Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Reden de auto's in de voor hen toegelaten richting? Automobilisten hebben namelijk wel de verplichting om een meter afstand te houden als ze een fietser voorbijsteken, maar niet als een fietser tegemoet komt.

    Als het te smal is moet er dan natuurlijk wat gepuzzeld worden. Het is niet zo omdat jij met een fiets als tegenligger komt, je de facto voorrang hebt.


    Inderdaad fout. Maar wat had het gegeven als die bestelwagen volgens de regel op de drukke baan stond uit te laden? In ruil voor de lichte hinder die jij ervaart, neemt de bestuurder van de bestelwagen wel een hele hoop hinder voor andere weggebruikers weg.
    True, maar de eerste wagen reed haast tegen de borduur aan mijn kant. En de tweede haalde net een auto in en had mij wrs niet op tijd gezien.

    Wat parkeren op het fietspad betreft: daar ben ik het niet mee eens. Vele automobilisten beseffen niet hoe gevaarlijk het is om als fietser te moeten uitwijken naar een drukke baan ... En dan maakt het voor mij als fietser niet uit hoeveel hinder die auto veroorzaakt voor andere auto's. Uiteindelijk worden die auto's toch gehinderd als er een fietser daarlangs rijdt.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Wooter zegt wat ik denk, maar ik denk dat je in hippiestad negeduusd al beboet kan worden voor het nog maar denken van dat soort zaken
      I wish

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
        .... Vele automobilisten beseffen niet hoe gevaarlijk het is om als fietser te moeten uitwijken naar een drukke baan ...
        Live a little

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
          Live a little
          Tjah, liever nog even leven dan onder een auto terechtkomen dan.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            ik stond laatst voor het rood achter mij een nieuwe mercedes...en ja hoor...truck viel stil

            http://www2.mercedes-benz.co.uk/cont...top_start.html
            Wist niet dat Mercedes dat ook al had! Ze moeten de eerste zijn dan die het vrij op de markt heeft gebracht. Maar dat zal hetzelfde systeem zijn. Je hebt nu ook al hybride trucks, worden volop uitgetest in de Nederlandse bloemensector.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
              True, maar de eerste wagen reed haast tegen de borduur aan mijn kant. En de tweede haalde net een auto in en had mij wrs niet op tijd gezien.

              Wat parkeren op het fietspad betreft: daar ben ik het niet mee eens. Vele automobilisten beseffen niet hoe gevaarlijk het is om als fietser te moeten uitwijken naar een drukke baan ... En dan maakt het voor mij als fietser niet uit hoeveel hinder die auto veroorzaakt voor andere auto's. Uiteindelijk worden die auto's toch gehinderd als er een fietser daarlangs rijdt.
              Dat is gewoon hetzelfde doen als wat die auto zou moeten doen. Stoppen achter de bestelwagen, kijken of er iemand achter u aankomt en of er geen tegenligger is die net inhaalt. Kust is vrij: rond de bestelwagen rijden. Klaar. Geen auto's gehinderd, jij een minuut kwijt, bestelwagenman zijn job gedaan. Maar dat is het probleem van vele fietsers (ik zeg niet dat jij zo bent voor alle duidelijkheid), ze denken dat een fiets een perpetuum mobile is en ze zich wel voor de auto's moeten gooien.
              Staat hij op de weg in die drukke straat, hindert hij meteen tientallen mensen, ipv maximaal 5 fietsers. Het mag nog onwettelijk zijn om u daar te zetten, de keuze is snel gemaakt. Als jij een van de automobilisten was geweest toen hij op straat had gestaan, was je waarschijnlijk aan 't klagen over tijdsverlies en gevaarlijk inhalen op die drukke weg, terwijl er nog een vrij fietspad is.
              Last edited by |) ][ |V| ][; 20/11/2012, 18:31.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                Dat is gewoon hetzelfde doen als wat die auto zou moeten doen. Stoppen achter de bestelwagen, kijken of er iemand achter u aankomt en of er geen tegenligger is die net inhaalt. Kust is vrij: rond de bestelwagen rijden. Klaar. Geen auto's gehinderd, jij een minuut kwijt, bestelwagenman zijn job gedaan. Maar dat is het probleem van vele fietsers (ik zeg niet dat jij zo bent voor alle duidelijkheid), ze denken dat een fiets een perpetuum mobile is en ze zich wel voor de auto's moeten gooien.
                Staat hij op de weg in die drukke straat, hindert hij meteen tientallen mensen, ipv maximaal 5 fietsers. Het mag nog onwettelijk zijn om u daar te zetten, de keuze is snel gemaakt. Als jij een van de automobilisten was geweest toen hij op straat had gestaan, was je waarschijnlijk aan 't klagen over tijdsverlies en gevaarlijk inhalen op die drukke weg, terwijl er nog een vrij fietspad is.
                Het enige verschil: als een fietser wordt aangereden is de (lichamelijke) schade hoogstwaarschijnlijk groter dan als twee auto's tegen elkaar rijden. Maar goed, ik wist wel dat hier zo'n reacties gingen komen. Ik wou gewoon even wat uitlokken zodat er misschien één iemand wat meer rekening houdt met fietsers in het vervolg. Dan is mijn opzet geslaagd.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
                  Het enige verschil: als een fietser wordt aangereden is de (lichamelijke) schade hoogstwaarschijnlijk groter dan als twee auto's tegen elkaar rijden. Maar goed, ik wist wel dat hier zo'n reacties gingen komen. Ik wou gewoon even wat uitlokken zodat er misschien één iemand wat meer rekening houdt met fietsers in het vervolg. Dan is mijn opzet geslaagd.
                  Als je kijkt voor je de baan op rijdt, gaan ze u niet aanrijden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
                    Het enige verschil: als een fietser wordt aangereden is de (lichamelijke) schade hoogstwaarschijnlijk groter dan als twee auto's tegen elkaar rijden.
                    Reden temeer om goed uit je doppen te kijken. Ik als motorrijder moet in zo een geval ook netjes eerst kijken of er geen tegenliggers aankomen alvorens ik de lossende bestelwagen kan passeren.

