Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Heb je dat vastgesteld of zuig je dat uit je duim? Volle lijnen zijn heilig voor mij, en ik rij goed door bij regen of sneeuw, maar ga ook vlot bochten in en uit.
    Als men zijn pappenheimers kent en ziet hoe ze rijden en dan hun rijstijl vergelijkt bij slechte weersomstandigheden dan valt of hoeft er niet veel uit een duim gezogen te worden zou ik denken ?? En ben ik de persoon die kritiek zou hebben op iemand die volle lijnen respecteert en vlot rijdt ?? Het is vooral het "vlot" rijden ten koste van het correct rijden dat niet goed aanvoelt.
    Last edited by ; 04/08/2012, 22:40.

Comment

• Ik erger me alleen aan mensen die zich aan alles ergeren. Voor de rest erger ik me nooit aan iets in het verkeer. Ik kan alles nogal goed relativeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
        Mijn ergernis wordt de laatste tijd steeds erger, namelijk een bocht pakken tegen 2 km/u.
        Allemaal goed en wel dat je afremt om een bocht te pakken, maar het is precies dat mensen denken dat ze tegen 5km/u uit de bocht gaan vliegen.
        Het is echt om gek van te worden, dan rijd je op een steenweg en moet je om de 100 meter gaan stilstaan omdat er een mongool een bocht moet indraaien tegen 2 km/u.
        Daar kan ik mij ook serieus in ergeren.

En al dat afremmen en optrekken doet ook al geen goed aan mijn gemiddeld verbruik.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Net nog meegemaakt op de oprit van Aarschot (richting Brussel). Die oprit is zo ongeveer de langste van het land en begint met een immens ruime bocht van 180°. Maar kennelijk is het daar noodzakelijk van slechts 50 per uur te rijden, iedereen op te houden en vervolgens op autostrade in te voegen met een enorm snelheidsverschil. Dit alles onder het mom van 'veiligheid' natuurlijk.

Comment

• de E19 Brussel-Antwerpen ter hoogte van de flitspaal aan de oprit Rumst is ook levensgevaarlijk geworden..

wekelijks gebeuren daar meerdere ongevallen lees ik in de krant en het is er inderdaad een gevaarlijke situatie...had gaat daar wat bergaf en de mensen op het linkervak remmen af tot 120 op hun teller, wat dus amper 112-113 is, op het middenvak zijn ze aan het sukkelen tegen 90-100 en op het rechtse vak rijden de vrachtwagens...de afrit nemen is daar dus al niet zo simpel volgens mijn vriendin, tenzij je al bij het bord van 'afrit Rumst 1600m' op het rechtse vak gaat rijden...
            het zou veel veiliger zijn om die flitspaal gewoonweg weg te doen op die plaats...je ziet hem duidelijk staan dus veel zal hij niet opbrengen, tenzij een voor de zogezegde criminelen die daar 's nachts tegen 140-150 voorbij komen getuft...

en voor de rest vandaag weer veel middenvakrijders op het rechter vak voorbijgestoken tegen 110 met de volle 25pk van mijne kever

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
              de E19 Brussel-Antwerpen ter hoogte van de flitspaal aan de oprit Rumst is ook levensgevaarlijk geworden..

wekelijks gebeuren daar meerdere ongevallen lees ik in de krant en het is er inderdaad een gevaarlijke situatie...had gaat daar wat bergaf en de mensen op het linkervak remmen af tot 120 op hun teller, wat dus amper 112-113 is, op het middenvak zijn ze aan het sukkelen tegen 90-100 en op het rechtse vak rijden de vrachtwagens...de afrit nemen is daar dus al niet zo simpel volgens mijn vriendin, tenzij je al bij het bord van 'afrit Rumst 1600m' op het rechtse vak gaat rijden...
              het zou veel veiliger zijn om die flitspaal gewoonweg weg te doen op die plaats...je ziet hem duidelijk staan dus veel zal hij niet opbrengen, tenzij een voor de zogezegde criminelen die daar 's nachts tegen 140-150 voorbij komen getuft...

