Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Dat ik het niet weet, ik krijg geen antwoord van die flikken in Genk.
    Is gewoon om zot van te worden.
    En wat met je verzekering?
    Ik veronderstel dat je rechtsbijstand hebt?
    als ik me goed herinner heb je de nummerplaat van het voertuig dat achterop gereden is!
    geef de zaak aan je verzekering, identificatie van verzekeraar aan de hand van nummerplaat en eerste stappen van dossier kunnen gezet worden.
    als je echt wil wachten op einde strafdossier kan je nog wel even wachten.
    Dossier bij verzekeraar houdt in dat expertise opgestart kan worden en dat de nodige vaststellingen van de kwetsuren kunnen gebeuren! Gezien de voorafbestaande toestand van je vader zal dit voor hem geen eenvoudig dossier worden!

als je nog vragen zou hebben, PM!

Greetz

Comment

• Ben al lang naar de verzekering geweest.
      Ongeval is van zaterdag 05/01/2013
      Naar de verzekering gemaild op zondag 06/01/2013 en zelf langs geweest op maandag, maar hij had na mijn mail al direct de stappen ondernomen om het dossier te openen.
      Heb ineens ook het pv dat ik van de politie had gekregen laten zien, en ze hebben daar ook kopie's van genomen.

Ja ik heb rechtsbijstand en mini omnium, maar volgens de verzekering moeten ze de gegevens van de politie krijgen, voordat ze die hebben kunnen ze niks beginnen.

Van de verzekering moet ik ook nog de papieren hebben om aan de dokter te laten invullen, die gingen per post opgestuurd worden, maar ook deze zijn nog steeds niet toegekomen.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ronduit schandalig dat dees zo lang moet duren... Maar de verzekering zal er nu wel achterzitten zeker? Beste is om zelf gewoon achter die papieren te gaan, geen discussie als die al dan niet al verzonden zijn geweest (de post duurt normaal maar een dag of 2 hé). De mensen wat kort houden zodat ze hun werk eens wa deftiger doen. Tbegint toch echt triestig te komen in ons land :s

Comment

• Wat die papieren betreft die de dokter moet invullen ivm het lichamelijk letsel, die hebben ze blijkbaar niet op het kantoor in Sint-Truiden, die moeten van het hoofdkantoor komen. Vandaar dat die met de post verstuurd moeten worden.
          Anders was ik die al lang zelf gaan halen.

Ik word echt zot van dat wachten.
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Met de post, waar dan ook in België, duurt dat 2 (maximaal 3) dagen. Er bestaat ook zoiets als faxapparaten, scanners, internet... Of tzou moeten zijn dat het originelen moeten zijn maar een stempelke en handtekening zetten kunnen die in Sint-Truiden ook wel zeker? Arm, arm België...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Wat die papieren betreft die de dokter moet invullen ivm het lichamelijk letsel, die hebben ze blijkbaar niet op het kantoor in Sint-Truiden, die moeten van het hoofdkantoor komen. Vandaar dat die met de post verstuurd moeten worden.
              Anders was ik die al lang zelf gaan halen.

Ik word echt zot van dat wachten.
              Bereid je maar voor op wachten.
              Logisch dat het hoofdkantoor de documenten moet opsturen. Je makelaar zal wel geen schadedossiers met lichamelijke letsels mogen behandelen.
              En als hij zegt dat hij dat wel mag, zou ik mijn twijfels hebben of hij wel de juiste kennis daarvoor in huis heeft.

Wat het wachten op gegevens van de politie betreft, dat is zever. Er kan nu al aan de hand van de nummerplaat onderzocht worden wie de verzekeraar is en een claim opgestart - Pro-actief beheer noemen ze dat, en dat wordt door alle verzekeraars hoog in het vaandel gehouden (effectief doen is nog wat anders).
              Met de claim kan de reactie van tegenpartij uitgelokt worden en als hij dan zijn betrokkenheid/aansprakelijkheid zou betwisten, moet je wachten op strafdossier om definitief uitsluitsel te hebben.

Je krijgt trouwens pas inzage in dat strafdossier zodra dit gesloten is (gesloten = zonder gevolg geklasseerd/dagvaarding voor deze of gene rechtbank).

Greetz

Comment

• Mijn achterruit maak ik ook niet sneeuwvrij hoor. Dat is geen blokkerend element om te rijden. Wel goed de voorruit vrij maken, evenals de koplampen, achterlichten, spiegels en zijruiten vooraan.

Als een besneeuwde achterruit een probleem is, hoe moeten chauffeurs van bestelwagens en andere busjes dan rijden?

Om achter mij te kijken gebruik ik altijd mijn buitenspiegels, binnenspiegel staat bij mij gericht op het stoeltje van de dochter op de achterbank.

Ik heb me geërgerd (deze ochtend nog zelfs) aan mensen die denken dat je niet harder dan 30/50 km/h kan rijden. Ik heb er dan nog niets tegen dat je in bochten zo traag gaat, maar op een rechte lijn op een baan die volledig sneeuwvrij is gaat dit er toch wat over...

