Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
    Tja, gij zijt de man met moto-ervaring, dus ik zal u maar moeten geloven...

Maar de volgende keer dat ik in scherpenheuvel kom ga ik toch voor alle zekerheid een kaarske voor u branden
    Dank u

Op zich is motorrijden op de snelweg nog altijd veiliger dan op de gewone weg. Op de snelweg rijdt iedereen in dezelfde richting, en zelfs met een ongelukkige tik val je en is het enkel hopen dat iedereen op tijd gestopt geraakt en je niet blijft steken achter een vangrail. Op de gewone weg heb je vaak geen vangrails maar een hele hoop andere harde objecten die je niet geleiden maar waar je onmiddellijk tot stilstand komt, en schuilt het gevaar in mensen die uit hun oprit komen, tegenliggers die voor je neus links afslaan, achterliggers die niet zien dat je remt om af te slaan, ...

Comment

• Hier de risico's van filefilteren... En dat was dus pakweg op 5 kilometer afstand...

En zelfs eens het filefilteren gedaan is, loop je risico want dan zijn er nog die vlak voor je van rijstrook willen veranderen zonder richting aan te geven... 3 seconden richting aangeven alvorens van rijstrook te veranderen zou al heel veel schelen...

Comment

• Is dat E314..?
        Heb ik in't verleden dagelijks gedaan... nu dankzij mn Duitse klanten ga ik meestal de andere richting uit

Ik moet zeggen dat ik dat ook wel eens durf doen, filefilteren.... maar wat ik dan eerst doe is een klein beetje uitwijken en eerst GOED kijken in de spiegel of er geen moto aankomt, en dan pas veranderen van baanvak.
        En ik doe dat trouwens enkel bij goede zichtbaarheid (licht, geen regen of mist) want je mist snel de koplamp van een moto in de hele rij koplampen van de wagens...

Comment

• Pas op, ik heb er niks op tegen dat mensen van rijstrook willen wisselen, maar je pikt er zo diegenen uit die in hun spiegel kijken, richtingsaanwijzer op zetten en als ze denken dat het veilig is gaan, en diegenen die uit puur toeval nog niet eens een auto raken.

Zoals gezegd... Zet voor 3 seconden je richtingsaanwijzer aan vooraleer je iets doet, en je hoeft nog niet eens in je spiegel te kijken maar ik ga je niet voorbij...

Bij velen zijn die 3 seconden richtingsaanwijzer nog te veel en dat maakt het gevaarlijk.

Comment

• Om even terug te komen op de ergernis van de dagrijlichten van enkele posts terug: is inderdaad serieus irritant: ge ziet soms niet of een wagen aan het pinken is.
            Deze morgen ene met nen hele kerstboom aan LEDs in de koplampen ingewerkt, die kwam van links en moest de straat inslaan waar ik van kwam... ik kon met moeite zien of de pinker opstond, en ik heb goei ogen... Zelfs toen hij vlak bij was, kon ik het amper onderscheiden...

Ofwel die LEDs onderaan de wagen, ofwel de Angel Eyes van BMW, maar die kerstbomen in de koplampen, dat is gewoon niet te doen ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Pas op, ik heb er niks op tegen dat mensen van rijstrook willen wisselen, maar je pikt er zo diegenen uit die in hun spiegel kijken, richtingsaanwijzer op zetten en als ze denken dat het veilig is gaan, en diegenen die uit puur toeval nog niet eens een auto raken.

Zoals gezegd... Zet voor 3 seconden je richtingsaanwijzer aan vooraleer je iets doet, en je hoeft nog niet eens in je spiegel te kijken maar ik ga je niet voorbij...

Bij velen zijn die 3 seconden richtingsaanwijzer nog te veel en dat maakt het gevaarlijk.
              Haja, is juist ... Maar ik kijk toch altijd eerst goed zenne (spiegel + schouder : ge hebt altijd nen dode hoek in uwe spiegel).

