Oorspronkelijk geplaatst door magnum
Bekijk Berichten
Als jij vindt dat men in Frankrijk, Italië, Spanje, Griekenland, Portugal, ... beter rijdt dan hier, dan scheelt er iets met uw mentaliteit en niet die van de Belgische automobilist. Duitsers zijn ook geen supermannen achter het stuur, zoals vaak wordt aangenomen en Nederlanders worden altijd maar boertiger en agressiever. Luxemburgers rijden als Fransen en Engelsen kennen hun plaats op de weg niet (nee, ook niet in Engeland). Zwitsers, Oostenrijkers en Scandinaven heb ik weinig opmerkingen over, maar al de rest zijn gewoon een stelletje onbenullen achter het stuur.
Zoals ik al zei: Belgen zijn ook geen zeer goede chauffeurs, maar het gekap op de "gemiddelde Vlaming/Belg" is pure onzin, gezien het hier echt wel goed meevalt.
Dit is misschien deels omdat ik alles vanuit een ander perspectief zie dan een automobilist, maar met de auto heb ik toch ook weinig slechte ervaringen in België, ik weet niet waar jullie allemaal rijden, maar op de snelweg heb ik van niemand last, in de steden trek ik vlot mijn plan en ook op de boerenbuiten doet niemand ambetant.
Maar wel eens aangenaam om de discussie te voeren met iemand die ook weet over wat hij praat, in plaats van iemand die elk jaar op reis gaat en het ginder plots allemaal beter vindt, gewoon omdat het anders is.
Comment