Oorspronkelijk geplaatst door wooter
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenHey, 't was genuine écht positief bedoeld
De waarheid is dat uw forumnaam niet echt gemakkelijk te typen is
Ik weet dat ik soms op camions & hun bestuurders zit te kappen, maar gij geeft altijd antwoord met argumenten, dus voor mij ben je 'ne goeien'
Edit zegt: bedankt voor het duidelijke antwoord trouwens! Weeral iets bijgeleerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenIk reed op het rechterrijvak en denk echt wel dat die borden hun nut hebben , anders hadden ze het geld van de belastingbetaler in iets anders kunnen steken .
Natuurlijk als iedereen zich van die borden geen r**t aantrekt dat er misverstanden van komen .
Btw ik heb niks tegen camionchauffeurs , mijn collega is er 1 en die houd zich WEL aan de verkeersregels
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk BerichtenEn hoe dan met die fietssuggestiestroken? Ik stond onlangs aan een computerwinkel deels op zo een geverfd fietspad en deels op het voetpad. Komt daar juist een combi aan en die agent zegt dat ik niet op het voetpad mag gaan staan. Hij zegt dan dat ik beter mijn wagen naast het voetpad op de rijweg moet parkeren. Of volledig over die fietssuggestiestrook. Want dan stond ik wettelijk geparkeerd. Resultaat was dat fietsers dan wel over de rijweg moeten. Niet dat het veel verschil maakt want die fietssuggestiestroken zijn ook op de rijweg geschilderd. En ik was duidelijk niet de enige die zich daar zo parkeerde want er staan daar altijd wagens op die fietssuggestiestrook geparkeerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenAllez jong? Den Dimi .....
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenAls uw collega camionchauffeur is dan ben jij er ook toch een ?? Of heeft collega een andere betekenis ??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenAls uw collega camionchauffeur is dan ben jij er ook toch een ?? Of heeft collega een andere betekenis ??
Ik heb een collega die vorkliftchauffeur is maar daarom ben ik het nog niet hé, ik werk op't bureau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenBlokrijden werkt omdat je een verkeersstroom hebt die allemaal naar 1 doel rijdt, met een minimum aan verkeer dat tijdens dat traject wil invoegen.
Blokrijden werkt daarentegen niet meer na een aantal kilometer, waardoor men een nieuw blok creëert na het vorige blok om de boel te normaliseren.
Blokrijden werkt niet in situaties waar het verkeer veel weefbewegingen moet doen, zoals bij opritten waar veel verkeer wil invoegen, of afritten waar veel verkeer de snelweg wil verlaten. De Antwerpse ring is nog meer dan de Brusselse ring een spaghetti van op- en afritten en veel weefacties. Daar kan je gewoon niet verwachten dat iemand in Borgerhout de snelweg op rijd en in Zwijndrecht eraf gaat zonder van rijvak te wisselen, al was het maar omdat het aantal rijstroken in Borgerhout 5 is en het aantal rijstroken in de Kennedytunnel 3.
De file bij trajectcontrole in Nederland ontstond niet tijdens de trajectcontrole, maar op het traject naar de trajectcontrole. Je kan niet ongestraft druk verkeer dat maximum 120 km/u mag rijden vertragen naar 100 of 120 km/u zonder opstoppingen te veroorzaken.
Zou het veel helpen? De file aan Antwerpen-Oost ontstaat niet omdat men de signalisatie van 100 km/u negeert, maar omdat alles stil staat omwille van weefacties. Weeral: verkeer dat pakweg in Berchem de snelweg oprijdt en in Ekeren eraf moet, en verkeer dat van Linkeroever in Antwerpen-Oost eraf moet. Dat kan niet anders dan mekaar kruisen. De scherpe bochten en de opritten links en rechts in Antwerpen-Oost helpen daar niet. Wat blijkbaar wel helpt is een extra rijstrook. Iets waar men in Nederland de laatste 10-15 jaar ook is achter gekomen. Wat zei ik weer over België en 15 jaar achter op Nederland lopen?
