Oorspronkelijk geplaatst door wooter
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk denk dat dat ook het punt van velen is: velen hebben idiote dingen gedaan, en weten uit ervaring dat het niks opbrengt, en bijgevolg doen zo een idiote dingen niet meer...Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk BerichtenZelfs ik heb idiote dingen gedaan (ook moraalridders hebben een verleden waaruit ze geleerd hebben)
Als jullie zelf weten dat dat een soort leerproces is, dan weten jullie ook dat hij dit proces zelf nog moet doorlopen en lijkt het mij wat nutteloos om daar oeverloos over door te bomen.
Of had zo een speech ten tijde op jullie indruk gemaakt mss
Comment
-
Waarom kijken sommige mensen naar hun pook als ze vooruit of achteruit manuvreren,parkeren enz. ??
denken ze misschien dat hun versnellingen om de 2min veranderen van plaats?Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)
Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)
Seat Ibiza Evo2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk BerichtenWaarom kijken sommige mensen naar hun pook als ze vooruit of achteruit manuvreren,parkeren enz. ??
denken ze misschien dat hun versnellingen om de 2min veranderen van plaats?
Stel u voor dat die pedalen wisselen van functie als je achteruit rijdt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk BerichtenWaarom kijken sommige mensen naar hun pook als ze vooruit of achteruit manuvreren,parkeren enz. ??
Ergernis vd dag: een eikel die naar de bakker moest en dus zijn auto voor de deur, op het zebrapad parkeert met de 4 pinkers op, terwijl er letterlijk 15m verder parkeerplaats is. Daar word ik pisnijdig van.
En vanmorgen een ergernis voor de tegenliggers. Men was de lijntjes aan 't verven in Lochristi op de eerste schooldag om 8h 's morgens. Leuke file daar. :')
Comment
-
|) ][ |V| ], speciaal voor u
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenToen ik mijn BMW nog had, heb ik in Duitsland enkele keren topspeed gereden (na aandringen 250+ op teller). Ik zeg niet Duitsland om me te maskeren, het was effectief altijd daar, meestal op weg naar de Ring. In België durfde ik gewoon niet omdat ik enorm schrik had om mijn rijbewijs te verliezen.
Los van het feit dat het een enorme kick geeft, en dat het echt mijn haar deed rechtstaan om telkens opnieuw doorheen alle versnellingen tot tegen het rood door te trekken, en los van het feit dat het zo fuckin' geil is... Zou ik dat denk ik niet meer doen.
Je bent dan wel legaal bezig en het mag daar nog (hoe lang nog?), maar mijn maag keert telkens een beetje om als ik er aan denk wat er gebeurt als je tegen die snelheid een klapband krijgt, of iemand verandert plots van rijstrook, of ...
Geef me maar een auto met veel pk's, ik zal nog steeds genieten van de tussenacceleraties, soepelheid, optrekvermogen, ... maar echt topspeed testen? Misschien eens op een airstrip of dragstrip zoals ze in UK vaak doen, maar voor mij hoeft het allemaal niet meer op de openbare weg.
Het ongeval met de Ferrari is een prachtig (en zeer jammer) voorbeeld: die mens kon misschien 160 gereden hebben, uiteraard is dat 'te snel' (zo bepaalt onze wet, niet ik of jij), maar wie zegt dat die auto geen klapband gekregen heeft op die moment...?
'Een beetje' te snel rijden, aan 'rijbewijsveilige' snelheden doe ik ook niet, want dat brengt me tijdsgewijs misschien maar 2 minuten per dag op, maar het risico dat ertegenover staat (50 tot 200 euro aan actiefoto's) neem ik gewoon niet. Ik moet ook werken voor dat geld.
Vandaar dat ik altijd 10 km/h te snel rij op mijn tellerke, nog maar 1x geflitst (1km/h te snel na correctie) op bijna 8 jaar & +- 220000 km.
Noem me maar oudbollig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten|) ][ |V| ], speciaal voor u
http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=36712
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAls je dikwijls met verschillende auto's rijdt, dan kan je wel eens vergeten zijn waar de achteruit nu weer precies staat.
