Aan de dame die het nodig vond om met haar oude Mercedes camionette aan 70km/u te rijden op het middenvak van de E40 in de gietende regen, dat bovendien zonder deftige verlichting. Proficiat u bent erin geslaagd om uw eigen file te creëren en menig chauffeur een hartaanval te geven.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Voila, heb me nen dashcam aangeschaft. Eentje met G-sensor en een camera vooraan en achteraanDAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk BerichtenVoila, heb me nen dashcam aangeschaft. Eentje met G-sensor en een camera vooraan en achteraan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenDe personen die de verplaatsbare flitspalen zetten zijn toch maar klootzakskes.
Derjust op de E313 aan werken (in geel denkik) staat er een bord 90 en nog geen 10 mtr verder zon bakske. Is het dan de bedoeling dat elke bestuurder een coute de frein geeft? Want dan zullen er wel wa accidenten gebeuren denkikOorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk BerichtenDie 300 meter is inderdaad erg kort. Wanneer je 120 rijdt moet je nog altijd remmen. En als je dan u niet laat uitbollen vanaf die 300m en je ziet dat bord 90 uiteindelijk staan, moet je weldegelijk vol remmen om 90 te rijden bij het begin van de trajectcontrole
Ik heb daar woensdag laatstleden nog een fotootje laten trekken van me. Het bord 90 met onderbord is effectief geplaatst. Ik passeer daar al zeer lang wekelijks. En liet me dus ook inderdaad uitbollen om uiteindelijk 70 te rijden, zeer goed wetend dat ik net iets meer dan 90 reed tgv het effectieve bord met beperking tot 90 per uur. En ineens "foemp" .... Geflitst. Is dat erg? Neen. De regels zijn de regels.
Tegenwoordig staan ze ook meer en meer net achter de werken, voor het einde van de snelheidsbeperking of ook een paar km nadat de file beëindigd is na een ongeval.
Eigenlijk vind ik dat goed. Regels zijn er om te volgen. Kies je (jaja, KIES je) om ze niet te volgen, weet je wat de gevolgen kunnen zijn.Last edited by Bompa; 02/12/2012, 07:00.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk BerichtenVoila, heb me nen dashcam aangeschaft. Eentje met G-sensor en een camera vooraan en achteraan
Of misschien een site?Last edited by knight-rider; 02/12/2012, 01:26.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk BerichtenVoila, heb me nen dashcam aangeschaft. Eentje met G-sensor en een camera vooraan en achteraan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk BerichtenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Veel gekken weer op de baan vandaag.
1 vd leukste vondt ik een clio die ik op de snelweg tegenkwam,zij reed 1ste vak ik ernaast (2 baan vak stak me prima voorbij)
Komt voor me rijden en beslist plots alles toe te slagen om afrit te nemen met als kers op de taart zonder pinker.
Omdat ze zodanig snel voor mij kwam en plots zonder enige verwittiging alles toesloeg tot 60 km /u !! op de snelweg.
Uit reactie claxoneer ik en die kijkt me zo aan,ik ben dood maar besef het zelf nog niet een echte dagdromer !
Antwerpse ring,moest richting e313/e34 links rechts invoegen zonder enige vorm van verwittigen,daar geld de regel.
Jij zal voor mij remmen wat ik ook doe
Dan nog ene die plots van 2de vak voor mij komt rijden de laatse sec voor ik hem zou paseren,uiteraard zonder enige vorm van verwittigen.
Om dan op doodgemak 90/u te gaan *knallen* (niet aan werken oid ter info !)
Oja ook nog ene die op de invoegstrook voor de snelweg op te gaan,zich niet kon houden om daar mij al voorbij te gaan steken ?
En het is niet dat ik zo traag was,eerst ging ie meteen op de bumper hangen aangezien ik niet rechts of links kon (lees : invoegen van op gewone weg dus 1 richting)
Ging ie zodra ik op snelweg wou komen mij toch maar voorbij op de pechstrook dan maar,ipv gewoon achter mij in te voegen en me dan,
vervolgens voorbij te gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDat systeem met die tweede camera lijkt me ook wel intressant.