Ik heb al twee keren het verkeerscentrum bezocht. Men claimt dat de signalisatie automatisch gebeurt, maar de keren dat ik het zag was het manueel, altijd reactief, op basis van wat men op de camera's zag en vaak hopeloos te laat en vaak vergetend dat men een afwijkende snelheidslimiet had ingesteld op de borden ervoor en erna. De enige keren dat het ding goed werkt is als alles op 100 km/u staat, of als het ding defect is.
Ik ben er zeker van dat trajectcontrole op de Antwerpse Ring een bag of hurt is. Als de Nederlanders met 15 jaar voorsprong het nog niet eens hebben op hun snelwegen rondom Amsterdam - behalve de A2 wat een quasi kaarsrechte snelweg is met enkel trajectcontrole tussen een afrit en een oprit - denk ik dat jouw idee een utopie is. En uit lessen uit Nederland ben ik er zeker van dat de filedruk enkel vergroot. Kijk maar wat er gebeurde na het installeren van de flitscamera's aan de Kennedytunnel: 30 minuten extra filetijd voor verkeer vanuit Gent.
Dat het niet eenvoudig is door de vele op & afritten ben ik me wel bewust, toch als je van de E313 de Antwerpse ring opkomt tegen een gecontrolleerde (bvb 80) zal dit positieve gevolgen hebben verderop. Nu mogen ze volgens de dynamische worden maar 70 maar komen er wel tegen 100 aan, de gevolgen spreken voor zich.
Of het veel zou helpen? Als ze het niet proberen gaan ze het nooit weten natuurlijk. De voorbeelden die je aanhaalt, Berchem naar Ekeren of Antwerpen L.O naar A'pen-Oost zou je perfect kunnen "begeleiden" via trajectcontrole, de soms grote snelheidsverschillen worden er zo uitgefilterd.
Klopt, rijstroken erbij gaat veel uitmaken of de Kennedytunnel verbreden zou een welgekomen oplossing zijn. In Nederland zijn ze inderdaad tegen sneltempo rijvakken aan het bijleggen. Jammer dat ze dan de max. snelheidslimiet daar niet hebben aan aangepast. In België mag je die extra rijvakken misschien verwachten na 2025.
Het verkeerscentrum...mankeert volgens mij aan een goede supervisor. Niets voor jou?
Flitscamera aan de Kennedytunnel is een domme zet geweest, zeker als die dan niet altijd werken. Voor het plaatsen was er nog meer file, door ongevallen die het gevolg waren omdat iedereen tot het laatste zijn snelheid wilde aanhouden tot aan de trechter. Als ze trajectcontrole zouden invoeren vanaf Zwijndrecht of vanop de E34 Knokke-Antwerpen dan zouden ze misschien niet meer, zoals de losgelaten stierenloop van Pamplona rijden.Last edited by Metaxa; 21/11/2012, 23:10.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHetgeen ik dus schreef, het komt omdat ervoor te hard wordt aangereden. Iets 20 km vertragen door een trajectcontrole op te stellen moet perfect lukken, het zijn wel de chauffeurs die voor de problemen zorgen, ervoor. Als je al van 1 km voor de trajectcontrole een waarschuwing krijgt maar deze in de wind slaat, tja dan gaat er een golf beweging komen natuurlijk met alle gevolgen erna.
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDat het niet eenvoudig is door de vele op & afritten ben ik me wel bewust, toch als je van de E313 de Antwerpse ring opkomt tegen een gecontrolleerde (bvb 80) zal dit positieve gevolgen hebben verderop. Nu mogen ze volgens de dynamische worden maar 70 maar komen er wel tegen 100 aan, de gevolgen spreken voor zich.
Als je bijgevolg vanaf Massenhoven of Sint-Niklaas 80 km/u gaat opleggen ga je bij druk verkeer toch nog file hebben op de Ring, en file creëren in Herentals en Lokeren...
