Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Overigens heb ik ook een ergernis hoewel die mensen wettelijk niks mis doen...

Ik tank regelmatig bij dezelfde pomp. De naft staat er belachelijk goedkoop, daarmee.

Maar dat tankstation heeft 4 pompen. 2 met Euro95 en diesel, en 2 met Euro95, Euro98 en diesel. Mijn brommer vereist Euro98. Maar ik moet regelmatig wachten tot een van de twee venten met zijn dieselende leasekar klaar is met tanken, want mensen verrekken het om die andere pomp te gebruiken waar geen Euro98 beschikbaar is, maar wel diesel.
    Dat heb ik elke morgen met de camion. 2 pompen met 95, 98, diesel en diesel hoog debiet en 4 met 95, 98 en diesel. Als er twee auto's staan, staan ze elk aan een hoog debiet pomp.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Blijkbaar zijn gele lichten ook terug in. Volgens mij is de oorlog toch al ffkes gedaan!
      wat is probleem? is wettelijk toegelaten

en dit in tegenstelling tot vele vrachtwagens die "sier-verlichting" aanbrengen, die niet is toegelaten en de laatste tijd meer en meer BLAUWE LEDS die totaal verboden zijn, behalve voor specifieke voertuigen
      ook witte blisters (heel fel blauw-wit licht) op tractors (ipv of samen) met oranje zwaailicht, eerste zijn verboden, 2e verplicht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
        Dat heb ik elke morgen met de camion. 2 pompen met 95, 98, diesel en diesel hoog debiet en 4 met 95, 98 en diesel. Als er twee auto's staan, staan ze elk aan een hoog debiet pomp.
        Wablieft ? tankt gij elke dag met uwe camion ? Zit daar een tankske van 100l onder ofzo ?
        Wij rijden hier met dubbele tanks een volle week in't binnenland zonder te moeten tanken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
          ergernis van de laatste 2 dagen. Bij druk verkeer waar mensen moeten invoegen die weigeren te ritsen en je er niet tussenlaten. Is nochtans niks moeilijks aan
          Rits je op 100 meter van de versmalling of rij je helemaal tot op het einde?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Commander Bekijk Berichten
            Wablieft ? tankt gij elke dag met uwe camion ? Zit daar een tankske van 100l onder ofzo ?
            Wij rijden hier met dubbele tanks een volle week in't binnenland zonder te moeten tanken.
            Ik kan ook langer weg, maar ik tank gewoon elke dag 250 liter ongeveer. Ik tank elke keer als ik daar passeer (ligt tussen ons bedrijf en snelweg), omdat ik de camion regelmatig thuis zet en dan niet kan gaan tanken. Dus elke ochtend vol doen, als ik hem dan eens paar dagen thuis moet zetten, kom ik niet in de problemen.
            Vroeger had ik ook dubbele tanks, 2x700 liter, nu maar 1 meer.

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
            wat is probleem? is wettelijk toegelaten

en dit in tegenstelling tot vele vrachtwagens die "sier-verlichting" aanbrengen, die niet is toegelaten en de laatste tijd meer en meer BLAUWE LEDS die totaal verboden zijn, behalve voor specifieke voertuigen
            ook witte blisters (heel fel blauw-wit licht) op tractors (ipv of samen) met oranje zwaailicht, eerste zijn verboden, 2e verplicht
            Ergert ge u aan sierverlichting (de niet-blauwe, want de blauwe is inderdaad verwarrend) of is het een vaststelling?

Mijn camion is ook schoon versierd met veel lichten, alleen kan men er niks van zeggen, daar alles door de Volvo fabriek geplaatst en geleverd is. Leds in grille, spiegels, voorbumper, rond de laadbak aan zij- en achterkant (zowel camion als remorque), 14 verstralers, verlichte reclame in het dak, ... Allemaal af fabriek en niets nadien geplaatst. Noch keuring, noch politie kan of zal er ooit iets van zeggen.
            Uiteraard allemaal witte verlichting, die blauwe is dus inderdaad verwarrend.

Ik ken er nog die zich storen daaraan, maar ik snap niet waarom eerlijk gezegd. Het stoort niet en het oogt mooi om 's nachts op de snelweg versierde trucks te zien. En ik zet er geld op dat niemand het verschil kan zien tussen een versierde truck die af fabriek zo is, of een die nadien zo gezet is, dus zich storen aan de "illegaliteit" er van is nonsens.
            Last edited by |) ][ |V| ][; 15/11/2012, 22:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              ...tekst...

Comment

• Dat is een Amerikaan en daar mag dat misschien!

Comment

• In Noord-Amerika zie je eigenlijk nauwelijks trucks die versierd zijn met lichten... Wat hier blauwe leds zijn, is daar chroom.

Comment

• Veel mooier dan al die lichtjes :

+

Comment

• Knappe airbrush op die vrachtwagen.

