Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenSnotapen die me op een afrit dachten in te halen toen ik op de moto zat daarnet. In het midden begon hun Fiesta natuurlijk last te krijgen van onderstuur en schoven ze over de voorwielen richting "gelukkig" de zachte berm. Bende idioten... als 't nat ligt is 't oppassen met kut auto's en rotte banden... .
Hij stapte dan uit en het eerste wat hij ging bezien is hoe zijn VW-logo van zijn nieuwe Polo kapot was.
Heeft uren geduurd om geregeld te krijgen want pipo had geen rijbewijs bij, maar de mama was zijn verzekeringsmakelaar. En in Anderlecht op de flikken wachten bij een VKO stoffelijke schade zou langer duren.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenStaat geen enkele moto, who cares
Comment
-
Vrijdag avond mij nog eens geërgerd aan een motard. Het was druk op de baan met vertraagd verkeer en die begint met tussen de auto's door te rijden. Opzich geen probleem. Maar erna begint hij op nog geen meter van een volvo voor hem te rijden. Als die volvo 1x bruusk moet remmen kunnen ze die motard van de koffer schrapen. En dan komt dat in het nieuws en staan de motoclubs weer op hun achterste poten dat de auto's wat meer respect moeten hebbenBMW X5 45e
Comment
-
Beetje vreemd om eerst te filteren, en dan plots te stoppen met filteren.
Filteren vind ik overigens veel veiliger dan aan 2 seconden afstand van een voorligger blijven rijden, temeer omdat de meeste automobilisten in dat geval die motorrijder niet als auto aanzien en dan onbewust gaan bumperkleven bij die motorrijder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMet dezelfde logica kan je ook op een gehandicaptenplaats staan.
Comment
-
voor mijn deur is een gehadicaptenplek en een avondschool
het buurmeisje van bij mijn ouders haar vader is spijtig genoeg, zwaar gehadicapt
nu zet zij zich als ze naar de avondschool gaat altijd voor mijn deur op die gehandicapteplaats met de kaart van haar vader, het wicht woont 700 meter hiervandaan
ik confronteerde haar een keer hiermee, tis nogal een sympatieke en best snel ook
ik doe toch nix mis, was haar antwoord
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenvoor mijn deur is een gehadicaptenplek en een avondschool
het buurmeisje van bij mijn ouders haar vader is spijtig genoeg, zwaar gehadicapt
nu zet zij zich als ze naar de avondschool gaat altijd voor mijn deur op die gehandicapteplaats met de kaart van haar vader, het wicht woont 700 meter hiervandaan
ik confronteerde haar een keer hiermee, tis nogal een sympatieke en best snel ook
ik doe toch nix mis, was haar antwoord
Als je gebruik maakt van zo'n kaart moet de rechthebbende er effectief bij zijn, anders telt dat niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenvoor mijn deur is een gehadicaptenplek en een avondschool
het buurmeisje van bij mijn ouders haar vader is spijtig genoeg, zwaar gehadicapt
nu zet zij zich als ze naar de avondschool gaat altijd voor mijn deur op die gehandicapteplaats met de kaart van haar vader, het wicht woont 700 meter hiervandaan
ik confronteerde haar een keer hiermee, tis nogal een sympatieke en best snel ook
ik doe toch nix mis, was haar antwoord
Maar ze word enkel voor de ruit gelegd als mijne pa d'r ook effectief bij is, anders gebruik ik ze niet.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
En om nog maar effe een eigen ergernis d'r bij te zetten.
Vandaag eene met een camionet in men kont gezeten en vluchtmisdrijf gepleegd, dus ook nog eens kleine twee uur bij de politie in Genk gezeten.
Ik was naar Opglabeek geweest om wat spulletjes bij Van Cranebroek te halen en op de terugweg (het was al goed donker, ongeveer 17h) was er eene met een camionet zonder lichten aan het rijden, verschillende mensen die hem d'r op probeerden te wijzen, maar geen reactie. Aangezien hij vrij traag reed gewoon voorbij gereden en verder niet op gelet.
