Oorspronkelijk geplaatst door El Greco
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ik denk dat het meer om een soort gedoogbeleid gaat, maar weet dat niet zeker.
Ik vraag me gewoon af hoe verzuurd je moet zijn om daar iets tegen te hebben. Zelf heb ik daar nooit een probleem mee gehad, integendeel, ik vond het geestig, zo zag je nog eens wat verschillende motors.
Het enige wat ik als irriterend beschouw is wanneer ze nadien heel traag vertrekken, maar dat gebeurt echt enorm zelden. En dan zou ik me constant moeten irriteren aan elke auto die op het linkervak gaat staan om nadien in een diepe coma verzeild te zijn geraakt, tegen dat het groen wordt^^
Ik vermoed dat het om misplaatst egoisme en jalouzie gaat en af en toe eens schrikken, omdat ze geen idee hebben wat ze met die achteruitkijkspiegels moeten doen.
Ze mogen me altijd wel eens van de motor trekken daarvoor, zal eens lachen als ze hun vuist breken op mijn uitrusting...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenIk denk dat het meer om een soort gedoogbeleid gaat, maar weet dat niet zeker.
Ik vraag me gewoon af hoe verzuurd je moet zijn om daar iets tegen te hebben. Zelf heb ik daar nooit een probleem mee gehad, integendeel, ik vond het geestig, zo zag je nog eens wat verschillende motors.
Het enige wat ik als irriterend beschouw is wanneer ze nadien heel traag vertrekken, maar dat gebeurt echt enorm zelden. En dan zou ik me constant moeten irriteren aan elke auto die op het linkervak gaat staan om nadien in een diepe coma verzeild te zijn geraakt, tegen dat het groen wordt^^
Ik vermoed dat het om misplaatst egoisme en jalouzie gaat en af en toe eens schrikken, omdat ze geen idee hebben wat ze met die achteruitkijkspiegels moeten doen.
Ze mogen me altijd wel eens van de motor trekken daarvoor, zal eens lachen als ze hun vuist breken op mijn uitrusting...
Comment
-
Dom wijf met witte Alfa daarstraks. Ze komt uit een klein zijwegje de voorrangsweg op en moet linksaf. Ik kom uit die richting en ik heb een tegenligger. Wat doet da mens? Ze zet haar auto doodleuk op mijn rijvak om te wachten tot de tegenligger voorbij was en ik mocht alles dichtgooien. Ze kijkt recht in mijn gezicht als ze me hoort remmen (abs op de wrx werkt dus nog) en claxonneren. Ipv terug achteruit te gaan blijft ze staan en doet ze nog wat fel ook. Eens die tegenligger voorbij ben ik er gewoon rond gereden en toen was ze nog eens kwaad op mij omdat ik haar "voorrang" afpakte. Auto achter mij hield gelukkig veel afstand.
Deed me denken aan de tractor die me vorige week bijna omver kegelde met mijn velo, omdat hij pas stopte toen zijn neus al op het fietspad stond. Mensen gaan er precies vanuit dat er geen fietsers zijn en ze dus het fietspad blind op mogen rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenDeed me denken aan de tractor die me vorige week bijna omver kegelde met mijn velo, omdat hij pas stopte toen zijn neus al op het fietspad stond. Mensen gaan er precies vanuit dat er geen fietsers zijn en ze dus het fietspad blind op mogen rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenVoor de ene keer dat er eens ne fietser op t fietspad rijdt.
Comment
-
Fietspaden worden tegenwoordig veel gezien als een bijkomende parkeerstrook. Busjes van Belgacom, Eandis, koeriersdiensten en noem maar op. Allemaal staan ze ofwel volledig op het fietspad of voor de helft. Ik snap de logica niet van half op het fietspad parkeren in een gewone straat. Als ze het doen om "het verkeer" (wat dus normaal de auto's zijn voor hen) niet te hinderen heeft het geen nut want twee wagens kunnen mekaar sowieso niet passeren, dus kunnen ze evengoed gewoon op de straat gaan staan (wat ze zouden moeten doen). De rest van het verkeer, de fietsers dus, kan voor hen z'n plan maar trekken, als ze er volledig opstaan zijn de fietsers verplicht van zich op de straat te begeven. Ik vraag me af hoe ze zouden reageren moest er een ongeluk gebeuren daardoor. Ik veronderstel dat het eerste wat ze dan doen is hunnen brol wegzetten "om niet in de weg te staan als de politie/ambulance komt" maar moest ik het voor hebben is het eerste wat ik dan doe (als ik nog kan) is een foto nemen van hoe ze daar stonden waardoor het ongeluk veroorzaakt werd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenGoede vraag. Valt dit onder hetzelfde als tussen twee vakken rijden in de file of is er gewoon een gedoogbeleid?
