Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • bijna accident gedaan vandaag.
    iemand die van de snelweg komt vanuit scherpe bocht voegt de expressweg in tegen (gegokt) 20km/u.
    die auto voor mij moest alles dichtgooien (rook kwam van de banden) en die is dwars gegaan. ik uitgeweken langs rechts over de grasberm

    toyota agyo met een oud madammeke achter het stuur, kwam ze 4km verder tegen aan een naftpomp.
    ben gestopt en gevraagd waarom er spiegels op haar auto staan, ze begreep me niet... heb gezegd wat er was gebeurd en ze heeft niets gemerkt. ik moet me vergist hebben van auto
    tiens, rijden er dan 2 agyo's rond met dezelfde plaat ofwa...

    //edit:
    haaientanden vanwaar zij kwam, expressweg heeft voorrang

    Comment


    • Damn, niet gefilmd met de dashcam?

      Comment


      • nee, gisterenavond in't donker opgemerkt dat die rood aan't flikkeren was. zou er eens naar moeten kijken wat eraan scheelt

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
          Gisteren aan de volvo garage in Aalst. Daar op de brug stond de jetta BUM te flitsen. Ik zag hem van ver staan. Je mag daar 70! Ik rij 50 op cc & ineens FLITS! Er reed echt niemand op die baan voor de verandering. Dat er daar maar niks van komt.

          Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

          vorige week zelfde gezien op steenweg, komende van Ninove,
          flits ging af bij iedere wagen, ik ging ongeveer 95 op de teller (zone 90), dus weinig kans ... maar afwachten

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
            Weeral platte band gereden met de velo. Rotbanden.
            probeer eens de banden van trekker erop te leggen !?!

            Comment


            • Goeie training ook met al die rolweerstand

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Commander Bekijk Berichten
                Da vrachtwagens meer bij ongevallen zijn betrokken is echt zever in pakskes. Als ik het me goed herinner maken ze 13% van het verkeer uit en zijn ze in 7 % van de gevallen betrokken in een ongeval. Natuurlijk is de spectakel/nieuwswaarde veel groter als er een serieus ongeluk voorvalt.

                ...

                niet meer, maar als er ongeluk is meestal veel meer schade en hinder (door lange file, omdat opruimen en takelen veel langer duurt)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Ik vraag me langs den ene kant af, ook al zou ik 86 km/h rijden op dat viaduct, waarom een vrachtwagen zou sneller willen. Over 10 kilometer scheelt 4km/h ongeveer een halve minuut. Is dat dan echt ZO belangrijk?

                  Deze ochtend stond er een vrachtwagen met vier pinkers op mijn rijstrook op de Geraardsbergsesteenweg richting Gent. Dat heeft mij meer dan een minuut gekost en ik was dan nog met de scooter. Ik denk dat je er met de auto 5 minuten kwijt was. Dat treft honderden mensen in plaats van één vrachtwagenbestuurder met zijn superdringende payload en dat moeten we dan maar tolereren?
                  als je 86 wil rijden, doe dat dan op eerste vak en zeker niet op 3e (en ook niet op 2e), dan kan vrachtwagen er op 2e vak langs
                  86 is makkelijk praten voor u, maar vrachtwagen rijden is nog altijd een vak, om geld mee te verdienen

                  en het gaat niet over die 4 km maar als je dat van 's morgens tot 's avonds moet doen, dan verlies je veel tijd op een jaar

                  en verder ook als vrachtwagen moet afremmen, dan is hij 100 meter verder niet terug op 90, dus tijdsverlies loopt wel op

                  moet je zeker een ingaan op het bod van "commander" hier om eens mee te gaan

                  tijdsverlies gaat niet over een uur per dag, maar een paar minuten kan voldoende zijn om rustplaats niet te halen, ... mogelijks boete, ...

