Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Toen dat wij onze 'motor / brommer' gingen afhalen kregen we het advies om meer in het midden of links van de baan te rijden. Naar t schijnt zijn er van die kemels die als ge rechts rijdt vlak naast u door rijden om niet over de witte lijn etc te moeten.
    Database error.
    The database has encountered a problem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
      Even voelde ik me aangesproken (gezien uw locatie, mijn leeftijd en m'n auto), bij nader inzien gebruik ik altijd m'n pinker :p
      en ik kan dat beamen!

Maar dat is vooral omdat jij geen snotneus bent

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
        Dus gij vind dat de motorrijder plaats moet maken voor u om in te halen terwijl daar eigenlijk geen plaats is om in te halen?
        No way dat ene motorrijder zich zelf in zo'n positie gaat brengen, das gewoon problemen zoeken.

Dus ne langzamere auto zou voor u effe - al dan niet regelementair - aan de kant moeten om u door te laten.

Uw frustratie is in deze echt ongegrond hoor.
        Hij moest zeker nie opzij gaan staan, maar gwn opzij rijden, ik dacht dat het mss kon eh
        Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Kefkie, op de rechte stukken valt erover te discussiëren, maar dan kan je er ook zo voorbij. In de bochten heeft een motorrijder al zijn ruimte nodig, dus daar moet je het niet riskeren.
        No problem, gebt gelijk
        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
          22 jaar hoffelijkheid moet nog geleerd worden. Wat veel erger is, is het feit dat hij het niet eens begrijpt.
          Ik begrijp hun punt, ik geef enkel mijn mening hierop.
          ik snap niet waarom gij hier u komt moeien, ge kent my niet eens en begint wat op mijn kap te zitten.
          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Ik begrijp hun punt, ik geef enkel mijn mening hierop.
            ik snap niet waarom gij hier u komt moeien, ge kent my niet eens en begint wat op mijn kap te zitten.
            Was gewoon mijn mening gelijk jouw mening in een vrij land. Ik ben ook motorrijder en ik weet precies wat er bedoeld wordt.
            U reactie zegt mij genoeg. Je geeft kritiek op een motorrijder die niet naar rechts ging op zijn baan en je kunt zelf geen kritiek verdragen.

Voor mij
            Last edited by ; 22/07/2012, 23:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
              Toen dat wij onze 'motor / brommer' gingen afhalen kregen we het advies om meer in het midden of links van de baan te rijden. Naar t schijnt zijn er van die kemels die als ge rechts rijdt vlak naast u door rijden om niet over de witte lijn etc te moeten.
              Klopt, je moet echt wel je ruimte opeisen om niet omver gereden te worden. Dus vaak 2/3e op het rijvak, ook en zeker als je met tegenliggers te maken krijgt die denken een stilstaande vuilniswagen voorbij te rijden net als jij nadert...

De reden is dat die eerste die moedwillig gaat inhalen jouw nog ziet, maar vaak zal de tweede gewoon de eerste volgen en niet verwachten dat er toch nog een motorrijder tegemoet komt. Ik heb ooit in een vergelijkbare situatie gezien hoe een fietser de gracht moest inspringen om niet gedood te worden door een tegenligger...

Comment

Gisteren was ik op een redelijk bochtige baan aan het rijden, iets boven de limiet, en ik nader een motorrijder die wat aan het toeren is. Heb ik natuurlijk geen probleem mee. Maar wat mij wel stoorde is dat die mens links op het baanvak rijdt. Ipv rechts te rijden zodat ik niet zover moet uitwijken om hem in te halen, blijft die daar gwn hangen.

Dan heb ik geprobeerd om hem dan langs rechts op hetzlelfde baanvak voorby te steken, gaat dien aap in het midden van het baanvak rijden. Uiteindelijk op een overzichtelijk stuk hem kunnen inhalen.
                Een moto rechts voorbij willen steken, op hetzelfde rijvak. Nogal onverantwoord, vind je niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                  Een moto rechts voorbij willen steken, op hetzelfde rijvak. Nogal onverantwoord, vind je niet?

