Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Bwa, ik ben tot op heden erg tevreden hier in Frankrijk hoor. Ruimte, vriendelijker volk, gene wegentaks en veeeeeel relaxter. Dus voor mij zeker beter
......... als ge ergens 70 moogt gaat ge toch ook geen 50 rijden mag ik hopen ?
Reken er maar op dat ik (bijna) ALTIJD de max. toegelaten snelheid NIET zal overschreiden...daarom heb ik cc op m'n wagen .
(wat niet wil zeggen dat ik dus meer dan 5 km/uur trager rij hoor , op mijn scherm wordt de max. snelheid aangegeven en als die "rood" wordt dan tik ik de cc 1 eenheid "lager" )
Zelfs in een zone 30 zet ik deze aan ...op 34km/uur
Reken er maar op dat ik (bijna) ALTIJD de max. toegelaten snelheid NIET zal overschreiden...daarom heb ik cc op m'n wagen .
(wat niet wil zeggen dat ik dus meer dan 5 km/uur trager rij hoor , op mijn scherm wordt de max. snelheid aangegeven en als die "rood" wordt dan tik ik de cc 1 eenheid "lager" )
Zelfs in een zone 30 zet ik deze aan ...op 34km/uur
Slimme mens gij jammer dat de meeste andere nog niet zo ver zijn.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ergernis is het niet (ligt aan gewenning), maar duidt wel type Belgische chauffeurs aan: deze morgen op weg naar Kieldrecht kom ik aan de opritten van de autostrade tss Gent en Antwerpen, zie ik opeens rode lichten terug komen^^, zeg niet te gauw... maar het was idd een vrouw, vollenbak achteruit op de oprit, had zich wss vergist, bijna botsing met vrachtwagen die er net wou op rijden...
En blijkbaar was ik niet op de hoogte, maar het was vandaag 'ik rijd max 50km/h dag' had ik de indruk, wordt leuk als het echt glad gaat zijn^^
Gisteren heb ik een groot stuk over de E17 gereden. Meestal op het rechterbaanvak tegen 120. Enorm veel middenvakkers uiteraard maar het viel mij ook op dat als ge iemand langs rechts inhaalt uit de leeftijdscategorie +30jaar en met een bmw leaseding opweg zijn en ze merken u op, dat ze u ofwel klem proberen te rijden ofwel gas gaan bijgeven zodat ze niet ingehaald zullen worden.
helaba (zie onderschrift en nevenschrift) , 'k voel me geviseerd
E314 op zondagavond ... iedere keer weer een ramp.
Vandaag:
(disclaimer: ik weet dat men niet langs rechts mag voorbijsteken / en dat men 120 km/h mag rijden in Belgie)
- trein langs rechts voorbijsteken, iemand ziet dat (vond al straf dat hij/zij in achteruitkijkspiegel keek) en moet DAN net rechts gaan rijden zodat ik volle patee mag remmen. Was het midden van de trein, die had geen reden om toch ineens rechts te gaan rijden
- een of andere auto rechts aan het voorbijsteken wegens trein (andere trein); die zag dat niet zitten en ging in het midden van de twee rijstroken rijden van Bekkevoort tot in Leuven ongeveer. Ok dan denkt ge, 't is ne snul dat polies wil spelen, niemand mag rapper als hemzelve, maar ineens begon hem zelf rechts voorbij te steken.
Ben akkoord dat we met slechte wegen zitten en het verkeersdebiet is hoog, maar ... my god ... Belgische chauffeurs trekken op niks nimeer.
Altijd miserie met die treinen: ofwel rijden ze niet, ofwel hebben ze vertraging,... altijd iets bij de NMBS (gniffel)
Twee stukken tuig van het bruingetinte type die al km's lang raar reden. Ik was uitzonderlijk eens met de Impreza gaan werken want de C staat binnen voor onderhoud. Op de express van Ieper reed ik achter een camion aan 80 toen ze naast me kwamen hangen. Na een km of 10 van hun zever komen we in 't dorp aan, daar kon ik letterlijk hun voorlichten niet meer zien omdat ze zo dicht zaten. Ze zijn me 1x overgegaan en zetten mij gewoon blok. Althans ze probeerden dit, want er was een fietspad, dit maar even gebruikt.
