Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Veel nieuwe auto's hebben een verlicht dashboard, waarvan de verlichting met de dimlichten uit harder brand dan wanneer de dimlichten aan staan. Ze zien dus nog niet eens dat hun dimlichten niet branden want hun dashboard geeft licht. Maar de rest van de bedieningsknoppen geven geen licht.
    Het is goed mogelijk dat ze automatische verlichting hebben en dat die klodden niet marcheren, vermits hun binnenverlichting brandt is er voor hen geen vuiltje aan de lucht. Als ze zelf niet aan het knoppeke moeten draaien of aan de manette moeten trekken is dat een iets dat ze zelfs niet controleren, dat in combinatie met de oververlichte autowegen en dan riskeer je zo'n toestanden. Nog wat meer automatische zaken op de wagens zetten genre auto lichten, auto ruitenwissers enz.. als het regent is het toch geen groot werk van efkens de wissers op te zetten of wel ?? En als het donker wordt even de lichten aanzetten is toch ook niet om nat in 't zweet van te worden volgens mij, maar dan weet je tenminste dat je het gedaan hebt en als er dan nog wat minder buitenverlichting zou zijn zouden ze het verschil wel opmerken tussen rijden zonder licht of rijden met licht. Nu is er totaal geen verschil te zien.
    Last edited by ; 28/10/2012, 21:11.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Tjonge tjonge, daarstraks op de A12 richting Brussel. Sta ik aan het rode licht van Londerzeel, 4 rijvakken, ééntje voor rechtsaf, 2 voor rechtdoor (waarvan ik op het uiterst linkse sta) en een rijvak voor linksaf. Zie ik in mijn achteruitkijkspiegel een auto aankomen, hij vertraagd wat om vervolgens het linker rijvak te nemen waar het groen was en RECHTDOOR te rijden. Het was enkel door de tegenligger die opdat ogenblik groen had en inhield dat er geen zwaar ongeval van gekomen is. Toen het groen werd heb ik even de achtervolging ingezet en zag dat er een oudere dame achter het stuur zat en niet eens merkte dat ik al een tijdje naast haar hing. Plots kreeg ik in de gaten dat er nog iemand naast haar zat, het kruin van dat manneke kwam amper tot aan het raam. Onbegrijpelijk dat je zo onverantwoord met je klein kind kan rondrijden.
      Nog geen 15 minuten later rij ik op de brug van de N201 richting luchthaven, het gaat daar van 90 naar 70, net als ik op het hoogste punt van de brug ben zie ik een spookrijder op me afkomen! Gelukkig reed ik uiterst rechts en hij ook en was er geen achteropkomend verkeer. Luttele seconden eerder of juist een ander voertuig aan het inhalen en ik had prijs gehad. De weekend krant had er weer mooi kunnen uitzien. STELLETJE PIPO'S!!!
      Belgie is een land dat bekend staat om zijn vele drugsverslaafden, pijnstiller en antidepressiepilverslaafden en alcoholverslaafden.
      En dat merk je tenvolle in het hectische verkeer. Velen zitten achter het stuur als zombies en beseffen het niet eens. Zeker en vast het allergevaarlijkste land voor verkeer binnen de ´´beschaafde´´ westerse wereld!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
        gisterenavond ene op de autostrade zonder lichten aan. (om 19u15 is het al lekker donker)
        en dan nog raar kijken als met de lichten getrokken wordt
        Gisteren morgend toen ik naar het werk reed ook zo een gezien die zonder lichten reed, het was dan nog eens een donkere kleur ook, dus zag je hem bijna niet rijden.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
          Belgie is een land dat bekend staat om zijn vele drugsverslaafden, pijnstiller en antidepressiepilverslaafden en alcoholverslaafden.
          En dat merk je tenvolle in het hectische verkeer. Velen zitten achter het stuur als zombies en beseffen het niet eens. Zeker en vast het allergevaarlijkste land voor verkeer binnen de ´´beschaafde´´ westerse wereld!
          Juist ja.
          Ik rij elke week Europa rond en de mensen die hier hele dagen klagen over Belgische chauffeurs zitten er gewoon naast. Er wordt hier erg netjes gereden in vergelijking met al de rest. Wat niet wegneemt dat er (veel) ruimte is voor verbetering.
          Op landen in Scandinavië na, kan ik geen enkel land noemen waar men een betere mentaliteit heeft achter het stuur. Vroeger had je nog Duistland, maar dat is ook niet meer wat het was.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
            Juist ja.
            Ik rij elke week Europa rond en de mensen die hier hele dagen klagen over Belgische chauffeurs zitten er gewoon naast. Er wordt hier erg netjes gereden in vergelijking met al de rest. Wat niet wegneemt dat er (veel) ruimte is voor verbetering.
            Op landen in Scandinavië na, kan ik geen enkel land noemen waar men een betere mentaliteit heeft achter het stuur. Vroeger had je nog Duistland, maar dat is ook niet meer wat het was.
            Dat is nu eens een mooie ervaring om in ons achterhoofd te houden, komend van iemand die het kan weten.
            __________________________

