Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Laatste weken weer veel "last" van lichtconcerten.
    Mannen en of vrouwen als ik u voorbijsteek waar je 90 mag en julie tegen amper 50
    liggen pruttelen hoef ik geen lichten te zien.
    9op 10 zijn het steeds "oudstrijders",hoop dat julie nooit de verkeerde gaan tegenkomen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      De opmerkelijkste was de 50+'er die me de pas afsneed met z'n BMW. Ik reed 130 op het linkervak (je mag er 130), rijtje aan 't inhalen. Hij komt van uit dat rijtje, op enkele meters voor mij, om vervolgens tegen 110km/h 5 auto's in te halen. Dit duurde echter 12km, waarbij ik wel een beetje ging kleven ja. Toen hij terug naar rechts ging kreeg ik een middelvinger te zien.
      Op die leeftijd nog steeds je middelvinger laten zien in het verkeer, getuigt in mijn ogen ook niet echt van volwassenheid.
      Typisch Nederlands! Als je zelf al denkt dat je wat te dicht op je voorganger zit komt er nog vlug ééntje zen wagen tussen smijten, liefst nog zonder zijn richtingaanwijzers te gebruiken om vervolgens ver beneden de max snelheid verder te rijden.

Dat is het nooit, ook niet als je jonger bent dan 50...
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Afgelopen vrijdag in Westerlo op de Merodedreef;

Er staat een rijtje van een meter of 20 auto's voor de verkeerslichten aan het Bistplein.
        Allemaal niet abnormaal, het schooltje daar is ook net uit.

Het wordt weer groen, de wagens rijden door. Tot de pipo in de blauwe polo voor mij stopt aan het groene licht. Ik dacht "tiens". Gaat de passagierdeur open, en stapt madam op haar duizendste gemakske uit

Eens uitgestapt wordt er nog eerst een klein uitlegske over en weer gedaan waarna ze eindelijk de deur dichtslaat na toch al een volle minuut ofzo.

De polo rijdt door om rechtsaf te gaan en te parkeren op het bistplein. Ik wil EINDELIJK volgen, maar nee hoor!... Madame steekt eerst nog achter de polo de straat over (rood voor voetgangers, nog net groen voor mij!)

Waren er nu geen kindjes enzo in de buurt, die had fameus wat claxon gekregen!

Ge moet maar durven hé?! Ik ben nog verder kunnen rijden, achter mij konden ze blijven staan

Zo'n mensen moesten ze hun rijbewijs afpakken! DAT is dan een voorbeeld voor al die kindjes of wat? En dan verschieten dat kinderen zonder meer door rood lopen en er vanuit gaan dat ze alles mogen
        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
        www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
          Even een ergernis als fietser:

een dikke middelvinger aan het stom wicht dat het fietspad blokkeert om vanop een parking een drukke 2-vaksbaan te proberen oversteken! Echt waar, ze had mij al metersver moeten zien aankomen en toch blijven staan. Gaat dan achteruit é, blinde koe! Dan moet ik bijna op die drukke baan rijden om er langs voor voorbij te kunnen. (Want de baan was nog altijd niet vrij.)

/rage.

Zo, dat moest er even uit.
          Een mogelijke oplossing als fietser (ik ben, hoe zot moet ik wel niet geweest zijn, ook nog fietser geweest): even wachten tot de auto weg is. Afhankelijk van het scenario kost je dat 10 seconden tot 2 minuten, en je kan even uitblazen. Zo deed ik het in mijn tijd.
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
            Een mogelijke oplossing als fietser (ik ben, hoe zot moet ik wel niet geweest zijn, ook nog fietser geweest): even wachten tot de auto weg is. Afhankelijk van het scenario kost je dat 10 seconden tot 2 minuten, en je kan even uitblazen. Zo deed ik het in mijn tijd.
            Dat kan je doen ja, maar op sommige banen doe je dan gemakkelijk een uur wat je anders in 10 min zou afleggen

Ik erger me er ook vaak aan, maar als chauffeur probeer ik soms achteruit te rijden, helaas lukt dit niet altijd en staat er soms een auto in mijn koffer te duwen.