Tuurlijk, heb ik ernet ook vermeld toch?

voor mij was gwn het punt dat hij in mijn ogen toch ffkes rechts kon rijden, niets meer niets minder. Motorijders hier vinden dat duidelijk niet. Case closed
                  BMW X5 45e

Comment

• Nu eerlijk gezegd, ik ken niets van moto-rijden. Maar zou zelf toch niet te veel links op een rijvak rijden op een 2-wegsbaan. Gezien de "stunts" die er sommige autobestuurders tegenwoordig erop na houden heeft een eventueel tegenliggende partij je zo te grazen. Voor het aansnijden van een bocht kan ik er zeker en vast inkomen dat je even links van het rijvak gaat hangen.
                    Nu ja Kefkie, met één jeugdzonde hoef je nog geen slechte chauffeur te zijn natuurlijk, maar rechts een motard inhalen zou je toch niet meer in je gedachten moeten halen. Trouwens wat had je tijdswinst geweest...geniet, het is nu eens mooi weer.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• El Greco. Ge moet als motorrijder juist wel links van t midden gaan rijden zoals Wooter al aangaf. Ge wordt dan door tegenliggers sneller opgemerkt.
                      Als motorrijder moet je uw plaats in het verkeer opeisen, en eigenlijk is dat net zoveel plaats als een auto.

De rijlijn van een motorrijder op de openbare weg is iets vreemd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                        Waar staat vermeld dat het een 3-vaksbaan was?
                        waar staat vermeld dat het een 2-vaksbaan was?

als er een motorijder achter mij zit waar ik van merk dat hij sneller is pink ik ff, of ik doe teken met mn hand uit't raam. nog nooit problemen mee gehad. (als ik niet van baan kan wisselen, of in een mooie lange overzichtelijke bocht)
                        als ge als motorijder gewoon rechts op het vak gaat hangen rijden ze vlak langs u door, voor uw eigen veiligheid als motorijder kunt ge maar beter knal in't midden rijden of meer naar de linkerkant toe...
                        Last edited by ; 22/07/2012, 23:35.

Comment

• Interessante visies, hier. Ik rij nu al een 3-tal maanden en een kleine 5000 kilometer rond op 2 wielen (het is een 125cc scooter, maar ondanks dat moet ik deelnemen aan het verkeer zoals een motorijder dat zou (moeten) doen).

Eerst en vooral, Kefkie: een motorrijder heeft inderdaad zijn plaats nodig. Vooral in een bocht naar rechts ga ik ook eerst bijna volledig links rijden (voor de bocht): je ziet verder 'in' de bocht, en je kan ook iets vroeger insturen naar de 'apex' toe. Klinkt allemaal heel technisch, maar het voelt gewoon natuurlijk aan zo.

Nu moet ik zeggen: als een wagen ostentatief duidelijk maakt dat hij sneller wil, mag dat perfect (zelfs al rij ik al ruim de toegelaten snelheid), en als ik kan (min of meer rechte baan en overzichtelijk) ga ik ook zeer duidelijk helemaal rechts rijden binnen mijn rijvak. Geen enkel probleem mee voor mij.
                          Evenzo, als ik met de wagen ben, ga ik vaak met de twee rechtse wielen op het fietspad rijden (en doe dit zo duidelijk mogelijk). Ik zie hierboven iemand zeggen dat hij dan niet inhaalt, maar 8/10 motorrijders maken er dankbaar gebruik van.

Uiteindelijk komt het er voor mij op neer, of je nu motorrijder of autobestuurder bent, van mekaar zo veel mogelijk te begrijpen. En er zitten volslagen idioten bij, zowel op een motor als in een wagen.

