Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
    Vandaar dat Belgie het hoogste aantal dodelijke slachtoffers heeft per 1000 inwoners in Europa, zelfs dubbel zoveel als bijvoorbeeld Nederland.
    Toeval maar ik rij ook heel Europa rond,behalve Oost Euopa, en mijn ervaringen zijn dan toch geheel anders dan de uwe, de rijstijl van de Belgen is gewoonweg boertig, egocentrisch, zeer agressief en aartsgevaarlijk, niks discipline, ieder doet maar zijn eigen goesting.
    Of zou het komen doordat er steeds minder Belgen op de wegen te vinden zijn?
    Misschien eens andere factoren betrekken. Het Belgische verkeer is erg druk, in zowat elk ander land waar je op een plaats komt waar de verkeersdrukte zo sterk is als hier, is elk negatief aspect van de Belgische chauffeur, in veelvoud aanwezig. In andere landen is er nu eenmaal meer plaats. In de ongevallenstatistieken moeten ze ook eens opnemen hoeveel er veroorzaakt worden door Franse drugstoeristen en Oost-Europese vrachtwagens/bestelwagens/...
    Als jij vindt dat men in Frankrijk, Italië, Spanje, Griekenland, Portugal, ... beter rijdt dan hier, dan scheelt er iets met uw mentaliteit en niet die van de Belgische automobilist. Duitsers zijn ook geen supermannen achter het stuur, zoals vaak wordt aangenomen en Nederlanders worden altijd maar boertiger en agressiever. Luxemburgers rijden als Fransen en Engelsen kennen hun plaats op de weg niet (nee, ook niet in Engeland). Zwitsers, Oostenrijkers en Scandinaven heb ik weinig opmerkingen over, maar al de rest zijn gewoon een stelletje onbenullen achter het stuur.
    Zoals ik al zei: Belgen zijn ook geen zeer goede chauffeurs, maar het gekap op de "gemiddelde Vlaming/Belg" is pure onzin, gezien het hier echt wel goed meevalt.
    Dit is misschien deels omdat ik alles vanuit een ander perspectief zie dan een automobilist, maar met de auto heb ik toch ook weinig slechte ervaringen in België, ik weet niet waar jullie allemaal rijden, maar op de snelweg heb ik van niemand last, in de steden trek ik vlot mijn plan en ook op de boerenbuiten doet niemand ambetant.

Maar wel eens aangenaam om de discussie te voeren met iemand die ook weet over wat hij praat, in plaats van iemand die elk jaar op reis gaat en het ginder plots allemaal beter vindt, gewoon omdat het anders is.
    Last edited by |) ][ |V| ][; 29/10/2012, 20:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
      Ik ben blij dat je het in ziet. En als ik alles zo wat terug lees, was ik misschien wel wat te agressief, mijn excuses. Ge hoort gewoon zoveel gruwelverhalen waarbij alcohol de boosdoener is...
      en er zijn nu eenmaal veel die denken 'ene keer kan geen kwaad', of 'maar ik kan daar tegen', ... En dan zijn dat meestal die personen die hun elke week lazarus drinken, maar ik had niet mogen veralgemenen...

Edit ff off topic: ik zie dat ge met ne witte Leon rijdt en dat ge van scherpenheuvel zijt. Gij reed toch gisterenavond niet toevallig richting Diest op de staatsbaan..?
      Drank is de duvel op vele vlakken he
      Nee da ben ik ni geweest want klag in de zetel

Comment

• fietsers zonder lichten... vandaag 2 keer bijna iemand omver gereden gewoonweg omdat ze totaal niet zichtbaar waren. enen was een kindje van een jaarke of 10 die waarschijnlijk van de voetbaltraining kwam. de andere een mountainbiker met zwarte pak en zwart fiets zonder reflectoren.
        Last edited by ; 29/10/2012, 22:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
          xenons is iets anders, maar imo is xenon ook overbodig in het echte donker, xenon is enkel goed om het straatlicht te overschijnen
          Ik zie op pikzwarte banen nochtans veel meer dan de wagens met gewone lichten die hun pharen moeten aansteken.
          Van toen tot nu:

MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
          #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
          #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
          #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
          #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
          #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
          #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glitchdj Bekijk Berichten
            Ik zie op pikzwarte banen nochtans veel meer dan de wagens met gewone lichten die hun pharen moeten aansteken.
            true, heb eens vergeleken met onze pa zijn xenon. is effectief een enorm verschil.
            reiken veel verder, reflecteren veel beter en licht is veel helderder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
              true, heb eens vergeleken met onze pa zijn xenon. is effectief een enorm verschil.
              reiken veel verder, reflecteren veel beter en licht is veel helderder
              Als je dit als tegenligger tegenkomt vind ik ook wel dat dit verblindt. Of als ze vlak achter je rijden en je kijkt in je achteruitkijkspiegel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
                Als je dit als tegenligger tegenkomt vind ik ook wel dat dit verblindt. Of als ze vlak achter je rijden en je kijkt in je achteruitkijkspiegel...
                In tegenstelling tot die Xenon kan ik mijn pharen dimmen als er een tegenligger komt

En als het pikdonker is, moet je maar trager rijden (lees : je houden aan de toegelaten snelheid ). Trouwens : waar in Vlaanderen is het echt donker genoeg? Xenon schijnt over de straatverlichting, waardoor je een vals gevoel van zichtbaarheid hebt.

