Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
    Je hebt gezien wat de audi al doet bij de eerste moto dus kon je al vermoeden wat hij ging doen met jou,daarom dat ik schreef 'das toch om problemen vragen'..
    Ja, maar die auto heeft geen enkele reden om dat te doen. Als hij 'bewust' in de weg gaat rijden en/of de deur toedoet, is hij vooral een associale klojo. Ik heb jaren met een koekenblik in allerhande files gestaan voor ik mijn 125cc kocht, maar heb altijd graag plaats gemaakt! Hoe meer moto's, hoe korter de files!
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
      Motorrijders bewust hinderen is gewoon idioot.
      Voila, daar komt het op neer.

      Onbewust is het een fout maar iedereen maakt fouten in het verkeer, daar erger ik me nooit aan. Bewust is het.. tsjah, gewoon onnodig en geeft erorm blijk van een verzuurd leven...
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        Neen, want hij is aan het rijden op een voorrangsweg en de bestuurder die de weg opdraait moet voorrang verlenen aan beide rijstroken.

        Maar ik versta de fout wel, als ik eerlijk ben kijk ik bijna ook nooit naar rechts als ik rechts moet 'opdraaien'..

        Toch best een beginnen op te letten.
        En dat is het mooie van het filmpje. Ik heb het moeten leren toen ik laat in de avond van Mechelen naar Leuven reed, en tijdens het inhalen van 3 auto's plots een witte Mercedes de baan kwam opgedraaid. Tenauwernood nog kunnen invoegen tussen die 3 auto's. Kwartiertje later ging ik tanken in Rotselaar en stopte één van de wagens waar ik nipt had ingevoegd: mijn toenmalige baas.

        Nu hebben jullie kunnen leren zonder risico te lopen, nu vanuit het oogpunt van de voorrangsgerechtigde.

        Kan je zeggen dat het dom van mij was om daar te gaan in te halen, maar dan stel ik dat het slim van me was daar niet volledig de gaskraan open te draaien hoewel ik die monovolume zag omkeren. Er zijn andere plaatsen waar ik onder dergelijke omstandigheden nog niet eens riskeer in te halen, omdat ik zelfs helemaal geen zicht heb op verkeer dat uit de zijweg komt.

        Comment


        • En dat filmpje net voor de tunnel... Tuurlijk idioot van die motorrijder om op de auto te kloppen. Zoals je ziet waren 2 kleine claxontoontjes ook genoeg om ruimte te krijgen .

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
            Neen, want hij is aan het rijden op een voorrangsweg en de bestuurder die de weg opdraait moet voorrang verlenen aan beide rijstroken.

            Maar ik versta de fout wel, als ik eerlijk ben kijk ik bijna ook nooit naar rechts als ik rechts moet 'opdraaien'..

            Toch best een beginnen op te letten.


            Dat filmpje in die tunnel, is weer zo een kluns die er voor zorgt dat motorrijders een slechte naam krijgen. Ge moogt ertussen, maar ge moet met uw fikken van een ander zijn gerief blijven, in alle omstandigheden.

            Als het een klojo is in een auto die je niet wil doorlaten moet je maar even wachten, maar 9/10x zijn het gewoon mensen die je niet gezien hebben is mijn ervaring. Als je dan even in hun spiegel gaat rijden (niet letterlijk ), gaan ze prompt opzij.
            Oké, dankje ik dacht gewoon van als ik met de auto rijdt, zou ik op zo'n punt nooit inhalen. Maarja zoals ik al zei rij ik niet met de motor dus zal dat wel anders liggen.

            Dat van in die tunnel is gewoon van een idioot. Ik zet mij express wat op kant als ik een motorrijder zie. Het zijn zwakkere weggebruikers.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
              Wooter, ik wil hier geen controverse starten maar bij het eerste filmpje waarbij de grijze auto uit die zijstraat komt. Zijn jullie daar allebei niet in fout? Hij omdat hij maar moest kijken of er niets afkwam & jij omdat je bij een zijstraat op de andere kant vd weg reed, ook al waren er lijnen getrokken. Ik wil gewoon een antwoord, ik rij niet met de motor dus ik weet daar niet veel van.
              Aan uw leeftijd te zien heb je redelijk recent uw theorie nog gestudeerd (niet verkeerd bedoeld hoor!)
              Eigelijk zou jij die regels nog frisser moeten kennen als wij

              Inhalen is niet beperkt door zijstraten en kruispunten, verkeer dat voorrang moet verlenen mag pas de straat oprijden als hij ziet dat dit kan en deze vrij is (in twee richtingen).
              Hadden ze een aanrijding gehad, dan was de wagen 100% in fout zonder enige discussie.

              WEL is het inhalen verboden op kruispunten waar voorrang-rechts regel toegepast wordt. Ik vermoed dat de verwarring daarvan komt (nog mensen reeds horen beweren dat inhalen aan/op een kruispunt niet mag)
              Last edited by Timmeke-Tim; 22/10/2012, 16:47.
              Ik rij niet hard, ik vlieg laag
              www.meevliegen.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                Aan uw leeftijd te zien heb je redelijk recent uw theorie nog gestudeerd (niet verkeerd bedoeld hoor!)
                Eigelijk zou jij die regels nog frisser moeten kennen als wij...

                Inhalen is niet beperkt door zijstraten en kruispunten, verkeer dat voorrang moet verlenen mag pas de straat oprijden als hij ziet dat dit kan en deze vrij is (in twee richtingen).
                Hadden ze een aanrijding gehda was de wagen 100% in fout, zonder enige discussie!

