Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Beter in je binnenspiegel kijken dan had je die lichtbak bovenop die auto gezien, daar stond toch duidelijk op dat die 'gepresseerd' was.

    Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
      Beter in je binnenspiegel kijken dan had je die lichtbak bovenop die auto gezien, daar stond toch duidelijk op dat die 'gepresseerd' was.

      Ik had hem al gezien in m'n binnespiegel, heel de tijd op m'n bumper zitten. Ik blijf gewoon braafjes 50 rijden.
      Waarna hij me gelijk een gek voorbij stoof.
      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
      Current:
      1987 Mercedes-Benz W124 200D
      1979 Mercedes-Benz W123 280E
      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
      Ex:
      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
      1976 Mercedes-Benz W123 250
      1987 Mercedes-Benz W124 230E

      1979 Mercedes-Benz W123 300d
      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

      1990 Mercedes-Benz C124 300CE
      1980 Mercedes-Benz W123 280
      1989 Mercedes-Benz W124 230E

      Comment


      • Is er een verandering in de wegcode dat voorrang van rechts niet meer telt waar niets staat aangeduid en je dan gefrustreerd je hand moet opsteken als iemand toch zijn terechte voorrang neemt?

        Comment


        • ik vind de verandering in wegcode, ttz dat rechts steeds meeer zijn voorrang terecht opEIST, goed

          veel oude belgen, of ouderen-snelleren van geest vinden vaak dat de 'hoofdbaan' voorrang heeft

          Comment


          • Ik merk dat hier in het tot tien jaar geleden voorrang-van-rechts-negerende West-Vlaanderen sinds de verandering van de regel steeds meer mensen hem gaan nemen. Wat idd goed is.
            Dan heb je uiteraard nog onwetende uitzonderingen.
            __________________________

            2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
              Ja. Ook al enkele keren voorgehad. Bij mij 2x met een monovolume (VW Sharan & Chrysler Voyager). Tot als we optrekken bij een rood licht... Ik blijf erbij, met een automaat ben je gewoon sneller als met een manuele.
              Een klassieke automaat is nooit sneller dan manueel,neem exact 2 dezelde auto's de een met automaat en de andere manueel,die met automaat zal je niet oversteken bij een 'stoplichtsprintje'..
              Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

              Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

              Seat Ibiza Evo2 ​

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                Een klassieke automaat is nooit sneller dan manueel,neem exact 2 dezelde auto's de een met automaat en de andere manueel,die met automaat zal je niet oversteken bij een 'stoplichtsprintje'..
                In theorie heb je gelijk.

                In een praktijksituatie zal het afhangen van de schakelkunsten van de bestuurder van de manuele schakelbak.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Jep en bij moderne automaten ga je met schakelbak (man) toch ferm uit u pijp moeten komen


                  Sent from my iPad 3 using Tapatalk

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                    Een klassieke automaat is nooit sneller dan manueel,neem exact 2 dezelde auto's de een met automaat en de andere manueel,die met automaat zal je niet oversteken bij een 'stoplichtsprintje'..
                    Zoals hierboven al gezegd: in theorie heb je zeker gelijk. Alhoewel: de nieuwe automatische 7 traps versnellingsbakken van Mercedes en 8-traps van BMW zijn sneller dan een manuele, ongeacht de bestuurder.

                    Maar in de praktijk zijn er weinig mensen die de tijd uit het boekje kunnen behalen met een manuele denk ik.

                    Comment


                    • t voordeel van automaat is, dat je alreeds gekoppeld bent en dus gas kan geven terwijl je met 1 voet op de rem staat.
                      het moment dat het groen springt, is een automaat sneller weg, bij het tussenschakelen hangt het van de chauffeur af.

                      ook hebben automaten een andere manier van overhouden waardoor je met minder versnellingen kan rondkomen (er zit ook een slip op de koppeling). mijn dodge heeft maar 3 versnellingen nodig om van 0-140 te gaan en dan zit ik op einde van mijn toeren van de motor (zijnde 4000rpm) vanaf een 30km/h zit ik al in de hoogste versnelling. k vind dat een serieus bereik, van 30 tot 140km/h in 1 versnelling. de 4de bij een automaat is dan meestal ook een electrische overdrive die er extra bijhangt.

                      ik heb destijds met de audi van men ouders gereden (2.5V6 en een soort van semi automaat). je kon er manueel mee schakelen, of volledig automatisch.
                      als je daarmee snel vertrok, ging de auto naar 3000rpm en bleef daar ook staan, terwijl de auto vol optrok.
                      je kon die ook dwingen op manueel, en dan gewoon weigeren te schakelen. op het maximum toerental schakelde de bak dan gewoon zelf maar door. kon je optimaal optrekken tot het einde. dit kan je bij manueel enkel als je dan ook exact weet op welk toerental je motor ermee ophoud. de tijd dat een mechanische automaatbak hopen vermogen slikte van de motor om te blijven werken is ook voorbij (bij mijn 1.3 automaat escort van 1978 was dit dik 10%, niet zo leuk als je dan maar 50pk hebt in de motor)

                      Comment


                      • corvette kopen hé, gaat in eerste versnelling tot 107km/u

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                          duisternis + regen = achtermistlichten volgens velen

                          edit:
                          vergeten erbij te vermelden dat je dan ook nog 90 moet rijden op het middenvak ipv op het lege rechtervak
                          En bij voorkeur voormistlichten aansteken in combinatie met je stadslichten.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                          Liever een mistlamp dan helemaal geen verlichting.
                          Hoeveel mensen ik gisteren tegemoet reed zonder verlichting terwijl het al goed donker was, ontelbaar.