            2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

            Comment


            • Wat meer alcoholcontroles zijn gerust welkom.
              Heb op zaterdagavond nog nooit moeten blazen (3j rijden).

              Gisterenavond reed er weer zo'n aap voor me. Hij kwam uit een zijstraat (geen voorrang) maar liet hem toch maar rijden. Vervolgens rijden we verder op de voorrangsweg, remt hij voor een kruispunt.
              Daarna gaat ie wat op het tegenliggersvak rijden.

              Ongeloofelijk.

              Comment


              • Ik heb eens op 1 avond tijd 4 keer moeten blazen waarvan 3x bij dezelfde flik. Ik werkte als voiturier tijdens mijn studies bij een restaurant. En elke keer als ik de parking wilde oprijden hielden ze me tegen. Eerste keer ik nog begrijpen uiteraard. 2e keer zei ik dat ik erjust al had geblazen en dat ik aan het werken was. Volgens hem kon ik al gedronken hebben terwijl ik aan het wachten was voor nieuwe klanten die hun wagens afgaven
                BMW X5 45e

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Ik heb eens op 1 avond tijd 4 keer moeten blazen waarvan 3x bij dezelfde flik. Ik werkte als voiturier tijdens mijn studies bij een restaurant. En elke keer als ik de parking wilde oprijden hielden ze me tegen. Eerste keer ik nog begrijpen uiteraard. 2e keer zei ik dat ik erjust al had geblazen en dat ik aan het werken was. Volgens hem kon ik al gedronken hebben terwijl ik aan het wachten was voor nieuwe klanten die hun wagens afgaven
                  Haha mja, in uw geval dan weer frustrerend.
                  Maar als je ze dan zo'n paljas voor je hebt als gisterenavond, dan zou ik dat er toch voor over hebben.

                  Comment


                  • Zij die nooit drinken vinden dat er best wel meer controle mag zijn, zij die soms drinken vinden dat er nu al genoeg controle is en zij die dikwijls drinken vinden dat er al teveel controle is...

                    net zo met snelheid, zij die veelal te snel rijden vinden dat er teveel controle is en dat de boets veel te zwaar zijn, zij die soms te snel rijden vinden de situatie aanvaardbaar, zij die nooit te snel rijden vinden dat er best nog wat meer controle mag zijn...

                    Zo kun je veelal aan het commentaar afleiden tot welke groep ze behoren...
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                      Juist ja.
                      Ik rij elke week Europa rond en de mensen die hier hele dagen klagen over Belgische chauffeurs zitten er gewoon naast. Er wordt hier erg netjes gereden in vergelijking met al de rest. Wat niet wegneemt dat er (veel) ruimte is voor verbetering.
                      Op landen in Scandinavië na, kan ik geen enkel land noemen waar men een betere mentaliteit heeft achter het stuur. Vroeger had je nog Duistland, maar dat is ook niet meer wat het was.
                      Mmmm, ben het daar maar gedeeltelijk mee eens. Er wordt hier inderdaad nog vrij netjes en gedisciplineerd gereden, maar onze mentaliteit is nog steeds gestaaft op egoïsme en kortzichtigheid. Of het ergens anders beter of anders is? Nee, dat zeker en vast niet. M.a.w we zijn misschien de minst slechte van de klas.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                        Zij die nooit drinken vinden dat er best wel meer controle mag zijn, zij die soms drinken vinden dat er nu al genoeg controle is en zij die dikwijls drinken vinden dat er al teveel controle is...

                        net zo met snelheid, zij die veelal te snel rijden vinden dat er teveel controle is en dat de boets veel te zwaar zijn, zij die soms te snel rijden vinden de situatie aanvaardbaar, zij die nooit te snel rijden vinden dat er best nog wat meer controle mag zijn...