                  Comment


                  • Vandaag thv kleine bareel,vrije baan iedereen rijd vlot, ik dus ook, schiet er enkele meters voor mij weer zo een geval voor die tegen haar stuur plakt.
                    Reed achter een vrachtwagen,en dacht tiens daar kan ik nog net voor,was ook zo en dan tuft ze een hele tijd tegen 100/u op de eerste strook voort
                    En je kan weten,dat het op die 2 baans snelweg nogal druk kan zijn,dus meteen enkele die in mijn gat kwamen duwen,omdat madam voor mij,
                    op haar gemak op eerste strook bleef rijden,om voorafgaant zonder boe of ba enkele meters voor ik naast haar kom,toch nog voor mij te schieten
                    Dan ga je die voorbij,en hebben ze zo een typishe zondagsrijder mentaliteit
                    (je ziet aan sommige mensen,dat die percies enkel zondags buiten komen )

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                      Weeral platte band gereden met de velo. Rotbanden.
                      Het is de periode van de platte banden denk ik, verleden week ook plat gereden, ook mijn dochter en mijn schoonzoon, beiden ook plat gereden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                        als je 86 wil rijden, doe dat dan op eerste vak en zeker niet op 3e (en ook niet op 2e), dan kan vrachtwagen er op 2e vak langs
                        86 is makkelijk praten voor u, maar vrachtwagen rijden is nog altijd een vak, om geld mee te verdienen

                        en het gaat niet over die 4 km maar als je dat van 's morgens tot 's avonds moet doen, dan verlies je veel tijd op een jaar

                        en verder ook als vrachtwagen moet afremmen, dan is hij 100 meter verder niet terug op 90, dus tijdsverlies loopt wel op

                        moet je zeker een ingaan op het bod van "commander" hier om eens mee te gaan

                        tijdsverlies gaat niet over een uur per dag, maar een paar minuten kan voldoende zijn om rustplaats niet te halen, ... mogelijks boete, ...
                        Als het daarop aankomt, zijn de schema's gewoon veel te strak uitgestippeld. Immers, wat doe je als je een file van ocharme 10 minuten tegenkomt?
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                          als je 86 wil rijden, doe dat dan op eerste vak en zeker niet op 3e (en ook niet op 2e), dan kan vrachtwagen er op 2e vak langs
                          86 is makkelijk praten voor u, maar vrachtwagen rijden is nog altijd een vak, om geld mee te verdienen

                          en het gaat niet over die 4 km maar als je dat van 's morgens tot 's avonds moet doen, dan verlies je veel tijd op een jaar

                          en verder ook als vrachtwagen moet afremmen, dan is hij 100 meter verder niet terug op 90, dus tijdsverlies loopt wel op

                          moet je zeker een ingaan op het bod van "commander" hier om eens mee te gaan

                          tijdsverlies gaat niet over een uur per dag, maar een paar minuten kan voldoende zijn om rustplaats niet te halen, ... mogelijks boete, ...
                          Stel dat je de ganse dag 86 rijdt en nooit sneller, dan scheelt dat een HALF UUR op 8u ipv 90... Dat is 6%, "worst case" voor een ganse 8u dag aan 86 hé Rekening houdende met files en rode lichten etc verkleint dit aandeel enkel nog.

                          Als jij je targets en rustplaatsen niet haalt omdat je even van je gas bent moeten gaan, hoe ga jij dan om met file's, druk verkeer, opstroppingen etc?!

                          Nu kan ik me wel iets voorstellen bij uw uitspraak, als ik zie hoe opgefokt sommigen rijden. Enkel jammer dat je ook met 40 ton in druk verkeer bent waar andere mensen rijden. Want door die tijdsdruk en het al opgefokt zitten rijden zie je vaak een pak cowboys de gekste dingen doen. Dat is dan allemaal wel "verantwoord" en "normaal"?!
                          Van de autobestuurders zijn er ook een grote hoop die bezoldigd rijden en hun job doen... dus vanaf nu moeten wij niet meer van onze gas telkens een vrachtwagen iets dom komt doen of zich de grootste waant en er zich maar tussen gooit?