Tot ik op de Westerring ter hoogte van de afslag C-Mine voor het rode licht stond, nog enkele auto's voor mij. Zie ik ineens iets zonder lichten aankomen dat niet echt aanstalten maakt om te stoppen, voor ik iets kon doen vlamde die vanachter erop. Ik heb enkel kunnen vermijden dan ik ook nog mijn voorligger raakte.
Ik ben uitgestapt en naar hem toe gegaan, zijn deur stond al open maar hij zat nog in zijn camionet met zijne gsm in zen hand (vermoed dus dat hij aan het bellen was). Het eerste wat hij zei "Hela niet agressief worden he", terwijl ik helemaal niet agressief was, was ik mss beter wel geweest. Hij zegt daarop direct dat hij wel zou betalen, hij wou dan ook gewoon gegevens uitwisselen. Ik rook dat hij gedronken had en zei dat ik het met de verzekering wou regelen of dat we anders de politie d'r bij haalden. Voor hem was dat goed, en hij stelde voor van eerst onze voertuigen aan de kant te zetten. Ik vetrouwde het niet echt en maakte dat ook duidelijk maar hij stapte gewoon in vertrok richtin C-Mine (dus rechts af ipv recht door om ons op de pechstrook te zetten), dacht eerst oke, mss is daar een betere plaats, maar nee, hij stoof gewoon in volle vaart weg.
Dan heb ik mij daar wat verder maar op die pechstrook gezet en naar de politie gebeld, waar ze zeiden dat ik langs mocht komen om een verklaring af te leggen, dus naar de politie in Genk. Daar nog een hele tijd zitten wachten en verklaring afleggen (kleine 2 uur daar gezeten).
Terwijl we daar bij de politie zaten waren er al andere agenten gaan kijken bij het bedrijf in As waarvan de bestelwagen was, maar daar was natuurlijk niemand te bespeuren, dus gaan ze dat maandag verder uitzoeken.
Ze hebben ook nog een foto van de schade aan de auto genomen (niet zo goed gelukt in het donker)
De schade aan de auto zal ik morgen pas goed kunnen bekijken, want in het donker zie je dat niet goed.
Maar dat is niet het ergste, ook de lichamelijke schade moet nog opgemeten worden, we zaten met drie in de auto, en we hebben alle drie serieus pijn in de rug.
Tweede keer sinds ik mijn rijbewijs heb een ongeval met vluchtmisdrijf aan men been.Last edited by knight-rider; 06/01/2013, 00:01.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
oei da's minder!
deze avond ook op E40 (tussen Gent & Aalter), weet niet meer waar het juist was...ene met pick-up (toyota dacht ik) EN aanhangwagen..op autostrade ZONDER lichten!
Ik probeerde hem er attent op te maken, maar hij reageerde gewoon niet, of deed de moeite niet om verbaasd te kijken?! had zin om de flikken te bellen, was gewoon levensgevaarlijk!
Bij ene die gedronken heeft, zou ik 100% zeker flikken bellen! niets gewoon verzekering!
tegenwoordig heb ik smartphone en geen prob om foto's te nemen, dus ik zou onmiddellijk als ik uit mijn wagen kom een foto van de situatie nemen, mocht hij wegrijden....
idd. een rear dashcam zou U kunnen geholpen hebben....
En kan begrijpen dat iedereen rugpijn heeft (whiplash), vooral de nek denk ik. sterkte!
Comment
-
Flikken of niet, als mijn schade maar vergoed word.
Ik heb ook een smartphone, maar ook nog een gewone telefoon met camera, en het was nu net die laatste dat ik bij me had. Ik heb ook hiermee een foto getrokken, maar dan wel enkel van de nummerplaat om zeker te zijn dat ik die had. Maar zelfs die foto was zo slecht dat ik er amper iets mee kon aanvangen.
Ik heb vooral pijn in de onderrug en denk dat ik bij de slag met mijn linkerknie het dasboard geraakt heb want ook die doet pijn.
Mijne pa heeft pijn tussen zijn schouders en is sinds we thuis zijn al enkele keren duizelig geweest
Mijn ma heeft last van hare rug, zei dat ze de slag gevoeld heeft tot in haar keel en heeft het gevoel in haar neus zoals bij een bloedneus.
