Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Zal wel al eens gebeuren dat ze te laat pinken, maar altijd
Ik heb er allersinds nog geen problemen mee gehad.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Waarom al die heisa over die dagrijlichten ? Het zijn toch de constructeurs die daarmee eerst op de proppen gekomen zijn ? En waarvoor ? Kon men de mensen niet met kruislichten laten rijden, indien ze toch dagverlichting willen ?? Zoals ze in Scandinavië deden ?? Of is het in de hoop dat het de mensen zou doen veranderen van wagen, zo'n led lichten vooraan is toch zo mooi en vermits de mensen graag nieuw hebben .....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenWaarom al die heisa over die dagrijlichten ? Het zijn toch de constructeurs die daarmee eerst op de proppen gekomen zijn ? En waarvoor ? Kon men de mensen niet met kruislichten laten rijden, indien ze toch dagverlichting willen ?? Zoals ze in Scandinavië deden ?? Of is het in de hoop dat het de mensen zou doen veranderen van wagen, zo'n led lichten vooraan is toch zo mooi en vermits de mensen graag nieuw hebben .....Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenNiet vergeten dat de gezichthoek vanuit de cabine van een vrachtwagen even anders is dan vanuit een gewone wagen.
(zit ook soms wel eens in een vrachtwagen)Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenals jij afkomt zal ik grootlicht en mistlicht aanzetten, dan is iedereen tevreden !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenen toch goedgekeurd om op B wegen te rijden ???
ons kent ons?
ik vind die hele boel van dagrijlichten een grote zever, waarom gewoon niet wettelijk vastgelegd dat iedereen vanaf x/x/2011 met dimlichten moet rijden, dag en nacht, zoals enkele jaren terug bij de moto's ?
dan was het voor iedereen gelijk
maar bij motorijders nog altijd een aantal die deze regel niet kennen?
bij sommige types audi is dagrijlicht hinderlijk om knipperlichten te zien aan voorzijde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendagrijlichten verbuiken maar 1/10 van dimlichten, en bij ballonlampjes dankzij complexe spiegeltechniek toch nijdig licht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk doelde wel op het feit waarom dat sommige mensen 's nachts hun verstralers opzetten op de onverlichte autosnelwegen hé. Omdat jevee iets wist te zeggen over dat die nachtblind zouden zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenVerbruik zegt niets over de intensiteit hé. LED's verbruiken sowieso weinig.
en ze moeten goedkope leds nog overlaten aan duurdere modellen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenGe kunt ook gewoon dagrijlichten inbouwen he, nieuwe auto is voor niks nodig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDe gezichtshoek is idd anders, maar heb er toch geen probleem mee om vanuit die hoek de pinkers te zien.
(zit ook soms wel eens in een vrachtwagen)
Niet dat het van belang is, maar stoefen is plezant!
Vandaag weer last gehad van een Fransman. Ik kom thuis met de camion en wil mijn straat indraaien, pinker naar links en iets uitwijken op het fietspad rechts, anders lig ik in de gracht. Uiteraard moet dat kalf me nog snel inhalen terwijl ik al indraai...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenOok een Globetrotter met decadent veel pk's?
Niet dat het van belang is, maar stoefen is plezant!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenAls men absoluut aan de kassa wil passeren dan kan men dat inderdaad laten doen. Dan wacht ik liever tot het wettelijk verplicht wordt en dan rij ik met kruislichten in den dag.
En als je wat zoekt moet het niet zo duur zijn.
Het zal allersinds veel minder kosten dan een nieuwe auto te kopen.
En dan het belangrijkste, zichtbaarheid overdag is veel groter met dagrijlichten dan met dimlichten.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichteneen ballon met 5 watt met complexe spiegels zoals op een caddy is zeker even intensief, een led zit aan 6.8 watt
en ze moeten goedkope leds nog overlaten aan duurdere modellen
Mijn led drl's zitten aan 5 watt per behuizing met 4 ledjes, 10 watt voor de twee kanten dus.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenLaten doen? Kan je ook gewoon zelf.
En dan het belangrijkste, zichtbaarheid overdag is veel groter met dagrijlichten dan met dimlichten.
Ge ga echt niet meer zien met die 2 lampjes die branden zenneBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenLaten doen? Kan je ook gewoon zelf.
En dan het belangrijkste, zichtbaarheid overdag is veel groter met dagrijlichten dan met dimlichten.Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenu dagrijlichten hebben overdag tog totaal geen nut behalve dat de andere mensen u zien rijden.
Ge ga echt niet meer zien met die 2 lampjes die branden zenne
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenu dagrijlichten hebben overdag tog totaal geen nut behalve dat de andere mensen u zien rijden.
Ge ga echt niet meer zien met die 2 lampjes die branden zenne
(8 lampjes, 4 aan iedere kant)
En anderen merken u veel sneller op met drl's dan met gewone dimlichten.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
Comment