Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
    jong gastje die komt aangereden op zn training met helm op zo'n mobiletmoto. En komt in mijn gat hangen!
    komen we uit bebouwde kom geef ik wat gas als hij me wil inhalen maar het lukt hem niet en steekt hij zijn middelvinger op,
    laat ik hem dan voor om z'n verdriet goed te maken doet hij teken dat hij mij in de gaten houdt waarop hij met z'n vinger over z'n keel (i kill you)

zo'n mobiletmoto's haat ik erg en vooral met zulke kerels op die denken dat ze alles zijn
    Een corrigerende tik wil al veel helpen. Ook met de wagen
    Maar ik heb niets gezegd. Het verkeer is leuk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
      Ik kan je volledig volgen, maar bekijk het enigzins anders.
      Ik rijd dan, indien het mogelijk is, wel sneller dan wettelijk toegelaten, maar ik hou mij wel aan zowat alle andere regels.
      Ik gebruik altijd mijn richtingaanwijzers, ik probeer zoveel mogelijk hoffelijk te zijn naar anderen (moeilijk soms, want langs de andere kant is dat niet altijd het geval), ik hou rekening met voorrangsregels en andere weggebruikers die niet met een auto rijden. Ik let op en ben er vrij zeker van dat ik een goed verkeersinzicht heb.
      Al de dingen die ik heb opgenoemd zijn echter zelden terug te vinden bij mijn medeweggebruikers, dit creëert bij mij ook een onveiligheidsgevoel en frustratie, dus vandaar dat ik me niet echt schuldig voel over het feit dat ik wat sneller rijd, het probleem is gewoon dat de politiek correcte focus op snelheid ligt en niet op al die andere dingen die minstens even irritant/gevaarlijk zijn.

Dan doen we schier gelijk, alleen dat ik als extra me ook aan de snelheidslimieten houd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Mensen die plots kunnen versnellen als je ze wilt inhalen zouden ze verplicht zelf eens frontaal op iemand laten inrijden.

En zonder de wet Lejeune zou ik geen cipier willen zijn... Nu houden de meesten zich nog koest omdat ze vroeger kunnen vrijkomen, maar zonder de wet Lejeune kunnen ze gedurende hun hele straf het beest uithangen en dan probleemloos vrij komen na afloop van hun straf.
        Re dat de beest uithangen, dat zou natuurlijk moeten zijn zoals vroeger bij den troep. Dagen achter uw klas doen. De beest uithangen, te veel cachot, baf. zoveel tijd achter uw klas. Als ze dan in het geval van zo'n mannen spreken over zoveel maand/jaar langer zitten, ze zullen zich wel twee keer bedenken dan. En zoals in the States, chain gangs, met nen bol aan hun poten de wegen repareren en het geld dat ze daarmee verdienen gedeeltelijk afgeven, ze krijgen al kost en inwoon, dus kunnen ze daar wel wat voor betalen. Maar als er zo'n zaken gezegd worden dan komt er direct de een of andere organisatie van geitenwollensokken mannen of rechten van de mens of gaia van z'n oren maken. Worden die mannen zo goed betaald voor die jobkes dat ze zo hun best doen om te blijven bestaan en hun salaris te rechtvaardigen of doen die dat als onbezoldigd bijberoep ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
          Geen ergernis maar meer een verbaasde reactie, gisterenmorgen rond 5 uur hebben ze bij ons in de gemeente een wagen in brand gestoken (ja, relatief dicht bij Brussel en het hoofdstedelijk crapuul zakt soms eens af, zeker als het kermis is), ben daar rond de middag gepasseerd en het was verbazingwekkend om zien. Ik denk dat het een Citroën C2/3 was, aan de golving van het dak te zien tenminste want alle ijzerwerk bij elkaar was het maar een goeie halve meter hoog meer, alle zijwanden, kofferdeksel, motordeksel, alles was weg, alleen nog een paar geplooide betonijzers en de velgen en binnenin de veren van de zetels. Het was nog maar een paar uur geleden en het was alleen nog een hoopje verroest ijzer.
          Vandaag gelezen dat de wagen in kwestie nen brommobiel was, daarmee dat die gans opgebrand is, was allemaal plastic, het gaat zelfs met een plastic body nog niet vooruit, stel dat het dan een ijzeren zou zijn. Zoals ik dus zei, alleen wat betonijzers erin en anders niks. Volgens mij waren het dan twee gasten die één keer teveel achter die MAX 45 KM. gehangen hebben. Dat is natuurlijk geen excuus voor hun daad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Mensen die plots kunnen versnellen als je ze wilt inhalen zouden ze verplicht zelf eens frontaal op iemand laten inrijden..
            Wooter ik heb dat dan ook maar gedaan omdat ik zag dat er geen tegenliggers waren anders zou ik dat niet gedaan hebben,
            heb zelf al genoeg gehad dat mensen begin versnellen als je voorbij wil wanneer er tegenliggers afkomen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten

