerkt.

Comment

Je blijft dat bekijken vanuit het verkeerde standpunt. Als iemand besluit om al z'n zuur verdiende centjes of familiekapitaal te investeren in één bankaandeel, dan neemt hij risico's waar alleen hij de gevolgen voor draagt. Als banken besluiten risico's te nemen, dan doen ze dat met het kapitaal van een ander... van een gans andere magnitude trouwens.
                        Ja maar dat weet je toch als je je geld toevertrouwt aan een bank?
                        Het probleem is niet dat banken hun geld in de economie steken, het probleem is dat ze niet alleen dat doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                          Ja maar dat weet je toch als je je geld toevertrouwt aan een bank?
                          Het probleem is niet dat banken hun geld in de economie steken, het probleem is dat ze niet alleen dat doen.
                          True true, ik had het anders moeten formuleren want ik doel enkel op het verschil in verantwoordelijkheid:

"Als iemand besluit om al z'n zuur verdiende centjes of familiekapitaal te investeren in één bankaandeel, dan neemt hij risico's waar alleen hij de gevolgen voor draagt. Daartegenover staat dat wanneer banken besluiten onverantwoorde risico's te nemen, ze dat doen met het kapitaal van een ander... de gevolgen zijn van een gans andere magnitude."

Zo beter?

Comment

True true, ik had het anders moeten formuleren want ik doel enkel op het verschil in verantwoordelijkheid:

"Als iemand besluit om al z'n zuur verdiende centjes of familiekapitaal te investeren in één bankaandeel, dan neemt hij risico's waar alleen hij de gevolgen voor draagt. Daartegenover staat dat wanneer banken besluiten onverantwoorde risico's te nemen, ze dat doen met het kapitaal van een ander... de gevolgen zijn van een gans andere magnitude."

Zo beter?
                            Als banken onverantwoorde risico's nemen is dat vrij onverantwoord, ja.
                            Vergeet niet dat er verschillende beleggingen zijn en men tegenwoordig beleggingsprofielen heeft. Als de bank overkop gaat vanwege slecht beleid - lees: het hypothekeren van meer dan enkel de risicobeleggingen - is het een slechte bank. De discussie internationaal gaat over het feit of de overheid hier regels moet voor opleggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              Het is niet meer dan normaal dat ze het geld halen waar het zit. Het spelletje met de bedrijfswagens heeft al lang genoeg geduurd...
                              AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten

Wat een ijzersterk argument haal je daar nu aan ANTONIO! Daar kan ik nu eens niks tegen inbrengen, je hebt me werkelijk klemgezet door zo doordacht te redeneren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                  Wat een ijzersterk argument haal je daar nu aan ANTONIO! Daar kan ik nu eens niks tegen inbrengen, je hebt me werkelijk klemgezet door zo doordacht te redeneren...
                                  ik word ook misselijk bij het idee dat men het geld moet gaan halen waar het zit.
                                  Er is daar geen enkele vorm van grenzen stellen bij.
                                  De limiet is daar waar niemand geld heeft of wil hebben. en dat leidt tot zwartwerk en fraude.

Comment

Crisis kwam er door rommelkredieten. Waar zaten de rommelkredieten en wie zit erop te speculeren?
                                    Wie ligt er aan de basis van rommelkredieten?
                                    Burgers die te groot willen bouwen/kopen. Mensen die er geen rekening mee houden dat ze ooit wel eens een tijdje zonder werk zouden kunnen zitten.

Ik heb eigenlijk ook te groot gebouwd maar heb tot nu toe nogal wat geluk gehad in mijn carrière.
                                    Gelukkig weet ik uit het verleden dat ik nogal goed de tering naar de nering kan zetten.
                                    Dat is uiteraard nooit plezant maar ik weet dat ik het kan. Veel mensen kunnen dat blijkbaar niet en proberen willens nillens een bepaalde levensstijl vast te houden ondanks veranderende omstandigheden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Ging jij geen partij opstarten.
                                      Geïnteresseerd?

Comment

Wie ligt er aan de basis van rommelkredieten?
                                        Burgers die te groot willen bouwen/kopen.
                                        Hiermee bewijs je enkel dat je compleet niet weet waarover het gaat.

Comment

Geïnteresseerd?
                                          Oei, dan zouden we al direct actief kunnen zijn in 2 provincies!!!

Comment

Working...
                                          X