Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Het was op een moment ook maatwerk in Nederland, maar als je heel Nederland volpoot met het identieke product, spreek je niet meer over maatwerk. Zeker niet als je het product kan kopen op een beurs als Intertraffic bij meerdere leveranciers, en het ter demo staat opgesteld op het plein voor de RAI.

    De portieken en panelen die er dan in België worden geleverd zijn inderdaad maatwerk, want nergens anders ter wereld kom je ze op die manier tegen. En dat betekent dus ook dat voor een land zo groot als België je dus niet hetzelfde resultaat gaat krijgen als je niet profiteert van de al gelopen ontwikkeltermijn in Nederland, maar het warme water of het wiel opnieuw moet uitvinden.

    Qua infrastructuur lopen we 15 jaar achter op Nederland. Het is jammer dat we die achterstand niet even inlopen door op Intertraffic een order te plaatsen van 1000 portieken maar we zelf ons systeem gaan ontwikkelen en dus nog 10 jaar te gaan hebben tot een enigszins werkend systeem. We zitten verdorie al in Mk3 van de portieken, en ze zijn nog altijd zwaar en niet te onderhouden zonder dat een ventje effectief de portiek op kruipt en achter de panelen gaat sleutelen.
    U weet toch hoe België, Vlaanderen functioneert op t vlak van openbare aanbestedingen. Dan weet je zeer goed dat overal hetzelfde in Vlaanderen onmogelijk is. Laat staan in België. De politiek maakt dat onmogelijk.
    U hoeft dit niet te lezen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Hey, 't was genuine écht positief bedoeld

      De waarheid is dat uw forumnaam niet echt gemakkelijk te typen is

      Ik weet dat ik soms op camions & hun bestuurders zit te kappen, maar gij geeft altijd antwoord met argumenten, dus voor mij ben je 'ne goeien'


      Edit zegt: bedankt voor het duidelijke antwoord trouwens! Weeral iets bijgeleerd.
      Allez jong? Den Dimi .....

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
        Ik reed op het rechterrijvak en denk echt wel dat die borden hun nut hebben , anders hadden ze het geld van de belastingbetaler in iets anders kunnen steken .

        Natuurlijk als iedereen zich van die borden geen r**t aantrekt dat er misverstanden van komen .

        Btw ik heb niks tegen camionchauffeurs , mijn collega is er 1 en die houd zich WEL aan de verkeersregels
        Als uw collega camionchauffeur is dan ben jij er ook toch een ?? Of heeft collega een andere betekenis ??

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
          En hoe dan met die fietssuggestiestroken? Ik stond onlangs aan een computerwinkel deels op zo een geverfd fietspad en deels op het voetpad. Komt daar juist een combi aan en die agent zegt dat ik niet op het voetpad mag gaan staan. Hij zegt dan dat ik beter mijn wagen naast het voetpad op de rijweg moet parkeren. Of volledig over die fietssuggestiestrook. Want dan stond ik wettelijk geparkeerd. Resultaat was dat fietsers dan wel over de rijweg moeten. Niet dat het veel verschil maakt want die fietssuggestiestroken zijn ook op de rijweg geschilderd. En ik was duidelijk niet de enige die zich daar zo parkeerde want er staan daar altijd wagens op die fietssuggestiestrook geparkeerd.
          Waarom men u aansprak was omdat u deels op het voetpad stond. Hetzelfde als u op een "echt" fietspad staat, ik begrijp ook niet waarom de mensen zich zo'n halve meter op het fietspad en de rest van de wagen op 't straat gaan parkeren. De wagens kunnen sowieso mekaar niet passeren op straat, er moet er toch eentje wachten, waarom hem doen wachten achter een "halve" auto ? Of is het moedwil om de fietsers te kloten of zijn die chauffeurs zo stom ?? (Ja, ik weet het, het zijn er meestal van "den bouw", maar toch).

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
            Allez jong? Den Dimi .....
            Voila.

            Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
            Als uw collega camionchauffeur is dan ben jij er ook toch een ?? Of heeft collega een andere betekenis ??
            Ik dacht net hetzelfde, maar durfde het niet te zeggen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
              Als uw collega camionchauffeur is dan ben jij er ook toch een ?? Of heeft collega een andere betekenis ??

              Ik heb een collega die vorkliftchauffeur is maar daarom ben ik het nog niet hé, ik werk op't bureau

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Blokrijden werkt omdat je een verkeersstroom hebt die allemaal naar 1 doel rijdt, met een minimum aan verkeer dat tijdens dat traject wil invoegen.

