Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Btw-kosten op bedrijfswagens omhoog

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Stop eens met huilen, België is met of zonder die belasting vroeg of laat toch naar de vaantjes...
    Dat is het al...
    men probeert hopeloos te doen alsof het niet zo is.
    Schade beperken is het doel

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Stop eens met huilen, België is met of zonder die belasting vroeg of laat toch naar de vaantjes...
      in 't buitenland, UK bvb, gelden de voorgestelde maatregelen reeds enkele jaren...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
        in 't buitenland, UK bvb, gelden de voorgestelde maatregelen reeds enkele jaren...
        Probleem is dat in die andere landen de doorsnee belastingdruk VEEL lager is... De sowieso al ridicuul hoge belastingen, en dan zo'n stunts er nog bij, da's idioot...

        Bijkomend, een auto inschrijven in de UK kost bijna niets, dus ben je na 3 maand auto 1 beu, verkoop je'm en schrijf je auto 2 in, en dat kost je dan misschien 50 £. Ook kan je daar bijvoorbeeld een auto taxeren voor 3 maand, in plaats van telkens een vol jaar zoals hier.
        ----------------------------------------------------------------------------------
        2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
        2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
        Pictures here: BMW 7 Series
        1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
        Pictures here: Diablo

        --------------------------------------------------------------------------------------------
        It's like being in command of the Battlestar Galactica:
        It might need half a starsystem to turn around,
        but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
        Cylons have respect for it...

        --------------------------------------------------------------------------------------------

        Comment


        • Als ik het zo bekijk valt het wel heel goed mee voor de doorsnee bedrijfswagen. Als men van de catalogusprijs vertrekt zijn merken met grote fleetkortingen zoals BMW en Audi wel in het nadeel in de toekomst.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
            Probleem is dat in die andere landen de doorsnee belastingdruk VEEL lager is... De sowieso al ridicuul hoge belastingen, en dan zo'n stunts er nog bij, da's idioot...

            Bijkomend, een auto inschrijven in de UK kost bijna niets, dus ben je na 3 maand auto 1 beu, verkoop je'm en schrijf je auto 2 in, en dat kost je dan misschien 50 £. Ook kan je daar bijvoorbeeld een auto taxeren voor 3 maand, in plaats van telkens een vol jaar zoals hier.
            Sociaal stelsel, heel de maatschappij eig
            Is daar ook wel zwart/wit hé

            Comment


            • Als je wil gluren bij buren, kijk naar duitsland... en zal altijd zo zijn. Op vele vlakken. Een alternatief voor het splitsen van het land, is België een deelstaat maken van de BRD. Gedaan met de zever en miserie. Maar niemand gaat dat jammergenoeg volgen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                5.5% van de cataloguswaarde incl BTW + 0,1% per gram CO2 boven die respectieve waarden voor diesel en benzine, 95 en 115.

                Van dat bedrag komt 50% bij het belastbaar inkomen personenbelasting (gebruiker) en 50% bij vennootschapsbelasting (verstrekker).
                misschien een domme vraag maar ik vind het nergens duidelijk terug;
                De cataloguswaarde incl btw is toch de prijs (incl btw) na vermindering van de kortingen per bedrijf? Of de standaard catalogusprijs?

                Heb mezelf enkele weken geleden een nieuwe leasewagen besteld, gezien ik nu een absurd hoge CO2 had ben ik speciaal voor degene met de minste CO2 in de budgetklasse gegaan... Uiteindelijk welliswaar met de hoogste catalogusprijs (krijgen van dat merk wel riante kortingen, dus vandaar mijn vraag). Desondanks voel ik me toch wel best bij de kl*te genomen door deze voorstellen

                Comment




                • Uitleg bij ons terug te vinden.
                  U hoeft dit niet te lezen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                    En zeer veel voertuigen binnen de 2dehands markt in Belgie onverkoopbaar maken.
                    Hoe zie je dat?
                    Zijn er zo veel bedrijven die occasies kopen als bedrijfswagen?
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                      Ik ben even gaan kijken op je link en vind daar het volgende terug:
                      Oorspronkelijk geplaatst door Miss Bimmer @Bimmerlife.be
                      Bereken de cataloguswaarde van de wagen (in nieuwe staat met alle opties inbegrepen en inclusief btw). BELANGRIJK:Zover bekend wordt hier geen rekening gehouden met de aankoopprijs van tweedehandswagens en worden deze VAA ook berekend op de originele cataloguswaarde.
                      Héél zeker zijn ze daar precies ook niet.
                      "Zover bekend" interpreteer ik in ieder geval niet als een zekerheid.
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                      Comment


                      • Zekerheid is er niet. Maar het staat wel in het goedgekeurd regeerakkoord. Beste is momenteel voor de personen zoals ik die een wagen voor hun vennootschap gingen kopen is de kat uit de boom kijken. Voorlopig rij ik met mijn prive wagen en betaal ik mezelf onkosten. De wagen die we kopen zal hoogstwaarschijnlijk nieuw zijn met een lage co2.
                        U hoeft dit niet te lezen.