Idem met van die ouwe peerkes (op de gewone baan), die hunne pinker pas opzetten als ze al aan't indraaien zijn ... die snappen de bedoeling daar niet goed van precies...

Comment

Hier de risico's van filefilteren... En dat was dus pakweg op 5 kilometer afstand...

En zelfs eens het filefilteren gedaan is, loop je risico want dan zijn er nog die vlak voor je van rijstrook willen veranderen zonder richting aan te geven... 3 seconden richting aangeven alvorens van rijstrook te veranderen zou al heel veel schelen...
                Die Espace lapt u dat 2 keer, maar ge maakt u uiteindelijk precies het meest lastig op die Touran-rijder, die (zijn/haar passagier) zich nog verontschuldigt? Enfin, ik begrijp wel dat je gefrustreerd was.

Comment

• Die espace lapt dat twee keer, maar de eerste keer was dat ruim op tijd en de tweede keer maakte ze ruimte... Maar die met zijne Touran deed zijn manoevre veel feller, zonder te kijken... Dat zijn passagier excuseert ben ik vet mee, ik wil dat de chauffeur kijkt.

Comment

Die espace lapt dat twee keer, maar de eerste keer was dat ruim op tijd en de tweede keer maakte ze ruimte... Maar die met zijne Touran deed zijn manoevre veel feller, zonder te kijken... Dat zijn passagier excuseert ben ik vet mee, ik wil dat de chauffeur kijkt.

Wat heeft die mens met zijn espace eigenlijk misdaan ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door willytoyota Bekijk Berichten
                      Onnodig van vak veranderen in een file vooral. Helpt toch niks.

Comment

Die espace lapt dat twee keer, maar de eerste keer was dat ruim op tijd en de tweede keer maakte ze ruimte... Maar die met zijne Touran deed zijn manoevre veel feller, zonder te kijken... Dat zijn passagier excuseert ben ik vet mee, ik wil dat de chauffeur kijkt.
                        Zoals ik al zei, kan ik het begrijpen. Maar ofwel keek die in haar Espace evenmin voldoende in haar spiegels, ofwel hinderde ze je bewust. Het manoeuver van de Touran-rijder was gevaarlijker voor u, maar de Espace heeft je toch meer gehinderd. Of zie ik het verkeerd?

Oorspronkelijk geplaatst door willytoyota Bekijk Berichten
                        Niet zo veel, maar als ze wat beter in haar spiegels had gekeken en wat meer afstand had gelaten tussen die autotransporter en haar Espace had ze Wooter niet onnodig gehinderd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                          Zoals ik al zei, kan ik het begrijpen. Maar ofwel keek die in haar Espace evenmin voldoende in haar spiegels, ofwel hinderde ze je bewust. Het manoeuver van de Touran-rijder was gevaarlijker voor u, maar de Espace heeft je toch meer gehinderd. Of zie ik het verkeerd?

Niet zo veel, maar als ze wat beter in haar spiegels had gekeken en wat meer afstand had gelaten tussen die autotransporter en haar Espace had ze Wooter niet onnodig gehinderd.
                          De wooter moet met zijne brommer ook niet in het midden van de weg allemaal voorbij steken dat hij aanschuift als een ander. heb het filmpje ook even herbekeken en hij rijd veel te hard tussen de autos ook , fluo pis pot op zijne kop of niet

Comment

De wooter moet met zijne brommer ook niet in het midden van de weg allemaal voorbij steken dat hij aanschuift als een ander. heb het filmpje ook even herbekeken en hij rijd veel te hard tussen de autos ook , fluo pis pot op zijne kop of niet
                            Nie moeilijk dat jij al aan account 7 zit op deze manier.
                            BMW X5 45e

Comment

Hier gaan we weer...