Ik heb maar met één ding echt problemen: met de scooter (en of dat nu een 125cc is of een zware moto maakt niet uit voor mij) rij ik, net zoals ik met mijn wagen(s) doe (deed), bijna nooit te snel (en al zeker niet op de 'daily commute', geen zin om geflitst te worden terwijl ik ga werken, dan kan ik evengoed thuisblijven). Met de wagen reed ik dus 50 km/h in een zone 50. Veel mensen komen dan bumperkleven maar ik trek me daar geen snars van aan, voor mijn part zit je van Gontrode tot Gent Centrum op één centimeter van mijn bumper, I don't care, als je er tegen botst gewoon betalen en we zwijgen erover. Als ik iemand kan doorlaten, doe ik het ook altijd.

Met de scooter idem. Ik rij dagelijks door een 7-tal km zone 50, waar het overgrote deel eigenlijk geen zone 50 mag zijn in mijn ogen (lintbebouwing, dat wel, maar nooit een voetganger te zien). De meeste auto's denken blijkbaar dat je met een tweewieler overal te snel moet rijden, en komen écht overdreven kort rijden (met een scooter voel je dat net iets onveiliger aan dan met een auto), in plaats van te wachten en in te halen waar het kan.

Aan deze autobestuurders: ik snap dat je sneller wilt, het maakt me ook helemaal niet uit, voor mijn part rij je 60, 80 of 110 km/h in een zone 50, het kan me echt niks schelen. En ik zou je ook meteen doorlaten als de kans er zich toe voordoet. Maar wil aub een klein beetje afstand houden...
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• ik reageer niet te snel meer in dit topic maar als motorrijder enkele kleine opmerkingen.
                            rechts gaan rijden om een auto door te laten zou ik niet echt doen, tenzij die pipo zo dicht komt hangen dat ik me niet meer veilig voel. Is zowat hetzelfde als dat jij aan 50 per uur aan het rijden bent met een auto en er een vrachtwagen aan je bumper komt kleven; ga je dan ook opzij om die door te laten???? (ik denk dat ik het antwoord zelf al kan geven)
                            En de uitleg waarom meeste motorrijders links rijden is in mijn ogen van totaal andere orde dan wat hier gezegd wordt. Als je links rijdt merkt een autobestuurder je sneller op omdat je minder kans hebt om in een dode hoek te zitten; ten tweede die je dit voor jezelf omdat je net iets sneller een auto van een oprit of een zijstraat ziet komen; een onverwachte kleine ziet overlopen (of zoals ik gisteren zelf een voetbal de straat ziet oprollen)... defensief rijden noemen ze zoiets.
                            als ik daarentegen een tractor tegenkom met een sliert wagens achter pas ik mijn posite aan naar het midden of rechts zodat een eventuele inhaler mij sneller zal opmerken en zijn inhaalbeweging kan staken. allemaal dus uit voorzorg voor mijn eigen veiligheid. Bij bochten naar rechts ga je ook best niet teveel naar links want als er van de andere kant iemand met een wagen de binnenkant neemt kom je soms eens vrij dicht

Comment

• Een motorrijder rechts voorbij steken is er idd iets over

Zelf rijd ik meestal in het midden van de baan en als ik merk (wel moeilijk zonder achteruitkijkspiegels, maar we kijken dan wat meer rond) dat er een auto is die me voorbij wil steken (zeldzaam ), dan wil ik wel even wat opzij gaan rijden ja.
                              De reden hiervoor is simpel, als ik aan het rijden ben moeten mensen niet sneller gaan rijden (tenzij ze overdrijven), maar moeten ze me wel voorbij laten (tegenwoordig is het een rage om in het midden van de baan te blijven rijden, heel irritant).
                              Maw, als ik kan ga ik ook anderen voorbij laten.
                              rechts ga ik echter niet rijden, dan heb je idioten die gewoon naast jou komen rijden en dan zo stom zijn om ook daar te blijven rijden^^ ipv je voorbij te gaan.

Comment

Dan heb ik geprobeerd om hem dan langs rechts op hetzlelfde baanvak voorby te steken, gaat dien aap in het midden van het baanvak rijden. Uiteindelijk op een overzichtelijk stuk hem kunnen inhalen.
                                Ooit al zelf met de moto gereden?! (en moto =/= boosterke of camino)

Misschien eens proberen, en dan zeker eens aan een normale snelheid bochten nemen en trachten op een strook van 70 cm te blijven rijden... zal niet lang duren!