                Blokrijden werkt daarentegen niet meer na een aantal kilometer, waardoor men een nieuw blok creëert na het vorige blok om de boel te normaliseren.

                Blokrijden werkt niet in situaties waar het verkeer veel weefbewegingen moet doen, zoals bij opritten waar veel verkeer wil invoegen, of afritten waar veel verkeer de snelweg wil verlaten. De Antwerpse ring is nog meer dan de Brusselse ring een spaghetti van op- en afritten en veel weefacties. Daar kan je gewoon niet verwachten dat iemand in Borgerhout de snelweg op rijd en in Zwijndrecht eraf gaat zonder van rijvak te wisselen, al was het maar omdat het aantal rijstroken in Borgerhout 5 is en het aantal rijstroken in de Kennedytunnel 3.

                De file bij trajectcontrole in Nederland ontstond niet tijdens de trajectcontrole, maar op het traject naar de trajectcontrole. Je kan niet ongestraft druk verkeer dat maximum 120 km/u mag rijden vertragen naar 100 of 120 km/u zonder opstoppingen te veroorzaken.


                Zou het veel helpen? De file aan Antwerpen-Oost ontstaat niet omdat men de signalisatie van 100 km/u negeert, maar omdat alles stil staat omwille van weefacties. Weeral: verkeer dat pakweg in Berchem de snelweg oprijdt en in Ekeren eraf moet, en verkeer dat van Linkeroever in Antwerpen-Oost eraf moet. Dat kan niet anders dan mekaar kruisen. De scherpe bochten en de opritten links en rechts in Antwerpen-Oost helpen daar niet. Wat blijkbaar wel helpt is een extra rijstrook. Iets waar men in Nederland de laatste 10-15 jaar ook is achter gekomen. Wat zei ik weer over België en 15 jaar achter op Nederland lopen?


                Ik heb al twee keren het verkeerscentrum bezocht. Men claimt dat de signalisatie automatisch gebeurt, maar de keren dat ik het zag was het manueel, altijd reactief, op basis van wat men op de camera's zag en vaak hopeloos te laat en vaak vergetend dat men een afwijkende snelheidslimiet had ingesteld op de borden ervoor en erna. De enige keren dat het ding goed werkt is als alles op 100 km/u staat, of als het ding defect is.


                Ik ben er zeker van dat trajectcontrole op de Antwerpse Ring een bag of hurt is. Als de Nederlanders met 15 jaar voorsprong het nog niet eens hebben op hun snelwegen rondom Amsterdam - behalve de A2 wat een quasi kaarsrechte snelweg is met enkel trajectcontrole tussen een afrit en een oprit - denk ik dat jouw idee een utopie is. En uit lessen uit Nederland ben ik er zeker van dat de filedruk enkel vergroot. Kijk maar wat er gebeurde na het installeren van de flitscamera's aan de Kennedytunnel: 30 minuten extra filetijd voor verkeer vanuit Gent.
                Hetgeen ik dus schreef, het komt omdat ervoor te hard wordt aangereden. Iets 20 km vertragen door een trajectcontrole op te stellen moet perfect lukken, het zijn wel de chauffeurs die voor de problemen zorgen, ervoor. Als je al van 1 km voor de trajectcontrole een waarschuwing krijgt maar deze in de wind slaat, tja dan gaat er een golf beweging komen natuurlijk met alle gevolgen erna.

                Dat het niet eenvoudig is door de vele op & afritten ben ik me wel bewust, toch als je van de E313 de Antwerpse ring opkomt tegen een gecontrolleerde (bvb 80) zal dit positieve gevolgen hebben verderop. Nu mogen ze volgens de dynamische worden maar 70 maar komen er wel tegen 100 aan, de gevolgen spreken voor zich.

                Of het veel zou helpen? Als ze het niet proberen gaan ze het nooit weten natuurlijk. De voorbeelden die je aanhaalt, Berchem naar Ekeren of Antwerpen L.O naar A'pen-Oost zou je perfect kunnen "begeleiden" via trajectcontrole, de soms grote snelheidsverschillen worden er zo uitgefilterd.

                Klopt, rijstroken erbij gaat veel uitmaken of de Kennedytunnel verbreden zou een welgekomen oplossing zijn. In Nederland zijn ze inderdaad tegen sneltempo rijvakken aan het bijleggen. Jammer dat ze dan de max. snelheidslimiet daar niet hebben aan aangepast. In België mag je die extra rijvakken misschien verwachten na 2025.