                        Zo kun je veelal aan het commentaar afleiden tot welke groep ze behoren...
                        alles hangt ook vanaf waar je meestal rijdt...mijn terrein is apen noord tot het waasland, mobiele flitsers heb ik (op de oprit leugenberg van a12 na) nooit...drankcontrole des te meer...al is't nu alweer 3/4 jaar geleden

                        Comment


                        • Ik ben nog aant wachten om men rijbewijs 3maand in te leveren, teveel geblazen voor 2de maal in men voorwaardige periode!
                          Tis meneigen schuld en lig dus ni te klagen en te zagen van men boetes en rijverbod!
                          En ik ben dus ook geen alcoholverslaafde, mr als ge int weekend is e paar duvelkes drinkt word ge zo direkt aanzien!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            alles hangt ook vanaf waar je meestal rijdt...mijn terrein is apen noord tot het waasland, mobiele flitsers heb ik (op de oprit leugenberg van a12 na) nooit...drankcontrole des te meer...al is't nu alweer 3/4 jaar geleden
                            De laatste paar jaar toch telkens een paar keer per jaar mogen blazen, gaande van 9 uur 's morgens tot laat op de avond (ongeveer dus alle uren van de dag al eens ) en ja controle zal wel plaats gebonden zijn (zowel snelheid als alcohol) maar ik kom beiden toch zeer regelmatig tegen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                            Ik ben nog aant wachten om men rijbewijs 3maand in te leveren, teveel geblazen voor 2de maal in men voorwaardige periode!
                            Tis meneigen schuld en lig dus ni te klagen en te zagen van men boetes en rijverbod!
                            En ik ben dus ook geen alcoholverslaafde, mr als ge int weekend is e paar duvelkes drinkt word ge zo direkt aanzien!
                            Mijn oorspronkelijk bericht was geen aanval op iemand ofzo, mocht dit zo overkomen dan wil ik mij hierbij daarvoor verontschuldigen, als er al een bedoeling instak zou het eerder geweest zijn dat Stoffn waarschijnlijk tot de groep behoort die nooit drinkt en dan achter het stuur kruipt en zodoende wel kan pleiten voor meer controle, maar ik ken Stoffn niet en kan dus niet zeggen dat het zo is.
                            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                              Ik ben nog aant wachten om men rijbewijs 3maand in te leveren, teveel geblazen voor 2de maal in men voorwaardige periode!
                              Tis meneigen schuld en lig dus ni te klagen en te zagen van men boetes en rijverbod!
                              En ik ben dus ook geen alcoholverslaafde, mr als ge int weekend is e paar duvelkes drinkt word ge zo direkt aanzien!
                              Het is niet het feit dat je een paar duveltjes drinkt, maar dat je een paar duveltjes drinkt terwijl je al een voorwaardelijke straf hebt lopen, en dan toch nog gaat rijden en positief blaast...

                              Als je niet verslaafd was, kon je perfect geen duveltjes drinken alvorens te rijden. Het feit dat je wel blijft drinken, hoewel je weet dat je niet mag rijden en zeker niet omdat je een voorwaardelijke straf hebt, geeft aanleiding dat er precies toch een afhankelijkheid van drank is.

                              Comment


                              • op die 10jaar dat ik met firmawagens heb gereden ben ik nog nooit tegengehouden geweest om te moeten blazen. ik reed tussen 6 en 22H savonds.

                                het eerste jaar dat ik met de golf 2 reed op de E40 werd ik door een zwaantje aan een tankstation begeleid samen met ALLE autos achter mij. 1 grote auto/alcohol controle.
                                eerste keer ooit dat ik moeten blazen heb en ik reed toen al 11jaar. dat is dan ook de enigste keer gebleven. de privékm's samen met de werk km's zitten zo rond de 130 000km/jaar. t is dus niet da ik weinig rijd hé.
                                nu zit ik nog tussen de 30 en 50 000km/jaar. dus vlot geschat is dat toch al 1,5miljoen km, pakt da ge gemiddeld 90 hebt (zal wel zoveel niet zijn, mijn firmawagens zegden vroeger dat de gemiddelde snelheid van een lang traject zo een 65-70km/h is). maar we gaat het groot schatten:
                                1 500 000 / 90km/H is dus een 16 666uur op de baan.

