Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
klopt, en mensen die op de binnenbaan zitten op rond punt denken altijd dat iedereen dezelfde afrit als hen moet hebben en rijden gewoon in je flank omdat jij er niet afmoet
Dat komt omdat mensen niet weten hoe ze een dubbele rotonde veilig moeten nemen.
Dat komt omdat mensen niet weten hoe ze een dubbele rotonde veilig moeten nemen.
dus de mensen op het buitenvak moeten maar remmen voor de mensen die op het binnenvak een afslag willen nemen?
dubbele rotonde is niet altijd gelijk aan een dubbele afslag. als je een beetje inzicht hebt zie je zelf (als persoon op het binnenvak) of je veilig voor de persoon in kwestie kan invoegen
dus de mensen op het buitenvak moeten maar remmen voor de mensen die op het binnenvak een afslag willen nemen?
dubbele rotonde is niet altijd gelijk aan een dubbele afslag. als je een beetje inzicht hebt zie je zelf (als persoon op het binnenvak) of je veilig voor de persoon in kwestie kan invoegen
Maar als jij er dan nog niet af moet, waarom rij je dan op het buitenste vak?
Maar als jij er dan nog niet af moet, waarom rij je dan op het buitenste vak?
ff schetsen:
ik kom aan rotonde, alleen auto's op binnenbaan.
2 vakken om rotonde op te rijden, uiteraard linkervak op binnenbaan en rechtervak op buitenbaan.
1 vak om eraf te rijden.
Ik rij rotonde op op buitenbaan (stond rechts), auto's voegen in voor en achter me op rotonde behalve één persoon die op het binnenvak blijft en zonder pinken, kijken naar rechts komt.
tja... kon de persoon in kwestie niet boeien, was een bedrijfswagen zei hij.
is daar normaal btw van zo in te voegen, anders blijf je staat aan die rotondes. (2 na elkaar binnen de 2km)
ken niemand die van het linkervak een rotonde oprijdt op de buitenbaan of je ramt heel de file
Bij mij in de buurt was er een baan van zone 50, iedereen reed er 70 of meer. Ze hebben die baan 9 maand afgesloten om helemaal te vernieuwen. Het is nu een zone 70 geworden en dan gaat iedereen 50 rijden
Mijn grootste hekelpunt....mensen die in de donkere enkel met standlichten rijden!!
Faren en doen maar nijet rustig blijven voort rijden met hun miezerige standlichten!!
Daar zouden ze zware boetes op mogen zetten!!
Mijn grootste hekelpunt....mensen die in de donkere enkel met standlichten rijden!!
Faren en doen maar nijet rustig blijven voort rijden met hun miezerige standlichten!!
Daar zouden ze zware boetes op mogen zetten!!
Grtz
Net zoals met kapotte lichten rondrijden. Zo rijden er echt veel rond tegenwoordig, dat valt echt op.
Geen voorstander van zware boetes. Liever een rijbewijs met punten zodat slechte chauffeurs vanzelf uit het straatbeeld verdwijnen. (voor een tijdje dan toch)
Geen voorstander van zware boetes. Liever een rijbewijs met punten zodat slechte chauffeurs vanzelf uit het straatbeeld verdwijnen. (voor een tijdje dan toch)
Gisterenmiddag eentje voor mij die pertinent weigerde zijn richtingaanwijzers te gebruiken. Noch als hij van een zijstraat op een hoofdweg terecht kwam, noch als het van een hoofdweg op een zijstraat was.
En gisteravond eentje met wel érg slecht afgestelde koplampen. Hij reed op de E17 en de N60 een paar keer achter mij en zelfs met de binnenspiegelverduiserting aan, merkte ik nog héél goed dat er teveel licht van achter mij kwam. Zijn grootlichten stonden niet aan.
Voorstander van de zware boetes. En het lijstje mag van mij nog iets langer zijn:
- Kapotte lichten
- Onnodig links rijden
- Richtingsaanwijzer niet gebruiken bij invoegen/afslaan/...
ipv ons altijd te kl*ten met snelheidscontroles...
We hoeven ook niet te overdrijven. Kapot licht weet je vaak zelf niet eens, zeker niet als het achteraan is. Nieuwe wagens geven tegenwoordig een melding op de boordcomputer als er een lamp springt, maar dat is toch maar een vrij recent iets.
Dat merk je inderdaad niet meteen, want eerlijk gezegd heb ik het ook wel af en toe zitten dat ik ergens aankom.
Vervolgens motor uitschakel en lichten uitdoe, wat een automatisme is.
Dat ik daarna terug instap en mijn lichten niet aandoe omdat ik er niet aan denk en dat de weg zo overbelicht is van allerhande lampen die overal hangen. Meestal merk ik het dan wel op omdat mijn dashboard niet verlicht is, maar ik zie het niet door een gebrek aan licht.
Mijn grootste hekelpunt....mensen die in de donkere enkel met standlichten rijden!!
Faren en doen maar nijet rustig blijven voort rijden met hun miezerige standlichten!!
Daar zouden ze zware boetes op mogen zetten!!
Nieuwe wagens geven tegenwoordig een melding op de boordcomputer als er een lamp springt, maar dat is toch maar een vrij recent iets.
Onze Volvo 244 uit '83 gaf het aan als er een lichtje stuk was. Zo heel recent is het dus ook niet.
Maar het is een feit, af en toe spreek ik iemand aan met een kapot achterlicht en dan wist ie ook van niets.
De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Comment