Gisteren ene met een witte GSIII die rap van rijstrook wilde wisselen toen hij in de file stil stond achter een BMW 5-touring. Gevolg: hij had de hoek van de bumpers mee. Ik kon mijn lach niet inhouden. Hopelijk kom ik er straks zo gene tegen als ik met de moto door de file naar huis rij.

Comment

ik rij helemaal tot het einde
                        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                          Is bij wet verboden, dus zou ik niet aanraden. Zorg dat de fout bij de ander blijft en niet gedeeld moet worden.
                          Een beetje een laat antwoord, maar toch nog even reageren. Iemand niet laten inhalen heb ik nog maar twee keer gedaan hoor, maar ze waren mij echt aan het pushen (lees: bumperkleven en/of pharen zonder reden). Twee keer op drie jaar. Valt dus nogal mee. Ik maak daar zeker geen gewoonte van. Ik reed trouwens twee maal aan de wettelijke snelheid (niet trager of sneller), trok op toen ze mij inhaalden en liet mij dan weer tot de wettelijke snelheid zakken (resp. 50 en 70 km/h).
                          Het komt er gewoon op neer dat ik daar zeker geen gewoonte van maak, maar op het moment zelf was het wel leuk dat het kon. En zeker leuker dan mij te zitten opjagen in een idioot die achter mij hangt.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• In de pre-roetfilter tijd kon je zo'n klevers nog wel eens in een roetgordijn hullen. Altijd lachen. De oude Audi 5-cilinder die in de eerste A6 en ook in de S/V70 zat was daar uitermate geschikt voor.
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                              Moet ge maar eens uittellen hoeveel zware overtredingen ge daarmee begaat...
                              Als zo ene achter mij hangt rij ik gewoon verder zoals normaal... Laat die gast maar doen hé, voor't zelfde geld is dat een vader opweg met zijn kind naar het ziekenhuis.

Waarom moet iedereen toch steeds een hoop kloterij uit gaan halen die op zich irritanter is, en bovendien strafbaar. Negeren en laten doen...
                              Zoals gezegd: twee keer op drie jaar. Dat iemand mij wil inhalen, kan mij totaal niet schelen hoor. Het ging overduidelijk over twee opgefokte kerels die mij een lesje wouden leren. Niet dus.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Als ge niks intressants te vertellen hebt dan zegt ge beter niks!

Het was op een drukke baan, de weg van Hasselt naar Tongeren
                                Begin dan geen onnozele posten te openen eh vent en denk niet altijd dat er maar éne slimmerik op de baan is, in casu jijzelf. Wat moet zo'n buschauffeur volgens u doen als hij in panne valt op een ongelukkige plaats ? Zijn bus oppakken en ergens anders gaan zetten of aan zijn eventuele passagiers vragen om hem weg te duwen ?? Slim gezien van u. Proficiat.
                                Last edited by ; 16/11/2012, 19:05.

Comment

• Deze namiddag rond 15u00 was het weer van dattum ,Bomma met de kleinkinderen op de achterbank met de lichten aan,ok was een beetje duister ,maar toch wel weer met het achtermistlicht aan zeker ....als je dan teken doet kunnen ze je zo schaapachtig aankijken hé...

Comment

• Vandaag op de E17 te Haasdonk, richting Anwerpen. Witte Peugeot rijdt op rechterrijvak aan erg lage snelheid. Ik haal ze in. Ze geeft gas bij als ik er bijna voorbij ben en komt gesticulerend rechts voorbij. Ik ga terug rechts en faar. Een km verder opnieuw hetzelfde, ik faar en claxonneer. Plots komt er een bord omhoog: "Politie".
                                    Ik was niet kwaad, ik was die grens al lang voorbij op dat moment. Degoutant. Geweigerd van te betalen en die geit ging het opsturen naar de baas. Baas ingelicht en die gaat het gewoon terugsturen. Echt zwaar gedegouteerd ben ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                      Veel mooier dan al die lichtjes :

+
                                      Dat is eigen smaak, ik hou niet van paintbrush. Ik heb liever een strak spel, met veel lichten, een ander liever mooie verf. Het is het afwisselende dat het mooi maakt!
                                      Er bestaan wel mooie paintbrushes, daar niet van (http://img.youtube.com/vi/0Zfi54MhTu0/0.jpg bijvoorbeeld), maar liever 1 kleur, mss een streep om het te breken, maar dat is het.

Comment

• Ben ook zo geen fan van special piant.
                                        Maar hetgene Grandscenicman post doet mij meer denken aan een pentekening en is voor mij dan wel weer zeer geslaagd.

Comment

op het einde zodat volledige rijweg gebruikt wordt
                                          en zoals doorsnee bestuurder ook verwacht

Comment

Working...
                                          X