                                veel controle??? ik denk het niet.of ik heb ze toevallig allemaal gemist :-p

                                Comment


                                • Ernet op de kaaien in Antwerpen reed er achter mij een Peugeot 307 zonder lichten.
                                  Ik flash een aantal keer met mijn mistlicht maar krijg geen reactie.
                                  Aan de volgende lichten (kruispunt Londenstraat) flash ik nog eens met mijn mistlicht.
                                  Stappen daar toch wel niet ineens twee gasten uit zeker!

                                  1 ging voor de wagen staan zodat ik niet weg kon, de andere tikte op mijn ruitje.
                                  *ruitje naar beneden*
                                  "Hee gast, zo flashen met uw mistlicht gast! Weet gij wel hoe fel dat is gast! Doe eens normaal gast!"
                                  *kijkt verwonderd*
                                  Ik: "Ik wou eigenlijk alleen maar duidelijk maken dat uw lichten niet branden."
                                  Hij: "Hee gast, ge hebt gelijk gast! Sorry gast, 'k had het niet gezien. Gij zijt ne goeie gast! Allee, Ciao hé!"

                                  De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

                                  1976 Volkswagen Kever 1200L
                                  1990 Volvo 344
                                  1991 Mercedes W124 230CE
                                  2016 Skoda Octavia van 't werk

                                  Verkocht
                                  1980 Volkswagen Derby CLS
                                  1990 Mercedes W124 230CE
                                  2008 Renault Espace 2.0 dci 130

                                  Comment


                                  • Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                    Current:
                                    1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                    1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                    Ex:
                                    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                    1976 Mercedes-Benz W123 250
                                    1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                    1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                    1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                    1980 Mercedes-Benz W123 280
                                    1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      op die 10jaar dat ik met firmawagens heb gereden ben ik nog nooit tegengehouden geweest om te moeten blazen. ik reed tussen 6 en 22H savonds.

                                      het eerste jaar dat ik met de golf 2 reed op de E40 werd ik door een zwaantje aan een tankstation begeleid samen met ALLE autos achter mij. 1 grote auto/alcohol controle.
                                      eerste keer ooit dat ik moeten blazen heb en ik reed toen al 11jaar. dat is dan ook de enigste keer gebleven. de privékm's samen met de werk km's zitten zo rond de 130 000km/jaar. t is dus niet da ik weinig rijd hé.
                                      nu zit ik nog tussen de 30 en 50 000km/jaar. dus vlot geschat is dat toch al 1,5miljoen km, pakt da ge gemiddeld 90 hebt (zal wel zoveel niet zijn, mijn firmawagens zegden vroeger dat de gemiddelde snelheid van een lang traject zo een 65-70km/h is). maar we gaat het groot schatten:
                                      1 500 000 / 90km/H is dus een 16 666uur op de baan.

                                      veel controle??? ik denk het niet.of ik heb ze toevallig allemaal gemist :-p
                                      Kan me hierbij aansluiten. Op bijna 10jaar slechts 4 keer moeten stoppen, en 3 keer moeten blazen bij 2 verschillende politiecontroles...
                                      Eén keer in België in beide richtingen op een N-weg en één keer in Nederland in dezelfde situatie, bij die tweede stop zei ik, U hebt mij net 4 minuten geleden al eens aan de andere kant laten stoppen & blazen. Oh ja "de Belg" van zonet, rijdt U maar door, dan sparen we een pijpje uit...
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Op 22 jaar nog maar 1 keer (negatief) moeten blazen
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Het is niet het feit dat je een paar duveltjes drinkt, maar dat je een paar duveltjes drinkt terwijl je al een voorwaardelijke straf hebt lopen, en dan toch nog gaat rijden en positief blaast...

                                          Als je niet verslaafd was, kon je perfect geen duveltjes drinken alvorens te rijden. Het feit dat je wel blijft drinken, hoewel je weet dat je niet mag rijden en zeker niet omdat je een voorwaardelijke straf hebt, geeft aanleiding dat er precies toch een afhankelijkheid van drank is.
                                          Ik werk 6dagen op de 7 van 6u tot 19u minstens , en als ik dan eens niet te moe ben om met men mate iets gaan te drinke gaan ik wel gene cola drinke want ik vind dat ik het wel verdient heb om is ff te profiteren en zeker als ge gezellig samen zit!
                                          OK ik zen ne levensgenieter maar ik werk ervoor en betaal genoeg belastinge etc...en die boetes daar lig ik ok ni van wakker, kwist op da moment wat ik deed en dan pak ik de gevolge erbij!
                                          Kzeg er wel bij, door de week drink ik nog geen halve pint!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X