waarom ik versnelde wanneer hij wilde inhalen, omdat hij al de hele tijd aan het bumperkleven was, en ik het beu was en hem een lesje wou leren wat fun wou maken hem eens af te troeven zo, maar hij kon er blijkbaar niet mee leven
              Eerlijk? Ik vind u een pak kinderachtiger dan dat brommerrijderke.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Eerlijk? Ik vind u een pak kinderachtiger dan dat brommerrijderke.
                misschien ik wilde wat fun maken, maar met zo een reactie is hij meer kinderachtig

50 is 50 en wrm in me gat plakken als er zoveel ruimte achter me is, en dan nog met een moto vind ik dat levensgevaarlijk in mn gat plakken,
                die zie je niet in je zijspiegels!
                en als ik op mn gas wil staan omdat hij niet zo in mn gat moet plakken wanneer hij wil voorbij steken moet hij er maar tegenkunnen dat hij dan maar niet meekan
                ipv zulke manieren te hebben! ik hoopte dan volop dat de bmw wat meer op zn rem stond wanneer hij bij die dan in zn gat ging plakken
                Last edited by ; 31/08/2012, 09:53.

Comment

• Ik ga ontzettend oud klinken hé, maar de bomen hangen in't weekend vol van gastjes rond de 20 die even wilde "fun maken"...
                  Niet dat ik bumperkleven goed wil keuren, maar dat is imo lang niet zo erg als pipo's die daardoor plots gaan remmen of versnellen als de andere wil inhalen.

Wat is het ergste wat er kan gebeuren als die in uw bumper hangt? (voor zover dat is, als je die zijn brommer en licht nog ziet, is er nog een paar meter tussen)
                  Stel dat jij plots moet remmen, dan zit hij in je koffer... so? Hij zal wel weten wat dat kost dan. Echt gevaar is er voor jou niet bij. zo'n 50cc moto-wannabe gaat naast een bluts niet te veel schade maken.

Maar met het "fun maken" zijn véél meer risico's verbonden. Jij bent op dat moment enkel gefocust op dat brommerke, en je kijkt niet meer aandachtig genoeg naar de rest van het verkeer. Je wil hem immers even laten komen en dan gelijk mee versnellen en het resultaat bekijken in je spiegel. Zoiets escaleert sneller dan je denkt tot het ineens dramatisch afloopt voor één van de 2, of alle twee...

Dan begrijp ik ook niet goed dat je erna blijkbaar weer gaat vertragen om hem weer bij te laten komen en in te laten halen...

Ik noem dergelijk gedrag uitlokking. Dat hij die gebaren deed is ook niet correct, maar ik denk dat je al blij mag zijn dat hij het daar bij laat. Ik ken genoeg gasten die eventjes zouden afstappen en verhaal komen halen. Meestal is het dan héél wat stiller in de wagen

Hou u toch kalm en zorg dat jij correct rijdt, wat een ander doet is zijn zaak. (ga maar na welke boetes er staan op versnellen als je wordt ingehaald ) Jij vertoont hetzelfde asociale regelneverij gedrag zoals sommige pipo's die voor je neus naar links komen op een snelweg omdat ze zien dat je sneller bent, en omdat zij vinden dat dat niet mag. Jij vindt dat hij niet zo dicht mag rijden, dus zal jij hem enkele lesjes leren... als hij dan nog reageert ook is het helemaal een lul en snap je niet waarom hij dat nu toch doet Laat die gast gewoon rijden en inhalen... kous af!
                  Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                  www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                    Ik ga ontzettend oud klinken hé, maar de bomen hangen in't weekend vol van gastjes rond de 20 die even wilde "fun maken"...
                    Niet dat ik bumperkleven goed wil keuren, maar dat is imo lang niet zo erg als pipo's die daardoor plots gaan remmen of versnellen als de andere wil inhalen.