                          Levensgevaarlijk maarja..
                          Hoort bij hetzelfde.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                          Ik denk dat er ook nog een andere verklaring is, afgeleid uit wat ik zie.

                          Iemand die niet in zijn spiegels kijkt, behalve net voor hij een maneuver moet doen, weet niet wat er rond hem gebeurt. Als zo iemand op het eerste vak rijdt, wordt die steeds geconfronteerd door tragere vrachtwagens en wordt die in zijn "gewone vooruitrijden" gehinderd en moet verdorie toch naar het andere vak. O jee, veel te laat in die spiegels kijken, en dan uiteraard er niet meer tussen kunnen of durven. Remmen. Gefrustreerd dat ze niet naar het tweede vak kunnen. En dan ineens kunnen ze wel en volle petrol voorbij. En blijven rijden op dat tweede, mee met de kudde aan een fluctuerende 110-120-130 km/u. Want die gaan dan ook niet meer naar het derde vak.
                          Voordeel is, je kan perfect zien wanneer ze de autosnelweg gaan verlaten: 1 a 1,5 km voor een afrit hangen ze achter een vrachtwagen.

                          Een soort gemakzucht dus, ontstaan uit de frustratie die ze oplopen door niet genoeg met het verkeer bezig te zijn.
                          helaas wel waarheid.

                          Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Klopt inderdaad, perfecte beschrijving van een verkeerssituatie.
                          Ergens versta ik dat wel dat niet beroepschauffeurs daar niet mee bezig zijn. Autorijden is voor de meesten dan ook een gewone "simpele" noodgedwongen bezigheid. Heb dan ook respect voor de "gewone" chauffeur die wel zijn best doet om zich een beetje in te leven in het verkeer en de regels tracht te volgen.
                          Als je geen roerei kan maken ben je een debiel. Ze smijten je om de oren met kookprogramma's zodat je jezelf dan ook daadwerkelijk als een debiel begint te voelen als je roerei opnieuw aanbakt.
                          Maar dan vertrekken vanop je oprit om naar de frituur te gaan zonder ook maar te kijken of er iemand op straat reed, is dan wel perfect aanvaardbaar. Gekke wereld

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                            Als je geen roerei kan maken ben je een debiel. Ze smijten je om de oren met kookprogramma's zodat je jezelf dan ook daadwerkelijk als een debiel begint te voelen als je roerei opnieuw aanbakt.

                            Hallo
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                              Hallo
                              welkom, je vergeet wel het tweede zinnetje.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                Als je geen roerei kan maken ben je een debiel. Ze smijten je om de oren met kookprogramma's zodat je jezelf dan ook daadwerkelijk als een debiel begint te voelen als je roerei opnieuw aanbakt.
                                Ah, dat is dus de reden dat mijne pa niet naar die kookprogramma's wilt kijken.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Piet Huysentruyt kan geen eieren koken. Voor de rest kan hij wel commentaar zitten geven op anderen.

                                  Comment


                                  • Ik kan niks koken. Spaghetti koken mislukt, eieren breken met schaal en al de pan in, pizza in de microgolf is steevast te koud OF aangebrand, de friteuse mag ik zelfs niet meer aanraken thuis

                                    Maar dat is niet erg. Mijn vrouw kan goed koken.
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                      Piet Huysentruyt kan geen eieren koken. Voor de rest kan hij wel commentaar zitten geven op anderen.
                                      Huysentruyt verbetert wel de fouten die de mensen maken en legt uit waarom hun recept mislukt. Op eigen vraag van die mensen. Iets mis mee?

                                      Comment


                                      • De domste zelfmoordmotard ooit ontmoet vandaag. Een groen spel, op de R2. Er stond file en het rechterrijvak viel plots weg, ik kijk in spiegel, zie auto naast mijn trailer en zet mijn pinker op naar links. De auto stopt om me tussen te laten (danke meneer), en ik begin schuiven. Plots komt daar een motard tussen de files aan veel te hoge snelheid, ik zie hem nog op tijd en laat hem nog passeren voor ik van vak verander. Ipv normaal te doen en te bedanken, of gewoon blij te zijn dat ik hem nog kon zien met zijn idiote gedrag, komt hij claxonnerend voorbij, ik krijg een middenvinger te zien en als ik uiteindelijk op het linkervak zit blijft hij voor me rijden, wild gebarend dat ik zot ben en moet kijken. Ik steek mijn duim eens omhoog, en dat vond hij de aanleiding om eens zijn remmen in te duwen. Onvoorstelbaar, welke mongool gaat nu een camion brakechecken met zijn moto?
                                        Ik maak altijd plek voor moto's, het gebeurt me zelden of nooit dat ik er een niet zie aankomen, maar dit soort crapuul zorgt er voor dat sommige mensen dit niet meer doen. Ik kon zijn gezicht zien toen hij achter hem keek, zag er een kerel uit van vooraan de 20, en had een nieuwe nrplaat. Iets doet me vermoeden dat het een klakske was dat zijn brommer net had ingeruild voor iets straffer, maar dat hij er niet te lang van zal genieten.

                                        Comment


                                        • helaas zijn het zulke pipo´s die de naam van motorrijders om zeep helpen. Aangezien die zo slim was om voor je te remmen zegt het al veel over het IQ dat in zijn helm zit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X