Ik heb met de moto ook de gekste dingen meegemaakt, inclusief tegenliggers die inhalen en van u verwachten dat ge maar het fietspad op duikt! Ik kan u verzekeren dat ik toen chance had dat ik dagelijks woon-werk deed en dus wat behendigheid had. De gemiddelde weekendrijder blijft niet recht. Moto's sturen niet als een auto en staan ook niet stabiel op 4 poten hé.

Als die in de kant gaat hangen zou jij gaan passeren op centimeters... dat is toch nooit verantwoord? Als er een bochtje volgt gaat hij op zijn bek of in je zij...
                                Last edited by Timmeke-Tim; 23/07/2012, 21:49.
                                Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                www.meevliegen.be

Comment

• Deze discussie bewijst toc weer hoe weinig inzicht autobestuurders hebben over het rijden op een motor. In een rij-opleiding mag van mij gerust een uurtje achterop een moto opgenomen worden.

In een auto is het idd al heel bedreigend als er iemand op 50 cm van je bumper rijdt. Als motorrijder komt een auto die zo dicht zit héél bedreigend over. En een auto die mij langs rechts probeert in te halen, krijgt op z'n minst een tik tegen het raam, een stamp in de deur als ik een slechte dag heb. Inhalen op het zelfde rijvak is echt not done.

Laat ons aub allemaal wat meer begrip opbrengen voor andere soorten weggebruikers. Als fietser merk ik ook hoe weinig respect auto's voor je hebben. Vandaag bijna weer van de weg gedrukt (in de bebouwde kom) omdat madam in haar c'eed 10 meter verder op het rijvak achter de voorligger kan plakken....
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Als iedereen op de baan wat meer respect voor elkaar zou hebben,
                                    en zich minder gejaagd in het verkeer zou begeven, zou er al veel opgelost zijn.

Ook aandachtig rondrijden zou helpen, en zou ik nog steeds met de motor rondrijden.

Vandaag een stel wielertoeristen voorbijgereden, zij met 6 op de baan ik met de koersvelo op mijn gemak op het fietspad.

Comment

• spijtig dat je ze niet voorbij ging met een electrische fiets

Comment

• Transitplaten (NL) kopen en verzekering betalen op die platen en dan aan de kant gezet worden in belgie. Omdat je er niet mee mag rondrijden. Die wetgeving trekt echt op niets!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                          Deze discussie bewijst toc weer hoe weinig inzicht autobestuurders hebben over het rijden op een motor. In een rij-opleiding mag van mij gerust een uurtje achterop een moto opgenomen worden.

In een auto is het idd al heel bedreigend als er iemand op 50 cm van je bumper rijdt. Als motorrijder komt een auto die zo dicht zit héél bedreigend over. En een auto die mij langs rechts probeert in te halen, krijgt op z'n minst een tik tegen het raam, een stamp in de deur als ik een slechte dag heb. Inhalen op het zelfde rijvak is echt not done.

Laat ons aub allemaal wat meer begrip opbrengen voor andere soorten weggebruikers. Als fietser merk ik ook hoe weinig respect auto's voor je hebben. Vandaag bijna weer van de weg gedrukt (in de bebouwde kom) omdat madam in haar c'eed 10 meter verder op het rijvak achter de voorligger kan plakken....
                                          Niet akkoord met dat 'inhalen in hetzelfde vak is not done' (en ook niet met die stamp in de deur, dat doe je IMO nooit, never, jamais, van iemand anders zijn gerief blijf je met uw handen, maar da's een andere discussie). Op de steenweg waar ik vaak rij zijn er echt rijstroken die overbemeten zijn in de breedte. Als ik een auto merk die echt sneller wil gaan rijden, ga ik wel uiterst recht rijden zodat de wagen niet moet kijken naar het tegenliggend verkeer. Ik zie niet in waarom ik dat niet zou doen...
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X