één van de dingen waar je goed moet bij opletten met die dashcams is dat je eentje koopt die zijn eerste opname automatisch overschrijft als de geheugenkaart vol is.
maw, als de kaart vol is gaat ie filmpje nr1 overschrijven, dan nr2 etc...
ik heb een 16gb micro sd erin steken dus heb nog veel data van enkele weken ervoor, moest het nodig zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
Comment
-
Bwaaah, ik wilde eerst eens proberen en er ook niet héél véél geld tegenaan gooien.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenDe personen die de verplaatsbare flitspalen zetten zijn toch maar klootzakskes.
Derjust op de E313 aan werken (in geel denkik) staat er een bord 90 en nog geen 10 mtr verder zon bakske. Is het dan de bedoeling dat elke bestuurder een coute de frein geeft? Want dan zullen er wel wa accidenten gebeuren denkikOorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk BerichtenDie 300 meter is inderdaad erg kort. Wanneer je 120 rijdt moet je nog altijd remmen. En als je dan u niet laat uitbollen vanaf die 300m en je ziet dat bord 90 uiteindelijk staan, moet je weldegelijk vol remmen om 90 te rijden bij het begin van de trajectcontrole
Je moet niet uitbollen vanaf dat 300m bord 90, maar ongeveer 200m daarvoor, normaal rij je dan 90 vanaf de controle.(op voorwaarde dat je wel +/- 120 reed natuurlijk). Anders moet je dat maar eens gaan oefenen op de E34/N49 Antwerpen > Knokke-Heist tussen Zelzate en Maldegem. Veel kans dat je tegen het laatste licht het onder de knie hebt.
Maar zoals ik enkele pagina's eerder al eens schreef, vele chauffeurs zouden niet door een medische keuring geraken zonder aangepaste bril...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenAlles is feitelijk simpel te herleiden tot één woord: (zelf)discipline.
Je moet niet uitbollen vanaf dat 300m bord 90, maar ongeveer 200m daarvoor, normaal rij je dan 90 vanaf de controle.(op voorwaarde dat je wel +/- 120 reed natuurlijk). Anders moet je dat maar eens gaan oefenen op de E34/N49 Antwerpen > Knokke-Heist tussen Zelzate en Maldegem. Veel kans dat je tegen het laatste licht het onder de knie hebt.
Maar zoals ik enkele pagina's eerder al eens schreef, vele chauffeurs zouden niet door een medische keuring geraken zonder aangepaste bril...
Mijn grootste probleem en ergernis zijn wegenwerken op de autostrade waar je maar 70 mag rijden. Blijkbaar vinden redelijk wat vrachtwagenchauffeurs dat ze je dan ongeveer van de weg mogen duwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenIk vraag me altijd af of er bonuspunten of zo te winnen zijn door gas te blijven geven en dan volledig te moeten afremmen, want er zijn héél wat chauffeurs die me op die 1,5 km voorbijrijden (tweevaksbaan).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenIk vraag me altijd af of er bonuspunten of zo te winnen zijn door gas te blijven geven en dan volledig te moeten afremmen, want er zijn héél wat chauffeurs die me op die 1,5 km voorbijrijden (tweevaksbaan)
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenHet bonuspunt is dat men je al voorbij is en je niet meer in de weg kan rijden.
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenMijn grootste probleem en ergernis zijn wegenwerken op de autostrade waar je maar 70 mag rijden.
Tja inderdaad, wel wat te traag om het nog veilig te houden voor de automobilist. Die wind zaait, zal storm oogsten...(niet persoonlijk bedoeld van algemeen). Vroeger lagen de limieten hoger maar omdat er zich toch bijna niemand aan hield hebben ze dat maar drastisch verlaagd.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenBelgië is dan ook zowat het enige land waar je steevast bij elke strook wegenwerken op de snelweg maar 70 mag, ongeacht breedtte van de rijvakken. In Duitsland en Nederland is de limiet daar 80, en dan zijn de rijvakken verdorie smal.
In Nederland werd er dan ook behoorlijk gecontroleerd, dikwijls net waar de werken begonnen stonden ze achter de mobiele matrixborden, of wel net achter het laatste matrixbord maar nog wel net voor het einde van de werken. In Nederland hebben ze de les wel goed geleerd, 80% hield zich dan ook aan die limiet, hier in België zitten we nog steeds met een 40%, 60% verhouding. We blijven moeilijke leerlingen.Last edited by Metaxa; 03/12/2012, 16:25.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenHet bonuspunt is dat men je al voorbij is en je niet meer in de weg kan rijden.
Comment
Comment