Ik probeer vol gas weg te rijden, maar kwam achter een boerekar met een stuk of 15 wagens achter in rijtje, uiteraard allemaal op 3m van elkaar. Dus kwamen ze makkelijk terug achter, ze hebben nog 3x geprobeerd me voorbij te gaan, maar dat kon ik telkens afblokken, maar toen deden ze alsof ze me gingen rammen. Gezien hun wrak waarin ze zaten en hun eerder gedrag leek het me niet onwaarschijnlijk dat ze het ook zouden doen. We passeerden op dat moment mijn huis, maar ik besliste wijselijk om niet meteen naar huis te gaan, want ik heb geen flauw idee wat die van me wilden. Bon, mijn excuses aan alleman in 't rijtje, ik heb daar faren en claxons gekregen dat het geen naam heeft. En terecht in feite, 1 voor 1 iedereen gecoupeerd om weg te komen, maar de import-Fransen kwamen mee en duwden gewoon iedereen van de baan om achter me te kunnen rijden. Op een gegeven moment zag ik een gaatje om de hele rij over te gaan, inclusief tractor (nog een voertuig of 7 in totaal op dat moment). Daar heb ik dan maar dankbaar gebruik van gemaakt, naar 2e, en gewoon zo snel als ik kon weggereden, ik weet niet hoe snel, maar als ik iets had geraakt was ik puree, zoveel is zeker.
Wat moet ik daarvan nu denken? Twee gekken die me een rammeling wouden geven of twee van die grenscrimineeltjes die uit waren op een snelle kar? :s
Heb zo met de Z4 ook eens een getaway op de snelweg gedaan. Dan zijde blij dat de rest voornamelijk met diesels rijdt.
Ik heb zo ook eens een Peugeot 406 met Franse platen achter mij gehad. Het was vrij druk op de E19 (Brussel - Antwerpen), en hij kwam soms na x aantal gevaarlijke manoeuvres tot naast mij en zwaaide met een pasje of zoiets en deed teken dat ik aan de kant moest. Heb eens met mijn pasje terug gezwaaid en hem dan maar zo goed mogelijk los gereden (want zoals ik zei, vrij druk). Met een schijnbeweging hem uiteindelijk kwijt geraakt. Ik reed links, hij kwam rechts (via pechstrook en dergelijke) en toen ik bijna aan mijn afrit was liet ik een beetje een gat voor mij. Hij was te druk bezig met rechts inhalen dat hij niet zag dat hij me eigenlijk net voorbij was. Net op dat moment is mijn afrit er en ben ik in 1 beweging van links naar de afrit gegaan. Hij ging nog naar de pechstrook en ik zag hem hard afremmen, maar heb hem niet meer terug gezien.
Gisteren heb ik een groot stuk over de E17 gereden. Meestal op het rechterbaanvak tegen 120. Enorm veel middenvakkers uiteraard maar het viel mij ook op dat als ge iemand langs rechts inhaalt uit de leeftijdscategorie +30jaar en met een bmw leaseding opweg zijn en ze merken u op, dat ze u ofwel klem proberen te rijden ofwel gas gaan bijgeven zodat ze niet ingehaald zullen worden.
Terugschakelen naar 3de en die kakkers ter plaatse laten.
