Mijn ergernis: linksrijders die, terwijl je duidelijk zichtbaar langs rechts gaat passeren, ineens plots naar rechts willen. En dan teken doen dat je zot bent.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sternn Bekijk BerichtenMijn ergernis: linksrijders die, terwijl je duidelijk zichtbaar langs rechts gaat passeren, ineens plots naar rechts willen. En dan teken doen dat je zot bent.Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)
Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)
Seat Ibiza Evo2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenop mij ook nooit als ik rechts voorbijsteek
- 80 percent laat zich voorbijsteken zonder meer
- 9 percent flikkert
- 9 percent begint ineens op te trekken
- 2 percent, ik zal het andersverkeersvaliden noemen, smijt zich plots voor u of andere idioterie
groeten
Jan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sternn Bekijk Berichtenandersverkeersvaliden__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk BerichtenGisteren nog eens Antwerpen-Mechelen moeten doen via de E19, pff hoeveel links-middenplakkers.
Kwas vergeten hoe erg het was
https://www.youtube.com/watch?v=D6abyL-eQmY
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk BerichtenGisteren nog eens Antwerpen-Mechelen moeten doen via de E19, pff hoeveel links-middenplakkers.
Kwas vergeten hoe erg het was
https://www.youtube.com/watch?v=D6abyL-eQmY
Comment
-
ik zou mij gewoon niet veilig voelen op het middenvak! langs beide kanten voorbijgestoken worden etc..op het rechtse vak kan je alleen maar langs links voorbijgestoken worden en op het linkse vak steek je iedereen voorbij zodat je in beide gevallen maar 1 kant in het oog moet houden. Op het middenvak moet je rekening houden met verkeer dat langs 2 kanten kan passeren, al betwijfel ik dat deze middenplakkers hoe dan ook rekening houden met het verkeer rondom hen, laat staan dat ze zich er al van bewust zijn dat ze met een auto aan het rijden zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichtenik zou mij gewoon niet veilig voelen op het middenvak! langs beide kanten voorbijgestoken worden etc..op het rechtse vak kan je alleen maar langs links voorbijgestoken worden en op het linkse vak steek je iedereen voorbij zodat je in beide gevallen maar 1 kant in het oog moet houden. Op het middenvak moet je rekening houden met verkeer dat langs 2 kanten kan passeren, al betwijfel ik dat deze middenplakkers hoe dan ook rekening houden met het verkeer rondom hen, laat staan dat ze zich er al van bewust zijn dat ze met een auto aan het rijden zijn
Ook nog, de k*twijven in de Twingo die vannacht van de parking van de Carré kwamen en in één ruk drie rijstroken over kwamen. Ik was al van het eerste vak opgeschoven naar het midden vak om haar ruimte te geven, omdat die bleef komen reed ik vervolgens ook al op het linker rijvak. Moest met de lichten flashen waarna ze opschrok even terug naar rechts ging om onmiddellijk achter mij terug het linkse vak op te zoeken. Aan de eerst volgende lichten moesten ze nog wat onnozel doen ook.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Ik denk dat er ook nog een andere verklaring is, afgeleid uit wat ik zie.
Iemand die niet in zijn spiegels kijkt, behalve net voor hij een maneuver moet doen, weet niet wat er rond hem gebeurt. Als zo iemand op het eerste vak rijdt, wordt die steeds geconfronteerd door tragere vrachtwagens en wordt die in zijn "gewone vooruitrijden" gehinderd en moet verdorie toch naar het andere vak. O jee, veel te laat in die spiegels kijken, en dan uiteraard er niet meer tussen kunnen of durven. Remmen. Gefrustreerd dat ze niet naar het tweede vak kunnen. En dan ineens kunnen ze wel en volle petrol voorbij. En blijven rijden op dat tweede, mee met de kudde aan een fluctuerende 110-120-130 km/u. Want die gaan dan ook niet meer naar het derde vak.
Voordeel is, je kan perfect zien wanneer ze de autosnelweg gaan verlaten: 1 a 1,5 km voor een afrit hangen ze achter een vrachtwagen.
Een soort gemakzucht dus, ontstaan uit de frustratie die ze oplopen door niet genoeg met het verkeer bezig te zijn.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Akkoord, maar soms zoude toch eens een rechtse kaakslag willen bovenhalen om er wat verstand in te duwen.
Overigens heb ik ook al gemerkt dat de mensen die u afsnijden, middelvingers tonen en andere rariteiten doen exponentieel stijgen naarmate het merk van uw wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenIk denk dat er ook nog een andere verklaring is, afgeleid uit wat ik zie.
Iemand die niet in zijn spiegels kijkt, behalve net voor hij een maneuver moet doen, weet niet wat er rond hem gebeurt. Als zo iemand op het eerste vak rijdt, wordt die steeds geconfronteerd door tragere vrachtwagens en wordt die in zijn "gewone vooruitrijden" gehinderd en moet verdorie toch naar het andere vak. O jee, veel te laat in die spiegels kijken, en dan uiteraard er niet meer tussen kunnen of durven. Remmen. Gefrustreerd dat ze niet naar het tweede vak kunnen. En dan ineens kunnen ze wel en volle petrol voorbij. En blijven rijden op dat tweede, mee met de kudde aan een fluctuerende 110-120-130 km/u. Want die gaan dan ook niet meer naar het derde vak.
Voordeel is, je kan perfect zien wanneer ze de autosnelweg gaan verlaten: 1 a 1,5 km voor een afrit hangen ze achter een vrachtwagen.
Een soort gemakzucht dus, ontstaan uit de frustratie die ze oplopen door niet genoeg met het verkeer bezig te zijn.
Ergens versta ik dat wel dat niet beroepschauffeurs daar niet mee bezig zijn. Autorijden is voor de meesten dan ook een gewone "simpele" noodgedwongen bezigheid. Heb dan ook respect voor de "gewone" chauffeur die wel zijn best doet om zich een beetje in te leven in het verkeer en de regels tracht te volgen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Daarnet rijdt ik door de bebouwde kom gewoon braafjes tegen de maximumsnelheid, komt er een nieuwe 5 reeks touring keihard op mijn bumper zitten, om mij dan als een gek voorbij te steken. Is dat nu puur omdat er een L ophangt ofwat?Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk BerichtenDaarnet rijdt ik door de bebouwde kom gewoon braafjes tegen de maximumsnelheid, komt er een nieuwe 5 reeks touring keihard op mijn bumper zitten, om mij dan als een gek voorbij te steken. Is dat nu puur omdat er een L ophangt ofwat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk BerichtenOf gewoon omdat hij gepresseerd is?
Dat is een erg gevaarlijke baan daar, onlangs is daar nog een fietser doodgereden...Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
Comment