Sympatieke kerels Haalde direct de wegcode erbij. Artikel 77.6 Markeringen die een opstelvak aanduiden voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen.
De zone, aansluitend op een fietspad, afgebakend door twee stopstrepen en waarin het symbool van een fiets in het wit is gereproduceerd duidt de plaats aan waar de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen zich enkel tijdens de rode fase van de verkeerslichten mogen opstellen.
De andere bestuurders moeten tijdens de rode fase van de verkeerslichten stoppen voor de eerste stopstreep.
Mannen zeiden me ook dat motards dit ook (mogen) doen maar dat ze er normaal niet voor verbaliseert worden door hen. Of het moest een "zwaantje" zijn die aan het einde van zijn loopbaan zit en nog eens de onozelaar wil uithangen. Kwam uit één zijn eigen mond, heb ik er niet bij gedacht. Dus toffe kerels en we zijn weeral wat wijzer geworden.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenFietspaden worden tegenwoordig veel gezien als een bijkomende parkeerstrook. Busjes van Belgacom, Eandis, koeriersdiensten en noem maar op. Allemaal staan ze ofwel volledig op het fietspad of voor de helft. Ik snap de logica niet van half op het fietspad parkeren in een gewone straat. Als ze het doen om "het verkeer" (wat dus normaal de auto's zijn voor hen) niet te hinderen heeft het geen nut want twee wagens kunnen mekaar sowieso niet passeren, dus kunnen ze evengoed gewoon op de straat gaan staan (wat ze zouden moeten doen). De rest van het verkeer, de fietsers dus, kan voor hen z'n plan maar trekken, als ze er volledig opstaan zijn de fietsers verplicht van zich op de straat te begeven. Ik vraag me af hoe ze zouden reageren moest er een ongeluk gebeuren daardoor. Ik veronderstel dat het eerste wat ze dan doen is hunnen brol wegzetten "om niet in de weg te staan als de politie/ambulance komt" maar moest ik het voor hebben is het eerste wat ik dan doe (als ik nog kan) is een foto nemen van hoe ze daar stonden waardoor het ongeluk veroorzaakt werd.
Leuke site trouwens: http://www.mybikelane.com/Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Klopt. Als je als wielertoerist op de weg rijdt, is iedereen kwaad. Rijd je op het fietspad, dan houdt niemand rekening met je en ben je zowat vogelvrij verklaard.
Sent from my gun metal colored smart mobile device.
Comment
-
Ik voel mezelf toch nog altijd veel veiliger op het fietspad dan op de weg hoor. Banen zonder fietspad rij ik niet graag op, ik ben daar niet op mijn gemak. Gewoon aan kruisingen goed opletten of er auto's afkomen. En als er ene is die zijn neus op fietspad zet, gewoon met voorwiel tegen zijn wiel rijden. Hij geen schade, ik geen schade en er is een kans van 0.00001% dat hij de volgende keer oppast.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenIk voel mezelf toch nog altijd veel veiliger op het fietspad dan op de weg hoor. Banen zonder fietspad rij ik niet graag op, ik ben daar niet op mijn gemak. Gewoon aan kruisingen goed opletten of er auto's afkomen. En als er ene is die zijn neus op fietspad zet, gewoon met voorwiel tegen zijn wiel rijden. Hij geen schade, ik geen schade en er is een kans van 0.00001% dat hij de volgende keer oppast.
Je zou het eens moeten proberen, er traag tegen rijden. Ten eerste moet de gelegenheid zich voordoen (zelden!) en ten tweede krijg je dan ofwel een schelpartij, ofwel een mot op uw bakkes. Dat het "maar" tegen het wiel of de band was, zal de meesten niet veel maken.
Op het fietspad is het altijd iets. Mensen die van opritten komen gereden tot op het fietspad, wat verder een auto die erop geparkeerd staat, fietspad niet onderhouden, ... En als je dan niet weg kan, heb je het vlaggen. Ik rijd ook meestal op het fietspad, maar als ik merk dat ik op zo'n "probleemfietspad" rijd (enkel en alleen dan!), dan kies ik voor de weg. Punt. En dan mag je nog roepen dat mijn plaats op het fietspad is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenVreemde laatste zin. Woordje "niet" vergeten zeker?