Daarstraks kwam ik over een kruispunt waar voorrang van rechts moet gegeven worden. Ik zie van links een busje van een bouwbedrijf aankomen met 6 man erin, allemaal geen gordel aan. De chauffeur leek eerst te denken dat hij nog rap voor mij de baan overkon, maar hij had mijn snelheid slecht ingeschat en moest dus vol op de remmen. Met als resultaat dat de 3 man op de achterbank bijna met hunne smoel tegen de voorzetels plakten
Bwa, ik ben tot op heden erg tevreden hier in Frankrijk hoor. Ruimte, vriendelijker volk, gene wegentaks en veeeeeel relaxter. Dus voor mij zeker beter
Ik geloof het heel goed. Feit is dat de meerderheid nooit wegraakt uit dat grijze mussen landje, en dan komen ze maar met de meest onnozele argumenten af waarom het overal slecht is en enkel in Belgie goed is om leven, terwijl ze nooit verder raken dan hun kerktoren. Bekrompenheid troef
En de overvloedige ergernissen in dit topic bewijzen het eens te meer, nergens vind je meer idioten en dwazen in het verkeer dan in dat pietluttig overbevolkte kaklandje
Ik reed op de E34 Ranst-Turnhout op het rechtse baanvak tegen 110 km/h, en ter hoogte van de parking in Vorselaar zie ik dat er iemand wil invoegen. Ik kon niet naar links wegens een lange trein, dus ik versnelde lichtjes zodat die wagen achter mij kon invoegen (plaats genoeg). In plaats van dat te doen voegt hij in tegen ca. 75 km/h op de moment dat ik hem net wilde inhalen, met als gevolg dat ik een quasi-noodstop heb mogen maken. Daarna versnelde hij lichtjes om nadien weer 85 te gaan rijden. Als de trein links gepasseerd was wilde ik hem ook voorbijsteken, waarna hij uiteraard ook in gelijke tred versnelde en me wat uitdaagde.
Ergernis is het niet (ligt aan gewenning), maar duidt wel type Belgische chauffeurs aan: deze morgen op weg naar Kieldrecht kom ik aan de opritten van de autostrade tss Gent en Antwerpen, zie ik opeens rode lichten terug komen^^, zeg niet te gauw... maar het was idd een vrouw, vollenbak achteruit op de oprit, had zich wss vergist, bijna botsing met vrachtwagen die er net wou op rijden...
En blijkbaar was ik niet op de hoogte, maar het was vandaag 'ik rijd max 50km/h dag' had ik de indruk, wordt leuk als het echt glad gaat zijn^^
Dat eerste geval is typisch Belgische chauffeur? Ik zie het eerder gebeuren in Frankrijk om eerlijk te zijn.
En de traagrijders deze morgen mogen idd ook wel eens een boete krijgen. 65-70 op het rechtervak van een snelweg met inhaalverbod omdat er sneeuw op de pechstrook ligt.
Ik geloof het heel goed. Feit is dat de meerderheid nooit wegraakt uit dat grijze mussen landje, en dan komen ze maar met de meest onnozele argumenten af waarom het overal slecht is en enkel in Belgie goed is om leven, terwijl ze nooit verder raken dan hun kerktoren. Bekrompenheid troef
En de overvloedige ergernissen in dit topic bewijzen het eens te meer, nergens vind je meer idioten en dwazen in het verkeer dan in dat pietluttig overbevolkte kaklandje
Nog eens mijn statement herhalen, en volgens mijn aantal km's in verschillende landen heb ik recht van spreken: In zowat elk land, dat niet in Scandinavië ligt, rijden de mensen een stuk slechter dan hier hoor. Natuurlijk zie je elk jaar wie er op reis is geweest, want in dat land reden ze toevallig allemaal veel beter. Tot ze er eens echt zouden moeten rijden buiten hun conge ...
Natuurlijk kan je nu zeggen: maar Nederlanders ritsen en Duitsers kijken in hun spiegels en nog van die zulke argumentatie, maar algemeen gezien is het hier echt wel goed hoor.
Je moet ook andere factoren er in betrekken, de verkeersdichtheid van ons wegennet speelt een grote rol. Ga eens rijden in streken in Frankrijk of Italie, Spanje, Nederland, ... waar de dichtheid hetzelfde is als de gemiddelde weekdag op de R1. Wedden dat je de Belgen niet meer de slechtste chauffeurs vindt?