Dat die k*tkou en sneeuw maar snel weg is, zodat ik weer met de scooter kan komen werken...
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Mijn achterruit maak ik ook niet sneeuwvrij hoor. Dat is geen blokkerend element om te rijden.

Als een besneeuwde achterruit een probleem is, hoe moeten chauffeurs van bestelwagens en andere busjes dan rijden?

Om achter mij te kijken gebruik ik altijd mijn buitenspiegels, binnenspiegel staat bij mij gericht op het stoeltje van de dochter op de achterbank

Niet goed bezig Tim, altijd ALLE ramen sneeuwvrij maken, binnenspiegel ALTIJD gebruiken om te weten welke voertuigen er aankomen in combi met de buitenzijspiegels. En als je even je nek rekt, heb je nog voldoende zicht op je dochter, dat mag geen probleem zijn.
                  Met de camionette kan het niet anders, dat is zo, ook één van de redenen dat de chauffeurs hiervan zich regelmatig een ongeluk schrikken.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ik maak ook al mijn ruiten sneeuwvrij, maar ik gebruik die achterruit eigenlijk zelden. op de autostrade zijn buitenspiegels imo voldoende, parkeren doe ik ook op mijn buitenspiegels.

nog iets dat mij opviel deze ochtend.
                    De banen zijn mooi bereidbaar, mooi gestrooid e.d.

nu gaan de mensen hun trotoir proper maken en al die sneeuw die ze daar ruimen terug op de baan gooien
                    Last edited by kefkie; 16/01/2013, 12:41.
                    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                      Zelfs met zomerbanden is 30 idioot!
                      De baan was open, en zeker als het gewoon rechtdoor rijden is, is er weinig reden tot paniek. Nu brengt zo één snul tientallen anderen in gevaar aangezien het verkeer door die slak plots geremd wordt, (hoewel ondergrond OK was) en er ingehaald moet worden waarbij wel door die sludge gereden moet worden...
                      Toevallig iemand van hier met een zwarte dodge ram en gisteren ochtend rond 8.30 uur in Schriek paar wagens voorbij gestoken? Via facebook heb ik gelezen dat er iemand met een pokkedure wagen door die dodge bijna van de weg is geduwd. Hij is op zoek achter die zwarte dogde en ik denk niet dat het is om ermee een pint te gaan pakken. En die gast kent het woord politie of zo niet maar staat gekend om zijn problemen op zijn manier op te lossen. Ik denk dat die persoon met zijn dodge beter even onder de radar verdwijnt. Gelezen op facebook maar vond het wel een duidelijke vraag van die persoon en een mogelijke waarschuwing waard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten

Niet goed bezig Tim, altijd ALLE ramen sneeuwvrij maken, binnenspiegel ALTIJD gebruiken om te weten welke voertuigen er aankomen in combi met de buitenzijspiegels. En als je even je nek rekt, heb je nog voldoende zicht op je dochter, dat mag geen probleem zijn.
                        Met de camionette kan het niet anders, dat is zo, ook één van de redenen dat de chauffeurs hiervan zich regelmatig een ongeluk schrikken.
                        Zelfs al is ze sneeuwvrij (bvb. in de zomer ), dan nog gebruik ik de achterruit niet. Het zicht in mijn Doblo is bijna onmogelijk door de 3de hoofdsteun in't midden (en de achterste rij zit al wat hoger dan de voorzetels). Ben ook gewoon van vaak met een Master/Sprinter te rijden met vaste tussenwand, en ook daar hetzelfde verhaal dus.

Ik ben op de autosnelweg nochtans iemand die continu in z'n spiegels kijkt, en nog nooit geschrokken is. Behalve als er een moto tegen 80 km/h door een file vlamt ofzo...
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                          Toevallig iemand van hier met een zwarte dodge ram en gisteren ochtend rond 8.30 uur in Schriek paar wagens voorbij gestoken? Via facebook heb ik gelezen dat er iemand met een pokkedure wagen door die dodge bijna van de weg is geduwd. Hij is op zoek achter die zwarte dogde en ik denk niet dat het is om ermee een pint te gaan pakken. En die gast kent het woord politie of zo niet maar staat gekend om zijn problemen op zijn manier op te lossen. Ik denk dat die persoon met zijn dodge beter even onder de radar verdwijnt. Gelezen op facebook maar vond het wel een duidelijke vraag van die persoon en een mogelijke waarschuwing waard.
                          In Belgie rijd het vol met van die zwarte Rammetjes, onmogelijk terug te vinden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            vanvoor een Continental sportband en vanachter bridgestones turanza's. 225/40/R18.

zo'n rommelbanden zijn dat nu wel niet denkik.
                            Op een warme asfalt niet misschien, in de sneeuw blijkbaar wel
                            Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                            www.meevliegen.be

Comment

Was die met zijn pokkedure wagen aan het klooien aan een debiele snelheid omdat er geen winterbanden bestaan voor zijn sportkar?
                              Of heeft het een andere reden dat ge het onder mijn bericht zet?