Je zou het eens moeten proberen, er traag tegen rijden. Ten eerste moet de gelegenheid zich voordoen (zelden!) en ten tweede krijg je dan ofwel een schelpartij, ofwel een mot op uw bakkes. Dat het "maar" tegen het wiel of de band was, zal de meesten niet veel maken.
Op het fietspad is het altijd iets. Mensen die van opritten komen gereden tot op het fietspad, wat verder een auto die erop geparkeerd staat, fietspad niet onderhouden, ... En als je dan niet weg kan, heb je het vlaggen. Ik rijd ook meestal op het fietspad, maar als ik merk dat ik op zo'n "probleemfietspad" rijd (enkel en alleen dan!), dan kies ik voor de weg. Punt. En dan mag je nog roepen dat mijn plaats op het fietspad is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenNee, "niet" moet er niet staan, ik ga er van uit dat men het aan het volgende kruispunt al terug vergeten is. En ik denk niet dat er ene gaat uitstappen om mij een op mijn wezen te geven eerlijk gezegd.
Pas op. Mensen zijn snel kwaad in het verkeer! Vooràl daar!
Wel grappig: ooit eens eentje gehad die mij de pas afsneed omdat ik net naast een fietspad reed dat in slechte staat was en waarop ook nog eens hier en daar auto's geparkeerd staan. Ik dacht dat dat met opzet was. Een paar honderd meter verder is er een overweg. Bon, ik dacht: als de overweg dicht is, ga ik daar toch eens mee spreken (op een normale manier dus). De overweg was natuurlijk dicht, dus ik tot aan die auto en op het raampje getikt. Een bejaarde man deed het raampje open.
Ik: Zou ik mogen vragen waarom u mij zonet de pas hebt afgesneden?
Hij: Heb ik dat gedaan?
Ik: Ach, laat maar ...
Tja, iemand die duidelijk niet erg opmerkzaam was. Valt ook niet goed te praten, maar als ze het niet gezien hebben, kun je ook niet discussiëren. Het was alleszins niet met opzet gedaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenOK, ik dacht even dat je ervan uitging dat je enig opvoedend effect teweeg kon brengen.
Pas op. Mensen zijn snel kwaad in het verkeer! Vooràl daar!
Wel grappig: ooit eens eentje gehad die mij de pas afsneed omdat ik net naast een fietspad reed dat in slechte staat was en waarop ook nog eens hier en daar auto's geparkeerd staan. Ik dacht dat dat met opzet was. Een paar honderd meter verder is er een overweg. Bon, ik dacht: als de overweg dicht is, ga ik daar toch eens mee spreken (op een normale manier dus). De overweg was natuurlijk dicht, dus ik tot aan die auto en op het raampje getikt. Een bejaarde man deed het raampje open.
Ik: Zou ik mogen vragen waarom u mij zonet de pas hebt afgesneden?
Hij: Heb ik dat gedaan?
Ik: Ach, laat maar ...
Tja, iemand die duidelijk niet erg opmerkzaam was. Valt ook niet goed te praten, maar als ze het niet gezien hebben, kun je ook niet discussiëren. Het was alleszins niet met opzet gedaan.
Zo een mensen zouden niet op de weg mogen zitten, rijbewijs versnipperen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenNiet gezien is nog veel erger, want dt wilt dus zeggen dat hij u even goed van de baan had kunnen rijden.
Zo een mensen zouden niet op de weg mogen zitten, rijbewijs versnipperen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk BerichtenEén van de meest hatelijke dingen die er zijn. Je staat als eerste aan een rood licht of gesloten overweg en opeens komt er een moto voor je staan. Op zo een moment moet ik telkens op mijn tanden bijten om niet spontaan een meter vooruit te rijden en die tegen zijn achterwiel te duwen. Al meerdere keren gehad dat als toen mijn vrouw er niet was bij geweest ik was uitgestapt en die persoon van zijn moto had gesleurd. Gelukkig ben ik verder niet echt opvliegend en niet bewapend.