Wat is het ergste wat er kan gebeuren als die in uw bumper hangt? (voor zover dat is, als je die zijn brommer en licht nog ziet, is er nog een paar meter tussen)
                    Stel dat jij plots moet remmen, dan zit hij in je koffer... so? Hij zal wel weten wat dat kost dan. Echt gevaar is er voor jou niet bij. zo'n 50cc moto-wannabe gaat naast een bluts niet te veel schade maken.

Maar met het "fun maken" zijn véél meer risico's verbonden. Jij bent op dat moment enkel gefocust op dat brommerke, en je kijkt niet meer aandachtig genoeg naar de rest van het verkeer. Je wil hem immers even laten komen en dan gelijk mee versnellen en het resultaat bekijken in je spiegel. Zoiets escaleert sneller dan je denkt tot het ineens dramatisch afloopt voor één van de 2, of alle twee...

Dan begrijp ik ook niet goed dat je erna blijkbaar weer gaat vertragen om hem weer bij te laten komen en in te laten halen...

Ik noem dergelijk gedrag uitlokking. Dat hij die gebaren deed is ook niet correct, maar ik denk dat je al blij mag zijn dat hij het daar bij laat. Ik ken genoeg gasten die eventjes zouden afstappen en verhaal komen halen. Meestal is het dan héél wat stiller in de wagen

Hou u toch kalm en zorg dat jij correct rijdt, wat een ander doet is zijn zaak. (ga maar na welke boetes er staan op versnellen als je wordt ingehaald ) Jij vertoont hetzelfde asociale regelneverij gedrag zoals sommige pipo's die voor je neus naar links komen op een snelweg omdat ze zien dat je sneller bent, en omdat zij vinden dat dat niet mag. Jij vindt dat hij niet zo dicht mag rijden, dus zal jij hem enkele lesjes leren... als hij dan nog reageert ook is het helemaal een lul en snap je niet waarom hij dat nu toch doet Laat die gast gewoon rijden en inhalen... kous af!
                    merci, dit vind ik nu eens goede kritiek!
                    ik weet dat ik zelf ook niet goed heb gehandeld, en dat ik me er nogal snel aan hekel aan deze types,
                    en daarom ook wel eens zo durf te doen,
                    zal me moeten proberen beheersen

Comment

Ik ga ontzettend oud klinken hé, maar de bomen hangen in't weekend vol van gastjes rond de 20 die even wilde "fun maken"...

Ik doe het ook nog te vaak. Versnellen als iemand die mij stoort probeert in te halen. Maar als ik versnel dan rijd ik ook gewoon door tot topspeed en keer niet meer terug
                      Gebeurde zelfs een keer dat er een S60 mij voorbijstak, ik bleef planken tot 220 (op een 90 baan) en die kerel bleef vlot meegaan. Zet die plots zijn blauw licht aan en rijdt mij voorbij met afkeurende blik

Rechts inhalen, soms komt daar zelf een pechstrook bij kijken, moet ik ook nog afleren.

Maar even een vraagje, welke boetes staan daar op?

Comment

• Heb dat ook moeten leren en ondervinden hoor...
                        Had ook wel wat meer temperament vroeger
                        www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                          Ik doe het ook nog te vaak. Versnellen als iemand die mij stoort probeert in te halen. Maar als ik versnel dan rijd ik ook gewoon door tot topspeed en keer niet meer terug
                          Gebeurde zelfs een keer dat er een S60 mij voorbijstak, ik bleef planken tot 220 (op een 90 baan) en die kerel bleef vlot meegaan. Zet die plots zijn blauw licht aan en rijdt mij voorbij met afkeurende blik

Rechts inhalen, soms komt daar zelf een pechstrook bij kijken, moet ik ook nog afleren.

Geen boete gehad?

Die volvo's zijn altijd gevaarlijk, hier rijden ze ook met een anonieme volvo rond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
                            Geen boete gehad?