en voor de rest vandaag weer veel middenvakrijders op het rechter vak voorbijgestoken tegen 110 met de volle 25pk van mijne kever
              Niet geworden hé, dat is daar al lang zo. Heb ik maaaaanden geleden al eens vermeld hier. Daar kan je goed zien dat 85% van de chauffeurs geen enkel besef hebben van autorijden. En na de "afzink" komt het bergop rijden, hopeloos wordt je ervan. Enkel als het plat, rechtdoor, breed en met niet te veel verkeer is kunnen de meeste plots hééééél goed autorijden...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Niet geworden hé, dat is daar al lang zo. Heb ik maaaaanden geleden al eens vermeld hier. Daar kan je goed zien dat 85% van de chauffeurs geen enkel besef hebben van autorijden. En na de "afzink" komt het bergop rijden, hopeloos wordt je ervan. Enkel als het plat, rechtdoor, breed en met niet te veel verkeer is kunnen de meeste plots hééééél goed autorijden...
                je verwart autorijden met gas geven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                  je verwart autorijden met gas geven
                  Het is niet alleen gas geven daar, er zijn erbij die gas genoeg geven, maar vergeten het inzicht omdat dat er ook nog vrachtwagens rijden, invoegend verkeer, dalend verkeer, tankstation bezoekers, alleé heel de mikmak kan je daar aantreffen. Met als gevolg dat het voor de meeste nogal onoverzichtelijk wordt. Ze kiezen dan gewoonlijk (zoals altijd) voor de IK-vorm.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Aan de 32 3 sterren verkenners die op minder dan 1km voor mij reden op de E411 richting Brussel daarnet hartelijk dank! Maar de volgende keer als er een mobiele aan werken staat kan je de community misschien ook verder helpen door hem te melden! Ti's niet alleen mobiele gemeld krijgen maar ze ook ZELF melden....

Gelukkig bleef de Brit met de M3 voor mij remmen

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                      de E19 Brussel-Antwerpen ter hoogte van de flitspaal aan de oprit Rumst is ook levensgevaarlijk geworden..

werkt die flitspaal daar dan ?, mij is altijd gezegt geweest dat die niet werkte.
                      die aan de tunnel dat kan,daar pas ik ook mijn snelheid aan.
                      maar die thv rumst dacht ik niet dat ie werkte. (kan wel verandert zijn natuurlijk)

Comment

• die in Rumst werk zeer zeker...heb hem al zien flitsen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PiTTbuLL003 Bekijk Berichten
                          Aan de 32 3 sterren verkenners die op minder dan 1km voor mij reden op de E411 richting Brussel daarnet hartelijk dank! Maar de volgende keer als er een mobiele aan werken staat kan je de community misschien ook verder helpen door hem te melden! Ti's niet alleen mobiele gemeld krijgen maar ze ook ZELF melden....

Gelukkig bleef de Brit met de M3 voor mij remmen

Sent from my iPad using Tapatalk HD
                          Het is erg tegenwoordig met de niet/valse meldingen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Ze kiezen dan gewoonlijk (zoals altijd) voor de IK-vorm.
                            middenvak?

Ik moet zeggen, dat nu het 's ochtends al regent en ze een slechte dag geven, de E40 richting kust heerlijk was in vergelijking met vorige week en maandag.

Comment

• Daarnet moest ik iemand afzetten in mechelen. De E19 is daar ook een paradijs voor de middenvakrijders.
                              Ben onderweg tegengehouden geweest door de politie. Omdat ik van het rechterbaanvak naar het linkse ga omdan de middenplakkers in te halen en dan terug naar het rechtse baanvak te gaan. Het een agent waar mee te praten viel en ik veb ook gezegt dat ze beter die middenvakkers eens beboeten ipv mensen die wel mooi rechts rijden maar deze stoten moeten uithalen om de mensen in te halen. Want langs rechts voorbij steken mag ook niet natuurlijk . Hij gaf me er gelijk in en zei dat ik gewoon wat moest oppassen aangezien andere agenten dat zien als gevaarlijk weggedrag
                              BMW X5 45e