                        Comment


                        • Een occasie wagen van 5 jaar oud een driedubbele waarde plakken (nieuwwaarde) dan de economische waarde gaat er bij mij niet in. Een wagen van 5 jaar oud heeft een hoger verbruik, meer kosten, versleten onderdelen, hogere onderhoudskosten meestal. Het is veel te kort door de bocht om daar de nieuwaarde op te plakken als voordeel in natura.

                          Ik geloof het momenteel niet dat men dat zo in een wettekst gaat gieten of dat daar een regeer akkoord over zou bestaan.

                          Er zijn veel eenmanszaken die occasie wagens kopen of direktiewagens van 2 of 3 jaar oud en wat doe je dan met de cardoen wagens (definitie van een cardoen wagen is een buitenlandse spec wagen met korting verkocht)die uit polen komen. is het dan de poolse catalogus (zonder korting)prijs of de belgische (met korting) en indien de belgische prijs wat als de wagen technisch niet overeenkomen met de belgische specs. En wat doe je met import wagens die hier niet te krijgen zijn die gekocht zijn in het buitenland en op welke valuta basis ga je de berekening maken. En wie gaat die catalogus prijs bepalen laat staan controleren? Gaat bmw belgie vb alle verkocht wagens van jaren ver plots administratief gaan verwerken en linken met de belastingen en wie zal al die uren betalen om dat te verwerken?
                          Last edited by ; 05/12/2011, 12:28.

                          Comment


                          • men ging vb ook de reele km vergoedingen bepalen op basis van de km maar dat is ook afgevoerd omdat het aantal km bepalen niet zo eenvoudig is blijkbaar van woon en werkverkeer

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                              Een occasie wagen van 5 jaar oud een driedubbele waarde plakken (nieuwwaarde) dan de economische waarde gaat er bij mij niet in. Een wagen van 5 jaar oud heeft een hoger verbruik, meer kosten, versleten onderdelen, hogere onderhoudskosten meestal. Het is veel te kort door de bocht om daar de nieuwaarde op te plakken als voordeel in natura.

                              Ik geloof het momenteel niet dat men dat zo in een wettekst gaat gieten of dat daar een regeer akkoord over zou bestaan.

                              Er zijn veel eenmanszaken die occasie wagens kopen of direktiewagens van 2 of 3 jaar oud en wat doe je dan met de cardoen wagens (definitie van een cardoen wagen is een buitenlandse spec wagen met korting verkocht)die uit polen komen. is het dan de poolse catalogus (zonder korting)prijs of de belgische (met korting) en indien de belgische prijs wat als de wagen technisch niet overeenkomen met de belgische specs. En wat doe je met import wagens die hier niet te krijgen zijn die gekocht zijn in het buitenland en op welke valuta basis ga je de berekening maken. En wie gaat die catalogus prijs bepalen laat staan controleren? Gaat bmw belgie vb alle verkocht wagens van jaren ver plots administratief gaan verwerken en linken met de belastingen en wie zal al die uren betalen om dat te verwerken?
                              Ah, maar daar hebben ze een oplossing voor: "bijsturen" na de regeringsvorming. Zolang ze de eerste papieren begroting maar hebben en fictief door het examen zijn van europa...

                              Pure Lernout en Hauspie... Doet mij denken aan de oorzaak van de bankencrisis en zelfs Griekse. Uiteindelijk is het uitgaan van een systeem en inkomsten terwijl het systeem niet werkt en/of de inkomsten niet bestaan of toch gaan veranderen.
                              O wee o wee ...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                Uiteindelijk is het uitgaan van een systeem en inkomsten terwijl het systeem niet werkt en/of de inkomsten niet bestaan of toch gaan veranderen.
                                O wee o wee ...
                                Zie ook de invoering van de notionele intrestaftrek.
                                Die stond oorspronkelijk in de begroting als een opbrengst omdat er daardoor zoveel nieuwe jobs gecreëerd gingen worden...
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                Comment


                                • Ah, den tijd van paarse Verafstoot met zijn 600.000 jobs...
                                  Er is daar een veredelde term voor: jacobinisme

                                  Comment


                                  • Zelfde onderwerp wordt in onderstaand topic ook besproken, dus we gaan daar verder:

                                    ----------------------------------------------------------------------------------
                                    2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                    2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                    Pictures here: BMW 7 Series
                                    1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                    Pictures here: Diablo

                                    --------------------------------------------------------------------------------------------
                                    It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                    It might need half a starsystem to turn around,
                                    but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                    Cylons have respect for it...

                                    --------------------------------------------------------------------------------------------

                                    Comment

                                    Working...
                                    X