En nog wat prefab-argumentatie is dan dat er hier veel verkeersslachtoffers per inwoner vallen. Opnieuw: verkeersdichtheid en als niet te verwaarlozen factor dat er enorm veel ongevallen gebeuren met buitenlandse wagens. Als ik zeg dat er in mijn streek 75% vd dodelijke ongevallen gebeuren met Fransen, dan zit ik er waarschijnlijk nog onder. Maar ook die komen natuurlijk in onze statistieken en dan zijn de Belgen slecht. Tja, het is misschien een rotland op zowat elk gebied, maar qua chauffeurs hebben we hier niet te klagen imo.
Nog eens mijn statement herhalen, en volgens mijn aantal km's in verschillende landen heb ik recht van spreken: In zowat elk land, dat niet in Scandinavië ligt, rijden de mensen een stuk slechter dan hier hoor. Natuurlijk zie je elk jaar wie er op reis is geweest, want in dat land reden ze toevallig allemaal veel beter. Tot ze er eens echt zouden moeten rijden buiten hun conge ...
Natuurlijk kan je nu zeggen: maar Nederlanders ritsen en Duitsers kijken in hun spiegels en nog van die zulke argumentatie, maar algemeen gezien is het hier echt wel goed hoor.
Je moet ook andere factoren er in betrekken, de verkeersdichtheid van ons wegennet speelt een grote rol. Ga eens rijden in streken in Frankrijk of Italie, Spanje, Nederland, ... waar de dichtheid hetzelfde is als de gemiddelde weekdag op de R1. Wedden dat je de Belgen niet meer de slechtste chauffeurs vindt?
En nog wat prefab-argumentatie is dan dat er hier veel verkeersslachtoffers per inwoner vallen. Opnieuw: verkeersdichtheid en als niet te verwaarlozen factor dat er enorm veel ongevallen gebeuren met buitenlandse wagens. Als ik zeg dat er in mijn streek 75% vd dodelijke ongevallen gebeuren met Fransen, dan zit ik er waarschijnlijk nog onder. Maar ook die komen natuurlijk in onze statistieken en dan zijn de Belgen slecht. Tja, het is misschien een rotland op zowat elk gebied, maar qua chauffeurs hebben we hier niet te klagen imo.
Even actuele cijfers(bron Knack.be) :
Het aantal verkeersdoden per miljoen inwoners :
Belgie: 75
Duitsland: 45
Nederland: 32
De vorige week gepubliceerde cijfers hier in Spanje : 1202 doden op jaarbasis, aantal inwoners 48 miljoen, = 25
Belgie heeft blijkbaar nog iets te leren van andere landen, het is hoe dan ook het meest verkeersonveilige land in West Europa, en het bewijst dat de
immense overbevolking niet werkt naar behoren, het werkt enkel irritatie en frustratie in de hand met de bekende gevolgen.
Het aantal verkeersdoden per miljoen inwoners :
Belgie: 75
Duitsland: 45
Nederland: 32
De vorige week gepubliceerde cijfers hier in Spanje : 1202 doden op jaarbasis, aantal inwoners 48 miljoen, = 25
Belgie heeft blijkbaar nog iets te leren van andere landen, het is hoe dan ook het meest verkeersonveilige land in West Europa, en het bewijst dat de
immense overbevolking niet werkt naar behoren, het werkt enkel irritatie en frustratie in de hand met de bekende gevolgen.
Tof dat je afkomt met een argument dat ik al besproken had in de gequote post. Nu moet ik het niet meer vertellen.
Zelfs met zomerbanden is 30 idioot!
De baan was open, en zeker als het gewoon rechtdoor rijden is, is er weinig reden tot paniek. Nu brengt zo één snul tientallen anderen in gevaar aangezien het verkeer door die slak plots geremd wordt, (hoewel ondergrond OK was) en er ingehaald moet worden waarbij wel door die sludge gereden moet worden...
Comment