Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Had je dan sneller gezien dat er enkele seconden lang een motard naast je reed terwijl je zat te emailen?
    Jij maakt er echt een wedstrijdje van hé,efkes de moto uithalen camera aan en dan auto's viseren op hun 'fouten' , tja want ik heb niets beter te doen blijkbaar,en ik heb een oranje politieachtige helm aan en ik ben snel,dat is je sterke punt want als er maar 1 iemand tussen zit die juist slecht nieuws heeft gehad prive of werk en hij gaat jou confrontatie aan dan kan jij vluchten hé,ik betwijfel zelfs dat jij 33jaar bent
    Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Die camera staat aan vanaf ik thuis vertrek. Ik ga niet doelmatig wachten tot iemand een stommiteit doet om die aan te zetten - ik zou veel te laat zijn.

Een wedstrijdje? Jij vind het dus normaal dat iemand op de linker rijstrook zonder reden gaat remmen omdat hij dringend zijn mail moet checken?

En tuurlijk met de motorfiets. Met de auto zit je daar een paar auto's achter en weet je niet waarom er weer geremd wordt...

Comment

• Ik kan nog altijd niet begrijpen hoe moeilijk sommige mensen het hebben om te smsen/mailen achter het stuur. How hard can it be?
        Deze ochtend viel het me duidelijk op welke mensen kunnen autorijden en welke beter thuis kunnen blijven. Hoewel er niets van sneeuw lag vonden ze het toch nodig om in een treintje tegen 60km/u op het middenbaanvak te rijden, en als je ze dan langs links voorbijstak tegen een iets hogere snelheid krijg je een heel serenade van lichten en claxons
        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          Ik kan nog altijd niet begrijpen hoe moeilijk sommige mensen het hebben om te smsen/mailen achter het stuur. How hard can it be?
          Deze ochtend viel het me duidelijk op welke mensen kunnen autorijden en welke beter thuis kunnen blijven. Hoewel er niets van sneeuw lag vonden ze het toch nodig om in een treintje tegen 60km/u op het middenbaanvak te rijden, en als je ze dan langs links voorbijstak tegen een iets hogere snelheid krijg je een heel serenade van lichten en claxons
          Ik kan u verzekeren, er zijn nog veel dingen die je niet ziet als autobestuurder hoor. Wanneer ik met de moto aan het rondrijden ben zie ik veel meer dingen die niet zijn zoals ze moeten zijn, dan wanneer ik met de auto op weg ben. Van sms'en tot bellen, gordel niet dragen. Vrouwen die bezig zijn met make-up is ook zo een klassieker, en dan maar lekker slalommen op de baan. Allemaal dingen die onschuldig lijken, maar het eigenlijk niet zijn. Maar ja, veel kunnen wij er niet aan veranderen.

Tijdens het rijden staat mijn gsm altijd op stil en ligt die mooi weggestoken in de middenconsole. Mooi zoals het hoort.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
            Jij maakt er echt een wedstrijdje van hé,efkes de moto uithalen camera aan en dan auto's viseren op hun 'fouten' , tja want ik heb niets beter te doen blijkbaar,en ik heb een oranje politieachtige helm aan en ik ben snel,dat is je sterke punt want als er maar 1 iemand tussen zit die juist slecht nieuws heeft gehad prive of werk en hij gaat jou confrontatie aan dan kan jij vluchten hé,ik betwijfel zelfs dat jij 33jaar bent

Que?

JOUW leeftijd lijkt me eerder niet te kloppen...

Die Mercedes-rijder zou beter tegen een boom knallen. En hopelijk is noch de wagen, noch de boom beschadigd.

Als je aan't rijden bent, moet je niet je mail checken. En je moet ook niet links blijven hangen.

Dat je zoiets kan verdedigen...

Wooter doet nu eenmaal veel km's, en zet gewoon zijn cam aan als hij vertrekt, en af als hij aankomt.

Hij focust wel vaak op het negatieve, da's waar, want voor elke laag-IQ-ige mongool zoals die in't filmpje, zijn er wellicht 49 bestuurders die zich wel aan de regels houden.