                Het verkeerscentrum...mankeert volgens mij aan een goede supervisor. Niets voor jou?

                Flitscamera aan de Kennedytunnel is een domme zet geweest, zeker als die dan niet altijd werken. Voor het plaatsen was er nog meer file, door ongevallen die het gevolg waren omdat iedereen tot het laatste zijn snelheid wilde aanhouden tot aan de trechter. Als ze trajectcontrole zouden invoeren vanaf Zwijndrecht of vanop de E34 Knokke-Antwerpen dan zouden ze misschien niet meer, zoals de losgelaten stierenloop van Pamplona rijden.
                Last edited by Metaxa; 21/11/2012, 23:10.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Hetgeen ik dus schreef, het komt omdat ervoor te hard wordt aangereden. Iets 20 km vertragen door een trajectcontrole op te stellen moet perfect lukken, het zijn wel de chauffeurs die voor de problemen zorgen, ervoor. Als je al van 1 km voor de trajectcontrole een waarschuwing krijgt maar deze in de wind slaat, tja dan gaat er een golf beweging komen natuurlijk met alle gevolgen erna.
                  Vanaf waar is de snelheidslimiet van kracht? Het heeft geen zin om al een kilometer voor de snelheidslimiet de toekomstige snelheidslimiet te gaan volgen want dan vervroeg je het probleem...

                  Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Dat het niet eenvoudig is door de vele op & afritten ben ik me wel bewust, toch als je van de E313 de Antwerpse ring opkomt tegen een gecontrolleerde (bvb 80) zal dit positieve gevolgen hebben verderop. Nu mogen ze volgens de dynamische worden maar 70 maar komen er wel tegen 100 aan, de gevolgen spreken voor zich.
                  80 km/u is de snelheid waarbij een snelweg het meeste verkeer kan slikken. Maar een volle snelheid aan 80 km/u is ook de snelheid waar 1 extra auto toevoegen vanaf een oprit file doet veroorzaken omdat er bij die snelheid en debiet geen ruimte meer is om verkeer toe te voegen.

                  Als je bijgevolg vanaf Massenhoven of Sint-Niklaas 80 km/u gaat opleggen ga je bij druk verkeer toch nog file hebben op de Ring, en file creëren in Herentals en Lokeren...

                  Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Of het veel zou helpen? Als ze het niet proberen gaan ze het nooit weten natuurlijk. De voorbeelden die je aanhaalt, Berchem naar Ekeren of Antwerpen L.O naar A'pen-Oost zou je perfect kunnen "begeleiden" via trajectcontrole, de soms grote snelheidsverschillen worden er zo uitgefilterd.
                  Qua signalisatie is het verkeerscentrum een ramp, maar qua analyse na de feiten zijn ze wel goed. Ik ga straks kijken voor analyses voor de Antwerpse Ring, maar alleszins voor trajecten rond Brussel heeft men al interessante analyses.



                  Maar, zoals je ziet analyseert men daar het resultaat van meer rijstroken op bestaande files...

                  Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Klopt, rijstroken erbij gaat veel uitmaken of de Kennedytunnel verbreden zou een welgekomen oplossing zijn. In Nederland zijn ze inderdaad tegen sneltempo rijvakken aan het bijleggen. Jammer dat ze dan de max. snelheidslimiet daar niet hebben aan aangepast. In België mag je die extra rijvakken misschien verwachten na 2025.
                  De snelheidslimiet ging dit jaar van 120 naar 130 per uur . Enkel het traject Utrecht-Amsterdam is een lompe 100 km/u...

                  Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Flitscamera aan de Kennedytunnel is een domme zet geweest, zeker als die dan niet altijd werken. Voor het plaatsen was er nog meer file, door ongevallen die het gevolg waren omdat iedereen tot het laatste zijn snelheid wilde aanhouden tot aan de trechter. Als ze trajectcontrole zouden invoeren vanaf Zwijndrecht of vanop de E34 Knokke-Antwerpen dan zouden ze misschien niet meer, zoals de losgelaten stierenloop van Pamplona rijden.
                  Die flitscamera's geven hetzelfde effect als een trajectcontrole: iedereen gaat bij het inrijden van de trajectcontrole net zoals voor een flitspaal proberen niet harder te rijden dan de snelheidslimiet, en het effect is meetbaar: 30 minuten langere reistijd. Daar is het bewijs van de proef die jij wil doen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                    Voila.