Die volvo's zijn altijd gevaarlijk, hier rijden ze ook met een anonieme volvo rond.
                            Vraag ik me ook af eigenlijk?normaal ist uw papiertje direkt afgeven...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
                              Geen boete gehad?

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                              Vraag ik me ook af eigenlijk?normaal ist uw papiertje direkt afgeven...
                              Ik vermoed dat ik het geluk heb gehad dat die kerel net op dat moment een serieuze melding gekregen had, en dus iets belangrijkers moest gaan regelen.
                              Nooit iets van gehoord.

Er rijden er een paar in de buurt, meestal V70's, dit was een S60.
                              Hij zat ook alleen in de wagen, is dat normaal?

Comment

• Hier zitten ze meestal met 2 of meer in de auto als ze patrouilleren, ook hebben ze bijna altijd kogelvrije jassen aan.
                                Als ze staan te flitsen zit er maar 1 iemand in (flitsen gebeurt ook met diezelfde anonieme volvo).

Comment

• overlaatst in de telegraaf : consternatie over een slapende flits-flik, een hollander had een foto genomen van een flitsagent die lag te slapen - o schande

in be is dat toch standaard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten

Nu ga ik stokoud klinken, maar als ik uw acties lees, dan denk ik niet dat gij u zorgen moet maken over boetes...
                                    Die 220 op gewone weg.... kerel! Zoek eens wat uw remweg is, en de afstand die je aflegt voor je een gevaar opmerkt en je voet op de rem staat.... (reactietijd) Mensen zien je in de verte afkomen en kunnen niet inschatten dat je 220 rijdt. Ineens rijden die voor je aan 50 (nog aan het optrekken) en uitwijken vergeet je maar aan die snelheid en door het feit dat naast u nog ene rijdt.

Wat die pechstrook betreft:
                                    HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Ik zie dat je van regio Gent bent?! Daar zit politierechter D'hondt.... Reken er niet op dat ge uw rijbewijs nog terugkrijgt als je eens betrapt wordt met zo'n race tegen 220! (gene zever! google maar even)

Nu heb ik mijn deel van sporitef rijden en "fratsen" ook wel gehad... maar die zaken horen er toch ni bij
                                    Last edited by Timmeke-Tim; 31/08/2012, 12:41.
                                    www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      overlaatst in de telegraaf : consternatie over een slapende flits-flik, een hollander had een foto genomen van een flitsagent die lag te slapen - o schande

in be is dat toch standaard

Idd, slapen of een boekske lezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                        Waarom doet iedereen juist of t gewoon is dat iedereen alle e codes van bmw kent.
                                        E-codes zitten in je eten.

Comment

Nu ga ik stokoud klinken, maar als ik uw acties lees, dan denk ik niet dat gij u zorgen moet maken over boetes...
                                          Die 220 op gewone weg.... kerel! Zoek eens wat uw remweg is, en de afstand die je aflegt voor je een gevaar opmerkt en je voet op de rem staat.... (reactietijd) Mensen zien je in de verte afkomen en kunnen niet inschatten dat je 220 rijdt. Ineens rijden die voor je aan 50 (nog aan het optrekken) en uitwijken vergeet je maar aan die snelheid en door het feit dat naast u nog ene rijdt.

Wat die pechstrook betreft:
                                          HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Ik zie dat je van regio Gent bent?! Daar zit politierechter D'hondt.... Reken er niet op dat ge uw rijbewijs nog terugkrijgt als je eens betrapt wordt met zo'n race tegen 220! (gene zever! google maar even)

Nu heb ik mijn deel van sporitef rijden en "fratsen" ook wel gehad... maar die zaken horen er toch ni bij
                                          Ik weet het, ben al veel goed weggekomen met de dingen die ik doe. Ik ben nu nog maar 21, nog lang niet volwassen dus, maar het is al veel verbeterd met toen ik pakweg 17 was.

Die gewone weg is de N60, waar je vroeger 120 mocht. Daar heb ik 1 stuk waar ik regelmatig topsnelheid test
                                          Geen invoegende mensen ofzo maar inderdaad, als er iets gebeurt, heb ik een groot probleem.

Comment

Working...
                                          X