Idd een rear dashcam zou nu geholpen kunnen hebben, maar dit voorval zorgt er voor dat ik nog meer ga zoeke om er zeker een te vinden. Heb er nog over met de agent gepraat die mijn verklaring afgenomen heeft en die vond het ook een goed idee om zoiets te hebben.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Steek een 1080p dashcam en alleszins overdag kan je alle nummerplaten lezen. 's nachts gaan je koplampen teveel weerkaatsen...
Ik hoop dat ze 'm snel kunnen pakken.
Ik heb zo enkele jaren geleden een barmachtige zatte samaritaan gehad die ons met zijn camion ging tonen waar een gewonde van een sportongeval bevond. Maar dat ging via een wegje met aan beide kanten geparkeerde auto's en hij vond er niet beter op om 4-5 auto's aan te rijden, en dan te gaan lopen. Wij waren natuurlijk niet dom en hebben de nummerplaat genoteerd en aan de politie doorgespeeld. Nog diezelfde avond hebben ze 'm gevonden, en de dag erop had ie een C4 want hij was met die camion van zijn baas, in het zwart wat aan het bijklussen...
Persoonlijk verzet ik de voertuigen pas na het nemen van duidelijke foto's van de locatie van alle voertuigen. Op die paar minuten zal het bij een vko stoffelijk niet schelen. En bij dronkenschap of toch duidelijke tekenen van intoxicatie zou ik ook geneigd zijn om heel de boel te bevriezen en die mens niet meer in de buurt van zijn voertuig en sleutels te houden, net omwille van het risico van vluchtmisdrijf. Eens zo een mensen terug achter het stuur zitten en rijden, dan is de beslissing om te gaan vluchten heel wat eenvoudiger dan dat je ze achter de vangrail hebt geluld en de papieren invult in afwachting van een politieploeg. In Genk zijn ze qua VKO's dan nog vrij snel, zeker als er duidelijke intoxicatie te bespeuren is.
Wat betreffende de verwondingen: ga asap bij een dokter van wacht langs, of spoedgevallen. Zeker dat duizelig zijn, en pijn in de nek zijn niet dingen waar je licht mag over gaan.
Comment
-
Met een fatsoenlijk fototoestel had ik zeker mer foto's genomen, maar dat had ik spijtig genoeg niet bij.
Om de verklaring op te nemen waren ze we niet zo snel, we hebben een hele tijd moeten wachten.
Maar ze waren wel heel vriendelijk.
We zijn na de verklaring bij de politie naar huis vertrokken, hier in het dorp zijn we langs geweest bij de huisdokter maar die was er niet.
Ik heb nog voorgesteld om naar een andere dokter te gaan, maar men ouders wilden niet, ze zouden de maandag wel zien tenzij het erger zou worden.
Ik vrees er ook wel serieus voor dat er meer schade aan de auto is dan wat zichtbaar is, ik heb de indruk dat ik de handremhende veel hoger moet trekken om hem op rem te zettenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenZelfs 160 is voor iemand die 130 rijdt erg snel voorbij.
De X5 was ook nergens verplicht om voor jou opzij te gaan. Zelfs niet als ie 120 reed.
Die kontboorder was er toch wel voorbij rechts, niet? Op de Antwerpse Ring heb je ruimte genoeg om rechts in te halen, en vaak mag je er ook rechts voorbij.
Die was dat idd niet verplicht,is dan ook niet een echte frustratie dat,eerder dat men voor heel hoge snelheden toch best 1ste of middelste strook gebruiken.
Er zijn namelijk genoeg mensen op de weg die boertig invoegen en voor niemand uitwijken en moest dat in dit geval gebeurt zijn,zat die x5 er in.
Maar ik leg die x5 ook niets ten laste hoor
Ik kom zeer regelmatig op de antwerpse ring,dus ik weet goed dat je soms 2 apparte rijstroken naar andere richtingen hebt.
Waardoor je niet rechts inhaald (iig niet verboden rechts inhaald).
Dit was nog VOOR de antwerpse ring dus gewoon 1 richting (niet zoals op de antwerpse ring)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMet dezelfde logica kan je ook op een gehandicaptenplaats staan.
Vindt ik dan ook een terrechte opmerking iig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMet dezelfde logica kan je ook op een gehandicaptenplaats staan.
Comment
Comment