                    Wist ik veel

                    Ik zei dan ook forumnaam, will!
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                    Comment


                    • Het chiptune-topic

                      Comment


                      • Een Nederlander die zijn auto achterlaat in een binnenbocht, op een B-weg waar auto's maar net kunnen kruisen.

                        Comment


                        • In de buurt van mijn schoonouders een nieuwe trend gemerkt: gewoon parkeren op de baan!

                          meerbepaald hier: http://goo.gl/maps/0Hh9Z
                          Deze straat is recent heraangelegd, enkele bewoners vinden er niks beter op dan hun wagen gewoon op straat te parkeren waardoor alle verkeer dient te stoppen en moet inhalen...
                          Al een hoop miserie mee gezien, het is buiten de BK, dus imo verboden te parkeren...

                          Straf dat men niet optreed... er zullen er eerst frontaal moeten botsen zekers?!
                          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                          www.meevliegen.be

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                            In de buurt van mijn schoonouders een nieuwe trend gemerkt: gewoon parkeren op de baan!

                            meerbepaald hier: http://goo.gl/maps/0Hh9Z
                            Deze straat is recent heraangelegd, enkele bewoners vinden er niks beter op dan hun wagen gewoon op straat te parkeren waardoor alle verkeer dient te stoppen en moet inhalen...
                            Al een hoop miserie mee gezien, het is buiten de BK, dus imo verboden te parkeren...

                            Straf dat men niet optreed... er zullen er eerst frontaal moeten botsen zekers?!
                            Die bewoners mogen daar parkeren. Het parkeren op de rijbaan wordt nl. niet geregeld door het al dan niet zijn in de bebouwde kom, maar op basis van verkeerstekens of verkeersregels.



                            Als ik een paar meter terug ga, zie ik het volgende:

                            Zoek lokale bedrijven, bekijk kaarten en vind routes in Google Maps.


                            Zoals je ziet staat er daar geen bord B9, maar borden B15. Bijgevolg mag je er parkeren op de rijbaan.

                            Comment


                            • Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Wat staat er eigenlijk allemaal op uw stuur ? Precies meer instrumenten dan in de cockpit van een Boeing 787

                                Comment


                                • Garmin Zumo 660 navigatie, Mini Coyote 1, iPhone 4S en een Yaesu FTM-10E

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Die bewoners mogen daar parkeren. Het parkeren op de rijbaan wordt nl. niet geregeld door het al dan niet zijn in de bebouwde kom, maar op basis van verkeerstekens of verkeersregels.



                                    Als ik een paar meter terug ga, zie ik het volgende:

                                    Zoek lokale bedrijven, bekijk kaarten en vind routes in Google Maps.


                                    Zoals je ziet staat er daar geen bord B9, maar borden B15. Bijgevolg mag je er parkeren op de rijbaan.

                                    Ook als deze baan opgedeeld is in rijstroken? (nu twijfel ik, maar ik dacht dat er een markering aangebracht is op het nieuwe wegdek, op de foto is dit het oude nog)
                                    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                    www.meevliegen.be

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                      Ook als deze baan opgedeeld is in rijstroken? (nu twijfel ik, maar ik dacht dat er een markering aangebracht is op het nieuwe wegdek, op de foto is dit het oude nog)
                                      Ik heb ooit een boete gehad voor 'het parkeren langs de rijbaan met een volle doorlopende witte lijn'.

                                      In realiteit had ik me VOOR een rij auto's gezet die idd aan de kant geparkeerd stonden, maar halverwege mijn auto begon inderdaad een volle lijn.

                                      Dus ik denk dat het inderdaad niet mag
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                      Comment


                                      • Als je je parkeert ter hoogte van een volle lijn, kan niemand je nog legaal voorbij rijden want het overschrijden van een volle lijn is verboden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                          Ook als deze baan opgedeeld is in rijstroken? (nu twijfel ik, maar ik dacht dat er een markering aangebracht is op het nieuwe wegdek, op de foto is dit het oude nog)
                                          Zelfde artikel...



                                          25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren : op de rijbaan wanneer deze verdeeld is in rijstroken, behalve op de plaatsen waar het verkeersbord E9a of E9b is aangebracht;
                                          Als je gaat zeggen dat mensen er niet mogen parkeren, en me een link geeft met een afbeelding van de straat zonder wegmarkeringen, dan geef ik je natuurlijk de wetgeving voor een straat zonder wegmarkeringen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X