Maar dan nog!
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Ik vind dat wooter gelijk heeft dat ie alles filmt..............zo zien we tenminste irl hoe het er op de meeste wegen aan toe gaat.

Dat ie dan toevallig een oranje helm heeft , maakt dat er zich zelfs nog een pak bestuurders zich alleen al door deze "kleur" laten verleiden om net ietsje braver te rijden dan normaal

Zet bvb een camionette met een blauwe of oranje streep op die afslag (met de bus en waar die Mercedes rechts voorbijsteekt...eerder filmpje ) en je zal zien dat iedereen zich netjes gedraagt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                Hij focust wel vaak op het negatieve
                In het topic ergernissen focus ik inderdaad op het negatieve Er zijn ook dagen dat er niks noemenswaardig op mijn filmpjes staan hoor. Maar soms, heel soms, ook heel veel. En er zijn er ook genoeg die vertragen of ruimte laten op hun voorligger waar ik niet naast ga rijden om te kijken wat ze zitten te doen...

Comment

• Hoewel we niet altijd op één lijn zitten heeft Wooter wel een punt natuurlijk, in je wagen kom je niet voor te sms-en, emailen, maquieren, enz. Autorijden is een bezigheid waar al je aandacht zou moeten naar uitgaan.

Nu de manier waarop stemt ook tot nadenken. In zijn situatie, moto, helm, camera, snelheid, flexibiliteit, enz... is het al te gemakkelijk om iemand af te straffen. Feit is dat hij met een vrij agressieve ingesteldheid rijdt, altijd een beetje provocerend. Dat hem dat tot hiertoe goed afkomt mag hij van geluk spreken, maar hij gaat wel eens pech hebben vrees ik. Iemand die plots opschrikt en een verkeerd maneuvre maakt, en het is gebeurt.

Het fimpje met de chauffeur die zat te emailen bvb, klopt die man had helemaal niet de intentie om zich direct naar rechts te begeven maar je ziet Wooter versnellen, hierdoor kan de man zich niet meer verplaatsen + het feit dat hij dan net voor een vrachtwagen zou invoegen wat in zulk soort weer niet aan te raden is als je weet dat een vrachtwagen zoiezo 50 m moet hebben op zijn voorligger. De 3 bewegingen die hij dan ook maakt met zijn hoofd, doet me dan ook een beetje denken aan een (mislukt?) zwaantje die zijn "macht" wil laten doen gelden. Volgens mij altijd beter dat je zoiets niet doet in het verkeer.

Het is misschien wel de bedoeling dat je je zo snel mogelijk verplaatst van punt A naar B maar er zijn altijd momenten dat je zelf zal moeten anticiperen. In de eerste plaats voor jezelf en in de tweede plaats voor je medebestuurders rond jou. Als je het daar moeilijk mee hebt en altijd maar je gelijk wil halen omdat je denkt dat je de "king of de road" bent op je stalen ros, zit je verkeerd in het verkeer natuurlijk en dat merk je wel een beetje aan hem. Jammer dat er geen beelden zijn als hij zelf met de wagen is...
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• El Greco, ik heb daar niet versneld... Ik was bijna gewoon rechts voorbij door gereden, maar voor een keer toch eens wat afgeremd omdat ik die bestuurder naar onder zag kijken...

De bewegingen met het hoofd waren omdat mijn camera rechts hangt, en de auto links reed. Dan moet je een beetje onnatuurlijk links kijken om zeker te zijn dat zijn GSM er op staat.

Comment

• Goed geprobeerd, altijd een prima antwoord klaar, hier was het wel duidelijk dat je hem met je hoofdbeweging aanmaande om in't vervolg naar rechts te gaan. It's no big deal...
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• @Wooter

Comment

• Ik versta die reacties van 'nep-agent' niet hoor.
                          Tegenwoordig rijdt 60% van de motards met zo'n fluo helm.
                          En meer en meer gebruiken continu zo'n cam. Niet alleen motards, maar ook koekenblikchauffeurs.

Ik vind dat hij groot gelijk heeft.
                          Mensen mogen op hun fouten gewezen worden, als ze er tegen kunnen op het moment dat ze er zelf ook op gewezen worden.