Rij tegen mijn slijkplaat daarentegen, en je bent vertrokken voor enkele uren aan het invullen van papieren. Doe het ook nog eens duidelijk moedwillig, en ik haal er sowieso de politie bij. Van het moment dat ik in een aanrijding betrokken ben, stopt voor mij de tijd en moet ik nergens meer dringend zijn.
Comment
-
Een beetje emphatie of inlevingsvermogen doet al veel in het verkeer. Ik ga hier niet de heilige thomas komen uithangen maar vroeger en nu kom ik ook dikwijls in van die situaties op de weg waarover ik me geweldig zou kunnen opwinden, dat gebeurt wel nog eens maar minder en minder. Soms zien de mensen gewoon niet dat ze je hinderen. Velen zitten al zenuwachtig en gefrustreerd achter het stuur en zitten dan met hun gedachten bij tien dingen tegelijk maar zijn zeker niet met hun hoofd bij het verkeer. Aso's zullen er altijd zijn. Daar valt helaas weinig tegen te beginnen. Bejaarden zijn er steeds meer, en die rijden alsmaar langer met 'den otto', het wordt tijd dat de beleidsmakers hierover eens gaan nadenken om bijvoorbeeld vanaf een bepaalde leeftijd een oog- en rijvaardigheidstest af te nemen. Gewoon zien of die mensen nog een beetje deftig aan het verkeer deelnemen, ze moeten daar zeker geen inquisitie van maken zoals het opnieuw afleggen van rijbewijs enzo, gewoon als het echt niet meer te doen is (slecht zicht, geen reactiesnelheid/verkeersinzicht) rijbewijs afpakken, hoe erg dat ook is.
Middenstrookrijders aan 100 per uur zijn verschrikkelijk vervelend, zeker als het rechtse vak vrij is, als de drukte het toelaat ga ik zsm weer rechts rijden. Aan de andere kant heb je dan ook mensen die hierin overdrijven, naar rechts gaan om na welgeteld 5 seconden weer een inhaalmaneuver te beginnen, ik volg daarin een beetje de 'gulden middenweg', afhankelijk van verkeersdrukte op de weg.
Er is duidelijk een verschil van behandeling op de weg afhankelijk van het merk dat je rijdt. Alhoewel ik vroeger BMW-rijder was waren pinkers 'geen optie' bij mij en gebruikte die zo goed als altijd, toch werd ik door velen bij voorbaat gecatalogeerd als zijnde een arrogante dikkenek met een zwarte BMW, die ze zeker geen duimbreed zouden toegeven, leuk hoor als je ergens rijdt waar je het niet gewoon bent en te laat invoegt... Alhoewel ik de reactie deels begrijp daar veel rijders van premium- en luxemerken zich gedragen alsof de weg van henzelf is en het plebs maar voor hen moet wijken.
Nu met een Swift Sport doet dit probleem zich veel minder voor en gaan mensen je sneller ertussenlaten en veel hoffelijker zijn.
Soms betrap ik mezelf erop als automobilist dat ik 'geconditioneerd' ben op de grote wegen, en ervan uitga dat er enkel auto's en vrachtwagens zijn, en daardoor minder let op motards omdat ze sowiezo minder plaats innemen op hun rijvak, (vaak) sneller afkomen en minder zichtbaar zijn door de kleinere afmetingen van een motor tov een vierwieler. Ik probeer sinds er bijna een motor op me geknald is een paar jaar geleden en ik in dit geval zwaar in fout zou zijn - zelfs al kwam de motard nogal snel af - hierop veel beter te letten dan voorheen. Ik zou 't niet mogen dromen een zwakke(re) weggebruiker in 't ziekenhuis te doen belanden door mijn eigen fout...
We zijn de laatste jaren met zeer veel op de baan in ons klein apenlandje, en 't is niet altijd makkelijk...Last edited by john320D; 03/08/2012, 00:59.New Swift Sport:
Enough goodies to keep a BMW 3 series driver happy
”
Top Gear
Comment
-
Ze moeten consequent zijn. Ik heb een paar kozijnen die een aandoening aan de ogen hebben (de ogen trillen constant lichtjes). Daardoor mogen ze nooit met een auto rijden. Nochtans, ze fietsen beiden en ze doen dat verre van slecht (in verkeer). Vooral van één van die mannen is het er wel over dat hij nooit zal mogen rijden. Als je dan ziet dat bejaarden dikwijls een groter gevaar op de weg zijn ...
Comment
Comment