Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 's nachts op de snelweg rijden er weer meer mensen met hun mistlichten aan, ergert me maar kan er nog door.
    waar ik me aan dooderger is dat als je op een verlaten autostrade rijdt er in de verte achter je toch eentje zin heeft om zijn pharen aan te steken. t'is niet omdat ik 3km verder rij dat die niet pardoes in mijn spiegels schijnen hoor
    rem paar keer licht aantikken en ze hebben het meestal door... zijn de meeste mensen nachtblind ofzo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
      volgens mij nemen sommige hun bochten met het middelste pedaal !
      Niet alleen volgens u hoor :]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
        's nachts op de snelweg rijden er weer meer mensen met hun mistlichten aan, ergert me maar kan er nog door.
        waar ik me aan dooderger is dat als je op een verlaten autostrade rijdt er in de verte achter je toch eentje zin heeft om zijn pharen aan te steken. t'is niet omdat ik 3km verder rij dat die niet pardoes in mijn spiegels schijnen hoor
        rem paar keer licht aantikken en ze hebben het meestal door... zijn de meeste mensen nachtblind ofzo?
        Mijn spiegel binnen in verzet zich dan zodanig dat ik er geen last van heb

Maar kan wel vervelend zijn ja

Comment

's nachts op de snelweg rijden er weer meer mensen met hun mistlichten aan, ergert me maar kan er nog door.
          Sommige "dagrijlichten" bij bepaalde voertuigen schijnen feller dan mijn mistlichten,dus daarom dat ik geregeld met mijn mistlichten rij,mijn auto van 1998 had dit toen nog niet,dus ik beschouw ze dus als "dagrijlichten" kwestie van gezien te worden
          Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

Meer licht is altijd wel interessanter hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
              Sommige "dagrijlichten" bij bepaalde voertuigen schijnen feller dan mijn mistlichten,dus daarom dat ik geregeld met mijn mistlichten rij,mijn auto van 1998 had dit toen nog niet,dus ik beschouw ze dus als "dagrijlichten" kwestie van gezien te worden
              Wat een non-reden.

Comment

Daarom heb je een nachtstand op je binnenspiegel.
                En idd, hoe ouder, hoe slechter je nachtzicht door het verslappen van deze spier ism de pupil

Comment

• ja maar, je hebt nog 2 buitenspiegels ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                    Tot ge eens ne overijverige ambetenaar van t warm water tegen komt. Dan komt ge janken dat ge een pv gekregen hebt voor onnodig voeren van mistlichten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                      Daarom heb je een nachtstand op je binnenspiegel.
                      En idd, hoe ouder, hoe slechter je nachtzicht door het verslappen van deze spier ism de pupil
                      buitenspiegels hebben dat niet zoals bobo reeds heeft aangegeven...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                        Wat een non-reden.
                        Dus dit mag (omdat het 2012 is)

en dit mag niet,omdat het al een 'oudere' auto is ?
                        Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• beiden mogen niet, zijn allebei mistlichten. Zijn geen dagrijlichten bij de eerste, gewoon iemand die zijn mistlampen door een straffer exemplaar heeft vervangen
                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• En dagrijlichten dienen voor zover ik weet ook automatisch uit te gaan als de dimlichten worden opgezet.

Comment

• das dus niet het geval, al gaan ze veelal zachter branden

mistlampen mogen niet volgens de wet, ik snap niet dat deze dan gebruikt mogen worden als bochtverlichting bij een aantal merken...ik zie nergens uitzonderingen in de wet

xenon komt verplicht met wasinstallatie koplampen...ondertussen wordt de new beetle geleverd zonder installatie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

xenon komt verplicht met wasinstallatie koplampen...ondertussen wordt de new beetle geleverd zonder installatie
                                Ferm foutje van VW mijn gedacht!

Comment

• Dit vandaag 3 keer voorgehad. Toevallig 1 maal op beeld (1:05, minst erge van de 3 maar toch) heb er niets op tegen maar als ik moet remmen op het rondpunt omdat men geen voorrang verleent kan ik mij daar behoorlijk aan ergeren.

Last edited by ; 25/09/2012, 20:08.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
                                    Dit vandaag 3 keer voorgehad. Toevallig 1 maal op beeld (1:05, minst erge van de 3 maar toch) heb er niets op tegen maar als ik moet remmen op het rondpunt omdat men geen voorrang verleent kan ik mij daar behoorlijk aan ergeren.

Ik dacht eerst van: "Hm, dat valt toch redelijk mee?".
                                    Tot ik die ramorque zag, lol!

Comment

• Die moest met spoed naart containerpark denk ik.

Comment

• Dagrijlampen gaan idd niet altijd compleet uit.
                                        Bij mijn astra heb ik er iig nog niet opgelet,maar bij mijn voorgaande c4 bleven ze wel branden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          ja maar, je hebt nog 2 buitenspiegels ook
                                          Gewoon inklappen, heb ik al meermaals in zo en situatie gedaan.
                                          Is natuurlijk alleen maar mogelijk met electrisch inklappende spiegels.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X