                          Alle respect voor de vrachtwagenbestuurder hoor, maar als het écht op die dingen aankomt, vrees ik dat we met grote problemen zitten...
                          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                          www.meevliegen.be

                          Comment


                          • Daarnet tussen Geel en Westerlo een tijdje achter zo'n janet met een Golf 5 gereden... Kar tegen de grond gelegd, zetel op zen laagste stand en dan er vooral "cool uitzien"
                            ELKE riool of drempel remmen tot bijna stilstand, dan weer gas, dan weer alles dicht om weer van de drempel te rijden... Vreselijk irritant: een hele file achter ons. Volgens mij deed hij het er echt nog voor ook, zo vreselijk traag en op zen dode gemakske bollen en inhouden. Gevolg dat het verkeer telkens zo abrupt moest remmen dat er enkele keren serieuze remacties nodig waren van de wagen achter mij. Ik ben ook één keer verrast omdat hij plots alles dicht gooide voor een rioolscheel.

                            Van mij mogen ze zo'n gasten gelijk van de baan plukken, hen escorteren naar het dichtsbijzijnde keuringstation, en daar er de ophangig gewoon onderuit slopen en vernietigenen! (net zoals ze met uitlaten op brommerkes doen)

                            Ga op meetings de janet uithangen, maar niet in de spits als mensen zich moeten haasten om overal rond te geraken!
                            Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                            www.meevliegen.be

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                              probeer eens de banden van trekker erop te leggen !?!
                              Oorspronkelijk geplaatst door Commander Bekijk Berichten
                              Goeie training ook met al die rolweerstand
                              Vork is niet breed genoeg.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                Stel dat je de ganse dag 86 rijdt en nooit sneller, dan scheelt dat een HALF UUR op 8u ipv 90... Dat is 6%, "worst case" voor een ganse 8u dag aan 86 hé Rekening houdende met files en rode lichten etc verkleint dit aandeel enkel nog.

                                Als jij je targets en rustplaatsen niet haalt omdat je even van je gas bent moeten gaan, hoe ga jij dan om met file's, druk verkeer, opstroppingen etc?!

                                Nu kan ik me wel iets voorstellen bij uw uitspraak, als ik zie hoe opgefokt sommigen rijden. Enkel jammer dat je ook met 40 ton in druk verkeer bent waar andere mensen rijden. Want door die tijdsdruk en het al opgefokt zitten rijden zie je vaak een pak cowboys de gekste dingen doen. Dat is dan allemaal wel "verantwoord" en "normaal"?!
                                Van de autobestuurders zijn er ook een grote hoop die bezoldigd rijden en hun job doen... dus vanaf nu moeten wij niet meer van onze gas telkens een vrachtwagen iets dom komt doen of zich de grootste waant en er zich maar tussen gooit?

                                Alle respect voor de vrachtwagenbestuurder hoor, maar als het écht op die dingen aankomt, vrees ik dat we met grote problemen zitten...
                                Een half uur op een werkdag moet je niet onderschatten. Eind vd week zijn dat al 3 uren en die drie uren maken wel het verschil tussen thuiskomen bij uw familie of een weekend staan rotten tussen de Roemenen.

                                En die schema's zijn nu eenmaal strak opgesteld, dat is niet de fout van de chauffeur, maar van de maatschappij. Wat wil je dan? Dat ze nog extra vrachtwagens inzetten omdat de huidige plots niet kunnen voldoen aan de vraag? Daarmee gaan al je ergernissen vast wel weg zijn!

                                Die cowboys aanhalen hoef je niet meer te doen als argument, elke zichzelf respecterende trucker beseft dat die er ook zijn en hebben dezelfde mening erover als jij hoor. Uitspraken als "telkens als er een vrachtwagenchauffeur iets dom doet..." laat je mss ook best achterwege, gezien het feit dat ze veel minder domme dingen doen dan automobilisten. Het gros van de "domme dingen" die ze doen, zijn eigenlijk niet dom, maar gewoon compleet fout begrepen.