                WEL is het inhalen verboden op kruispunten waar voorrang-rechts regel toegepast wordt.
                Wel, da zou er eigelijk nog fris in moeten zitten. Maar mijn vriendin heeft net haar theorie gehaald & toen ik haar aan het ondervragen was, moest ik toch nog wel nadenken van hoe zat dat nu weer in elkaar.

                Maar ik heb weeral iets bijgeleerd!

                Comment


                • Met de auto zou je daar ook geen andere auto inhalen, maar als er een trage tractor voor je rijdt zou je het misschien wel riskeren. Met een motorfiets inhalen gaat al wat eenvoudiger door de vinnigere motor, en het feit dat een motorfiets ook niet erg breed is. Met de auto hier inhalen zou ik ook niet direct doen, maar met een motorfiets kan je het al eens permitteren.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                    Wooter, ik wil hier geen controverse starten maar bij het eerste filmpje waarbij de grijze auto uit die zijstraat komt. Zijn jullie daar allebei niet in fout? Hij omdat hij maar moest kijken of er niets afkwam & jij omdat je bij een zijstraat op de andere kant vd weg reed, ook al waren er lijnen getrokken. Ik wil gewoon een antwoord, ik rij niet met de motor dus ik weet daar niet veel van.

                    Of je nu met een motor bent of niet speelt toch geen rol. Ik heb dezelfde situatie al genoeg meegemaakt met de auto.
                    2012 Renault Megane RS

                    Comment


                    • is de regel ook zo niet dat je slechts 1 auto per keer mag dubbelen en rechts moet invoegen erna? enige autozondering zijn 4vaks banen of autosnelwegen.

                      Comment


                      • Daar is rechtspraak over geweest, is niet meer zo.
                        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                        www.meevliegen.be

                        Comment


                        • True, maar hij kon nog makkelijk tusse die leon en astra invoege zonder snelheid te verlieze en die sharan (die in fout was) te hindere. Dan Moest hij niet onnodig stoppen, maar had hij natuurlijk ook geen filmpje om te poste


                          Sent from my iPhone using Tapatalk
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • Waarom mag ik iemand die in fout is niet hinderen?

                            En euh, volgens mij hinderde hij mij...

                            Comment


                            • Van my moogde gy da, maar met een beetje verkeersinzicht ga je toch gwn ff tusse die 2 autos rijden ook al zijt ge in u recht? Nu stopt ge en kijkt nog is naar die mensen. Beetje tijdverlies imo.


                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                Van my moogde gy da, maar met een beetje verkeersinzicht ga je toch gwn ff tusse die 2 autos rijden ook al zijt ge in u recht? Nu stopt ge en kijkt nog is naar die mensen. Beetje tijdverlies imo.


                                Sent from my iPhone using Tapatalk
                                Het verkeersinzicht van de gemiddelde motard gaat niet verder dan "ik heb overal voorrang en mag overal tussendoor vlammen".

                                Gelukkig zijn er nog enkele uitzonderingen.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                  Die mens let niet op : hij is op pensioen en voldoet meteen aan alle vooroordelen die tellen over gepensioneerden (sorry Will en andere)


                                  "G'et chance".

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Degene uit de zijstraat had een omgekeerde driehoek of ik denk zelfs eerder een stop-bord (ik zie vaag een volle lijn voor het verkeer dat de straat uit wil komen, en ikzelf was een oranje ruit gepasseerd). Beide betekenen dat je voorrang moet geven aan iedereen, en voornamelijk aan het verkeer op de voorrangsweg.

                                    Ik als inhaler moet er enkel voor zorgen dat ik mijn inhalen zo snel mogelijk beëindig, maar hoewel men vaak spreekt over inhaalmanoever , is het eigenlijke inhalen geen manoever. Het wisselen van rijstrook is dat wel, maar ik had al van rijstrook gewisseld vooraleer de voorrangsplichtige de voorrangsweg opdraaide.
                                    En op een voorrangsweg heeft men voorrang op alle rijbanen. Het is dus niet voldoende van eens rap naar links te kijken alvorens de weg op te draaien zoals hier nog eens bewezen is.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                                      Wooter, ik wil hier geen controverse starten maar bij het eerste filmpje waarbij de grijze auto uit die zijstraat komt. Zijn jullie daar allebei niet in fout? Hij omdat hij maar moest kijken of er niets afkwam & jij omdat je bij een zijstraat op de andere kant vd weg reed, ook al waren er lijnen getrokken. Ik wil gewoon een antwoord, ik rij niet met de motor dus ik weet daar niet veel van.
                                      Ik heb de eerste keer dat ik met de wagen een kruispunt op reed zoals die Sharan ferm onder mijn kl* gekregen van mijn vader. Met de L op de achterruit.
                                      Als ik nog 1x zonder rechts kijken een kruispunt op reed, mocht ik nooit meer met zijn auto rijden. Dat betekende zelf rijschool volgen en betalen.
                                      Ik kan je verzekeren, meer dan 20j later denk ik nog elke keer aan wijlen mijn vader in dergelijke situatie.
                                      Te meer omdat je dat als weggebruiker vanop de voorrangsweg inderdaad ook dikwijls tegenkomt. Anticiperen is dan de redding.
                                      __________________________

                                      2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                      Comment


                                      • Daarnet in Borgerhout weer een lichtgekleurde medemens in een aftandse Astra die vrolijk door het rood knalde terwijl ik op datzelfde kruispunt door het groen aan het rijden was
                                        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                                        Comment


                                        • oei oei! botsing?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X