Persoonlijk vind ik het parkeren met 4 pinkers op, nog net een tikkeltje erger, zeker als je dan die pipo ziet smsen of ziet wachten op zijn vrouw. Tikje op de zijruit en hun broek is in 90% van de gevallen nat van schrik en dan simpelweg zeggen dat ze op het fietspad staan, doet wonderen, diezelfde 90% verplaatst zijn auto heel snel.

Comment

Mja, het ding was dat ik al vrij traag aan het rijden was (tegenwind) en ze had me al lang moeten zien komen, want het was een vrij lang recht stuk weg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                Dat kan je doen ja, maar op sommige banen doe je dan gemakkelijk een uur wat je anders in 10 min zou afleggen

Ik erger me er ook vaak aan, maar als chauffeur probeer ik soms achteruit te rijden, helaas lukt dit niet altijd en staat er soms een auto in mijn koffer te duwen.

Persoonlijk vind ik het parkeren met 4 pinkers op, nog net een tikkeltje erger, zeker als je dan die pipo ziet smsen of ziet wachten op zijn vrouw. Tikje op de zijruit en hun broek is in 90% van de gevallen nat van schrik en dan simpelweg zeggen dat ze op het fietspad staan, doet wonderen, diezelfde 90% verplaatst zijn auto heel snel.
                Akkoord. Ik ken tal van straten waar je jammer genoeg wel op't fietspad moet gaan staan om te kunnen kijken wat er aankomt. Als er dan een fietser aankomt en er staat een auto pal achter je, dan ben je natuurlijk gezien hé... Als ik zoiets voorheb probeer ik altijd achteruit te rijden indien nog mogelijk.

Parkeren op't fietspad is inderdaad not done, of je er nu inzit of niet. Ik snap echter wel dat het soms echt niet anders kan voor laden/lossen (zo onder meer de tanker die mazout moest komen leveren bij mij, gezien het nog een werf is kon hij niet verder rijden en stond dus op het fietspad van een drukke 90 km/h baan).

Comment

Akkoord. Ik ken tal van straten waar je jammer genoeg wel op't fietspad moet gaan staan om te kunnen kijken wat er aankomt. Als er dan een fietser aankomt en er staat een auto pal achter je, dan ben je natuurlijk gezien hé... Als ik zoiets voorheb probeer ik altijd achteruit te rijden indien nog mogelijk.

Parkeren op't fietspad is inderdaad not done, of je er nu inzit of niet. Ik snap echter wel dat het soms echt niet anders kan voor laden/lossen (zo onder meer de tanker die mazout moest komen leveren bij mij, gezien het nog een werf is kon hij niet verder rijden en stond dus op het fietspad van een drukke 90 km/h baan).
                  Jup dat eerste illustreert wat ik bedoel, je zit daar dan inwendig in jezelf te vloeken

Comment

• Effe schetsen, tis echt zeik weer vandaag...
                    Ik blijf dus wat rondrijden om een parkeerplaats zo dicht mogelijk op plaats van afspraak te vinden. Na minuten rondrijden eindelijk een plaatsje vrij, oef. Het regent pijpestelen, ik stap zo snel mogelijk uit en hol naar de koffer om m'n tas en paraplu te pakken. Net op dat ogenblik komt er een auto rakelings voorbij en rijdt in een plas water... vermits de baan breed genoeg is, zou je durven vermoeden dat het opzettelijk was, echt fun!! Heel m'n broek van onder tot boven kletsnat... niet normaal. Nog een geluk dat m'n computertas waterafstotend is. Ik kan er eens mee lachen moest een ander het overkomen, maar deze keer is mijn broek nat, toch niet zo geestig. Associale Skoda (taxi style).

Comment

• kunnen die onnozele vrachtwagen chauffeur nu niet gewoon rechts blijven rijden

Afgelopen week aan het rijden in de liefkenshoektunnel met op een paar meter achter mij een vrachtwagen. die mensen voor mij gooien alles dicht en die camion kon niet op tijd stoppen, chance dat ik het op tijd zag en kon uitwijken naar rechts want tegen dat die camion stil stond zou ik er tussen hebben gezeten.

Zelfde op de ring van Antwerpen. Rijden ze met 3 naast elkaar en als het verkeer dan vlotter loopt geven ze geen meter op elkaar toe.
                      BMW X5 45e

Comment

• Automobilisten die 80-85 rijden waar jij met je camion 90 wilt/moogt rijden, moet je erachter blijven hangen, ga je er toch al voorbij komen ze zodra je er voorbij bent je leuk in halen om dan terug voor je te gaan plakken, hilarisch.