                                Kijk, ik zie waarschijnlijk veel meer op de baan dan jij (en de meesten hier), en ik ga akkoord met de meeste ergernissen. Maar er wordt hier telkens gedaan alsof het merendeel van de truckers zo zijn en dat ze nooit iets goed kunnen doen. Dat stoort me.
                                Last edited by |) ][ |V| ][; 08/10/2012, 19:46.

                                Comment


                                • Idd. er zullen hier niet veel vrijwilligers zijn die zin hebben om ne keer een weekend op zo'n parking te kamperen. En als ge (zoals sommigen) daar al een heel week in leeft is de goesting nog veel minder. Het is soms stressen om binnen de uren ter bestemming te zijn. Onvoorziene wachttijden en files doen daar zeker geen deugd aan. Als ge bv. in Antwerpen ne container gaat af en opzetten kunt ge daar in 2 uur weg zijn maar dat kan ook 5 uur duren en dat valt NIET in te schatten. Tot grote ergernis van de transporteurs uiteraard en de 'venstertijden' van sommige bedrijven zijn anders ook wel hilarisch te noemen. Op de dispatching worden ze daar compleet knetter van !!

                                  Langs de andere kant zijn er ook bedrijven die hun trekkers voor de nationale transporten bewust begrenzen op 80,85 of 87 om het verbruik te temperen.
                                  Aangezien het dagritten zijn levert dat 'tijdsverlies' toch geen problemen op.
                                  Al werkt dit volgens mij wel het 'treintje rijden' in de hand.

                                  Zoals hierboven al gezegd is geweest kan ik me ook mateloos ergeren aan het feit dat wanneer er 1 cowboy onder de truckers het varken uithangt men ons allemaal over dezelfde kam scheert.

                                  Als ge door een zone 3.5t bolt wordt ge ook bekeken als ne misdadiger. Dat daar ook een bordje hangt 'uitgezonderd plaatselijk verkeer' komt niet in de mensen hun hoofd op.
                                  En supermarkten,brico's etc.... bevinden zich al wel eens in de dorpskern......
                                  Last edited by ; 08/10/2012, 20:53.

                                  Comment


                                  • Aan johny's die het nodig vinden van met de mistlichten vooraan aan te "posen",idioten.......

                                    Comment


                                    • Deze morgend iemand iemand achter mij gehad met eenen Audi A1 cabrio met fucking slecht afgestelde lichten.
                                      Ik werd helemaal verblind door die trut, ik heb mijn buitenste achteruitkijkspiegels moeten inklappen en de binnenste verduisteren.
                                      Uren later zag ik nog witte vlekken voor mijn ogen als ik mijn ogen dicht deed
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                        Een half uur op een werkdag moet je niet onderschatten. Eind vd week zijn dat al 3 uren en die drie uren maken wel het verschil tussen thuiskomen bij uw familie of een weekend staan rotten tussen de Roemenen.

                                        ...
                                        truckers hebben ook familie ??? oei plots beginnen er hier een paar hun "frank" te vallen!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                          dus de afwijking op tellers van wagens is groter?
                                          het is en blijft toch een gok he, om iets sneller te rijden. Zeker nu met die trajectcontrole.

                                          enig idee of daar ook een bepaalde tolerantie in bestaat?

                                          Greets

                                          ps: mss zit jij wel 2x daags in mijn gat te boren

                                          uiteraard tolerantie op die meting, anders komt iedereen met een "beetje deftig" advocaat hiermee weg

                                          en daar en boven tolerantie op je teller, minstens een paar km te veel (sommige merken 5 tot 10)

                                          dus als je 95 (op je teller) erover gaat kan er weinig gebeuren, zelfs dicht bij de 100 is haalbaar volgens mij

                                          Comment

                                          Working...
                                          X