                    Comment


                    • Natuurlijk moet je uitkijken, maar dat gaat mijn eerste post voorbij: als er geen auto geparkeerd staat op het fietspad, is er geen nood om op de rijbaan te fietsen en om als fietser extra uit te kijken naar wat er op de rijbaan gebeurt.

                      Maar goed, ik heb mijn punt gemaakt. Terug naar automobilisten-ergernissen.

                      Comment


                      • Ik vind een fietspad nog altijd een misplaatst iets. Beetje zoals een busstrook. Een exclusieve rijstrook voor een handvol gebruikers per uur, en ernaast een rijstrook voor de rest van het plebs. De ROI is er heel laag van, terwijl de kostprijs toch niet veel lager is dan het naastgelegen rijvak

                        Ik bedoel maar: mijn motorfiets past perfect op de breedte van een fietspad, maar ik mag er niet een file op de rijstrook mee voorbij rijden.

                        Comment


                        • Je moet wel rekening houden met het intrinsiek snelheidsverschil tussen de fiets en auto/moto. Behalve in stadscentra dan, waar vaak geen fietspaden liggen, maar waar de snelheidsverschillen vaak lager liggen.

                          Comment


                          • Er is ook een intrinsiek snelheidsverschil tussen een auto en een vluchtheuvel of asverschuiving, maar die dingen leggen ze ook in het midden van de weg aan

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                              Als je kijkt voor je de baan op rijdt, gaan ze u niet aanrijden.
                              Probleem is dat je vooral rekening moet houden met de auto's achter je. Alsof die jou als fietser plaats geven. Ben vanmorgen ook door een vriendelijke automobilist mooi opzij geduwd. En ik reed voor hem. Ik kijk, rij de stilstaande (op het fietspad) auto voorbij, er komen tegenliggende fietsers aan (op het fietspad) en de auto komt er mooi aan 50 tussen... Dan heb je als fietser niet veel keus...

                              Ik versta trouwens niet waarom we deze discussie voeren. Er mag nooit op het fietspad geparkeerd worden, voor geen enkele reden.
                              Last edited by Hayes; 20/11/2012, 20:54.
                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Ik vind een fietspad nog altijd een misplaatst iets. Beetje zoals een busstrook. Een exclusieve rijstrook voor een handvol gebruikers per uur, en ernaast een rijstrook voor de rest van het plebs. De ROI is er heel laag van, terwijl de kostprijs toch niet veel lager is dan het naastgelegen rijvak

                                Ik bedoel maar: mijn motorfiets past perfect op de breedte van een fietspad, maar ik mag er niet een file op de rijstrook mee voorbij rijden.
                                Geen probleem. afschaffen. Dan kunnen de auto's mooi aanschuiven achter de fietsers...

                                Ik hoop van harte dat je je uitspraak niet meent, maar als boutade op het forum zwierde
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                  Ik versta trouwens niet waarom we deze discussie voeren. Er mag nooit op het fietspad geparkeerd worden, voor geen enkele reden.
                                  Volledig mee eens.

                                  Comment


                                  • Hoe zit da eigenlijk met begrenzers in vrachtwagens van takelbedrijven. Vandaag deed ik op de E313 rustig 120 op de cruise control, komt daar ne takelwagen mij nog effe vlot voorbij.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                      Hoe zit da eigenlijk met begrenzers in vrachtwagens van takelbedrijven. Vandaag deed ik op de E313 rustig 120 op de cruise control, komt daar ne takelwagen mij nog effe vlot voorbij.
                                      depanneurs hebben geen begrenzer en moeten ook geen schijf steken

                                      Comment


                                      • -autos mogen niet op het fietspad staan: FEIT aangezien die gevaarlijke situaties creeert.
                                        -als een fietser de rijbaan op moet om een hindernis te passeren, is die fietser het uiterst rechtse vak en mag die NIET gedubbeld wordt. is er geen plaats, moet de auto er wel degelijk achter blijven.
                                        -als een fietser voor ELKE auto die in de weg staat moet remmen, wachten en weer vertrekken, ben je op 20km echt kapot gefietst. ik doe elke dag 19km naar het werk en elke dag zijn er oenen die uit hun parkeerstrook of oprit komen zonder naar de andere kant eens te kijken of er fietser aankomen.
                                        maw tegen 30-35km/h mag ik VOL op de remmen (leuk bij regenweer), om dan weer van stilstand te vertrekken (extra leuk als er dan een helling begint, ge zijt u snelheid kwijt en die haalt ge niet terug in bergop). zulke zaken 5keer, en ik zen mijne trein alweer eens kwijt.

                                        kan ik dan 45min als een gek proberen mijn trein te halen, om dan 35min op het perron te wachten voor de volgende trein. die autos, die halen die 5sec achter een fiets toch zo weer in zeker. ze moeten immers die slecht geparkeerde wagen ook voorbij en da doet ge toch ook niet aan 50km/h

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door neonblauw Bekijk Berichten
                                          depanneurs hebben geen begrenzer en moeten ook geen schijf steken
                                          brandweervrachtwagens ook niet ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X