Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aan de Hollander die vrijdag op de E40 reed rond 16u met haar Ford C-Max; voor abonnement linkerrijvak wend je jezelf best naar de bevoegde instantie, fedpol (fedpol.be).

Aan de vrouw in de Colruyt gisteren; waren de tv-worstjes lekker? Als de worstjes al bijna niet meer in uw toot geraken, vind je het dan echt gepast om je tandenstoker vol te prikken met nog meer worstjes?

Comment

• of hoe men in be wetten aanhaalt om zelf wetten te mogen overtreden

Comment

• Blijkbaar heb je tegenwoordig voorrang als je van de parking van de ALDI komt gereden...
        Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
        BMW E90 320d:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyrider Bekijk Berichten
          Blijkbaar heb je tegenwoordig voorrang als je van de parking van de ALDI komt gereden...
          Enkel als je daarna quasi stil gaat staan op de rijbaan!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyrider Bekijk Berichten
            Blijkbaar heb je tegenwoordig voorrang als je van de parking van de ALDI komt gereden...
            Waren het marginalen met eenen dikken bak waarin de pinkers een dure optie zijn?
            Want die hebben overal voorrang (ale dat denken ze toch)
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
              vrijdag omstreeks 16 uur weer smurfen gezien die "zwaailichten en muziek" gebruikten voor ...
              zone Destelbergen

ik rij samen met nog een paar wagens op rotonde en we horen plots een sirene, verlaten direct rotonde en dan zie ik direct de zwaailichten, 2 wagens achter mij

we gaan allebei aan de kant en gebruiken ook rechterrichtingaanwijzer, deanonieme avensis break met nummerplaat YVJ-233 gaat ons vlot voorbij ...
              en op moment dat hij mij voorbij is gaat sirene af

een paar honderd meter verder rijdt een vrachtwagen (60 @ 70 ongeveer) en als ze achter de vrachtwagen zijn gaan ook de lichten uit, blijft er een paar km achter rijden

ik kom er dus ook weer bij en paar honderd meter verder rijden ze een zijstraat in ...

wat ook de reden mag zijn van deze actie, ik zie nut er niet van in

en vorige woensdag een zwaan inhalen over een gearceerde zone van de verharding zonder licht ne muziek !!! foei
              als wij dat zouden doen kost dat minstens 150 € en waarschijnlijk uitleg mogen gaan geven in rechtbank
              Anonieme kreeg oproep die het prioritair aanrijden verantwoordde, maar kreeg even later oproep dat de situatie onder controle was. Perfect mogelijk toch? Het gebruik van de sirene is trouwens ook niet verplicht in bovenstaand voorbeeld en wordt haast nooit constant gebruikt.

Comment

• dubbelpost
                Last edited by Simonn; 19/08/2012, 21:54.

Comment

• Een prioritair voertuig is enkel prioritair als ze wel degelijk hun sirene op hebben staan.
                  Zelfs al hebben ze hun kerstboom opstaan (zonder sirene) dan moet jij niet opschuiven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                    Een prioritair voertuig is enkel prioritair als ze wel degelijk hun sirene op hebben staan.
                    Zelfs al hebben ze hun kerstboom opstaan (zonder sirene) dan moet jij niet opschuiven.
                    Je hebt zowel gelijk als ongelijk. Als weggebruiker moet je enkel verplicht doorgang verlenen als het prioritair voertuig z'n sirenes gebruikt. Dat is correct. Maar een voertuig dat enkel z'n lichtbalken gebruikt is even goed prioritair. Andere weggebruikers moeten echter niet verplicht doorgang verlenen.

Vandaar dat politievoertuigen vaak hun sirenes enkel gebruiken als ze mogelijke versperringen zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      of hoe men in be wetten aanhaalt om zelf wetten te mogen overtreden
                      De waarheid komt niet altijd uit een kindermond.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                        Een prioritair voertuig is enkel prioritair als ze wel degelijk hun sirene op hebben staan.
                        Zoek even terug. Zelfs een anoniem voertuig dat met motorpech in de garage staat zonder voorbumper en motor is nog altijd een prioritair voertuig. Het 'prioritaire' karakter is de uitrusting (blauwe lichten, sirene). Wat belangrijk is, is de opdracht (dringend of niet dringend), en op basis van die opdracht is het gebruik van de sirene toegelaten en enkel die sirene is iets waar andere weggebruikers zich zorgen over moeten maken: als de sirene actief is, is er pas voorrangsplicht.

Comment

• Gisteren ook weer een vreemd sujet aan het werk gezien. In Wemmel, Kaasmarkt/Brusselsesteenweg, heb je een stuk of vijf verkeerslichten dicht bij elkaar. En ik weet niet wat die borden met "50 groene golf" betekenen, want je staat gewoon elke keer voor het rood. Bij een van die tussenstops komt er een aap in een A3 links naast mij staan, hij staat dus op de voorsorteerstrook om linksaf te gaan. Kan nauwelijks wachten tot het groen wordt, en ja hoor, eens het licht verspringt geeft hij even wat gas en rijdt gewoon voor mij ook rechtdoor . Ik had al door dat hij dat wilde doen, doch had weinig zin om op een zondagavond wat te gaan racen, dus liet maar begaan. 100 meter verder stond het volgende licht dus weer op rood, daar stond al een andere auto te wachten, zie ik die A3 net hetzelfde doen, gaat weer naar links, maar deze keer wacht hij zelfs niet op groen, hij rijdt gewoon de wachtende auto voorbij, door het rood . Voor de rest reed hij eigenlijk vrij gewoon, vrij rustig. Vreemd...