Nu ik zie ook het verschil wel tussen mijn Ford en mijn oldtimer : die oldtimer geeft weinig licht, zelfs met de phares op. Beste bewijs daarvoor : het verklikkerlichtje van de phares was kapot in mijn oldtimer. Ik reed rond met mijn phares op (ik wist het niet) en er heeft NIEMAND geflikkerd met de lichten dat ik hun aan het verblinden was. Ik had het door in de garage, toen ik mijn phares wou aansteken om beter het sleutelgat te zien.

Comment

• Er is dan ook een grote overgang geweest tussen de gloeilampjes (op uw oldtimer) en halogeen lampen op de wat modernere wagens, nu zien we weer een vooruitgang met de xenon lampen en zelfs met de ledverlichting (welke het uiteindelijk zal halen is me nog niet helemaal duidelijk, of xenon zal veralgemeend worden naar alle wagens of dat ze in de toekomst toch maar allemaal naar led zullen overstappen).
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

In tegenstelling tot die Xenon kan ik mijn pharen dimmen als er een tegenligger komt

En als het pikdonker is, moet je maar trager rijden (lees : je houden aan de toegelaten snelheid ). Trouwens : waar in Vlaanderen is het echt donker genoeg? Xenon schijnt over de straatverlichting, waardoor je een vals gevoel van zichtbaarheid hebt.
                    Waarom insinueer je dat ik mij niet houd aan de toegelaten snelheid op donkere wegen? Ik zie trouwens ook geen reden om trager te rijden dan de toegelaten snelheid, ik zie voldoende. Trouwens, kom je wel eens in de kempen? Donkere wegen (lees onverlicht) genoeg hoor.
                    Last edited by Glitchdj; 30/10/2012, 11:56.
                    Van toen tot nu:

#5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
                    #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design

Comment

Waarom insinueer je dat ik mij niet houd aan de toegelaten snelheid op donkere wegen? Ik zie trouwens ook geen reden om trager te rijden dan de toegelaten snelheid, ik zie voldoende. Trouwens, kom je wel eens in de kempen? Donkere wegen (lees onverlicht) genoeg hoor.
                      Als je niet genoeg ziet in het donker, rij je meestal te snel Of je lichten staan niet of je bent nachtblind, ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
                        soms heb ik er last van, bijna nooit... als je je fixeert op die "kut xenon" kijk je vaken naar die lichten waardoor ze je juist verblinden.

iets anders:
                        valt me op dat er steeds minder mensen de betekenis kennen van een volle witte lijn

Comment

• Er is niks mis met xenon, en eens je vaak met xenon 's nachts rijdt, wens je niks anders meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Er is niks mis met xenon, en eens je vaak met xenon 's nachts rijdt, wens je niks anders meer.
                            Echt he!
                            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Er is niks mis met xenon, en eens je vaak met xenon 's nachts rijdt, wens je niks anders meer.
                              beetje zelfde als vermogen dus : eens je gewent bent aan 140+ pk is het ook moeilijk om terug te keren naar 90.

Comment

• Je parkeerkaart per ongeluk 1u later zetten en daarvoor een boete van 25€ krijgen,iedereen kan toch eens missen zeker...pfff
                                Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

Als je niet genoeg ziet in het donker, rij je meestal te snel Of je lichten staan niet of je bent nachtblind, ...
                                  Ok... En waar heb ik dan gezegd dat ik niet genoeg zie?
                                  Last edited by Glitchdj; 30/10/2012, 21:21.
                                  Van toen tot nu:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                                    Allee merci
                                    Ik ben zelf voorstander voor een alcoholslot standaard te laten plaatsen in de wagen dan is 0,0 promille al teveel en kunnen er geen misverstanden meer komen van oei ik dacht dat ik ni teveel ophad!
                                    Kheb mezelf mss verkeerd uitgedrukt in hetgeen ik wou bedoelen van het drinken, kwou totaal ni goedpraten da je mag drinken met de wagen he!
                                    +1, Ik ben ook van mening dat drank en rijden niet samengaan. Al zal deze oplossing niet technisch haalbaar zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                      Er is dan ook een grote overgang geweest tussen de gloeilampjes (op uw oldtimer) en halogeen lampen op de wat modernere wagens, nu zien we weer een vooruitgang met de xenon lampen en zelfs met de ledverlichting (welke het uiteindelijk zal halen is me nog niet helemaal duidelijk, of xenon zal veralgemeend worden naar alle wagens of dat ze in de toekomst toch maar allemaal naar led zullen overstappen).
                                      ik heb H4 lampjes zitten in die oldtimer

En ik heb gisteren in het donker gereden. Echt donker noem ik het toch niet : ik had zo een prachtige gloed van lichtverstrooiing.

Comment

ik heb H4 lampjes zitten in die oldtimer

En ik heb gisteren in het donker gereden. Echt donker noem ik het toch niet : ik had zo een prachtige gloed van lichtverstrooiing.
                                        Dan zou het natuurlijk kunnen zijn dat op uw oldtimer de spiegel wat mat geworden is, of het glas wat minder doorlatend geworden is. Bij sommige oudere wagens kon je het glas van de spiegel halen en kon je het dus zo opnieuw wat "bijwerken"/kuisen, misschien eens kijken of het op uw oldtimer niet mogelijk is.
                                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                          Dan zou het natuurlijk kunnen zijn dat op uw oldtimer de spiegel wat mat geworden is, of het glas wat minder doorlatend geworden is. Bij sommige oudere wagens kon je het glas van de spiegel halen en kon je het dus zo opnieuw wat "bijwerken"/kuisen, misschien eens kijken of het op uw oldtimer niet mogelijk is.
                                          helaas : nieuwe spiegel, glas is redelijk. Ligt aan constructie. De vierkantige geven meer licht. Tja : ik lig er niet wakker van : het is een oldtimer voor iets.

Comment

Working...
                                          X