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                              Motorrijders bewust hinderen is gewoon idioot.
                              16.2bis. Motorfietsers die tussen de rijstroken rijden.
                              Voor de motorfietsers, het sneller rijden tussen twee rijstroken of files dan de voertuigen die stoppen of traag rijden in die rijstroken of files, wordt niet als inhalen beschouwd, behalve voor de toepassing van artikel 17.2, 5°.
                              In dat geval mag de motorfietser evenwel niet sneller rijden dan 50 km per uur en mag het snelheidsverschil tussen de motorfietser en de voertuigen die zich in die rijstroken of files bevinden niet meer dan 20 km per uur bedragen.
                              Op autosnelwegen en autowegen moet hij daarenboven tussen de twee meest links gelegen rijstroken rijden.
                              Last edited by ; 06/12/2012, 15:31.

Comment

Ne moto is ne auto minder in de file, dus ik laat ze graag door

Comment

Prachtige redenering, aan alle motorijders neem vanaf nu de auto en ga mee aanschuiven, dan staan er nog een duizendtal auto's meer in de file, hoera. Niet dus, ja hij rijdt misschien wat snel tussen de 2 rijstroken, daar heb je gelijk, maar dat een motorrijder zou moeten aanschuiven? Wanneer wooter dat doet hebben de auto's er geen last van en kan hijzelf tijdswinst maken.

Als je dat niet kan verdragen, koop u dan ook een moto en doe hetzelfde he!

Comment

• Die Espace viel gewoon op omdat ie twee keer voor mijn neus van rijvak wisselt zonder richting aan te geven. Op het einde was de Touran gevaarlijker, maar die deed net hetzelfde als de Espace met dit verschil dat ik relatief gezien meer risico liep.

Mijn snelheid is nog relatief rustig, maar ik denk niet dat de polies het gaat appreciëren als ik hier filmpjes ga zetten waar ik een zwaantje door de file probeer te volgen...

Comment

• Vandaag een camionette ingehaald op het viaduct van Gentbrugge. Net waar je opnieuw 120 mag haalt hij me terug in. In Deinze rijdt hij weer in mijn weg en wil ik voorbij, maar hij geeft gas, tot 3x toe mij naar links laten gaan voor niks. De 4e keer raak ik tot naast zijn voordeur, vent van in de 50 die voor zich uit staart en opnieuw versnelt. Tot in Kruishoutem er naast gehangen, daar kwam een snellere camion achter mij, dus ik voeg terug rechts in en laat die andere voor. Chauffeur van die camion doet zo eens grappend teken dat hij die in z'n camionette zou willen afknallen.
                                      Dus die andere camion haalt mij in en begint de bestelwagen in te halen. In Marke heeft die camion dan uiteindelijk de bestelwagen op de pechstrook gedrukt, want hij deed hetzelfde als voordien met mij. Het geluk was niet met mij, want bestelwagenman moest ook de A19 op. Waar hij terug 80 deed, met achter hem een rij camions. Plots is die achter mij het beu en begint hij de rij in te halen, dat ging vlot tot hij bij die bestelwagen kwam, opnieuw hetzelfde spelletje. Ook deze keer werd bestelwagenman van de baan gedrukt.
                                      In Ieper stonden we dan uiteindelijk samen aan de rode lichten, ik vroeg wat zijn probleem was. Het antwoord was dat alle truckers zot zijn en hij dat recht had om dat te doen ... Dat is zo'n type dat ooit eens de foute gaat ambeteren.

Comment

Motorrijden Zeker in zo een weer schiet dat beter op, zolang er gene sneeuw blijft liggen .

Ik weet dat er opmerkingen gaan komen over het inhalen van de vrachtwagen, maar dit is zo een klassiek manoever dat je dan tegen komt: de voorste rijdt al traag, en gaat dan plots nog eens remmen. Hoe zou dat toch komen?!

Ik had zoooo graag aan het stuur van die Mercedes gezeten.
                                        Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Had je dan sneller gezien dat er enkele seconden lang een motard naast je reed terwijl je zat te emailen?

Comment

Working...
                                          X