Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenZo laag mogelijk ? Bij mijn 190E stonden die gewoon naast de kruis/grote lichten, en bij de E's was dat van hetzelfde laken een pak in die tijd. Die staken achter hetzelfde beschermglas als de gewone lichten.
maar nu heden ten dage?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDie afstelling gaat bij mensen fout die zelf hun lampen vervangen. Doorgaans gaan xenon lampen langer mee, en zijn ze niet te vervangen door de eigenaar en in de garage zorgt men (hopelijk) wel voor een goede afstelling.
Als je zelf je xenons gaat afstellen ben je fout bezig.
Computer erop, basisafstelling uitvoeren (koplampen afstellen), nieuwe meetwaarden opslaan.
Als je zonder iets begint te draaien aan je xenon, dan corrigeert die zichzelf continu tot hij kapot springt (plastiek - regelbout).
Verder heb ik nog maar weinig Audi's gezien waar de koplampen verkeerd stonden. (-+ 2mm te hoog sporadisch...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenDan kun je dit soort lampen eens proberen, die zijn aan geen enkele wetgeving onderworpen en kunnen dag en nacht branden als je wil. Maar zoals je kan zien is er nog iets mis met de hoogteregeling, daar wordt aan gewerkt in de RD&E afdeling.
Ps: Ik hoop dat dino dit niet ziet want hij zal er niet kunnen mee lachen vrees ik.
NO-WAY in wetgeving staat heel duidelijk, na deel over standlichten, dimlichten, ... "en alle andere zijn NIET toegelaten op de openbare weg"
dus alle truckers (en alle anderen) met hun kerstboom voor en/of achter ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDie afstelling gaat bij mensen fout die zelf hun lampen vervangen. Doorgaans gaan xenon lampen langer mee, en zijn ze niet te vervangen door de eigenaar en in de garage zorgt men (hopelijk) wel voor een goede afstelling.
Als je zelf je xenons gaat afstellen ben je fout bezig.
Heeft niks met het zelf veranderen of afstellen van de lampen te maken.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenniet alleen mooi, die lampen gaven dan ook nog eens megalicht in vergelijk met die bumperspotjes van vandaag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk BerichtenNO-WAY in wetgeving staat heel duidelijk, na deel over standlichten, dimlichten, ... "en alle andere zijn NIET toegelaten op de openbare weg"
dus alle truckers (en alle anderen) met hun kerstboom voor en/of achter ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenToch niet.
Heeft niks met het zelf veranderen of afstellen van de lampen te maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenHoe kan de afstelling van af-fabriek xenon dan ontregeld worden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenHoe kan de afstelling van af-fabriek xenon dan ontregeld worden?
Ik weet enkel dat het een paar jaar terug nog een groot probleem was bij enele merken waaronder Audi.
Probleem was dat als je vandaag de lichten juist afstelt ze binnen de paar dagen terug te hoog gingen schijnen.
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenHet antwoord dat hij hierop kan geven zal zijn stelling over mistlampen die onmogelijk slecht staan volledig de grond in boren.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtendenk jongen, denk!
Het feit dat er problemen zijn met xenons heeft niks te maken met mistlichten.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Als ge te snel rijdt kunnen ze u niet snel genoeg beboeten of voor de rechter brengen, maar owee als ge de staat aanklaagt. Ik (en 5 andere wagens) heb mijn velgen kapot gereden en had volgens de expert voor ong €1000 schade, en ik Ben nu al 8 mnd aan het wachten tot onze zaak tegen de staat voorkomt en volgens de verzekering kan het nog wel even duren.
Sent from my iPhone using TapatalkBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenWaarover?
Het feit dat er problemen zijn met xenons heeft niks te maken met mistlichten.
heb je nu al voor een nissan juke gereden met mistlichten op?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenomgekeerd ook niet.
heb je nu al voor een nissan juke gereden met mistlichten op?
De mistlichten van de Juke zijn die kleine ronde dingetjes heel onderaan in de Bumper he.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk ben geen garagist, kan daar dus geen antwoord op geven.
Ik weet enkel dat het een paar jaar terug nog een groot probleem was bij enele merken waaronder Audi.
Probleem was dat als je vandaag de lichten juist afstelt ze binnen de paar dagen terug te hoog gingen schijnen.
Comment
-
Mekkeren over legale xenon en zelf rondrijden met mistlichten aan wanneer niet nodig. Begint lachwekkend te worden. Hebben mistlichten volgrns u dan ook een sensor op de achteras zodat ze niet te hoog staan wanneer de auto zwaargeladen is? Nee? Dan kunnen mistlichten WEL verkeerd schijnen.
Je onzin over fabrieksxenon die slecht staat na eenpaar dagen is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
Ik kijk al uit naar je volgende verhaaltjes. Zolang je maar in jezelf blijft geloven ;-)
Comment
Comment