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenOf het veel zou helpen? Als ze het niet proberen gaan ze het nooit weten natuurlijk. De voorbeelden die je aanhaalt, Berchem naar Ekeren of Antwerpen L.O naar A'pen-Oost zou je perfect kunnen "begeleiden" via trajectcontrole, de soms grote snelheidsverschillen worden er zo uitgefilterd.
Maar, zoals je ziet analyseert men daar het resultaat van meer rijstroken op bestaande files...
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenKlopt, rijstroken erbij gaat veel uitmaken of de Kennedytunnel verbreden zou een welgekomen oplossing zijn. In Nederland zijn ze inderdaad tegen sneltempo rijvakken aan het bijleggen. Jammer dat ze dan de max. snelheidslimiet daar niet hebben aan aangepast. In België mag je die extra rijvakken misschien verwachten na 2025.
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenFlitscamera aan de Kennedytunnel is een domme zet geweest, zeker als die dan niet altijd werken. Voor het plaatsen was er nog meer file, door ongevallen die het gevolg waren omdat iedereen tot het laatste zijn snelheid wilde aanhouden tot aan de trechter. Als ze trajectcontrole zouden invoeren vanaf Zwijndrecht of vanop de E34 Knokke-Antwerpen dan zouden ze misschien niet meer, zoals de losgelaten stierenloop van Pamplona rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenVoila.
Wist ik veel
Ik zei dan ook forumnaam, will!'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
In de buurt van mijn schoonouders een nieuwe trend gemerkt: gewoon parkeren op de baan!
meerbepaald hier: http://goo.gl/maps/0Hh9Z
Deze straat is recent heraangelegd, enkele bewoners vinden er niks beter op dan hun wagen gewoon op straat te parkeren waardoor alle verkeer dient te stoppen en moet inhalen...
Al een hoop miserie mee gezien, het is buiten de BK, dus imo verboden te parkeren...
Straf dat men niet optreed... er zullen er eerst frontaal moeten botsen zekers?!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenIn de buurt van mijn schoonouders een nieuwe trend gemerkt: gewoon parkeren op de baan!
meerbepaald hier: http://goo.gl/maps/0Hh9Z
Deze straat is recent heraangelegd, enkele bewoners vinden er niks beter op dan hun wagen gewoon op straat te parkeren waardoor alle verkeer dient te stoppen en moet inhalen...
Al een hoop miserie mee gezien, het is buiten de BK, dus imo verboden te parkeren...
Straf dat men niet optreed... er zullen er eerst frontaal moeten botsen zekers?!
Als ik een paar meter terug ga, zie ik het volgende:
Zoals je ziet staat er daar geen bord B9, maar borden B15. Bijgevolg mag je er parkeren op de rijbaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDie bewoners mogen daar parkeren. Het parkeren op de rijbaan wordt nl. niet geregeld door het al dan niet zijn in de bebouwde kom, maar op basis van verkeerstekens of verkeersregels.
Als ik een paar meter terug ga, zie ik het volgende:
Zoals je ziet staat er daar geen bord B9, maar borden B15. Bijgevolg mag je er parkeren op de rijbaan.
Ook als deze baan opgedeeld is in rijstroken? (nu twijfel ik, maar ik dacht dat er een markering aangebracht is op het nieuwe wegdek, op de foto is dit het oude nog)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenOok als deze baan opgedeeld is in rijstroken? (nu twijfel ik, maar ik dacht dat er een markering aangebracht is op het nieuwe wegdek, op de foto is dit het oude nog)
In realiteit had ik me VOOR een rij auto's gezet die idd aan de kant geparkeerd stonden, maar halverwege mijn auto begon inderdaad een volle lijn.
Dus ik denk dat het inderdaad niet mag'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenOok als deze baan opgedeeld is in rijstroken? (nu twijfel ik, maar ik dacht dat er een markering aangebracht is op het nieuwe wegdek, op de foto is dit het oude nog)
25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :9° op de rijbaan wanneer deze verdeeld is in rijstroken, behalve op de plaatsen waar het verkeersbord E9a of E9b is aangebracht;
Comment
Comment