Comment

• [QUOTE=Stef69;4943147]vrijdag omstreeks 16 uur weer smurfen gezien die "zwaailichten en muziek" gebruikten voor ...
                            zone Destelbergen

ik rij samen met nog een paar wagens op rotonde en we horen plots een sirene, verlaten direct rotonde en dan zie ik direct de zwaailichten, 2 wagens achter mij

we gaan allebei aan de kant en gebruiken ook rechterrichtingaanwijzer, deanonieme avensis break met nummerplaat YVJ-233 gaat ons vlot voorbij ...
                            en op moment dat hij mij voorbij is gaat sirene af

een paar honderd meter verder rijdt een vrachtwagen (60 @ 70 ongeveer) en als ze achter de vrachtwagen zijn gaan ook de lichten uit, blijft er een paar km achter rijden

ik kom er dus ook weer bij en paar honderd meter verder rijden ze een zijstraat in ...

wat ook de reden mag zijn van deze actie, ik zie nut er niet van in

Een mogelijkheid : oproep voor inbraak, daders mogelijk nog aanwezig. Dringend er naartoe maar om niet te veel aan te kondigen dat ze op komst zijn de boel tijdig afzetten. Kunnen redenen genoeg zijn

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                              Die versmalde rijstroken zullen waarschijnlijk afgebakend zijn met gele lijnen ? Zijn dat geen ononderbroken gele lijnen ? Mag men daar wel van rijstrook verwisselen ? Vermits het daar schijnbaar om werken gaat zal de max. snelheid, ook waarschijnlijk, 70 zijn ? Misschien reed die vrachtwagen al 70 en wou die mevrouw niet over de maximum snelheidsgrens gaan ? Als er dan iemand achter haar constant zit te flitsen en claxoneren kan ze ook gedacht heben dat die de pot op kon en als hij rapper wou dat hij dan zelf kon beginnen zigzaggen om voorbij te geraken ?
                              volgens mij had die geit het nog geeneens door wat ze daar aan het doen was...ze was precies nog steeds druk in gesprek met haar passagier toen ik haar eindelijk voorbij kon na de werken

snelheid is daar inderdaad 70, en op mijn teller was het net geen 70, op de GPS amper 60...
                              het wordt hoog tijd dat ze daar ook eens boetes op gaan zetten want té traag rijden zonder reden is minstens even gevaarlijk dan te snel te rijden..
                              heb al dikwijls gezegd dat 'overdreven' snelheid niet gevaarlijk is maar wel onaangepaste snelheid....

iemand die 160-170 rijdt op een verlaten snelweg op het linkervak is minder gevaarlijk dan iemand die 80-90 rijdt op het middenvak bij 'normaal' verkeer waar er zonder problemen nog 140-150 gereden kan worden op het linkervak en dat is toch de snelheid die daar doorgaans wordt gereden in een 'treintje'...
                              Last edited by ; 20/08/2012, 15:57.

Comment

• Vrijdag avond,terug komen van nederland.
                                Antwerpse ring,wil proper een vrachtwagen inhalen langs links (1ste strook) vlak als ik hem nader en hem effectief voorbij wil.
                                Smijt hij zich opzij,zonder richting aanwijzer,als ik niet vol in de remmen ging was het prijs .
                                Ik moet zeggen,even schrikken

Comment

• Vrouwmens in een rode Matiz. Haalt me in op de R1, komt voor me rijden, vertraagt naar 85, ik wil die terug inhalen, halverwege geeft die gans gas bij en blijft gewoon naast me rijden. Pechstrook op en kheb ze niet meer zien ambetant doen.
                                  En dan een tractor die het nodig vond om uit te draaien op een 90 weg, zo'n 50m voor mij, uiteraard met zijn messen er nog op vanachter zodat je zeker dood bent als je abs niet werkt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Waren het marginalen met eenen dikken bak waarin de pinkers een dure optie zijn?
                                    Want die hebben overal voorrang (ale dat denken ze toch)
                                    Neen, het was een typische brave huisvader in een monovolume. Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen, maar de mens kwam wel van stilstand voor mijn neus de weg opgereden (70km/h) ...
                                    Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                                    BMW E90 320d:

Comment

• Daarnet vol in de ankers mogen gaan op de Natiënlaan in Knokke.
                                      Een lijnbus die dacht dat hij overal voorrang had. Hij zette z'n pinker op en voegde in, terwijl het daar geen bebouwde kom is.
                                      Damn ik was pissed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                        iemand die 160-170 rijdt op een verlaten snelweg op het linkervak is minder gevaarlijk dan iemand die 80-90 rijdt op het middenvak bij 'normaal' verkeer waar er zonder problemen nog 140-150 gereden kan worden op het linkervak en dat is toch de snelheid die daar doorgaans wordt gereden in een 'treintje'...
                                        Bekijk eens je overlevingskans als je crasht bij 170 en bij 90 km/u... Als jij dergelijke idiote snelheden wil rijden, verhuis dan naar Duitsland. Maar stop met kakken op mensen die zich WEL aan de maximumsnelheid houden. Niet bij iedereen is zijn gaspedaal een verlengstuk van zijn ego.

Comment

• Achter iemand traag rijden, aan een verkeerslicht komen en hij/zij erdoor en jij voor t rode licht staan

Comment

Working...
                                          X