Comment

• Gisteren avond moest ik hier in de buurt iets afgeven, ik was op het gemak aan het rijden. Komt er ineens uit een zijstraatje een wieler terrorist (al op oudere leeftijd) & wilt perse in het midden vd weg rijden ( terwijl er daar naast een fietspad is dat zelf breder is de rijbaan!!):s ik moest natuurlijk alles dichtslaan. Bon, we rijden door, ik steek hem voorbij & verderop een rood licht. Komt naast mij staan. Ik doe mijn raam af:
                                Ik: Goedenavond meneer, mag ik u eens wat vragen?
                                Hij: Goeiendag, ja wa ist?
                                Ik: Waar zijn u andere 2 wielen gebleven?
                                Hij: Hoezo mijn 2 wielen?
                                Ik: Aja, je rijdt op de autobaan, waar normaal auto's oprijden & die hebben 4 wielen bij mijn weten. Daar is het fietspad & dat is zelfs nog breder dan de rijbaan hier.
                                Hij: Dat is daar slecht aangelegd. Op de weg is alles veel vlakker.
                                Ik: Meneer, dat fietspad is nog geen jaar oud, hier verderop zijn er vluchtheuvels, wat ga je daar aan doen? Dat is niet vlak. En hiernaast hebben ze dat toch niet gelegd hoor.
                                Hij: ai ze weer zo ne flauwe plezante.
                                Ik: Nee, ik wil u gewoon zeggen dat veel veiliger is voor u als voor mij dat u hiernaast rijdt. De volgende keer dat je misschien uit dat steegje vliegt, zal de auto die alles moet dichtslaan niet zo vriendelijk zijn.

Op dat moment wordt het groen & hij schiet weer vooruit & ik krijg de vinger (daar gaat dan het vriendelijk zijn).
                                Verderop dan aan de vluchtheuvel gaat hij express nog eens trager rijden. (ik was dus met de saab & ik zette hem in sport & zelf schakelen met de pook).
                                Als ik terug naast hem rij, begint hij weer vanalles te roepen naar mij, mijn antwoord was gewoon nog ne goeien dag & hopelijk heeft uwe volgende velo 4 wielen! Schakel terug van 3de naar 1ste & laat hem effe ronken
                                Last edited by ; 08/08/2012, 11:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                  Ben onderweg tegengehouden geweest door de politie. Omdat ik van het rechterbaanvak naar het linkse ga omdan de middenplakkers in te halen en dan terug naar het rechtse baanvak te gaan.

...

en zei dat ik gewoon wat moest oppassen aangezien andere agenten dat zien als gevaarlijk weggedrag
                                  Nu is het ver gekomen!
                                  Als zelfs dat al niet meer mag...
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    Daarnet moest ik iemand afzetten in mechelen. De E19 is daar ook een paradijs voor de middenvakrijders.
                                    Ben onderweg tegengehouden geweest door de politie. Omdat ik van het rechterbaanvak naar het linkse ga omdan de middenplakkers in te halen en dan terug naar het rechtse baanvak te gaan. Het een agent waar mee te praten viel en ik veb ook gezegt dat ze beter die middenvakkers eens beboeten ipv mensen die wel mooi rechts rijden maar deze stoten moeten uithalen om de mensen in te halen. Want langs rechts voorbij steken mag ook niet natuurlijk . Hij gaf me er gelijk in en zei dat ik gewoon wat moest oppassen aangezien andere agenten dat zien als gevaarlijk weggedrag
                                    Conclusie is dus daarachter blijven rijden? :s No way!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                                      Op dat moment wordt het rood & hij schiet weer vooruit
                                      Ik vermoed dat ge groen bedoelde?
                                      Wel megabelachelijk dat em zijn vinger opsteekt.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                        Ik vermoed dat ge groen bedoelde?
                                        Wel megabelachelijk dat em zijn vinger opsteekt.
                                        Ja groen :p heb het efkes veranderd, ik dacht dat een mens op zo'n ouderdom wel wijsheid had. Ik verschoot zelf dat hij wist hoe die zijn middenwinger wist te gebruiken. Ik dacht dat enkel mensen van een jongere generatie dat deden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                                          Hij: Dat is daar slecht aangelegd. Op de weg is alles veel vlakker.
                                          Ik: Meneer, dat fietspad is nog geen jaar oud, hier verderop zijn er vluchtheuvels, wat ga je daar aan doen? Dat is niet vlak. En hiernaast hebben ze dat toch niet gelegd hoor.
                                          Het zal wel nen eikel geweest zijn hoor. Maar het is niet dat het een nieuw fietspad is, dat het een vlak fietspad is. Ik ken splinternieuwe fietspaden die echt slecht gelegd zijn.

Mijn ergernis de laatste tijd. Met de fiets tragere fietsers inhalen die zonder achterom te kijken plots voor uwe neus afdraaien.

Comment

Working...
                                          X