Comment
-
Ik ging gisteren nog een toerke maken met de bmw, kwam weer eens een belachelijke wandelaar/fietser tegen die teken doet dat ik trager moet rijden. De situatie was als volgt. Ik sla rechts af op een T-splitsing. De weg in kwestie is een 1 vaks wel met uitwijkstroken met erlangs een gescheiden fietspad. Het is echt een binnendoorweg waar weinig verkeer komt. En als ik ga cruisen dan zoek ik de rustige wegen op waar niemand me in de weg rijdt. Ik schakel snel op naar 2 waarin ik gewoon rustig optrek tot 50 op teller, wat mss 42 int echt is. Met zijn uitlaat en k&n filter maakt mn auto wel wat lawaai, ook in de lage toeren want verder dan 3500 ben ik niet geweest. Ik gaf niet eens volgas en toch moest die man, die op het fietspad stond te babbelen, even voor 'agent' spelen en teken toen dat ik het rustig aan moest doen. Meestal zwaai ik dan vrolijk terug want ik bepaal tenslotte zelf of ik hard wil optrekken of niet maar gisteren was ik gewoon verbaasd dat hij dat deed omdat ik niet hard optrok. Die blik heb ik hem dan ook terug gegeven, het sloeg werkelijk nergens op. Khad goesting om te vragen wat nu eigenlijk het probleem was maar veel nuttigs zou er toch niet uit komen. dat lawaai, de bmw en mijn jonge leeftijd zijn waarschijnlijk genoeg om mij voor wegpiraat af te schilderen..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenIk heb dat nog nooit gezien eigenlijk.
Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)
Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)
Seat Ibiza Evo2
Comment
-
Mist, prachtig hoe sommigen denken dat mistlichten letterlijk alles doen voor hen : zichtbaarheid verhogen bij mist, zichtbaarheid verhogen op plekken zonder mist, als pinklicht bij afslaan, magische spiegels, ...
Er reed de hele tijd achter mij een moto. Ik reed 125 op de autostrade op cc. Die moto volgde mij vermoedelijk uit gemak. (geen ergernis trouwens). Nu heb je dus van die mensen zoals hierboven die dus willen uitwijken als ik er rij. Ik claxoneer, die mens schiet terug op zijn vak en wil dan achter mij invoegen waar die moto rijdt. Die moto claxoneert ook en je ziet die auto opnieuw op zijn vlak schieten, en zo gaat het maar door.
Ik versta dat niet : een bijna-accident veroorzaken door niet in je spiegels te kijken en dan 5 seconden later opnieuw hetzelfde doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenWaarom denken veel mensen als 't donker is dat het dimlicht van een moto het groot licht is. Dat spel is een hoogpoter dus ja meneer ik schijn in uw wagen. Stop dan aub ook met in het midden van een lege snelweg te hangen aan 115....
Comment
-
Afstellen?
Gezien het geringe gewicht van een motorfiets, de ophanging en de acceleratie - om nog maar te zwijgen over het feit dat je er wheelies mee kan trekken - moet je bijgevolg je dimlicht al afstellen op het as van je voorwiel om zeker niemand te verblinden...
Nee dus, als ik gewoon rij staat dat dimlicht goed afgesteld. Als ik hevig accelereer, ja dan schijnt dat grootlicht hoger. Suck it up, bitch.
De enige motorfiets die dat geregeld heeft is de BMW K 1600 GT (L), enkel als je de adaptieve xenon erbij neemt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenAfstellen?
Gezien het geringe gewicht van een motorfiets, de ophanging en de acceleratie - om nog maar te zwijgen over het feit dat je er wheelies mee kan trekken - moet je bijgevolg je dimlicht al afstellen op het as van je voorwiel om zeker niemand te verblinden...
Nee dus, als ik gewoon rij staat dat dimlicht goed afgesteld. Als ik hevig accelereer, ja dan schijnt dat grootlicht hoger. Suck it up, bitch.
De enige motorfiets die dat geregeld heeft is de BMW K 1600 GT (L), enkel als je de adaptieve xenon erbij neemt.
Comment
-
Als je al 100'en meters op voorhand last hebt, is dat licht gewoon recht voor zich aan 't schijnen en staat het niet goed. En zo kom je er regelmatig tegen. Zelfde als met een bestelwagen, in principe storen die hun lichten ook niet als ze niet dichtbij zijn.
En in mijn camion zit ik nog hoger dan het licht van een moto, toch schijnen ze vaak nog in m'n ogen hoor.
Comment
Comment