@Logic: Zo mensen zou je moeten achtervolgen met een emmer water of ze het water van de grond laten opslurpen. ook al voor gehad, en dan kan er nog geen sorry van af want jij zou dan nog den eikel zijn die zo dicht bij die plas staat/voorbij loopt.

Comment

• Ik vind die plas water vooral hilarisch met de bus. Meestal ligt de goot bij bushaltes vol met water (want rioolputteke is verstopt van alle sigarettepueken en andere) en de bus kan niet anders dan erdoor rijden.
                          De mensen staan al te drummen als ze de bus zien, dus altijd prijs. En dan zuur kijken naar de chauffeur

Comment

• En dan verschieten die chauffeurs van de lijn dat ze al eens kletsen krijgen van hun passagiers
                            Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                            www.meevliegen.be

Comment

• Aan alle vrachtwagenchauffeurs: RECHTS in de plaats waar je moet rijden als het regent. Soms denk ik dat bij veel van die mannen het IQ niet veel groter is dan hun schoenmaat.

Op 18 km snelweg 5x een vrachtwagen zien inhalen (niet opzij gaan ter hoogte van een oprit om plaats te maken, maar echt inhalen tegen de gebruikelijke 1 km/h verschil). Vijf keer was het een Belgische nummerplaat.

Bende idioten.

Comment

Aan alle vrachtwagenchauffeurs: RECHTS in de plaats waar je moet rijden als het regent. Soms denk ik dat bij veel van die mannen het IQ niet veel groter is dan hun schoenmaat.

Op 18 km snelweg 5x een vrachtwagen zien inhalen (niet opzij gaan ter hoogte van een oprit om plaats te maken, maar echt inhalen tegen de gebruikelijke 1 km/h verschil). Vijf keer was het een Belgische nummerplaat.

Bende idioten.
                                Mss was het belgische nr plaat van de oplegger en was de trekker andere nationaliteit!

Comment

• en waarom zouden die niet mogen inhalen? die verkeersregel is al lang terug weg edit "(en als ik nu opzoek is dat blijkbaar toch niet zo; maw onduidelijkheid troef want een bevriende trucker heeft me ooit gezegd dat ze van de truckerbond een mail zouden gehad hebben waarbij werd gezegd dat het wel weer mocht)"

is blijkbaar weer de moment om op de truckers hun kap te zitten . deze morgen file van kruibeke tot kennedytunnel; alle drie de rijstroken rijden ongeveer 30-40; komt er daar nen truck op 50cm van mij hangen (2de vak) en maar met zijn lichten zitten trekken omdat ik een veilige afstand hou naar die voor mij. (pakweg een 15-tal meter). Als ze zo beginnen dan moeten ze niet verwondert zijn dat ik de komende kilometer den ambetanterik ga uithangen. Zijn collegatruckers waren zelfs naar hem gebaren aan het maken.
                                  ik heb een aantal vrienden die vrachtwagens besturen en die zijn het meer als beu dat er zo cowboys tussen zitten.
                                  Last edited by ; 14/12/2011, 12:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Delirium Bekijk Berichten
                                    Mss was het belgische nr plaat van de oplegger en was de trekker andere nationaliteit!
                                    Vroeger heb ik me daaraan laten vangen, maar ik kijk naar de trekkers nu!

Comment

• Verkeerseilandjes, great succes

(http://www.veurne-spreekt.be/ongeval-te-avekapelle/)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                                        deze morgen file van kruibeke tot kennedytunnel;
                                        omdat er een paarse Twingo geslipt was op de oprit van de E19 naar de ring. Heb 20 minuten in de file gestaan en daarmee mijn gewoonlijke reistijd verdubbeld. :-( (en dat op de ene dag dat ik eens vroeg op mijn werk moést zijn)
                                        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Chauffeurs die veeel meer plaats innemen om te parkeren dan nodig. incl afstand voor jezelf voorligger mooi uit te geraken.

maken ze van 9-11 meter 1 parkeer plaats, zou juist geen andere tussen kunnen en voor haar dikke 2meter opening,

Comment

Working...
                                          X