Veel mensen zouden eens alle dagen op de moto moeten zitten.
                          Je riskeert continu je leven en dan ben je inderdaad sneller 'gepiekeerd' als je zoiets ziet gebeuren.

Zo'n handelingen horen niet thuis achter het stuur!

Comment

• En constant het kopke draaien om toch maar een gsm in beeld te krijgen wel?
                            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Goed geprobeerd, altijd een prima antwoord klaar, hier was het wel duidelijk dat je hem met je hoofdbeweging aanmaande om in't vervolg naar rechts te gaan. It's no big deal...
                              Hij bleef zijn email lezen, hij heeft nog niet eens gezien dat er een motorrijder naast hem bleef rijden voor even.

Overigens, waarom zouden enkel politieagenten mensen mogen wijzen op hinderlijke fouten zoals bijvoorbeeld het verkeer ophouden omdat iemand dringend een mailtje moet lezen? Als het niet vooruit gaat in Brussel duwt men toch ook op de claxon, dat is toch ook een vorm van corrigerende tik? Ik heb een tijd op een chemische installatie gewerkt en daar werd je gewoon door collega's aangesproken als je beveiliging niet in orde was. Zelfs van die belachelijke dingen zoals dat je een top of af gaat zonder de handleuning vast te houden. Ik zie er dus niets mis mee om mijn ongenoegen omwille van iemands rijstijl te laten blijken, zeker als het over dingen gaan als op het linkervak mails gaan liggen lezen.

Nu stoort dat jou misschien niet dat een voorligger iets anders bezig is dan autorijden, maar uit mijn 45000km met de motorfiets per jaar heb ik al een paar dingen geleerd:
                              • als je op een snelweg wel 80 kan rijden maar geen 120 ligt dat niet aan druk verkeer maar aan een voorligger die onbewust of moedwillig in de verte de boel ophoudt.
                              • Die persoon die onbewust of bewust de boel ophoudt, 1 op 3 iets anders aan het doen dan autorijden. Er zijn genoeg mensen die ik tegen kom op het linkervak aan pakweg 80-90 zonder iemand voor hen ("veiligheidsafstand" van 200 meter en meer) die hun dossiers aan het doornemen zijn, mails aan het beantwoorden, make-up, ...
                              • Dat soort personen bijgevolg ook erg onvoorspelbaar reageert bij afritten en splitsingen, als ze plots merken dat ze een ander rijvak of afrit moeten nemen en eerst doen en pas denken...
                              Ik heb er geen idee van hoe vaak die mensen betrokken raken in ongevallen, maar ongevallen gebeuren niet omdat beide partijen goed aan het opletten waren...
                              Last edited by ; 06/12/2012, 22:34.

Comment

• Voila. Die fluo-helm heeft gewoon te maken met veiligheid. Sebiet moet ik me ook verantwoorden omdat ik met een fluovest aan rondrij.

Dikke kans dat ik tegen volgend jaar mijn helm laat wrappen in't geel of oranje, trouwens.
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

En constant het kopke draaien om toch maar een gsm in beeld te krijgen wel?
                                  Ook niet.
                                  Wooter is geen heilige. (niemand is dat)
                                  Maar hij heeft wel beide handen aan het stuur.

Comment

• Het enige opvallende aan mij is overigens mijn fluo helm. Ik heb verder een zwarte motorfiets en een zwart motorpak.

Ik ben de laatste weken wel al eentje tegengekomen op een witte FJR met retroreflecterende striping, en op een andere dag een witte scooter met een gast op met blauwe motorjas en rode helm.

Comment

Nie moeilijk dat jij al aan account 7 zit op deze manier.
                                      Ik ga der weinig woorden aan vuil maken op u reaktie anders bleet bleet en profiel nr 8 komt er aan , maar toch een ding , zou is graag hebben dat er ene met zijne brommer naast mij komt hangen en dat ik het ZIE dat die mij filmt.
                                      ..

Comment

• En dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          En dan?
                                          I'm with stupid!
                                          Wat zou je in godsnaam doen?
                                          Moedwillig rammen? Om daarna voor de rest van u leven te betalen

Comment

Working...
                                          X