Als ik ne zwarte dodge had, ik zou al schrik krijgen
                              www.meevliegen.be

Comment

• Altijd fijn als mensen ook hun dak ed. niet sneeuwvrij maken.
                                En om er dan aan 120 achter te zitten op de autostrade.

De dag dat er zo'n sneeuwklomp (ijsklomp) op mijn wagen terecht komt zal er toch ook een hartig woordje gesproken worden.

Comment

Zelfs al zat die kerel hier, denk je nu werkelijk dat na hetgeen je schrijft, hij zich hier zal outen als 'dader'

ps: ik heb geen Ram
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                    Altijd fijn als mensen ook hun dak ed. niet sneeuwvrij maken.
                                    En om er dan aan 120 achter te zitten op de autostrade.

De dag dat er zo'n sneeuwklomp (ijsklomp) op mijn wagen terecht komt zal er toch ook een hartig woordje gesproken worden.
                                    Had ik gisteren ook voor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door truieneer Bekijk Berichten
                                      Bereid je maar voor op wachten.
                                      Logisch dat het hoofdkantoor de documenten moet opsturen. Je makelaar zal wel geen schadedossiers met lichamelijke letsels mogen behandelen.
                                      En als hij zegt dat hij dat wel mag, zou ik mijn twijfels hebben of hij wel de juiste kennis daarvoor in huis heeft.

Wat het wachten op gegevens van de politie betreft, dat is zever. Er kan nu al aan de hand van de nummerplaat onderzocht worden wie de verzekeraar is en een claim opgestart - Pro-actief beheer noemen ze dat, en dat wordt door alle verzekeraars hoog in het vaandel gehouden (effectief doen is nog wat anders).
                                      Met de claim kan de reactie van tegenpartij uitgelokt worden en als hij dan zijn betrokkenheid/aansprakelijkheid zou betwisten, moet je wachten op strafdossier om definitief uitsluitsel te hebben.

Je krijgt trouwens pas inzage in dat strafdossier zodra dit gesloten is (gesloten = zonder gevolg geklasseerd/dagvaarding voor deze of gene rechtbank).

Greetz
                                      Waarom mij voorbereiden op wachten?
                                      10 jaar geleden heb ik ook een ongeval met vluchtmisdrijf meegemaakt en toen was alles dezelfde avond nog in orde. Dat waren ten minste flikken die werkten voor hun geld. Dat kan je van die lamzakken in Genk niet zeggen!

Dat die papieren van de hoofdzetel van de verzekering moeten komen, daar heb ik alle begrip voor. Maar moet dat echt zo lang duren?

Ik krijg echt het vliegend schijt van heel die klote nest (vandaag zelfs letterlijk)

Comment

• Vandaag ne leuke nieuwe belg tegengekomen met zijn madam in een galaxy 1-cxx-xxx
                                        Reed in Oosterloo richting Geel. Hij vond het nodig om 20 te rijden daar... ook goed, ik wil hem inhalen, gaat hij er als een speer vandoor
                                        Ondertussen tegenligger, de ondergrond was OK, maar ik ga ook geen risico's nemen, enfin erachter... 20!

Ik doe een nieuwe poging, hetzelfde liedje: gelukkig had ik meer poeier dan ne muffe sharan en kon ik er voor, hij bleef nog even in mijn bumper om dan weer even te lossen.

Aan de lichten met de Janssen pharma-laan stonden we voor rood. Even uitgestapt en gevraagd wat zijn probleem eigenlijk was.... begon hij in harig vlaams te permiteren dat "sommigen denken dat ze maar snel snel kunnen rijden" Ja, duh! En?! dan is hij hier ineens Mr Gestapo die eigenhandig met levensgevaarlijke situaties moet gaan bepalen wat wel en niet?

Soit, doorgereden en bij mezelf gedacht dat het wel weer een uitzondering is, en dat ze niet allemaal zo zijn zekers
                                        www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                          Vandaag ne leuke nieuwe belg tegengekomen met zijn madam in een galaxy 1-cxx-xxx
                                          Reed in Oosterloo richting Geel. Hij vond het nodig om 20 te rijden daar... ook goed, ik wil hem inhalen, gaat hij er als een speer vandoor
                                          Ondertussen tegenligger, de ondergrond was OK, maar ik ga ook geen risico's nemen, enfin erachter... 20!

Ik doe een nieuwe poging, hetzelfde liedje: gelukkig had ik meer poeier dan ne muffe sharan en kon ik er voor, hij bleef nog even in mijn bumper om dan weer even te lossen.

Aan de lichten met de Janssen pharma-laan stonden we voor rood. Even uitgestapt en gevraagd wat zijn probleem eigenlijk was.... begon hij in harig vlaams te permiteren dat "sommigen denken dat ze maar snel snel kunnen rijden" Ja, duh! En?! dan is hij hier ineens Mr Gestapo die eigenhandig met levensgevaarlijke situaties moet gaan bepalen wat wel en niet?

Soit, doorgereden en bij mezelf gedacht dat het wel weer een uitzondering is, en dat ze niet allemaal zo zijn zekers
                                          Dat was inderdaad een uitzondering. De meesten rijden altijd veel te snel.

Comment

Working...
                                          X